Kategorie

Finanse i rozwój

29 maja 2021
25 cze 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kto podpisuje sprawozdanie finansowe w przypadku zmiany zarządu?

Co zrobić z kosztami skorygowanymi w 2015 r., jeżeli fakturę zapłacimy dopiero w 2016 r.?

Giełda źródłem kapitału dla przedsiębiorstw – przygotowanie do debiutu

Emisja akcji to dla spółek możliwość uzyskania dodatkowego kapitału przeznaczonego na dalszy rozwój. Jakie podmioty powinny rozważyć taki krok?

Prawo upadłościowe - zmiany 2016

Nowe przepisy prawa restrukturyzacyjnego i znowelizowane prawa upadłościowego obowiązują od stycznia 2016 r. Dzięki restrukturyzacji dłużnik ma cztery sposoby na zawarcie układu z wierzycielami, który umożliwi zachowanie firmy. Przedsiębiorca, w zależności od swojej sytuacji, może wybrać najlepszą dla siebie procedurę. W ramach nowelizacji prawa upadłościowego wierzyciele mają też większy wpływ na przebieg postępowania.

Jakie koszty kształcenia przedsiębiorców są kwestionowane przez MF?

Ministerstwo Finansów przestrzega przedsiębiorców przed zaliczaniem do kosztów podatkowych wydatków na kształcenie, które nie mają związku z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą. Na swojej stronie internetowej MF opublikowało komunikat, w którym zapowiedziało weryfikację indywidualnych interpretacji podatkowych wydanych na ten temat w ostatnim czasie.

Ewidencja księgowa poszczególnych rodzajów faktoringu

Faktoring to coraz częściej wykorzystywany sposób finansowania działalności firm. Polega na wykupieniu przez wyspecjalizowaną firmę (faktora) nieprzeterminowanych wierzytelności z odroczonym terminem płatności od wystawcy faktury (faktoranta). Faktorant otrzymuje niezwłocznie od faktora pieniądze za tę sprzedaż i może je przeznaczyć na bieżącą działalność czy inwestycje. Nie musi czekać na środki od odbiorcy do końca terminu płatności. Natomiast kontrahent sprzedawcy spłaca swoje zobowiązania firmie faktoringowej (faktorowi). W praktyce okazuje się jednak, że ujęcie księgowe transakcji faktoringowej powoduje wiele wątpliwości.

Na jakich zasadach pracodawcy mogą tworzyć zfśs w 2016 r.

Pracodawca, który na 1 stycznia 2016 r. zatrudnia więcej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, musi w tym roku prowadzić działalność socjalną w formie zfśs. Nie może zaprzestać tego nawet wtedy, gdy w trakcie roku stan osobowy ulegnie zmniejszeniu. Jeżeli jednak zatrudniający uzyska zgodę reprezentacji pracowników – związków zawodowych lub przedstawiciela pracowników, taki fundusz nie będzie tworzony. W tej sytuacji pracownicy będą mogli nadal występować do pracodawcy o wsparcie socjalne, przy czym ewentualne środki na ten cel będą przekazywane z innych źródeł.

Zasady obliczania odsetek od opóźnionej zapłaty

Od 1 stycznia 2016 r. zmieniają się zasady naliczania odsetek zarówno w obrocie między przedsiębiorcami, jak i w obrocie nieprofesjonalnym. Wprowadzone zmiany oznaczają, że odsetki za opóźnienie w zapłacie należności będą wyższe. Podwyższenie wysokości odsetek ma zdyscyplinować dłużników. Zmiany zostały wprowadzone w przepisach ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych i ustawy – Kodeks cywilny.

Mobilna rewolucja w bankowości dla firm

Otwarcie własnego biznesu to trudny proces. Wymaga nieszablonowych rozwiązań, oszczędzających czas i pieniądze, przy jednoczesnym znalezieniu niszy na rynku. Pomocną w tym zakresie ofertę, która wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu jednoosobowych firm i przedstawicieli wolnych zawodów przedstawił jeden z liderów bankowości dla firm PKO Bank Polski.

Firmy szybciej otrzymują pieniądze od swoich kontrahentów

W III kw. polscy przedsiębiorcy szybciej otrzymywali pieniądze od kontrahentów oraz lepiej oceniali swoją sytuację finansową - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Rozliczanie faktur korygujących w obrocie krajowym – skutki u sprzedawcy i nabywcy

Dla celów VAT transakcje są rozliczane zgodnie z ich faktycznym przebiegiem. Jeśli po dokonaniu transakcji stwierdzono pomyłkę kwotową na wystawionej fakturze pierwotnej lub zmienił się stan faktyczny, tj. nastąpił zwrot towaru, udzielono rabatu potransakcyjnego bądź zmieniono cenę, to okoliczności te skutkują koniecznością ich udokumentowania fakturą korygującą. Termin podatkowego rozliczenia korekt zależy od tego, czy wystawiona faktura korygująca zwiększa czy zmniejsza VAT. Istotna może być także przyczyna wystawienia korekty.

Plusy i minusy zmian w ustawie o rachunkowości w 2015 r.

23 września 2015 r. weszła w życie duża zmiana ustawy o rachunkowości. Wprowadza ona uproszczenia dotyczące jednostek małych, a przede wszystkim uproszczenia w ich sprawozdawczości finansowej. Jednak nie tylko jednostki małe są „adresatem” wprowadzonych zmian i nie wszystkie zmiany dotyczą uproszczeń.

Firmy będą mogły dłużej skorzystać z pomocy UE

Przedsiębiorstwa będą mogły dłużej korzystać z pieniędzy UE, przyznawanych w formie instrumentów zwrotnych, czyli poręczeń czy kredytów, w ramach programów na lata 2007-2013. Takie rozwiązanie przewidziano w rozporządzeniach, nad którymi pracuje MIR.

Konferencja Start-up z przyszłością: „Róbmy biznes, nie start-up”

– Start-up to nie jest zabawa na rachunek inwestora. O sukcesie zawsze świadczy umiejętność wdrożenia wizji w życie – usłyszeli przyszli biznesmeni podczas konferencji „Start-up z przyszłością” zorganizowanej przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów.

Firma na drodze do zmian. Jak wyjść zza zakrętu na prostą?

Kto stoi w miejscu, ten cofa się w rozwoju. Dzisiejsza szybko zmieniająca się rzeczywistość wymusza stałe podążanie do przodu. Podobnie jest z działalnością biznesową. Jeśli firma nie śledzi rynkowych sygnałów i nie reaguje na dynamikę zmian, może trafić w ślepy zaułek. Przeprowadzanie transformacji organizacyjnej to jednak niełatwe zadanie. Sprawdź, jak to zrobić, aby odnieść sukces.

Najczęstsze przyczyny utraty klientów przez firmy

Utrata klientów jest poważnym problemem dla przedsiębiorców. Jednym z błędów jakie popełniają firmy jest brak dbałości o stałych klientów. Obecnie pozyskiwanie nowych klientów staje się coraz trudniejsze i bardziej kosztowne. Jakich błędów unikać by nie stracić klientów?

Na drodze do implementacji Lean Management. Test siedmiu barier (T7B)

Niewiele jest pozytywnych przykładów udanego wdrożenia Lean Management wśród firm nie należących do grupy Toyoty, czy jej kooperantów. Często, jako przyczynę takiego stanu rzeczy, podaje się potrzebę zaangażowania się w proces implementacji najwyższego kierownictwa firmy, co spotyka się z oporem tego kierownictwa, a ten z kolei wynika z niezrozumienia intencji samej metody zarządzania.

Jak od 1 lipca 2015 r. zmienią się zasady rozliczania zakupu laptopów i telefonów do firmy

Od 1 lipca 2015 r., kupując laptopy, tablety czy nawet telefony komórkowe do firmy, będziemy musieli ustalić, czy trzeba rozliczyć VAT za sprzedawcę. 9 kwietnia 2015 r. Sejm rozpatrzył poprawki Senatu do ustawy zmieniającej ustawę o VAT. Ustawa czeka teraz na podpis Prezydenta.

Na czym polega pranie brudnych pieniędzy?

W walce polegającej na przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy instytucje obowiązane, w tym m.in. biura rachunkowe, mają określone zadania, z których zgodnie z ustawą o praniu pieniędzy i przeciwdziałaniu terroryzmowi muszą się bezwzględnie wywiązywać. Instytucje te mają obowiązek rejestrować i zgłaszać podejrzane transakcje. W praktyce jednak nasuwa się wiele wątpliwości, jakie transakcje powinny wzbudzać podejrzenie osób m.in. prowadzących księgi rachunkowe, a także notariuszy, biegłych rewidentów, fundacji itp.

Lean Management, metoda zarządzania, która zdumiewa cz. II.

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Opodatkowanie nieujawnionych dochodów od 1 stycznia 2016 r.

24 lutego 2015 r. została opublikowana nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy – Ordynacja podatkowa. Będzie ona obowiązywała od 1 stycznia 2016 r. Nowelizacja ma kluczowe znaczenie dla opodatkowania tzw. dochodów (przychodów) pochodzących ze źródeł nieujawnionych. Można uznać, że dzięki nowelizacji sytuacja osób, względem których będzie prowadzone postępowanie o nieujawnione dochody, zmieni się na ich korzyść.

Tendencje w handlu detalicznym

W ostatnich latach (2012-2015) handel detaliczny wzrósł o 1,3%, dynamika wzrostu powoli poprawia się. Znaczny wzrost ocenia się (GUS) w zakresie rentowności i wartości dodanej dla zagospodarowanego kapitału. Firmy unikają dalszych, nowych inwestycji. Poziom wykorzystania zasobów wzrasta. Ważnym czynnikiem zmian na rynku detalicznym jest budowa i zmiany we współpracy z producentami. Budowa handlu zagranicznego, konkurencji w szerokiej skali jest głównym hamulcem i ograniczeniem dla wielu sklepów detalicznych. Równocześnie znacznie wzrosło zainteresowanie i wartość handlu w supermarketach, sklepach wielkopowierzchniowych z udziałem oferty zagranicznej.

Skuteczna praca w zespole zależy od managera

Umiejętność pracy w zespole, to jedno z najczęściej wypisywanych wymagań w ofertach pracy. Każdy kij ma jednak dwa końce – praca zespołowa to nie tylko posiadana przez pracownika umiejętność, ale także wynik zdolności zarządczej szefa lub managera.

Dzień Dobry TVN: Czy zobaczymy najdłuższe sprostowanie w historii telewizji?

Lider polskiego rynku e-papierosowego skierował do KRRiTV skargę na wydawców programu dzień Dobry TVN. Domaga się również emisji 17-minutowego sprostowania. Przedstawiciele branży twierdzą, że popularny program naruszył zasady obiektywizmu i dziennikarskiej rzetelności.

Lean Management - metoda zarządzania, która zdumiewa cz. I

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Zmiany w sektorach gospodarki Polski

Od kilku lat rozwija się działalność klastrów w głównych sektorach dla gospodarki Polski. Różnorodne zmiany, innowacje i projekty pozwoliły na wprowadzenie szerokiej współpracy w sektorze MSP oraz znaczną rozbudowę działu B+R. W ostatnim roku utrzymały się wysokie wskaźniki rynkowe dla klastrów m. in. znaczny wzrost dla finansowania projektów MSP, udział w rynku oraz wzrost. Znacznie wzrosła ilość zaangażowanych firm (szczególnie średnich, o ilości zatrudnionej ok. 14-32 osoby). Klastry stały się bardziej odróżnialne, częściej angażują się w działalność badawczą i informacyjną. Wskaźniki wzrostu dla klastrów w 2014 to około 12,6%, w poprzednich latach wskaźniki były oceniane na 41% (2012-2014).

Kto oferuje najtańszy prąd w 2015 roku? - RANKING

Już 1 stycznia 2015 r. wzrosną ceny prądu. Urząd Regulacji Energetyki właśnie zatwierdził nowe taryfy. Sposobem na uchronienie domowego budżetu przed wyższymi opłatami, a nawet na obniżenie rachunków, jest zmiana firmy dostarczającej prąd. Który dostawca energii oferuje obecnie najniższe ceny?

Planujesz zimowy wypoczynek? - sprawdź co powinieneś wiedzieć

Planując zimowy wyjazd, musimy mieć na względzie, że choć z prawnego z punktu widzenia nie różni się on specjalnie od wakacyjnego letniego wyjazdu, to faktycznie jego organizacja wymaga dużo więcej uwagi. Jak zaplanować zimowy wyjazd?

Kredyt technologiczny 2015 - inwestycja w innowacje

Dobra wiadomość dla wszystkich polskich przedsiębiorców czekających na rozpoczęcie konkursów dotacyjnych z nowej perspektywy unijnej - już w pierwszym kwartale 2015 roku wystartuje kolejna odsłona kredytu technologicznego. To rodzaj dofinansowania, dzięki któremu możliwa jest spłata części zaciągniętego w banku kredytu na wdrożenie innowacyjnych technologii. W kolejce czeka już wielu chętnych – jak więc przygotować się do startu, by nie przegapić swojej szansy?

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Środki finansowe na założenie spółdzielni socjalnej

Spółdzielnia socjalna może stanowić ciekawy pomysł na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Osoby, które zdecydują się na założenie spółdzielni mogą otrzymać wsparcie finansowe ze strony budżetu państwa, jak również starać się o dofinansowanie unijne.

Działalność e-commerce

Rynek internetowy zyskuje na popularności w zakresie zakupów FMCG oraz odzieży i żywności. Najszybciej wzrasta popularność portali o zasięgu krajowym, z szerokim różnorodnym asortymentem. Najszybciej rozwija się portal allegro oraz olx.pl, ceneo.pl. Internauci coraz częściej interesują się portalami zagranicznymi: amazon oraz ebay. Wysokie zainteresowanie utrzymuje się dla portali handlowych – odzież i dodatki. Na pierwszym miejscu jest allegro, drugie zalando, trzecie bonprix. Stopień odróżnialności ocenia się na 64% dla allegro oraz 11% zalando i 7%y bonprix.

Słaby bilans roczny to nie koniec świata

„Window dressing” to nie mydlenie oczu. Eksperci przekonują, że dobierając odpowiednie narzędzia firma może poprawić wskaźniki, ale również realnie wpłynąć na poprawę firmowych finansów. Roczny bilans to cenna informacja dla potencjalnych kontrahentów i inwestorów. Ma wpływ na kursy akcji spółek notowanych na giełdzie, pozyskanie partnerów biznesowych oraz ocenę zdolności kredytowej firmy.

Dlaczego nie delegujemy zadań?

Jak pokazuje praktyka, motywacją do lepszej pracy wbrew pozorom wcale nie są pieniądze, lecz jasno określony cel i poczucie autonomii. Mając to na uwadze, możliwie jak największą ilość swoich zadań powinniśmy delegować na pracowników – w ten sposób zyskamy więcej czasu na najważniejsze działania i jednocześnie podniesiemy poziom zaangażowania naszego zespołu.

Koniec z tajemnicą bankową w krajach UE

Ministrowie gospodarki i finansów UE spotkali się 14 października w Luksemburgu, gdzie podjęli decyzję o rozszerzeniu automatycznej wymiany danych bankowych na wszystkie rodzaje operacji. Takie rozwiązanie ma szansę położyć kres części oszustw podatkowych.

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Z pewnością każda firma sprzedająca towary, świadcząca usługi i wystawiająca faktury dobrze zna problem nieterminowego ich regulowania. Kilkanaście, a niejednokrotnie nawet kilkadziesiąt dni zwłoki to znaczne obciążenie dla bieżącej działalności firmy, powodujące brak płynności finansowej, a w konsekwencji prowadzące do zatorów płatniczych. Tymczasem na rynku dostępnych jest kilka skutecznych usług, które mogą zapewnić firmie stały dopływ środków finansowych. Przedsiębiorstwa mogą wybierać między metodami takimi jak kredyt czy faktoring lub zdecydować się na usługi firm monitorujących należności.

Indeksy dynamiki zjawisk w modelach następstw szeregowych

Najbardziej syntetycznym miernikiem oceny pracy przedsiębiorstwa jest jego zysk. Jednak myli się ten, kto sądzi, że taki miernik wystarczy do oceny pracy firmy, w tym oceny pracy zarządu firmy. Zysk może być mały lub duży (co to oznacza mały/duży?), może być osiągnięty kosztem ograniczenia nakładów na innowacje; albo znaczna część wypracowanego zysku może pochodzić z działalności innej niż podstawowa itd. Tak więc zysk jest ważny, ale nie mniej ważne jest obserwowanie efektywności gospodarowania majątkiem firmy.

Radar dla firm – kto płaci, kto nie płaci

Prowadzenie firmy przypomina działanie naczyń połączonych. Kłopoty finansowe partnerów biznesowych mogą skutkować utratą własnej płynności. Dlatego należy sprawdzać sytuację finansową kontrahentów, by w razie pojawienia się problemów z płatnościami, być na nie przygotowanym. Takie możliwości daje usługa „Sprawdź Otoczenie Gospodarcze”, oferowana bezpłatnie przez Krajowy Rejestr Długów, która pozwala zorientować się, jak wielu dłużników dana firma ma wokół siebie.

Kontrahent czy oszust – kto szuka informacji o Twojej firmie

Jeśli wiarygodność firmy jest sprawdzana w Krajowym Rejestrze Długów, to oznacza to, że albo ktoś chce zawrzeć z nią umowę, albo że jakiś oszust próbuje na jej konto wyłudzić kredyt lub leasing. Warto o tym wiedzieć od razu, aby przygotować się na pozyskanie nowego kontrahenta lub uniknięcie problemów. Zwłaszcza, że usługa automonitoringu własnego przedsiębiorstwa w KRD jest bezpłatna.

Znalezienie inwestora dla start-upu

Znalezienie inwestora to jeden z najczęściej wskazywanych celów strategicznych start-upów. Inwestycja w przedsiębiorstwo może dać olbrzymi zastrzyk gotówki, który pozwoli na rozwój produktu oraz jego wdrożenie na szerszym rynku. Z drugiej strony wejście inwestora wiąże się z istotnymi zmianami pod względem księgowym i prawnym, które znacząco zmieniają sposób funkcjonowania start-upu.

5Why - prosty sposób zdiagnozowania przyczyny problemu

Jeśli przyjąć, że problemy w firmie to norma, to ich rozwiązywanie powinno być rutyną. Czy zawsze tak jest? Niestety nie. Wyjątkowo często traktujemy problemy jak zdarzenia nadzwyczajne, a stawiając im czoła reagujemy spontanicznie. Takie zachowanie niesie za sobą zagrożenia, że rozwiązywane problemy powrócą. Dlaczego? Bo często, mimo woli, zamiast je rozwiązywać, jedynie je obchodzimy. Dlaczego? Ponieważ działając spontanicznie, bezwiednie, nastawiamy się na usunięcie negatywnych skutków problemu, nie wnikając w jego istotę. Dlaczego? Bo jak zwykle, sprawy pilne mają pierwszeństwo nad sprawami ważnymi i te ostatnie są wypierane z naszej listy spraw do załatwienia. Dlaczego? Ponieważ nie mamy wypracowanego systemu rozwiązywania problemów i właściwej kultury ich rozwiązywania. Dlaczego? …

Usługi płatnicze w Polsce

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie usługami płatniczymi online oraz usługami płatniczymi na rynku międzynarodowym. Dla wielu firm najważniejszym kryterium wyboru firmy pośredniczącej jest pewność wpłaty, niskie ryzyko oraz łatwość realizacji. Firmy działające na rynku międzynarodowym lub krajowym szukają również rozwiązań płatniczych oraz systemu gwarancji czy ubezpieczania. Dla handlu ważne są możliwości kredytowania, leasingu, przesunięcia spłat.

Marketing treści na rynkach europejskich – Najnowsze badania i statystyki

Badania przeprowadzone w 2013 przez Marketing Sherpa świadczą o tym, że firmy tworzące treści służące do utrzymania regularnych kontaktów z klientami osiągają o 45% wyższy zwrot z inwestycji z działań związanych z posykiwaniem nowych klientów od firm, które tego nie robią. Aktualnie w Europie, około 48% internetowych budżetów marketingowych jest aktualnie przeznaczanych na działania związane z inbound marketingiem. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? Jakie korzyści można dzięki osiągnąć dzięki marketingowi treści? W jaki sposób przedsiębiorstwa oceniają jego skuteczność?

Koszty roamingu po 1 lipca 2014 roku

Od lat jednym z największych utrudnień dla podróżujących po Europie jest koszt roamingu danych, czyli opłaty pobieranej przez operatora za połączenia głosowe i przesyłanie danych. Dobra wiadomość jest taka, że od 1 lipca 2014 r. abonenci telefonii komórkowej podróżujący po krajach Unii Europejskiej, czyli w obrębie 27 Państw Członkowskich, zapłacą mniej za połączenia telefoniczne, wysyłanie SMS, a także korzystanie z Internetu.

Nastroje przedsiębiorców w III kwartale 2014 roku

W tym kwartale spadły nastroje w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach - wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie monitoruje MŚP w Polsce. Wskaźnik nastrojów KERNA obniżył się do minus 55,49 pkt.

Identyfikacja strumieni wartości

Po przeczytaniu tego tekstu nie nabędziemy, niestety, umiejętności identyfikowania strumieni wartości w firmie. Zakładam jednak, że może uda mi się zachęcić czytelnika do poznania tej formy analizy działalności przedsiębiorstwa, a przynajmniej zwrócę na nią uwagę. Być może bardziej niż dotychczas dostrzeżemy fakt, że tylko część naszej aktywności gospodarczej ma znaczenie dla klientów i za tę część oni nam płacą , kiedy świadczymy im usługi czy produkujemy dla nich towary. Klienci nie zapłacą nam za organizowane dla naszych pracowników szkolenia. Nie zapłacą też za zebrania i narady, albo słabo zoptymalizowany proces produkcyjny, czy niezbyt potrzebne, nowe, stanowisko pracy dla będącego w potrzebie znajomego czy członka rodziny. Za to zapłaci nasze przedsiębiorstwo, pomniejszając tym samym swoje zyski.

Zmiany w pomocy de minimis

Od 1lipca 2014 r. weszły w życie zmiany dotyczące udzielania przedsiębiorstwom gwarancji de minimis. Wprowadzone zostały rozporządzeniem Komisji Europejskiej 1407/2013/UE z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.

Jak zarządzać finansami małej firmy

Osoby prowadzące własną firmę powinny odpowiednio zarządzać jej płynnością finansową. Mają do dyspozycji różne narzędzia, które poprawią efekty zarządzania firmą. Najczęściej stosuje się monitoring płatności. Jakie są jeszcze sposoby na skuteczne zarządzanie finansami małej firmy?

Panowanie i kontrola finansowa w firmie - Kiedy przestać używać arkusza kalkulacyjnego?

Arkusze kalkulacyjne, to dzisiaj podstawowe oprogramowanie nawet w najmniejszych firmach. Każdy właściciel firmy czy menedżer doskonale zna te narzędzia, choćby używał ich tylko do prostych zestawień przychodów czy kosztów. Są jednak sytuacje, gdy wydajność arkuszy jest niewystarczająca, a menedżerom w sukurs przychodzą specjalistyczne rozwiązania – oprogramowanie klasy Business Intelligence. O tym kiedy powinno się myśleć o zakupie takich systemów opowiada Adam Janczewski, Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Produktów BI w DomData AG Sp. z o.o.:

Jak zarządzać płynnością finansową firmy?

Każda firma prowadzi działania zmierzające do osiągnięcia jak największych zysków z prowadzonych czynności. Najważniejszym czynnikiem odpowiedniego rozwoju i zaufania do firmy jest jej płynność finansowa. W jaki sposób zarządzać płynnością finansową?