REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy warto zainwestować w domenę generyczną

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
internet
internet

REKLAMA

REKLAMA

Domena generyczna to adres internetowy, w którym jako nazwa występuje słowo podstawowe. Można tutaj zaliczyć wszelkie słowa ogólne, odnoszące się do danych branży, produktów (np. rowery.pl), zawodów (np. dziennikarze.pl), usług (np. sprzatanie.pl) itp. Jakie możliwości daje nabycie takiej domeny?

Dla firmy

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiedniego adresu firmowego serwisu WWW ma kluczowe znaczenie. Wpływa bowiem bezpośrednio na łatwość w dotarciu do oferty danego przedsiębiorstwa. Domena powinna być zatem czytelna oraz szybko zapadająca w pamięć potencjalnego odbiorcy. W przypadku dużych firm, które od dawna istnieją na rynku, a ich marka jest szeroko rozpoznawalna, użycie w adresie internetowym serwisu nazwy jest odpowiednim zabiegiem. Jednak w przypadku nowo powstałych działalności lub produktów, użycie nazwy może nie być gwarancją sukcesu. Głównie dlatego, iż nazwa danego przedsiębiorstwa może zwyczajnie nie budzić skojarzeń z produktem czy usługą, których dotyczy witryna. Wpływ ma na to w dużym stopniu intuicyjność w poruszaniu się pośród natłoku serwisów internetowych.

Internauci poszukujący określonych wyrobów o niezdefiniowanej marce chętniej wybierają (np. spośród wyników wyszukiwania) domeny, które swoją treścią nawiązują do poszukiwanych artykułów. Dlatego też domeny z użyciem generyków są idealnym rozwiązaniem dla firm z sektora MSP lub wchodzących na rynek.

Oprócz promocji przedsiębiorstw, generyczny adres WWW jest optymalnym wyborem dla przedsięwzięć internetowych, zarówno sezonowych akcji promocyjnych, jak i tworzonych serwisów tematycznych. O tym, jaką znaczenie ma odpowiedni adres dla portali internetowych o określonej tematyce, świadczyć mogą transakcje dokonywane na rynku wtórnym.

Przykładem może być tutaj zakup adresu kino.pl za kwotę 150 tys. złotych. Pod adresem znajduje się serwis filmowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj także: Czy warto zarejestrować domenę globalną

Dlaczego domena generyczna?

Generyczne adresy WWW są dużo korzystniejsze jeżeli chodzi o ich promocję i wzrost rozpoznawalności. Po pierwsze: łatwe do zapamiętania oraz budzące skojarzenia w prostej linii, dużo bardziej niż nazwa firmy. Jednak, aby wraz z promocją serwisu zwiększyć także rozpoznawalność marki, nabywając domenę generyczną np. produkt.pl, warto zarejestrować także adresy z użyciem nazwy działalności, będące kombinacją wybranego generyka oraz nazwy firmy. Po drugie: domeny generyczne mają niesamowity potencjał marketingowy, a ich promocja jest dużo wydajniejsza, aniżeli innych adresów, np. wielowyrazowych. Należy tutaj zwrócić uwagę na fakt, iż potencjalny klient ma zazwyczaj bardzo krótki kontakt z adresem. Prosty adres WWW jest odpowiedni do popularyzowania poprzez każdy kanał komunikacji. Zarówno w spotach telewizyjnych, radiowych, jak i na billboardach.

Dla inwestora

Domeny generyczne posiadają ogromny potencjał inwestycyjny. Dlatego właśnie są one głównym celem nie tylko dla twórców nowych inicjatyw handlowych, którym takim adres WWW może pomóc w promocji, ale także dla domainerów.

Domainer to osoba wyszukująca atrakcyjne domeny internetowe i rejestrująca je w celu późniejszej odsprzedaży po wyższej cenie.

Polecamy Sprzęt komputerowy

REKLAMA

Nie należy jednak mylić inwestorów domenowych z cybersquatterami, gdyż nie nabywają oni adresów z użyciem zarejestrowanych znaków towarowych. Głównym celem inwestorów domenowych są właśnie takie nazwy internetowe, które zawierają w sobie podstawowe wyrazy. Tego typu adresy są najbardziej rozchwytywane na rynku wtórnym. Domainerzy często inwestują w zakup adresu nawet jeżeli jest on już zarejestrowany.

Przykładem może być adres www.lekarze.pl. W 2008 roku został on sprzedany na aukcji Sedo za 50 tys. złotych. Jest to wysoka kwota, która wydawać może się bardzo wysoka, jak na inwestycje w świecie domen. Jednak nabywca tą samą domenę sprzedał na aukcji MeetDomainers w 2009 roku za kwotę 135 tys. złotych. Zyskał zatem 85 tys. lokując kapitał w wirtualnym mieniu.

Klik-klik, czyli system reklamowy

Oprócz wysokich kwot, po jakich sprzedawane są domeny generyczne, są one również innym źródłem dochodów. Ze względu na dużą intuicyjność Internautów w poruszaniu się po Sieci, adresy takie odnotowują bardzo dużą liczbę odwiedzin, nawet jeżeli nie prowadzą do serwisu WWW o sprecyzowanych treściach. Jest tak ponieważ wiele osób szukających informacji na dany temat, wpisuje automatycznie w okno przeglądarki słowo, bezpośrednio kojarzące się z pożądanym zagadnieniem. Abonenci domeny otrzymują od reklamodawców wynagrodzenie za każde wejście na stronę oraz za każde kliknięcie w reklamę, która się na niej znajduje. Najczęściej wśród reklam zamieszczonych pod adresami generycznymi, znajdują się reklamy bezpośrednio wiążące się ze słowem użytym w domenie. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo, że osoby docierające do witryny, skorzystają z zamieszczonych na niej linków.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA