Tendencje w handlu detalicznym
REKLAMA
REKLAMA
Obciążeniem dla polskiej gospodarki jest budowa specjalizacji i różnorodności przez sklepy wielkopowierzchniowe. Dalekie zmiany ofert i planów sprzedaży, budowanie ofert w krótkim okresie wpływa na ograniczenie zakupów i zainteresowania. Równocześnie widać wysoki wzrost zainteresowania i sprzedaży w sklepach specjalistycznych (67% sprzedaży w 2014). oraz sklepach w produktami podstawowymi i własnego, domowego użytku.
REKLAMA
Zmiany dochodów z ostatnich lat zniechęciły do zakupów dóbr trwałych. Zainteresowanie po 2012 roku spadło o 4.9%. Równocześnie znacznie na niskim poziomi rozwoju utrzymuje się handel z zakresu edukacji, rozrywki, zdrowia i rekreacji.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
REKLAMA
Najwyższe wskaźniki wzrostu ocenia się od wielu lat w sektorze informacji, danych oraz oprogramowania w tym zakresie. Wysokie wskaźniki są widoczne w sektorze logistyki, dystrybucji oraz magazynowania. Nadal rozwija się sektor wsparcia firm i biznesu oraz sektor finansowy. Budowa sieci handlowej oraz działalności handlowej stała się jednym ze wskaźników zmian oraz determinantem rozwoju. Rozwój handlu opiera się o zmiany rentowności z zagospodarowanych zasobów oraz zmiany warunków handlowych w Polsce.
Zmiany w handlu widać w całej Polsce. Ilość nowych hipermarketów w Polsce po 2002 to 350 jednostek (wskaźnik wzrostu 2,3), supermarketów 3 600 (wskaźnik wzrostu 2,7). Ilość zwykłych niewyspecjalizowanych sklepów spadła o 21% w ostatnich dziecięciu latach. Prognozuje się dalszy spadek oraz rozwój regionalny sklepów wielkopowierzchniowych, supermarketów, hipermarketów również specjalistycznych. Dla budowy tego rynku ważna jest rozbudowa logistyki, dystrybucji ora magazynowania. Jednym z podstawowych czynników jest budowa oferty hurtowej oraz projekty współpracy z polskimi i zagranicznymi producentami, pośrednikami i dystrybutorami. Ilość domów towarowych i handlowych to około 320 jednostek.
Samorządy mogą zwalniać z podatku od nieruchomości i środków transportowych
Obecnie około 49% powierzchni zajmowane jest przez sklepy wielkopowierzchniowe. Zainteresowanie i perspektywy rozwoju, rozbudowy są dodatnie. Wzmocnienie specjalizacji, zmian oferty oraz budowa sieci wparcia dla sieci handlowej będzie wprowadzane przez kolejne lata. Nadal utrzyma się wysokie zainteresowanie budowaniem sieci informacji i komunikacji na rynku oraz wśród współpracowników, kooperantów.
Nowe kary dla spółek w projekcie ustawy o ofercie publicznej
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.