REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Korzyści z posiadania firmowej strony

Beata Masór
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Niemal 60% polskich przedsiębiorstw posiada stronę WWW, a liczba firmowych stron stale rośnie wraz z liczbą nowopowstałych firm. Strona WWW to często podstawowe źródło informacji na temat działalności firmy. Jakie zatem są korzyści z posiadania firmowej www?

REKLAMA

Z punktu widzenia klienta korzystanie z strony WWW podczas złożenia zamówienia to przede wszystkim oszczędność czasu. Klient bez wychodzenia z domu może zapoznać się z pełną ofertą przedsiębiorstwa, specyfikacją produktów, a także skontaktować się z dostawcą i złożyć zamówienie. Dla firm to oszczędność zasobów finansowych oraz personalnych. Dzięki stronie WWW do obsługi klienta może być delegowana mniejsza liczba osób, nie jest także konieczne tworzenie wielu siedzib firmy w danym mieście, gdyż strona WWW pełni funkcję wirtualnej siedziby w Internecie. Przedsiębiorstwo może także zaoszczędzić na druku materiałów reklamowych (książeczek, ulotek, folderów) – strona WWW w znacznym stopniu pełni rolę materiału reklamowego, który dostępny jest dla klienta całą dobę 7 dni w tygodniu przez cały rok, a który firma może dowolnie aktualizować bez ponoszenia wysokich kosztów.

REKLAMA

Koszt przygotowania firmowej strony WWW nie musi być wysoki, a korzyści z profesjonalnie przygotowanego serwisu internetowego są ogromne. Oszczędność czasu pracowników, zmniejszenie kosztów funkcjonowania firmy, a także budowa korzystnego wizerunku w oczach klientów – to wszystko powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na tworzenie firmowego serwisu internetowego.

Jaki wygląd strony WWW

Oczywistym jest, że aby strona WWW stała się atutem firmy, musi być przygotowana w odpowiedni sposób. Powinny na niej znaleźć się wszelkie informacje na temat przedsiębiorstwa: dane identyfikacyjne, kontaktowe, profil działalności, historia firmy, zdobyte certyfikaty, a także rekomendacje zadowolonych klientów. Strona WWW nie powinna jednak zawierać zbędnych informacji, które zakłócą jej czytelność. Podczas tworzenia serwisu warto więc zastanowić się lub przeprowadzić badanie wśród klientów (np. ankietę), jakie informacje powinny znaleźć się na stronie WWW, a które wg nich są bezużyteczne.

Wygląd strony powinien być dopasowany do branży, w której funkcjonuje firma. Niezmiernie ważna jest także to, by serwis internetowy był zgodny z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak zarejestrować domenę przed założeniem firmy

Spójność wszystkich materiałów promocyjnych firmy począwszy od strony WWW, poprzez wizytówki, papier firmowy czy ulotki, a skończywszy na reklamach outdoorowych, jest istotna dla identyfikacji przedsiębiorstwa przez klientów. Zgodność taka zwiększa rozpoznawalność firmy. W przypadku, gdy logo serwisu internetowego firmy jest odmienne od logotypu używanego zwyczajowo przez nią na innych materiałach, warto zadbać by zachowana została korelacja między obydwoma znakami graficznymi. Ułatwi to klientom powiązanie strony WWW z firmą.

Pamiętaj o dopasowaniu

REKLAMA

Związek miedzy wyglądem a treścią strony powinien być jasny. Warto pamiętać, że pierwsze wrażenie jakie zrobi na klientach strona WWW, zostanie w ich pamięci. Na pierwszy rzut oka klient powinien móc ocenić, czym zajmuje się firma, w jakiej branży prowadzi swoją działalność. Poszczególne branże podczas tworzenia stron WWW korzystają z określonych schematów kolorystycznych.

Przykładowo firmy medyczne oraz farmaceutyczne często budują firmową stronę WWW w oparciu o kolory: zielony, niebieski, biały, a firmy związane z logistyką oraz transportem o kolor żółty, brązy, czerń.

Polecamy telefony firmowe

Tworząc firmową stronę WWW nie zawsze należy kierować się utartymi schematami, warto jednak zwrócić uwagę, by wygląd strony był w odpowiedni sposób dopasowany do profilu działalności firmy. Podobnie jest w przypadku materiałów, które znajdą się na stronie internetowej firmy. Ważne jest zwrócenie uwagi na ich użyteczność dla odbiorców.

Przykładowo na stronie producenta sprzętu medycznego powinny znaleźć się dokładne specyfikacje techniczne poszczególnych produktów oraz zdjęcia z opisem funkcjonalności urządzeń. Tak obszerna specyfikacja nie jest konieczna natomiast w przypadku producenta długopisów reklamowych, ważniejsza w jego przypadku będzie informacja na temat dostępności poszczególnych produktów oraz czasu realizacji zamówień. Niezbędny wydaje się także kalkulator cen.

Tworząc stronę WWW warto pamiętać, o roli jaką ona będzie pełnić.

Pamiętaj o funkcjonalności

Atrakcyjny wygląd firmowej strony WWW to podstawa. Łatwo jednak zaburzyć czytelność serwisu internetowego poprzez nagromadzenie niepotrzebnych elementów graficznych. Układ strony WWW powinien być jak najbardziej intuicyjny dla użytkowników, a wszystko co znajdzie się na stronie powinno wnosić do niej informacje przydatne dla klientów. Oczywiście aspekt wizualny strony jest niezmiernie ważny, jednak przerost formy nad treścią serwisu może wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy w oczach odbiorców (klientów, kontrahentów, współpracowników).

Przykładowo: strony WWW tworzone w technologii flash zazwyczaj są bardzo atrakcyjne pod względem wizualnym. Często jednak czas oczekiwania na wgranie się serwisu jest dość długi, nawigacja strony WWW nie jest skompilowana z przeglądarką, a dotarcie do poszczególnych podstron jest utrudnione. W przypadku firm działających w branży reklamowej, medialnej – atrakcyjność strony WWW jest priorytetem, dlatego zastosowanie większej ilości „fajerwerków graficznych” jest usprawiedliwione. Natomiast w przypadku firm o innym profilu, dla których ważniejsza jest treść strony, najlepszym rozwiązaniem jest zamieszczeniu jednego charakterystycznego motywu graficznego, który będzie stanowił uzupełnienie treści. Firma może zdecydować się także na zamieszczenie kilku ciekawych animacji (na różnych podstronach), które wzbogacą lub zobrazują treść serwisu, ale nie zaburzą jego czytelności.

Stworzenie firmowej strony WWW wydaje się być proste, warto jednak dokładnie przemyśleć jej budowę, funkcjonalność czy wygląd, gdyż cechy te znacząco wpływają na odbiór firmy przez klientów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA