REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakup serwera - porady

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Zakup serwera dla firmy  to decyzja na lata, dlatego warto poświęcić jej odpowiednią uwagę i czas. Dokonując wyboru należy zwrócić uwagę na szereg elementów.

Na pytania: jakie kwestie dotyczące obsługi klienta należy wziąć po uwagę wybierając hostingodawcę oraz z czym one się wiążą odpowie redakcji Daniel Kotyras – Dyrektor ds. Marketingu i Public Relations w firmie NetArt.

REKLAMA

Jakie są, Pana zdaniem, najważniejsze elementy wpływające na jakość obsługi klienta?

DK: Według mnie, oraz jak sądzę większości osób związanych z usługami hostingowymi, na jakość obsługi klienta wpływa sześć podstawowych aspektów. Przede wszystkim są to: pozycja usługodawcy na rynku, wieloletnie doświadczenie, czyli staż firmy na rynku, liczba obsługiwanych klientów, własna infrastruktura techniczna, wykwalifikowany personel oraz profesjonalne biuro obsługi klienta. Spełnienie tych warunków przez usługodawcę, powinno być wystarczają gwarancją dla klientów, którzy poszukują hostingodawcy oferującego najwyższą jakość obsługi.

Czy może Pan wyjaśnić, w jaki sposób wymienione przez Pana „cechy” hostingodawcy odnoszą się do obsługi klienta?

DK: Zacznę może od kwestii wyszkolonego personelu oraz biura obsługi klienta, jako że elementy te są ze sobą powiązane. Usługi wirtualne, a w szczególności firmowy serwer, są niezbędne do funkcjonowania serwisu przedsiębiorstwa. Oznacza to, że ich nabywcami i jednocześnie użytkownikami są nie tylko osoby mające rozległą wiedzę informatyczną, ale także przedsiębiorcy, których profil działania nie ma nic wspólnego z sektorem IT. Dlatego tak istotną rolę odgrywa fakt odpowiedniego przygotowania pracowników odpowiedzialnych za kontakt z klientami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy - telefony firmowe

Kontakt z hostingodawcą to sprawa kluczowa. Jakie kanały komunikacji na linii firma – klient powinien zapewniać usługodawca?

DK: Śmiało można stwierdzić, że w obecnych czasach jeden kanał kontaktowy nie jest wystarczającym rozwiązaniem. Dlatego warto wybrać takiego hostingodawcę, który gwarantuje przynajmniej kilka różnych form komunikacji oraz zapewnia ich pełne bezpieczeństwo. Jakość obsługi to nie tylko szybkość reakcji biura obsługi klienta, ale również możliwość wyboru drogi komunikacji na linii usługodawca – firma. Obecnie firmy stosują rozwiązania, które są technologicznie zaawansowane, jednak niestety zdarzają się im awarie. Dlatego wybierając usługodawcę, warto zdecydować się na takiego, który oferuje kilka możliwości wydania dyspozycji odnośnie serwera. Najlepiej, jeśli można zrobić to za pośrednictwem poczty elektronicznej, systemu Livechat lub kontaktując się telefonicznie.

Przeczytaj również: Jak chronić sprzęt firmowy przed burzą

Na początku wywiadu wspominał Pan o tym, iż hostingodawca powinien posiadać własną infrastrukturę techniczną. Jak się to przekłada na jakość obsługi klienta?

DK: Na początku wyjaśnię, czym jest infrastruktura techniczna w przypadku usługodawców hostingowych. Otóż mówiąc najprościej, jest to tzw. data center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.). W pełni zabezpiecza ono dane, które znajdują się na serwerach. Jak to się przekłada na obsługę klienta? Rachunek jest prosty. W przypadku firm, które posiadają własne data center, szybki dostęp do infrastruktury technicznej gwarantuje natychmiastową reakcję na zgłaszane przez klientów awarie czy problemy techniczne. Dzięki temu czas, w którym hosting nie działa jest skrócony do minimum.

Słowem podsumowania, czy można wskazać jeszcze inne elementy świadczące o wysokiej jakości obsługi klienta?

DK: Potwierdzeniem reprezentowanego przez usługodawcę poziomu obsługi klienta są także nagrody, które otrzymał. Dlatego uważam, że warto przeanalizować pod tym kątem stronę WWW firmy oferującej usługi wirtualne.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA