REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakup serwera - porady

NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Zakup serwera dla firmy  to decyzja na lata, dlatego warto poświęcić jej odpowiednią uwagę i czas. Dokonując wyboru należy zwrócić uwagę na szereg elementów.

Na pytania: jakie kwestie dotyczące obsługi klienta należy wziąć po uwagę wybierając hostingodawcę oraz z czym one się wiążą odpowie redakcji Daniel Kotyras – Dyrektor ds. Marketingu i Public Relations w firmie NetArt.

REKLAMA

Jakie są, Pana zdaniem, najważniejsze elementy wpływające na jakość obsługi klienta?

DK: Według mnie, oraz jak sądzę większości osób związanych z usługami hostingowymi, na jakość obsługi klienta wpływa sześć podstawowych aspektów. Przede wszystkim są to: pozycja usługodawcy na rynku, wieloletnie doświadczenie, czyli staż firmy na rynku, liczba obsługiwanych klientów, własna infrastruktura techniczna, wykwalifikowany personel oraz profesjonalne biuro obsługi klienta. Spełnienie tych warunków przez usługodawcę, powinno być wystarczają gwarancją dla klientów, którzy poszukują hostingodawcy oferującego najwyższą jakość obsługi.

Czy może Pan wyjaśnić, w jaki sposób wymienione przez Pana „cechy” hostingodawcy odnoszą się do obsługi klienta?

DK: Zacznę może od kwestii wyszkolonego personelu oraz biura obsługi klienta, jako że elementy te są ze sobą powiązane. Usługi wirtualne, a w szczególności firmowy serwer, są niezbędne do funkcjonowania serwisu przedsiębiorstwa. Oznacza to, że ich nabywcami i jednocześnie użytkownikami są nie tylko osoby mające rozległą wiedzę informatyczną, ale także przedsiębiorcy, których profil działania nie ma nic wspólnego z sektorem IT. Dlatego tak istotną rolę odgrywa fakt odpowiedniego przygotowania pracowników odpowiedzialnych za kontakt z klientami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy - telefony firmowe

Kontakt z hostingodawcą to sprawa kluczowa. Jakie kanały komunikacji na linii firma – klient powinien zapewniać usługodawca?

DK: Śmiało można stwierdzić, że w obecnych czasach jeden kanał kontaktowy nie jest wystarczającym rozwiązaniem. Dlatego warto wybrać takiego hostingodawcę, który gwarantuje przynajmniej kilka różnych form komunikacji oraz zapewnia ich pełne bezpieczeństwo. Jakość obsługi to nie tylko szybkość reakcji biura obsługi klienta, ale również możliwość wyboru drogi komunikacji na linii usługodawca – firma. Obecnie firmy stosują rozwiązania, które są technologicznie zaawansowane, jednak niestety zdarzają się im awarie. Dlatego wybierając usługodawcę, warto zdecydować się na takiego, który oferuje kilka możliwości wydania dyspozycji odnośnie serwera. Najlepiej, jeśli można zrobić to za pośrednictwem poczty elektronicznej, systemu Livechat lub kontaktując się telefonicznie.

Przeczytaj również: Jak chronić sprzęt firmowy przed burzą

Na początku wywiadu wspominał Pan o tym, iż hostingodawca powinien posiadać własną infrastrukturę techniczną. Jak się to przekłada na jakość obsługi klienta?

DK: Na początku wyjaśnię, czym jest infrastruktura techniczna w przypadku usługodawców hostingowych. Otóż mówiąc najprościej, jest to tzw. data center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.). W pełni zabezpiecza ono dane, które znajdują się na serwerach. Jak to się przekłada na obsługę klienta? Rachunek jest prosty. W przypadku firm, które posiadają własne data center, szybki dostęp do infrastruktury technicznej gwarantuje natychmiastową reakcję na zgłaszane przez klientów awarie czy problemy techniczne. Dzięki temu czas, w którym hosting nie działa jest skrócony do minimum.

Słowem podsumowania, czy można wskazać jeszcze inne elementy świadczące o wysokiej jakości obsługi klienta?

DK: Potwierdzeniem reprezentowanego przez usługodawcę poziomu obsługi klienta są także nagrody, które otrzymał. Dlatego uważam, że warto przeanalizować pod tym kątem stronę WWW firmy oferującej usługi wirtualne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA