REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z paszportem po unijną dotację

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Z paszportem po unijną dotację
Z paszportem po unijną dotację

REKLAMA

REKLAMA

Nareszcie ruszył kolejny nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach konkursu istnieje możliwość otrzymania grantów na wsparcie działalności eksportowej przedsiębiorstw.

W dniu 31 maja br. został ogłoszony konkurs na nabór projektów w ramach działania 6.1. unijnego Programu Innowacyjna Gospodarka. Jest to II runda aplikacyjna przeprowadzana w 2010 roku. Poprzednia cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród potencjalnych beneficjentów działania.

REKLAMA

Przypomnijmy, że w ramach I rundy w 2010 roku zatwierdzono do dofinansowania dla etapu I (przygotowanie planu eksportu) – ponad 400 projektów z całej Polski, dla etapu II (wdrożenie planu eksportu) – 95 projektów. Konkurs jest organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, które dla działania 6.1 pełni funkcję Instytucji Wdrażającej. Jednakże kompletna dokumentacja aplikacyjna przyjmowana jest nie przez PARP, ale przez Regionalne Instytucje Finansujące, które są właściwe z punktu widzenia siedziby wnioskodawcy.

Porównaj: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

W przypadku, gdy siedziba wnioskodawcy znajduje się w województwie mazowieckim, właściwą instytucją odpowiedzialną za nabór wniosków o dofinansowanie jest Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw z siedzibą przy ul. Smoczej 27.

REKLAMA

Dokumentacja w ramach tej rundy aplikacyjna przyjmowana jest w terminie do 18 czerwca br., ale PARP może zamknąć nabór wniosków wcześniej, jeżeli łączna kwota dofinansowania w ramach złożonych wniosków osiągnie 120% alokacji wyznaczonej w ramach danej rundy aplikacyjnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przypomnijmy – w ramach tego konkursu szansę na unijną dotację będą mogły otrzymać projekty, których celem jest wejście na nowe rynki i wzmocnienie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, projekty przyczyniające się do zwiększenia udziału sprzedaży na rynki zagraniczne w ogólnej sprzedaży przedsiębiorstwa oraz projekty promujące polską markę na rynkach zagranicznych. W ramach konkursu o wsparcie unijne mogą wnioskować mikro-, małe i średnie przedsiębiorcy prowadzący działalność i mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o udzielenie wsparcia posiadają udział eksportu w całkowitej sprzedaży nie przekraczający 30 %. Aplikowanie o środki w ramach działania 6.1 odbywa się w dwóch etapach tzn. w ramach I etapu przewidziano dofinansowanie realizacji projektów mających na celu przygotowanie Planu rozwoju eksportu poprzez zakup zewnętrznych usług doradczych, natomiast w ramach II etapu przewidziano dofinansowanie realizacji projektów polegających na wdrożeniu. Planu rozwoju eksportu przy wykorzystaniu możliwych do wyboru działań proeksportowych.

Polecamy serwis Samochód

Okres przygotowania Planu rozwoju eksportu w ramach I etapu nie może przekroczyć 6 miesięcy. Natomiast okres wdrożenia Planu rozwoju eksportu w ramach II etapu nie może przekroczyć 24 miesięcy.

Do rozdysponowania podczas tej rundy aplikacyjnej jest kwota 206 mln PLN, przy dla I etapu przewidziano 6 mln PLN, dla II etapu 200 mln PLN. Musimy pamiętać, że kwota wsparcia na przygotowanie Planu rozwoju eksportu w ramach I etapu nie może przekroczyć 10 000 PLN dla jednego przedsiębiorcy. W przypadku etapu II, czyli wdrożenia planu kwota ta nie może przekroczyć 200 tys. PLN dla jednego przedsiębiorcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA