REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dzień Dobry TVN: Czy zobaczymy najdłuższe sprostowanie w historii telewizji?

REKLAMA

REKLAMA

Lider polskiego rynku e-papierosowego skierował do KRRiTV skargę na wydawców programu dzień Dobry TVN. Domaga się również emisji 17-minutowego sprostowania. Przedstawiciele branży twierdzą, że popularny program naruszył zasady obiektywizmu i dziennikarskiej rzetelności.

Przedmiotem krytyki branży e-papierosowej jest audycja Dzień Dobry TVN z 5 stycznia br. W programie przedstawiono rozmowę z ekspertem medycznym na temat szkodliwości glikolu propylenowego – jednej z substancji zawartych w e-papierosach.  Firma branżowa nie ma jednak uwag do wypowiedzi i faktów prezentowanych przez kardiologa Piotra Gryglasa, ale stawiają ciężkie zarzuty dotyczące sposobu reklamy tej audycji i napisów emitowanych na ekranie w trakcie jej trwania.

REKLAMA

REKLAMA

Jak wyliczają prawnicy eSmokingWORLD, największej europejskiej sieci sprzedaży e-papierosów,  kilkuminutowa rozmowa z ekspertem była poprzedzona emitowanymi 66 razy napisami o treści: „Substancja zawarta w e-papierosach może spowodować śmierć”. Dodatkowo pojawiły się filmowe zwiastuny audycji, w których informowano, że „niemiecka badaczka nowotworów alarmuje o szkodliwości papierosów elektronicznych”. 

Żadna z tych informacji nie została jednak potwierdzona przez eksperta lub gospodarzy programu, który takim sposobem reklamowano przez kilka godzin w Dzień Dobry TVN.  eSmokingWORLD liczy też, że KRRiT wyjaśni dlaczego w trakcie całej rozmowy z ekspertem widzowie widzieli na ekranie napis, że glikol propylenowy to „substancja w e-papierosach która może spowodować śmierć”. 

Informacji takiej nie wypowiedział bowiem i nie potwierdził żaden z uczestników popularnego programu, a w szczególności zaproszony ekspert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Firma e-papierosowa twardo walczy o swoje prawa. Oczekuje, że KRiTV wyjaśni również fakt, iż w czasie tego samego programu emitowane były reklamy produktów farmaceutycznych przeznaczonych dla osób rzucających palenie. - "Telewizja śniadaniowa często bywa popularniejsza od wielu programów informacyjnych i nie może być zwolniona od obowiązku dziennikarskiej rzetelności. "- mówi rzecznik prasowy eSmokingWORLD Jerzy Jurczyński.

Firma domaga się od wydawców Dzień Dobry TVN emisji ponad 17-minutowego sprostowania, które miałoby zostać zaprezentowane w taki sam sposób, jak inkryminowane stwierdzenia w programie z 5 stycznia. Byłby to rekord w długości kiedykolwiek wyemitowanego sprostowania w telewizji. – Nie bijemy rekordu Guinessa.  Po prostu, rekordowa dezinformacja zasługuje na rekordowe sprostowanie. Zdecydowaliśmy się opublikować treść naszego wniosku, ujawnić obiektywne fakty i do chwili uzyskania odpowiedzi od TVN nie komentujemy sprawy" - mówi rzecznik prasowy eSmokingWORLD, Jerzy Jurczyński.

Link: http://www.esmokinginstitute.com/node/83

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA