REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mała firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak przeprowadzić remanent?

Druga połowa grudnia to okres pogoni za prezentami, porządków i kolejek w sklepach. Dla osób prowadzących działalność gospodarczą dodatkowym obciążeniem są obowiązki, związane z końcem roku kalendarzowego. Jednym z takich obowiązków jest remanent, nazywany w przepisach ustawy o rachunkowości inwentaryzacją.

Czy venture capital jest szansą dla przedsiębiorców?

Wielu polskich przedsiębiorców i menadżerów poszukuje kapitału dla swoich firm. Niewielu z nich jednak wie, że fundusze private equity/venture capital dysponują kapitałem, który chcą zainwestować w polskie firmy i tylko czekają na dobre projekty inwestycyjne. Co to jest i jak to działa venture capital - dowiesz się z poniższego artykułu.

Jak mała firma może walczyć z opóźnieniami płatniczymi?

Opóźnienia w płatnościach to jeden z największych problemów trapiących polskie firmy. Trudności związane z terminową realizacją umów i egzekwowaniem zobowiązań należą do podstawowych przeszkód w rozwijaniu działalności gospodarczej i sprawnym funkcjonowaniu na rynku. Jak z nimi walczyć?

Kiedy przedsiębiorca ma obowiązek odzysku i recyklingu opakowań?

Obowiązki odnoszące się do gospodarki opakowaniami, produktami w tych opakowaniach oraz odpadami opakowaniowymi określone zostały w ustawie z 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz.U. 2001 nr 63 poz. 639 z poźn. zm.)

REKLAMA

Jak nie utracić płynności finansowej?

Płynność finansowa ma kluczowe znaczenia dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dlatego sprawdzenie naszych potencjalnych partnerów biznesowych leży w naszym interesie. Aby to zrobić, najłatwiej skorzystać z wywiadowi finansowych.

Jak wysoka może być pomoc de minimis?

Pomoc de minimis jest szczególnym rodzajem pomocy udzielanym przedsiębiorcom przez państwo. Jej specyfika polega na tym, że nie podlega kontroli ze strony Komisji Europejskiej, gdyż jest wsparciem o niewielkich rozmiarach, a to nie narusza konkurencji na rynku. Jaka jest wysokość pomocy de minimis?

Jak mały przedsiębiorca może chronić środowisko?

Okazuje się, że nie trzeba zarządzać wielkim konsorcjum, by chronić naszą przyrodę. Tak naprawdę za pomocą kilku prostych i nie wymagających wielkich kwot metod możemy stać się w pełni proekologicznymi przedsiębiorcami. Wystarczy jedynie odrobina zaangażowania i chęci do nabrania nowych nawyków.

Jak sporządzić remanent?

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą podatkową księgę przychodów i rozchodów obowiązani są do sporządzenia remanentu (spisu z natury) wraz z nadejściem ostatnich dni roku podatkowego. Po sporządzeniu spisu podatnicy powinni dokonać wycenę remanentu w terminie 14 dni.

REKLAMA

Co to jest e-pełnomocnictwo i dlaczego jest takie ważne dla przedsiębiorców?

Przeglądając witrynę internetową Ministerstwa Gospodarki, możemy się dowiedzieć, że misją Ministerstwa jest „stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej”. Znając polskie realia, można i należy przypuszczać, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, nim ten szczytny cel zostanie zrealizowany, niemniej jednak warto odnotować kroki, które mają nas do tego celu przybliżyć. Jednym z nich jest wprowadzenie elektronicznego rejestru przedsiębiorstw.

Co to jest faktura VAT marża?

Faktury VAT marża wystawia podatnik, dla którego podstawą opodatkowania jest marża. Transakcje, które można opodatkowywać wg tej procedury określa ustawa o podatku od towarów i usług. Do tej grupy należą podatnicy świadczący usługi turystyki oraz dokonujący dostaw towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków.

Kto udziela pomocy de minimis i kto jest jej adresatem?

Pomoc publiczna jest przydatnym narzędziem przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Może przybierać ona różne formy. Jedną z nich jest pomoc de minimis. Czym ona tak naprawdę jest, kto jej udziela i kto może być jej adresatem?

Jak wyliczyć wskaźnik Okresu Bezpieczeństwa Gotówkowego

Na ogół wszyscy doskonale wiedzą jak ważny dla funkcjonowania przedsiębiorstwa jest dodatni wynik finansowy (zysk). Nikt też nie zaprzeczy, że dobrze jest mieć środki na regulowanie bieżących zobowiązań firmy. Warto posłuchać zwolenników tezy, że można śmiało postawić znak równości pomiędzy zyskiem i płynnością finansową, jeśli rozpatrywać ważność tych miar funkcjonowania przedsiębiorstwa z uwagi na jego istnienie. Mogę zaryzykować jeszcze bardziej śmiałą tezę, że rację mają ci, którzy płynności finansowej dają pierwszeństwo nad zyskiem. Dlaczego?

Jak od nowego roku rozliczymy samochody ciężarowe?

Wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej na stałe wpisał się do historii polskiego rynku leasingodawców. Zmiany jakie w związku z nim zostały wprowadzone spopularyzowały samochody z "kratką". Co czeka przedsiębiorców w 2011 roku?

Na czym polega metoda pomiaru satysfakcji klienta o nazwie „blueprinting”?

Blueprinting ma na celu ukazać tzw. punkty kontaktowe czyli punkty aktywności klienta względem transakcji zawieranych z oferentem. Pozwala to zidentyfikować problemy dotyczące spełnienia oczekiwań klienta i poznać przyczyny niezadowolenia. Zaletą tej metody jest włączenie klienta w procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa i odczytanie, które z nich mogą być istotne dla odbiorcy wyrobów bądź usług.

Jak skutecznie prowadzić marketing relacji – 10 kluczowych zasad

Kluczowe zasady działania pełnią taką samą rolę jak prawa fizyki: korzystając z nich, możesz zbudować urządzenia wzmacniające lub umożliwiające pożądany efekt (np. samochody, dźwigi, otwieracze do konserw, maszyny zwijające blachę w konserwy). Prowadzenie marketingu relacji (tj. korzystanie z narzędzi budowania lojalności) musi opierać się na kluczowych zasadach – w przeciwnym razie ten samolot daleko nie poleci.

Jak wybrać system finansowo-księgowy?

Wybór systemu finansowo-księgowego jest istotny, ponieważ dotyczy bardzo ważnej sfery prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli w księgach coś się nie zgadza może się to wiązać ze sporymi kosztami inwestycyjnymi (pieniądze, czas przeznaczony na opanowanie poruszania się po systemie).

Co zrobić, gdy firma popadnie w długi?

Rosnące zobowiązania i malejące przychody to problem, który dotyka wiele firm. Okres kryzysu na stałe odcisnął piętno na budżetach małych i średnich przedsiębiorstw. Jak sobie poradzić z długami, aby wyprowadzić biznes na prostą drogę?

Czy można uzyskać kredyt od fiskusa?

Przedsiębiorcy mogą uzyskać tzw. kredyt podatkowy. Skorzystanie z niego uzależnione jest od umiejętnego wyboru metody wpłacania zaliczek na podatek dochodowy i płatności podatku VAT.

Czy można amortyzować mieszkanie?

Ustalenie wartości początkowej mieszkania, a także wprowadzenie go do środków trwałych otwiera drogę do jego amortyzowania. Podatnicy mogą wybrać jedynie metodę liniową. Stosować mogą zaś stawkę z wykazu stawek amortyzacyjnych bądź określoną indywidualnie.

Jak oznaczyć cenę sprzedawanych towarów lub usług?

W praktyce wiele osób prowadzących działalność gospodarczą nieświadomie łamie przepisy o ustalaniu cen. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że w wielu branżach przedsiębiorcy oferują swoje usługi zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom rozliczającym podatek od towarów i usług, dla których istotniejsze mogą być ceny netto.

Jak ustalana jest wartość początkowa mieszkania? - porada

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to nie tylko bieżące wydatki, ale także stopniowe zużycie lokalu. Co to oznacza? Otóż lokal mieszkalny może zostać zaliczony do środków trwałych firmy, a w rezultacie także amortyzowany.

Czy majątek prywatny może być wykorzystany w firmie?

Składniki majątku nabywane na cele prywatne są często wykorzystywane w prowadzeniu działalności gospodarczej. W jaki sposób czynić to optymalnie?

Czy firmy czują potrzebę korzystania z usług prawnika?

Rynek usług prawnych w sektorze przedsiębiorstw i urzędów publicznych jest jednym z filarów polskiego doradztwa prawnego. Jak przedstawia się współpraca przedsiębiorców z prawnikami i co stanie się z rynkiem usług prawniczych w sektorze przedsiębiorstw w najbliższym czasie?

Jak nie dać się oszukać - "kupię firmę z długami"

„Kupię firmę z długami” – do niedawna jedno z najpopularniejszych ogłoszeń w Internecie, a zarazem jedno z największych oszustw wykorzystujących niewiedzę i panikę zadłużonych przedsiębiorców. Schemat tego zjawiska jest bardzo prosty i w głównej mierze opiera się na trudnej sytuacji ekonomicznej potencjalnych ofiar i nieznajomości prawa.

Jak zwiększyć koszty uzyskania przychodu?

Koszty uzyskania przychodu rosną, więc podstawa opodatkowania jest niższa - zasada dobrze znana zarówno podatnikom jak i fiskusowi. Wraz ze zmniejszeniem podstawy maleją zobowiązania przedsiębiorcy. Rozwiązaniem pozwalającym zwiększyć koszty uzyskania przychodów jest optymalizacja sposobu amortyzacji.

Jak obliczyć opłacalność firmy?

Policzyliśmy jak dużo musimy pracować, aby zrównoważyć koszty stałe naszej działalności, ale w dalszym ciągu nie wiemy jak dużo musimy sprzedać, by osiągnąć satysfakcjonujący nas zysk. Jak już wiemy na potrzeby rozwoju firmy oraz własną konsumpcję możemy przeznaczyć tylko zysk netto.

Jak obliczyć koszty i zyski - krok po kroku

Pomysł na własny biznes to nie wszystko. Konieczne jest również jego wykonanie i przeprowadzenie skrupulatnej analizy pozwalającej na ocenę kosztów i zysków.

Jak zmiana wartości pieniądza wpływa na finanse firmy?

Prowadzenie firmy ukierunkowane jest na zysk. Czy gromadzoną gotówkę należy inwestować? Jak robić to najskuteczniej? Przeczytaj porady ekspertów.

Jak obliczyć wrażliwość firmy na zawirowania rynkowe?

Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest procesem toczącym się w próżni. Nasza firma będzie odczuwać zmiany jakie pojawiają się dookoła niej. Jak ustalić stopień odporności przedsiębiorstwa na zawirowania rynkowe?

Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?

Zebranie doświadczenia podczas prowadzenia działalności gospodarczej pozwala na rozwijanie firmy. Warto jednak, aby przedsiębiorca przed stawianiem odważnych kroków zawsze odpowiedział sobie na podstawowe pytania: co robić i czy będzie to opłacalne. Jeżeli wiadomo „co i po co”, należy zastanowić się „jak”.

Jak przeprowadzić analizę finansową firmy?

Masz już pomysł na swoją firmę. Dokonałeś analizy marketingowej planowanego przedsięwzięcia. Oszacowałeś cenę sprzedaży produktu, ale uważaj. Do myśli, że Twój pomysł jest dobry łatwo się przyzwyczaić. Powinieneś przeliczyć, czy Twój pomysł jest opłacalny.

Kiedy firma zapłaci podatek od świątecznych paczek?

Przedsiębiorca może przekazać pracownikom paczki świąteczne bez podatku, jeżeli w ciągu roku ich wartość nie przekroczyła 380zł. Od nadwyżki zostanie pobrany podatek.

Czy warto rejestrować znak towarowy?

Jedną z decyzji, jaką podejmujesz rozpoczynając swój biznes jest wybór oznaczenia, które będzie Cię identyfikować na rynku. Takim oznaczeniem może być np. słowo, grafika, czy połączenie tych elementów. Przy wyborze oznaczenia często kierujesz się tym, aby wywoływało ono u potencjalnego klienta odpowiednie skojarzenia z do towarami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Musisz jednak wiedzieć, że wybrane oznaczenie może być znakiem towarowym, zaś posługując się nim możesz w pewnych okolicznościach skorzystać z ochrony praw do tego znaku. Jakie korzyści zyskasz z rejestracji znaku towarowego?

Kiedy wydatki na mieszkanie są kosztem firmy?

Prowadząc firmę wydatki związane z bieżącą eksploatacją mieszkania, w którym prowadzisz działalność gospodarczą zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. Jakie konkretnie wydatki zalicza się do kosztów bieżących? A co w sytuacji, kiedy w mieszkaniu w którym prowadzisz działalność jednocześnie mieszkasz?

Czy przedsiębiorca może współpracować z wolontariuszem

Podmioty prawne, wśród których przodują stowarzyszenia i fundacje, mogą korzystać z darmowej pomocy jaką jest współpraca z wolontariuszami, czyli osobami fizycznymi ochotniczo i bez wynagrodzenia wykonującymi świadczenia (art. 2 pkt. 3 ustawy z 23 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego o wolontariacie). Jest to sposób na obniżenie kosztów funkcjonowania. Czy przedsiębiorca również może skorzystać z darmowej pracy takich osób?

Kiedy unijny VAT nie musi być rozliczony?

Polscy przedsiębiorcy nabywający towary na terytorium Unii Europejskiej podlegają opodatkowaniu unijnym VAT-em. Jednak, gdy wartość transakcji nie przekroczy wyznaczonego limitu, to z rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia wyłączeni będą podatnicy podmiotowo zwolnieni w Polsce.

Czy koszty egzekucyjne mogą obniżyć podatek?

Firmy nie mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu kosztów egzekucyjnych związanych ze swoimi zaległościami w zobowiązaniach finansowych. Mogą to uczynić jedynie wtedy, gdy dotyczą one wydatków poniesionych na skutek obrony interesów przedsiębiorstwa.

O czym musi pamiętać przedsiębiorca pod koniec roku?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców, obok podsumowania realizacji planów, czas dopełnienia obowiązków, które wynikają z przepisów prawa. Już teraz sprawdź, jakie powinności i do kiedy musisz wypełnić.

Dlaczego firmy obdarowują pracowników przed świętami?

Nadchodzący okres świąt Bożego Narodzenia to z punktu widzenie zwykłego człowieka czas do refleksji, możliwości spotkania z najbliższymi i odetchnięcia od szarej codzienności. Patrząc jednak z perspektywy pracodawcy jest to świetny moment do zacieśnienia więzi pomiędzy firmą, a pracownikiem i tym samym przywiązanie go do siebie na kolejny rok.

Czy można prowadzić sprzedaż wysyłkową bez kasy fiskalnej?

Jeżeli firma zajmuje się sprzedażą wysyłkową na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, to powinna ewidencjonować ją za pomocą kasy fiskalnej. Od zasady są jednak wyjątki. Jakie? Przeczytaj.

Czy przedsiębiorca musi odśnieżać dach

Problem intensywnych zimowych opadów dotyka przedsiębiorców co roku. Dla niektórych z nich wiąże się z dodatkowymi obowiązkami - usuwaniem śniegu i lodu z dachu. Kto i kiedy musi sięgnąć po łopatę i pracować na wysokości? Przeczytaj.

Jak działają biura dla freelancerów?

Freelancing na stałe wpisał się w życie mniejszych i większych miejscowości. Nie trudno zobaczyć dziś fotografa-pasjonata robiącego młodej parze zdjęcia w jednym z okolicznych parków, czy też realizującego zlecenia artystę. Prowadzenie działalności gospodarczej w formie jednoosobowej fimy wymaga jednak załatwiania wielu formalności. Czy wolni strzelcy pracują cały czas w terenie? Otóż nie, wielu z nich korzysta z biur coworkingowych.

Jak tworzone są spółki w raju podatkowym

Utworzenie spółki w raju podatkowym nie jest skomplikowane. Pojawia się jednak pytanie o opłacalność podejmowania takiego przedsięwzięcia przez małe firmy. Przeczytaj, jak powstaje przykładowa panamska spółka.

Jak działa wirtualne biuro?

Wirtualne biuro jest w Polsce rozwiązaniem przeznaczonym dla nowo powstałych oraz już działających firm, które chciałyby zmniejszyć miesięczne koszty utrzymania swojej działalności gospodarczej. Dlaczego biuro takie nazywane jest wirtualnym?

Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Firmy działające w branży spożywczej lub na rynku wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, muszą wystąpić do Sanepidu o zatwierdzenie jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Wyjątkiem jest wpis do rejestru.

Jak poszukiwać polskich obywateli do pracy w Danii

Poszukiwanie pracowników w Danii należy do wspieranych przez instytucje czynności niezbędnych podczas zakładania firmy. Rekrutację polskich pracowników w Danii można przeprowadzić za pośrednictwem internetu.  Jednym z portali wspomagających pracodawców jest serwis organizacji EURES.

Jakie są formy prawne działalności gospodarczej w Danii


Zakładanie firmy w Danii wymaga uzyskania pozwolenia, jednakże polskim przedsiębiorcom przysługuje swoboda wyboru formy. Jakie są dostępne?

Jak zarejestrować spółkę akcyjną w Danii

Podjęcie decyzji o prowadzeniu firmy w Danii wiąże się z koniecznością określenia formy prawnej przyszłej działalności. Czy warto decydować się na spółkę akcyjną?

Jak organizowane są przetargi w Danii

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

Jak rozliczyć PIT w Danii

Prowadząc działalność gospodarczą w Danii nie można zapominać o przyjętych w tym państwie zasadach podatkowych. Jak poradzić sobie z PIT-em w praktyce?

REKLAMA