REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MG: rozwój sektora MŚP to priorytet rządu

REKLAMA

REKLAMA

- Małe i średnie firmy stanowią aż 99,8 proc. wszystkich przedsiębiorstw działających w Polsce. Dlatego ważne jest tworzenie lepszych warunków rozwoju tego sektora gospodarki - powiedziała wiceminister gospodarki Grażyna Henclewska podczas konferencji Komisji Gospodarki Narodowej „Mikro jest piękne”.

Wiceminister Grażyna Henclewska podkreśliła, że mikro, małe i średnie firmy są motorem rozwoju polskiej gospodarki.

REKLAMA

– Przyczyniają się do wzrostu PKB i zatrudnienia. Ich działalność odgrywa wielką rolę zwłaszcza dla lokalnej społeczności, w której funkcjonują – zauważyła wiceszefowa MG.

Dodała, że resort gospodarki, chcąc poprawić sytuację mikro, małych i średnich przedsiębiorców, przeprowadza ankiety.

– Staramy się poruszać najbardziej aktualne dla właścicieli firm tematy, takie jak innowacyjność, kryzys finansowy, wprowadzenie euro, czy problemy na rynku pracy – wyjaśniła wiceminister Henclewska.

Ostatnie wyniki ankiet z II połowy 2009 r. wskazują, że najważniejszą przeszkodą w rozwoju przedsiębiorczości jest wysokość podatków i różnego rodzaju opłat. Na małe obroty wskazał co czwarty przedsiębiorca, to dwa razy więcej niż w latach dobrej koniunktury – 2006-2007, ale za to mniej niż w I półroczu 2009 r. Coraz mniej przedsiębiorców wskazuje jako barierę skomplikowane przepisy prawne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki.wieszjak.pl

– Zebrane opinie są dla nas pomocne przy tworzeniu polityk wspierających rozwój przedsiębiorczości – podkreśliła wiceszefowa MG.

REKLAMA

Dodała, że obecnie największy nacisk kładziony jest m.in. na uproszczenie procedur administracyjnych, zwiększenie dostępności zewnętrznych źródeł finansowania, stymulowanie wejścia firm na nowe rynki, promocję eksportu oraz poprawę potencjału finansowego przedsiębiorstw.

– Aby ułatwić przedsiębiorcom dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania działalności wspieramy system funduszy pożyczkowych i poręczeniowych, a także funduszy venture capital – powiedziała wiceminister Henclewska.

W latach 2007 - 2013 przedsiębiorstwa, w tym MSP, w znacznej mierze będą wspierane przez instrumenty finansowane z funduszy strukturalnych zapisane w Programach Operacyjnych „Innowacyjna Gospodarka”, „Kapitał Ludzki” oraz w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych.

– Tylko na realizację Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2013 przeznaczono 9,7 mld euro – zaznaczyła wiceszefowa resortu gospodarki.

REKLAMA

Wiceminister Henclewska przypomniała, że MG współpracuje m.in. z OECD w ramach podejmowanych działań na rzecz sektora MSP w Polsce. Efektem tej pracy jest raport pn. „Przegląd polityki dotyczącej rozwoju przedsiębiorczości oraz małych i średnich przedsiębiorstw na poziomach centralnym i regionalnym w Polsce”.

– OECD, poza diagnozą obecnej sytuacji, zaproponowała katalog szczegółowych propozycji rozwiązań i rekomendacji oraz najlepszych praktyk, które mogą stać się podstawą do wypracowania założeń nowoczesnej polityki wobec firm i rozwoju przedsiębiorczości – dodała podsekretarz stanu w MG.

MG/IN

Polecamy: Mała firma Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA