REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA


Musisz wiedzieć, że w chwili wygaśnięcia domeny firma traci nie tylko możliwość kontaktu z odbiorcami za pośrednictwem poczty e-mail, prezentowania oferty poprzez stronę WWW, ale także zaufanie w oczach klientów.

Coraz częściej można spotkać się z przypadkami utraty domeny przez przedsiębiorstwa, które zapomniały w wyznaczonym terminie wnieść opłatę na kolejny okres abonamentowy domeny. Niejednokrotnie jest to spowodowane błędnym przekonaniem, iż kupując domenę – firma staje się jej właścicielem. Podmiot rejestrujący adres internetowy staje się jego Abonentem na okres roku. Tyle wynosi okres abonamentowy w przypadku usługi jaką jest domena. Nieświadomych tego przedsiębiorców może spotkać niemiłe zaskoczenie, gdy po roku funkcjonowania, firmowy serwis przestanie działać.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są konsekwencje

Nieprzedłużenie domeny może mieć bardzo niekorzystne dla firmy konsekwencje. Pierwszą z nich jest zawieszenie działania firmowej strony WWW, co za tym idzie, również poczty elektronicznej, utworzonej w danej domenie.

Przerwa w funkcjonowaniu witryny wiąże się ze stratami zarówno finansowymi, jak i wizerunkowymi.

REKLAMA

Klienci nie mogą zapoznać się z ofertą poprzez stronę WWW, nie mogą również składać zamówień za pośrednictwem Internetu. Jeżeli po wpisaniu adresu w okno przeglądarki nie wyświetli się strona WWW, większość użytkowników odwiedzi serwis konkurencyjnej firmy i skorzysta z jej oferty. Komunikacja na linii klient – firma poprzez pocztę e-mail jest także całkowicie niemożliwa, przez co firma może ponieść straty wizerunkowe. Klienci czy kontrahenci nie będą traktować poważnie przedsiębiorstwa, z którym kontakt jest utrudniony lub wręcz niemożliwy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Jak używać kod authinfo domeny

Minął dzień

W przypadku, kiedy od zakończenia okresu abonamentowego domeny nie minął długi okres (np. 1 – 2 dni), należy skontaktować się z rejestratorem, u którego zakupiona została usługa. Zazwyczaj do przywrócenia adresu WWW wystarczy wtedy wnieść opłatę za kolejny okres abonamentowy, a dokument zaświadczający o wpłacie przesłać do usługodawcy. Dzięki temu proces przywrócenia domeny zostanie skrócony do minimum. W większości przypadków, rejestrator dokonuje przedłużenia na podstawie nadesłanego potwierdzenia przelewu. Dzięki temu czas, kiedy firmowa strony WWW nie działa można skrócić nawet do 72 godzin (czas na wpłatę, odzyskanie domeny oraz ponowne jej rozpowszechnienie się w Internecie).

Minęły 2 tygodnie

Kiedy od daty wygaśnięcia domeny minęło od 1 do 10 dni, jej przywrócenie nie powinno sprawić większych kłopotów. Jeżeli jednak przedsiębiorstwo spostrzegło, że firmowa domena nie funkcjonuje dopiero po dłuższym okresie, np. po 14 dniach, jej przedłużenie może okazać się zdecydowanie trudniejsze. W tym przypadku firma rejestrująca domeny nie może zagwarantować, że okres abonamentowy domeny zostanie przedłużony po przesłaniu potwierdzenia przelewu. Dzieje się tak dlatego, że w momencie wygaśnięcia domena objęta zostaje okresem kwarantanny. W tym czasie nikt nie może zarejestrować danej nazwy, może jedynie zostać przywrócona poprzedniemu Abonentowi.

Okres kwarantanny jakim są obejmowane domeny zależy od ich typu, dla domen polskich jest to ok. 15 dni. Ponieważ wspomniane 2 tygodnie są bardzo zbliżone do tego okresu, może się zdarzyć, że domena wróciła już do puli wolnych nazw. Jeśli jednak tak się nie stało, warto systematycznie kontaktować się z rejestratorem. Udzieli on informacji na temat tego, czy domena nadal pozostaje w okresie kwarantanny, czy też została zwolniona do rejestracji.

Jeżeli przedsiębiorstwo chce odzyskać adres WWW, powinno być niezwykle czujne. Nie tylko często sprawdzać, czy domena udostępniona została do ponownej rejestracji, ale także, kiedy to nastąpi, niezwłocznie dokonać jej rejestracji. Istotne jest natychmiastowe dokonanie wpłaty, gdyż u większości rejestratorów domena rejestrowana jest dopiero w momencie wpłynięcia na konto usługodawcy środków pieniężnych lub otrzymania potwierdzenia wpłaty.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Kiedy upłynie więcej niż 15 dni, firma może być pewna, że domena trafiła do ponownej rejestracji. Należy pamiętać, że adres trafiający ponownie do puli wolnych domen może być zarejestrowany przez dowolny podmiot. Nikt nie ma możliwości rejestracji domeny na preferencyjnych warunkach, nie ma też specjalnego prawa do adresu, np. dlatego, że wcześniej był jego Abonentem. Dlatego niezwykle ważna jest dbałość i skrupulatne monitorowanie dostępności adresu WWW.

Jak zapobiegać

Przedsiębiorstwo powinno dołożyć wszelkich starań, aby uniknąć sytuacji, w której firmowa domena wygasa. Dlatego najkorzystniej jest skorzystać z usług rejestratora domen, który kilkakrotnie przypomina o zbliżającym się terminie wygaśnięcia domeny.

Warto zwrócić również uwagę, aby usługodawca informował klientów o konieczności przedłużenia usługi poprzez różne kanały komunikacji.

Autor: Sebastian Pacanek – Kierownik Biura Obsługi Klienta w NetArt

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA