REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Musisz wiedzieć, że w chwili wygaśnięcia domeny firma traci nie tylko możliwość kontaktu z odbiorcami za pośrednictwem poczty e-mail, prezentowania oferty poprzez stronę WWW, ale także zaufanie w oczach klientów.

Coraz częściej można spotkać się z przypadkami utraty domeny przez przedsiębiorstwa, które zapomniały w wyznaczonym terminie wnieść opłatę na kolejny okres abonamentowy domeny. Niejednokrotnie jest to spowodowane błędnym przekonaniem, iż kupując domenę – firma staje się jej właścicielem. Podmiot rejestrujący adres internetowy staje się jego Abonentem na okres roku. Tyle wynosi okres abonamentowy w przypadku usługi jaką jest domena. Nieświadomych tego przedsiębiorców może spotkać niemiłe zaskoczenie, gdy po roku funkcjonowania, firmowy serwis przestanie działać.

REKLAMA

Jakie są konsekwencje

Nieprzedłużenie domeny może mieć bardzo niekorzystne dla firmy konsekwencje. Pierwszą z nich jest zawieszenie działania firmowej strony WWW, co za tym idzie, również poczty elektronicznej, utworzonej w danej domenie.

Przerwa w funkcjonowaniu witryny wiąże się ze stratami zarówno finansowymi, jak i wizerunkowymi.

Klienci nie mogą zapoznać się z ofertą poprzez stronę WWW, nie mogą również składać zamówień za pośrednictwem Internetu. Jeżeli po wpisaniu adresu w okno przeglądarki nie wyświetli się strona WWW, większość użytkowników odwiedzi serwis konkurencyjnej firmy i skorzysta z jej oferty. Komunikacja na linii klient – firma poprzez pocztę e-mail jest także całkowicie niemożliwa, przez co firma może ponieść straty wizerunkowe. Klienci czy kontrahenci nie będą traktować poważnie przedsiębiorstwa, z którym kontakt jest utrudniony lub wręcz niemożliwy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Jak używać kod authinfo domeny

Minął dzień

W przypadku, kiedy od zakończenia okresu abonamentowego domeny nie minął długi okres (np. 1 – 2 dni), należy skontaktować się z rejestratorem, u którego zakupiona została usługa. Zazwyczaj do przywrócenia adresu WWW wystarczy wtedy wnieść opłatę za kolejny okres abonamentowy, a dokument zaświadczający o wpłacie przesłać do usługodawcy. Dzięki temu proces przywrócenia domeny zostanie skrócony do minimum. W większości przypadków, rejestrator dokonuje przedłużenia na podstawie nadesłanego potwierdzenia przelewu. Dzięki temu czas, kiedy firmowa strony WWW nie działa można skrócić nawet do 72 godzin (czas na wpłatę, odzyskanie domeny oraz ponowne jej rozpowszechnienie się w Internecie).

Minęły 2 tygodnie

REKLAMA

Kiedy od daty wygaśnięcia domeny minęło od 1 do 10 dni, jej przywrócenie nie powinno sprawić większych kłopotów. Jeżeli jednak przedsiębiorstwo spostrzegło, że firmowa domena nie funkcjonuje dopiero po dłuższym okresie, np. po 14 dniach, jej przedłużenie może okazać się zdecydowanie trudniejsze. W tym przypadku firma rejestrująca domeny nie może zagwarantować, że okres abonamentowy domeny zostanie przedłużony po przesłaniu potwierdzenia przelewu. Dzieje się tak dlatego, że w momencie wygaśnięcia domena objęta zostaje okresem kwarantanny. W tym czasie nikt nie może zarejestrować danej nazwy, może jedynie zostać przywrócona poprzedniemu Abonentowi.

Okres kwarantanny jakim są obejmowane domeny zależy od ich typu, dla domen polskich jest to ok. 15 dni. Ponieważ wspomniane 2 tygodnie są bardzo zbliżone do tego okresu, może się zdarzyć, że domena wróciła już do puli wolnych nazw. Jeśli jednak tak się nie stało, warto systematycznie kontaktować się z rejestratorem. Udzieli on informacji na temat tego, czy domena nadal pozostaje w okresie kwarantanny, czy też została zwolniona do rejestracji.

Jeżeli przedsiębiorstwo chce odzyskać adres WWW, powinno być niezwykle czujne. Nie tylko często sprawdzać, czy domena udostępniona została do ponownej rejestracji, ale także, kiedy to nastąpi, niezwłocznie dokonać jej rejestracji. Istotne jest natychmiastowe dokonanie wpłaty, gdyż u większości rejestratorów domena rejestrowana jest dopiero w momencie wpłynięcia na konto usługodawcy środków pieniężnych lub otrzymania potwierdzenia wpłaty.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Kiedy upłynie więcej niż 15 dni, firma może być pewna, że domena trafiła do ponownej rejestracji. Należy pamiętać, że adres trafiający ponownie do puli wolnych domen może być zarejestrowany przez dowolny podmiot. Nikt nie ma możliwości rejestracji domeny na preferencyjnych warunkach, nie ma też specjalnego prawa do adresu, np. dlatego, że wcześniej był jego Abonentem. Dlatego niezwykle ważna jest dbałość i skrupulatne monitorowanie dostępności adresu WWW.

Jak zapobiegać

Przedsiębiorstwo powinno dołożyć wszelkich starań, aby uniknąć sytuacji, w której firmowa domena wygasa. Dlatego najkorzystniej jest skorzystać z usług rejestratora domen, który kilkakrotnie przypomina o zbliżającym się terminie wygaśnięcia domeny.

Warto zwrócić również uwagę, aby usługodawca informował klientów o konieczności przedłużenia usługi poprzez różne kanały komunikacji.

Autor: Sebastian Pacanek – Kierownik Biura Obsługi Klienta w NetArt

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA