REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Korzyści z posiadania firmowej strony

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Niemal 60% polskich przedsiębiorstw posiada stronę WWW, a liczba firmowych stron stale rośnie wraz z liczbą nowopowstałych firm. Strona WWW to często podstawowe źródło informacji na temat działalności firmy. Jakie zatem są korzyści z posiadania firmowej www?

REKLAMA

Z punktu widzenia klienta korzystanie z strony WWW podczas złożenia zamówienia to przede wszystkim oszczędność czasu. Klient bez wychodzenia z domu może zapoznać się z pełną ofertą przedsiębiorstwa, specyfikacją produktów, a także skontaktować się z dostawcą i złożyć zamówienie. Dla firm to oszczędność zasobów finansowych oraz personalnych. Dzięki stronie WWW do obsługi klienta może być delegowana mniejsza liczba osób, nie jest także konieczne tworzenie wielu siedzib firmy w danym mieście, gdyż strona WWW pełni funkcję wirtualnej siedziby w Internecie. Przedsiębiorstwo może także zaoszczędzić na druku materiałów reklamowych (książeczek, ulotek, folderów) – strona WWW w znacznym stopniu pełni rolę materiału reklamowego, który dostępny jest dla klienta całą dobę 7 dni w tygodniu przez cały rok, a który firma może dowolnie aktualizować bez ponoszenia wysokich kosztów.

REKLAMA

Koszt przygotowania firmowej strony WWW nie musi być wysoki, a korzyści z profesjonalnie przygotowanego serwisu internetowego są ogromne. Oszczędność czasu pracowników, zmniejszenie kosztów funkcjonowania firmy, a także budowa korzystnego wizerunku w oczach klientów – to wszystko powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na tworzenie firmowego serwisu internetowego.

Jaki wygląd strony WWW

Oczywistym jest, że aby strona WWW stała się atutem firmy, musi być przygotowana w odpowiedni sposób. Powinny na niej znaleźć się wszelkie informacje na temat przedsiębiorstwa: dane identyfikacyjne, kontaktowe, profil działalności, historia firmy, zdobyte certyfikaty, a także rekomendacje zadowolonych klientów. Strona WWW nie powinna jednak zawierać zbędnych informacji, które zakłócą jej czytelność. Podczas tworzenia serwisu warto więc zastanowić się lub przeprowadzić badanie wśród klientów (np. ankietę), jakie informacje powinny znaleźć się na stronie WWW, a które wg nich są bezużyteczne.

Wygląd strony powinien być dopasowany do branży, w której funkcjonuje firma. Niezmiernie ważna jest także to, by serwis internetowy był zgodny z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak zarejestrować domenę przed założeniem firmy

Spójność wszystkich materiałów promocyjnych firmy począwszy od strony WWW, poprzez wizytówki, papier firmowy czy ulotki, a skończywszy na reklamach outdoorowych, jest istotna dla identyfikacji przedsiębiorstwa przez klientów. Zgodność taka zwiększa rozpoznawalność firmy. W przypadku, gdy logo serwisu internetowego firmy jest odmienne od logotypu używanego zwyczajowo przez nią na innych materiałach, warto zadbać by zachowana została korelacja między obydwoma znakami graficznymi. Ułatwi to klientom powiązanie strony WWW z firmą.

Pamiętaj o dopasowaniu

REKLAMA

Związek miedzy wyglądem a treścią strony powinien być jasny. Warto pamiętać, że pierwsze wrażenie jakie zrobi na klientach strona WWW, zostanie w ich pamięci. Na pierwszy rzut oka klient powinien móc ocenić, czym zajmuje się firma, w jakiej branży prowadzi swoją działalność. Poszczególne branże podczas tworzenia stron WWW korzystają z określonych schematów kolorystycznych.

Przykładowo firmy medyczne oraz farmaceutyczne często budują firmową stronę WWW w oparciu o kolory: zielony, niebieski, biały, a firmy związane z logistyką oraz transportem o kolor żółty, brązy, czerń.

Polecamy telefony firmowe

Tworząc firmową stronę WWW nie zawsze należy kierować się utartymi schematami, warto jednak zwrócić uwagę, by wygląd strony był w odpowiedni sposób dopasowany do profilu działalności firmy. Podobnie jest w przypadku materiałów, które znajdą się na stronie internetowej firmy. Ważne jest zwrócenie uwagi na ich użyteczność dla odbiorców.

Przykładowo na stronie producenta sprzętu medycznego powinny znaleźć się dokładne specyfikacje techniczne poszczególnych produktów oraz zdjęcia z opisem funkcjonalności urządzeń. Tak obszerna specyfikacja nie jest konieczna natomiast w przypadku producenta długopisów reklamowych, ważniejsza w jego przypadku będzie informacja na temat dostępności poszczególnych produktów oraz czasu realizacji zamówień. Niezbędny wydaje się także kalkulator cen.

Tworząc stronę WWW warto pamiętać, o roli jaką ona będzie pełnić.

Pamiętaj o funkcjonalności

Atrakcyjny wygląd firmowej strony WWW to podstawa. Łatwo jednak zaburzyć czytelność serwisu internetowego poprzez nagromadzenie niepotrzebnych elementów graficznych. Układ strony WWW powinien być jak najbardziej intuicyjny dla użytkowników, a wszystko co znajdzie się na stronie powinno wnosić do niej informacje przydatne dla klientów. Oczywiście aspekt wizualny strony jest niezmiernie ważny, jednak przerost formy nad treścią serwisu może wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy w oczach odbiorców (klientów, kontrahentów, współpracowników).

Przykładowo: strony WWW tworzone w technologii flash zazwyczaj są bardzo atrakcyjne pod względem wizualnym. Często jednak czas oczekiwania na wgranie się serwisu jest dość długi, nawigacja strony WWW nie jest skompilowana z przeglądarką, a dotarcie do poszczególnych podstron jest utrudnione. W przypadku firm działających w branży reklamowej, medialnej – atrakcyjność strony WWW jest priorytetem, dlatego zastosowanie większej ilości „fajerwerków graficznych” jest usprawiedliwione. Natomiast w przypadku firm o innym profilu, dla których ważniejsza jest treść strony, najlepszym rozwiązaniem jest zamieszczeniu jednego charakterystycznego motywu graficznego, który będzie stanowił uzupełnienie treści. Firma może zdecydować się także na zamieszczenie kilku ciekawych animacji (na różnych podstronach), które wzbogacą lub zobrazują treść serwisu, ale nie zaburzą jego czytelności.

Stworzenie firmowej strony WWW wydaje się być proste, warto jednak dokładnie przemyśleć jej budowę, funkcjonalność czy wygląd, gdyż cechy te znacząco wpływają na odbiór firmy przez klientów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

REKLAMA

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA