REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nie widać optymizmu na rynkach

Zatwierdzony w niedzielę plan pomocy dla Grecji nie wywołały euforii na rynkach finansowych. Dominują obawy, że uchwalona pomoc może być niewystarczająca.

Optymalizacja danych (Excel)

Microsoft Office Excel 2007 posiada bardzo rozbudowane możliwości analityczne. Program nie tylko umożliwia obliczanie i właściwą prezentacje danych, pozwala również przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi obliczyć równanie jedną oraz z wieloma niewiadomymi. Możliwe jest także wielowariantowe prezentowanie danych finansowych.

Urząd skarbowy najpierw wezwie do złożenia wyjaśnień na piśmie

W postępowaniu podatkowym wyraźne pierwszeństwo może zostać przyznane zasadzie składania pisemnych wyjaśnień.

Sprostowanie świadectwa pracy

Wydanie pracownikowi świadectwa pracy to jeden z podstawowych obowiązków pracodawcy. Natomiast uwzględnienie wniosku pracownika o sprostowanie tego świadectwa w praktyce oznacza wydanie nowej, poprawnej jego wersji.

REKLAMA

Bezrobotny może odbyć praktykę w firmie

Pracodawcy rzadko ubiegają się w urzędach pracy o przyjmowanie na praktyki bezrobotnych w ramach przygotowania zawodowego dorosłych.

Jak rozliczyć w pkpir stratę ze sprzedaży wierzytelności „własnej”

Jako indywidualny przedsiębiorca prowadzę zakład stolarski. Jestem podatnikiem VAT. W sierpniu 2009 r. jednemu z kontrahentów sprzedałem towar o wartości 42 000 zł netto. Taką wartość wykazałem jako przychód należny w dacie wystawienia faktury, tj. 19 sierpnia 2009 r. Niestety, kontrahent zbankrutował i nie uregulował wystawionej faktury. W marcu br. udało mi się sprzedać tę należność firmie windykacyjnej. Z tytułu tej sprzedaży otrzymałem 30 000 zł. Czy w tym przypadku stratę poniesioną na sprzedaży opisanej należności mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Jak powyższe zdarzenie ująć w pkpir?

Leasing - niezmiennie rosnąca w siłę forma finansowania przedsiębiorstw

Leasing jako forma finansowania działalności przedsiębiorstwa jest bardzo popularnym produktem, jednakże patrząc na coroczną dynamikę, można śmiało stwierdzić, ze należy do obszarów, które w dalszym ciągu silnie się rozwijają.

Przedsiębiorcy przygotowują się do kontroli podatkowych

Pomimo, że aż 75 proc. przedsiębiorców nie posiada w strukturach swoich firm wewnętrznych specjalistów podatkowych, to jednak coraz częściej przygotowują się oni do kontroli skarbowych i podatkowych, korzystając z możliwości prawnych i organizacyjnych.

REKLAMA

Akcje PZU dadzą zarobić przynajmniej 8%

Porównując akcje PZU do poprzednio debiutujących na giełdzie spółek Skarbu Państwa można szacować, że akcje PZU przyniosą wyraźne zyski mimo, że cena emisyjna została ustalona na maksymalnym poziomie.

Duplicate Files Searcher

Duplicate Files Searcher to bardzo przydatny program, pomocny w szukaniu i usuwaniu duplikatów plików jakie zgromadziliśmy na naszych dyskach i płytach.

Driver Cleaner Professional

Darmowa aplikacja służąca m.in do deinstalowania sterowników sprzętowych i usuwania ich pozostałości. Usuwa ponadto zbędne pliki i wpisy z rejestru systemowego Windows.

Dofinansowanie inwestycji dolnośląskich firm w ich początkowej fazie rozwoju

Małe i średnie przedsiębiorstwa są siłą napędową rozwoju gospodarczego w każdym regionie. Dlatego tak istotne jest wspieranie tych przedsiębiorstw.  Dlatego też polskie regiony w swoich programach pomocowych przeznaczają finanse na wspieranie inwestycji w tych firmach.

Załączniki do wniosku na doradztwo i udział w targach w lubuskim

Po zapoznaniu się z zasadami aplikowania o środki z działania 2.3 oraz wymaganiami dotyczącymi przygotowania dokumentacji, teraz przyszła pora na poznanie załączników do wniosku o dofinansowanie. Kompletność dokumentacji aplikacyjnej badana jest na etapie oceny formalnej wniosku o dofinansowanie.

Rola sekretarki podczas wizyty gości w firmie

Spotkania biznesowe są na porządku dziennym w każdej firmie. Warto jest zatem wiedzieć jak odpowiednio przygotować biuro do wizyty gości.

Jak poprawnie przygotować dokumentacje aplikacyjną na doradztwo i udział w targach w lubuskim

W ramach ogłoszonego konkursu przedsiębiorcy mogą otrzymać dofinansowanie na zakup specjalistycznych usług doradczych świadczonych przez zewnętrzne podmioty oraz na udział w targach i misjach gospodarczych zarówno na terenie kraju jak i za granicą. Wszystko to możliwe jest w ramach działania 2.3 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubuskiego.

Jak poprawnie promować i informować o unijnym dofinansowaniu w łódzkim?

Przedsiębiorcy realizujący projekty w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego są zobowiązani do zachowania odpowiednich wymogów w zakresie promocji i informacji o unijnej pomocy.

Senat przyjął ustawę o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych

29 kwietnia br. Senat RP przyjął uchwaloną 8 kwietnia br. przez Sejm ustawę o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. Z uwagi na wprowadzone poprawki - ustawa, wyłącznie w zakresie tych wprowadzonych zmian musi zostać przyjęta przez Sejm.

Unijne pieniądze na doradztwo, targi i misje gospodarcze w lubuskim

Istnieje możliwość otrzymania unijnego wsparcia na realizację projektów związanych z uzyskaniem specjalistycznego doradztwa oraz udziału w targach i misjach gospodarczych. Ruszył konkurs na wsparcie tego typu projektów w województwie lubuskim.

Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Już niedługa rusza nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zainteresowanych otrzymaniem wsparcia na promocję marek i regionalnych produktów. Pieniądze te będą dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Minister infrastruktury o zmianach w budownictwie mieszkaniowym

Jesteśmy w przededniu debaty nad polityką państwa w budownictwie mieszkaniowym. W maju Ministerstwo Infrastruktury skieruje do konsultacji społecznych dokument zawierający założenia polityki mieszkaniowej. Zapraszam do udziału w tej debacie – powiedział Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, otwierając Krajowy Kongres Finansowania Nieruchomości.

Firmy wybierają przyjazne urzędy skarbowe

W tym roku - już po raz ósmy - przedsiębiorcy ocenią, które urzędy skarbowe zasługują na miano najlepszych. Od 2003 roku Ministerstwo Finansów oraz Business Centre Club organizują konkurs: Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy.

Pracownicy sklepów nie mogą handlować 1 i 3 maja

Choć 1 i 3 maja to dni wolne od pracy, niektóre sklepy będą otwarte. Handlować w nich mogą jednak tylko właściciele lub osoby zatrudnione na umowę zlecenie. Pracownicy zatrudnieni na stałe mają w tym czasie wolne.

Firmy rodzinne będą mogły uczestniczyć w szkoleniach

Polskie firmy rodzinne mogą skorzystać z programu szkoleniowego odpowiadającego na ich potrzeby. Organizatorem tego projektu jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wraz ze stowarzyszeniem Inicjatywą Firm Rodzinnych.

Praktyka w firmie może być szansą dla bezrobotnego

Pracodawcy rzadko ubiegają się w urzędach pracy o przyjmowanie na praktyki bezrobotnych w ramach przygotowania zawodowego dorosłych.

PIT: lepiej popełnić błąd niż nie złożyć zeznania

Jeśli jeszcze nie złożyłeś zeznania, zostało ci niewiele czasu – tylko do północy 30 kwietnia.

Asystentka też ma szansę na awans

Jeśli jesteś asystentką prezesa, to drogę do awansu masz otwartą. Asystentce jest łatwiej niż sekretarce objąć wyższe stanowisko w strukturze firmy.

KPP krytykuje pomysły ograniczenia roli OFE

Pomysły dotyczące ograniczenia roli Otwartych Funduszy Emerytalnych i umożliwienia Polakom oszczędzania na emeryturę w dowolny sposób są błędne - uważa wiceprezes Konfederacji Pracodawców Polskich Piotr Kamiński.

Komorowski podpisał ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych

Pełniący obowiązki prezydenta Bronisław Komorowski podpisał w czwartek ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych. W Biurach Informacji Gospodarczej nie będą mogły zasiadać osoby skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo skarbowe.

Teleinformatyczny system obsługi przemieszczania wyrobów akcyzowych

Nowoczesny system informatyczny rejestrujący przemieszczanie się towarów akcyzowych zastąpi stosowaną obecnie papierową dokumentację - zakłada rządowy projekt nowelizacji ustawy o akcyzie, którego pierwsze czytanie odbyło się w Sejmie.

Kluczowe dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw w 2010 roku

Od 2004 roku Polska jest członkiem Unii Europejskiej i aktywnie uczestniczy we wszystkich formach jej aktywności politycznej, społecznej i gospodarczej. Z członkowstwem wiążą się liczne obowiązki, ale i przywileje. Najważniejszym z obowiązków jest zasilanie budżetu Wspólnoty, natomiast jedną z najistotniejszych korzyści – możliwość korzystania ze Wspólnej Polityki Strukturalnej, znanych szeroko pod hasłem „dotacji unijnych”.

Co zmienia nowa ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych

Każdy wierzyciel, zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca, będzie mógł przekazać do biur informacji gospodarczej (BIG) dane swojego dłużnika. Dotychczas takie prawo miała tylko ściśle określona przepisami grupa przedsiębiorców uprawnionych do przekazywania informacji o zobowiązaniach konsumentów.

Potrącenie wynagrodzenia z umowy zlecenia

Otrzymaliśmy zajęcie komornicze (niealimentacyjne) osoby, która jest zatrudniona na podstawie umowy zlecenia. Czy możemy tej osobie potrącić wynagrodzenie? Jeśli tak, to w jakiej wysokości maksymalnie? Czy ochrona wynagrodzenia przed potrąceniem z kodeksu pracy obowiązuje także w przypadku umowy zlecenia i innych umów cywilnych? 

Walne przez internet

Najwcześniej w przyszłym roku pierwsza spółka zdecyduje się na umożliwienie akcjonariuszom głosowania na walnym zgromadzeniu drogą elektroniczną, twierdzi "Parkiet".

Wady franczyzy dla franczyzodawcy - cz. II

Przyjaciel może stać się wrogiem.

Wady franczyzy dla franczyzodawcy - cz. I

W wymarzonym świecie franczyzodawcy czerpałby on korzyści z zapału, energii i apetytu na sukces franczyzobiorcy, mając również możliwość ciągłego pociągania za sznurki. Jednak franczyzobiorcy to nie marionetki.

Podróże lotnicze przełożonego

Jeśli Twój szef często lata służbowo najczęściej linie lotnicze proponują przeloty w klasie business, która zapewnia wysoki standard podróży.

Zalety franczyzy dla franczyzodawcy

Najistotniejszym powodem dla franczyzowania pomysłu na biznes jest fakt, że właściciel (założyciel) firmy może na tym zarobić, oczywiście całkiem legalnie i uczciwie. Franczyzobiorcy płacą w zamian za możliwość prowadzenia biznesu, który ma duże szanse powodzenia.

Reklama nakręca sprzedaż w Polbanku

Tydzień po rozpoczęciu kampanii promocyjnej Konta mocno oszczędzającego dzienna liczba otwieranych rachunków osiągnęła 2,5 tys. - podaje służba prasowa Polbanku.

Wady franczyzy - niewiadoma i trudne rozstanie

Jedno z najtrudniejszych zadań, przed którym staje każdy przyszły franczyzobiorca, polega na sprawdzeniu wiarygodności franczyzodawcy. Sprawdzanie franczyzodawcy jest ważne z dwóch powodów.

Niezgodność formatów dokumentów

Jeśli nie wiesz jeszcze na czym polega niezgodność formatów dokumentów, koniecznie prześledź poniższą instrukcję obsługi. Szybko się dowiesz na czym może ona polegać.

Zapisywanie dokumentu w formacie innym niż domyślny

Jeśli planujesz przesłać dokument osobie, która korzysta z innego oprogramowania niż ty, koniecznie zapisz go formacie innym niż domyślny.

Formaty dokumentów

Aby sprawnie współpracować z osobami korzystającymi z różnego oprogramowania komputerowego, należy wiedzieć czym się różnią formaty dokumentów oraz jak je zmieniać.

Wada franczyzy - stały odpływ pieniędzy

Każdy, kto kupuje prawo do prowadzenia franczyzy, spodziewa się konieczności uiszczenia opłaty wstępnej, a to, czy za system warto zapłacić podaną cenę, zależy już od jego osądu.

Gdy awaria zakłóci pracę nad dokumentem

Pracując na komputerze należy pamiętać o niebezpieczeństwie utraty sporządzonego dokumentu. Często powodem takiej straty jest awaria zasilania czy zawieszenie pracy edytora.

Stała kontrola franczyzodawcy jedną z wad franczyzy

Nie do końca franczyzobiorca jest sam sobie sterem.

Wada franczyzy - "wystarczy jedno zgniłe jabłko"

Jedną z bardziej irytujących cech takich truizmów, poza tym że są wyjątkowo denerwujące, stanowi fakt, że zazwyczaj zawierają one ziarno niewygodnej prawdy.

Zmiana koloru wypełnienia tekstowego

Ogólnie jest przyjęte, że do redagowania i przygotowywania dokumentów używa się czarnej czcionki. Często jednak bardziej efektywne jest użycie koloru – zwłaszcza, jeśli chcemy zwrócić czyjąś uwagę na konkretny fragment tekstu.

Ukryta ramka w dokumencie Word

Planując układ dokumentu, często korzystamy z ramek. Czasami jednak wolelibyśmy, aby ich kontury nie były widoczne, a tekst nadal pozostawał uporządkowany. Jest na to prosty sposób – wystarczy skorzystać z opcji – ukryj ramkę.

Szef i asystentka

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

Wada franczyzy - brak elastyczności

W biznesie musisz się dostosować, by przetrwać. Firmy działają w środowisku, które podlega ciągłym zmianom, mogą pojawić się nowi uczestnicy, nowe technologie mogą posłać do lamusa istniejące systemy produkcji, trendy zmieniają się jak pogoda i są tak samo nieprzewidywalne, zmianom podlegają koszty surowców, a na interesy mogą też wywierać wpływ nowe akty prawne.

REKLAMA