REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi płatnicze w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
usługi płatnicze w Polsce
usługi płatnicze w Polsce
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie usługami płatniczymi online oraz usługami płatniczymi na rynku międzynarodowym. Dla wielu firm najważniejszym kryterium wyboru firmy pośredniczącej jest pewność wpłaty, niskie ryzyko oraz łatwość realizacji. Firmy działające na rynku międzynarodowym lub krajowym szukają również rozwiązań płatniczych oraz systemu gwarancji czy ubezpieczania. Dla handlu ważne są możliwości kredytowania, leasingu, przesunięcia spłat.

REKLAMA

Niezbędne jest wprowadzenie gwarancji wpłaty, dostawy oraz możliwości opłat celnych, podatkowych i pośrednictwa. Ministerstwo Finansów od kilku lat współpracuje z UE i innymi instytucjami dla rozszerzenia usług płatniczych na rynku europejskim. Zgodnie z planem rozpowszechniane będą płatności online, sieć pośrednictwa oraz ilość zaangażowanych instytucji. Poprzez współpracę europejska będą wprowadzane programy wsparcia, gwarancji dla rynku płatniczego.

REKLAMA

W I kwartale 2014 zrealizowano 8,7 mln przekazów pieniężnych o wartości 1,4 mld pln. Średnia wartość dla 2013-2014 to 1, 44 mld pln na kwartał. Średnia ilości przekazów to 9,2 mln na kwartał. Średnia wartość przekazu płatniczego to 158,7 pln. Poziom zabezpieczeń na rynku szacuje się na 6,6%. Zgodnie z badaniami Komisji Nadzoru Finansowego 77,8% biur usług płatniczych w 2014 roku spełniło wymagania i normy KMF.  Komisja bada biura usług płatniczych pod względem terminowości realizacji przekazów, wprowadzonych gwarancji dla klientów oraz zakresu, przychodu z działalności. Tylko 6% biur płatniczych w I kwartale 2014 roku rozszerzyło działalność na cały kraj.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W ostatnich latach 2011-2014 widać wzrost okresu spłaty dla większości sektorów gospodarki (RTV, AGD, farmacja, materiały budowlane oraz opakowania) o średnio 5-7% rocznie. Sektory te uzyskują znaczny stopień wzrostu na rynku krajowym i międzynarodowym. Spadek okresu spłaty należności szacuje się w logistyce, transporcie – o 15-17% (2011-2014). O około 20%  spadł okres spłaty dla FMCG w ostatnich czterech latach.

Wartość należności niespłaconych w 2013-2014 wzrósł o 51% w transporcie, logistyce oraz AGD, RTV. W sektorze farmacji wzrost szacuje się na 30%, w sektorze opakowań o 5-6%. Spadek okresu spłaty widać w sektorze FMCG (4%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Banki międzynarodowe od wielu lat angażują się w rozwój handlu międzynarodowego, głównie poprzez system gwarancji, dostawy oraz rozliczeń okresowych. Znacznie rozwinął się rynek online dla banków – przelewy, opłaty abonamentowe, szybkie przelewy, e-karta, przelewy kartowe. Perspektywy rozwoju i rozpowszechniania tych rozwiązań są wysokie. Dotyczy to firm o szerokim zasięgu działania oraz firm pośredniczących. Banki są wysoko oceniane przez firmy w zakresie niskiego ryzyka pieniądza i płatności oraz gwarancji realizacji umowy. Banki są najważniejsze dla rynku kredytowego, ratalnego czy leasingowego. Ważną rolę spełnia MF oraz inne instytucje europejskie. Wsparcie rządu i instytucji jest ukierunkowane na rozbudowę systemu płatniczego. Ważne jest wprowadzenie gwarancji, zabezpieczeń oraz obniżenia ryzyka i kosztów. System płatniczy musi być kontrolowany i ustandaryzowany. Dla rozwoju rynku ważne jest wprowadzenie regulacji i pewność działalności.  

Wybór formy działalności

REKLAMA

Obok banków działają organizacje płatnicze – payU, paypal o zasięgu międzynarodowym. Poprzez szeroka współprace na bankami uzyskuje wysoką dynamikę wzrostu i rozpowszechniania. Ważne są gwarancje wpłaty, realizacji zamówienia oraz przesył dokumentów.

Dla rynku firm ważne są firmy logistyczne, transportowe oferujące usługi płatnicze. Rozszerzenia pośrednictwa w Polsce i na rynku międzynarodowym jest celem, strategią dla logistyki, transportu i magazynowania. Niezbędna jest rozbudowa współpracy z bankami, instytucjami płatniczymi.

Wybór formy opodatkowania dochodów

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA