REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi płatnicze w Polsce

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
usługi płatnicze w Polsce
usługi płatnicze w Polsce
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie usługami płatniczymi online oraz usługami płatniczymi na rynku międzynarodowym. Dla wielu firm najważniejszym kryterium wyboru firmy pośredniczącej jest pewność wpłaty, niskie ryzyko oraz łatwość realizacji. Firmy działające na rynku międzynarodowym lub krajowym szukają również rozwiązań płatniczych oraz systemu gwarancji czy ubezpieczania. Dla handlu ważne są możliwości kredytowania, leasingu, przesunięcia spłat.

REKLAMA

Niezbędne jest wprowadzenie gwarancji wpłaty, dostawy oraz możliwości opłat celnych, podatkowych i pośrednictwa. Ministerstwo Finansów od kilku lat współpracuje z UE i innymi instytucjami dla rozszerzenia usług płatniczych na rynku europejskim. Zgodnie z planem rozpowszechniane będą płatności online, sieć pośrednictwa oraz ilość zaangażowanych instytucji. Poprzez współpracę europejska będą wprowadzane programy wsparcia, gwarancji dla rynku płatniczego.

REKLAMA

W I kwartale 2014 zrealizowano 8,7 mln przekazów pieniężnych o wartości 1,4 mld pln. Średnia wartość dla 2013-2014 to 1, 44 mld pln na kwartał. Średnia ilości przekazów to 9,2 mln na kwartał. Średnia wartość przekazu płatniczego to 158,7 pln. Poziom zabezpieczeń na rynku szacuje się na 6,6%. Zgodnie z badaniami Komisji Nadzoru Finansowego 77,8% biur usług płatniczych w 2014 roku spełniło wymagania i normy KMF.  Komisja bada biura usług płatniczych pod względem terminowości realizacji przekazów, wprowadzonych gwarancji dla klientów oraz zakresu, przychodu z działalności. Tylko 6% biur płatniczych w I kwartale 2014 roku rozszerzyło działalność na cały kraj.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W ostatnich latach 2011-2014 widać wzrost okresu spłaty dla większości sektorów gospodarki (RTV, AGD, farmacja, materiały budowlane oraz opakowania) o średnio 5-7% rocznie. Sektory te uzyskują znaczny stopień wzrostu na rynku krajowym i międzynarodowym. Spadek okresu spłaty należności szacuje się w logistyce, transporcie – o 15-17% (2011-2014). O około 20%  spadł okres spłaty dla FMCG w ostatnich czterech latach.

Wartość należności niespłaconych w 2013-2014 wzrósł o 51% w transporcie, logistyce oraz AGD, RTV. W sektorze farmacji wzrost szacuje się na 30%, w sektorze opakowań o 5-6%. Spadek okresu spłaty widać w sektorze FMCG (4%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Banki międzynarodowe od wielu lat angażują się w rozwój handlu międzynarodowego, głównie poprzez system gwarancji, dostawy oraz rozliczeń okresowych. Znacznie rozwinął się rynek online dla banków – przelewy, opłaty abonamentowe, szybkie przelewy, e-karta, przelewy kartowe. Perspektywy rozwoju i rozpowszechniania tych rozwiązań są wysokie. Dotyczy to firm o szerokim zasięgu działania oraz firm pośredniczących. Banki są wysoko oceniane przez firmy w zakresie niskiego ryzyka pieniądza i płatności oraz gwarancji realizacji umowy. Banki są najważniejsze dla rynku kredytowego, ratalnego czy leasingowego. Ważną rolę spełnia MF oraz inne instytucje europejskie. Wsparcie rządu i instytucji jest ukierunkowane na rozbudowę systemu płatniczego. Ważne jest wprowadzenie gwarancji, zabezpieczeń oraz obniżenia ryzyka i kosztów. System płatniczy musi być kontrolowany i ustandaryzowany. Dla rozwoju rynku ważne jest wprowadzenie regulacji i pewność działalności.  

Wybór formy działalności

REKLAMA

Obok banków działają organizacje płatnicze – payU, paypal o zasięgu międzynarodowym. Poprzez szeroka współprace na bankami uzyskuje wysoką dynamikę wzrostu i rozpowszechniania. Ważne są gwarancje wpłaty, realizacji zamówienia oraz przesył dokumentów.

Dla rynku firm ważne są firmy logistyczne, transportowe oferujące usługi płatnicze. Rozszerzenia pośrednictwa w Polsce i na rynku międzynarodowym jest celem, strategią dla logistyki, transportu i magazynowania. Niezbędna jest rozbudowa współpracy z bankami, instytucjami płatniczymi.

Wybór formy opodatkowania dochodów

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA