Przedsiębiorca a sprzedaż konsumencka
REKLAMA
REKLAMA
Umowa ta dochodzi do skutku poprzez porozumienie stron i może przybrać szczególne formy podlegające regulacjom prawnym. Należą do nich sprzedaż ratalna, wysyłkowa, na zamówienie, na próbę oraz według wzoru.
REKLAMA
Sprzedaż ratalna charakteryzuje się tym, iż zakupiony przez konsumenta towar jest mu wydawany zanim ten za niego zapłaci. Płatność następuje w rozłożonych w czasie oprocentowanych (lub nie) ratach.
Sprzedaż wysyłkowa cechuje się szczególnym trybem zawarcia albo w drodze korespondencyjnej, albo przez internet, w oparciu o dostarczony konsumentowi katalog. Towar oznaczany jest za pośrednictwem opisów słownych, zdjęć, rysunków.
Polecamy: Jak założyć własną firmę
REKLAMA
Sprzedaż na zamówienie polega na zobowiązaniu się przedsiębiorcy do przygotowania określonej ilości towaru oznaczonej jakości na indywidualne zamówienie klienta złożone za pośrednictwem środków przekazu lub osobiście. Konsument ma obowiązek zapłacić dopiero po odbiorze towaru.
Sprzedaż według wzoru to taka sprzedaż, w przypadku której konsument ma dostęp jedynie do wzoru towaru. Zawarcie umowy dotyczy przedmiotu o cechach i właściwościach analogicznych do wzoru niebędącego przedmiotem umowy.
Sprzedaż na próbę pozwala klientowi na zapoznanie się z cechami towaru po jego zakupieniu. W przypadku braku spełnienia oczekiwań konsumenta może on go zwrócić.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.