REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak nie dać się oszukać - "kupię firmę z długami"

epieniadz.blox.pl
Ogłoszenie upadłości to jedyne zgodne z prawem rozwiązanie dla przedsiębiorcy na skraju bankructwa.
Ogłoszenie upadłości to jedyne zgodne z prawem rozwiązanie dla przedsiębiorcy na skraju bankructwa.

REKLAMA

REKLAMA

„Kupię firmę z długami” – do niedawna jedno z najpopularniejszych ogłoszeń w Internecie, a zarazem jedno z największych oszustw wykorzystujących niewiedzę i panikę zadłużonych przedsiębiorców. Schemat tego zjawiska jest bardzo prosty i w głównej mierze opiera się na trudnej sytuacji ekonomicznej potencjalnych ofiar i nieznajomości prawa.

Pomimo tego, że Polska jest w ścisłej czołówce państw, które potrafiły sobie poradzić z globalnym załamaniem rynku nie oznacza, to że zjawisko kryzysu nie było tu w ogóle odczuwalne.W rzeczywistości wiele prywatnych firm, zwłaszcza tych w początkowym stadium rozwoju stanęło na granicy bankructwa, bądź po prostu nie wytrzymało i zakończyło swoją działalność. I tu właśnie zrodził się pomysł „ratowania” zadłużonych firm.

REKLAMA

Kupimy szybko

REKLAMA

Przedsiębiorca, który nie widział już żadnego wyjścia z sytuacji natrafiał w Internecie na ogłoszenie dające cień nadziei na rozwiązanie wszystkich dotychczasowych problemów. Wysokość prowizji za jaką można było sprzedać spółkę w zależności od stopnia zadłużenia oscylowała w granicach 15 – 30 tys. zł. Tego typu transfer miał stanowić nie tylko gwarancję pozbycia się spółki, ale także całkowite uwolnienie się od jej długów i tym samym od komornika.

Dodatkową zaletą był wyjątkowo krótki czas oczekiwania, w większości przypadków spotkanie u notariusza odbywało się już na drugi dzień od momentu pierwszej rozmowy. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób zdecydowało się na sprzedaż swojej firmy. Niestety, jak się później okazało nie tylko im to nie pomogło, ale dodatkowo przysporzyło kolejnych kłopotów.

Polecamy: Jakie obowiązki ma przedsiębiorca w związku z likwidacją działalności gospodarczej

Kryzys wykorzystamy

Jak wcześniej wspomniałem oszuści korzystali przede wszystkim na niekorzystnej sytuacji rynkowej oraz braku znajomości prawa zadłużonych przedsiębiorców. A prawo mówi wyraźnie, że w przypadku utraty płynności przez spółkę jej sprzedaż nic nie pomoże, a na pewno nie uwolni dotychczasowego prezesa od długów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedyne, co może spowodować, to narażenie sprzedającego na naruszenie prawa upadłościowego, co skutkuje możliwością pozbawienia wolności do roku.

Bardzo częstym przypadkiem towarzyszącym sprzedaży było wyprzedawanie, bądź przepisywanie na inne osoby wartościowego majątku spółki.

Także w tym przypadku wiele osób łamało prawo, ponieważ jest to naruszenie art. 300 kodeksu karnego, które grozi karą pozbawienia wolności nawet do ośmiu lat.

Co w takim razie zrobić, jeżeli stoimy na skraju bankructwa? Jedynym wyjściem nie skutkującym złamania przepisów prawa jest ogłoszenie upadłości firmy. Równocześnie pamiętajmy, że nie należy przesadnie wierzyć w dobre chęci nieznajomych osób oraz uświadommy sobie wreszcie, że nieznajomość prawa szkodzi. 

Polecamy: serwis Leasing

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA