Korzyści z posiadania firmowej strony
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Z punktu widzenia klienta korzystanie z strony WWW podczas złożenia zamówienia to przede wszystkim oszczędność czasu. Klient bez wychodzenia z domu może zapoznać się z pełną ofertą przedsiębiorstwa, specyfikacją produktów, a także skontaktować się z dostawcą i złożyć zamówienie. Dla firm to oszczędność zasobów finansowych oraz personalnych. Dzięki stronie WWW do obsługi klienta może być delegowana mniejsza liczba osób, nie jest także konieczne tworzenie wielu siedzib firmy w danym mieście, gdyż strona WWW pełni funkcję wirtualnej siedziby w Internecie. Przedsiębiorstwo może także zaoszczędzić na druku materiałów reklamowych (książeczek, ulotek, folderów) – strona WWW w znacznym stopniu pełni rolę materiału reklamowego, który dostępny jest dla klienta całą dobę 7 dni w tygodniu przez cały rok, a który firma może dowolnie aktualizować bez ponoszenia wysokich kosztów.
REKLAMA
Koszt przygotowania firmowej strony WWW nie musi być wysoki, a korzyści z profesjonalnie przygotowanego serwisu internetowego są ogromne. Oszczędność czasu pracowników, zmniejszenie kosztów funkcjonowania firmy, a także budowa korzystnego wizerunku w oczach klientów – to wszystko powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na tworzenie firmowego serwisu internetowego.
Jaki wygląd strony WWW
Oczywistym jest, że aby strona WWW stała się atutem firmy, musi być przygotowana w odpowiedni sposób. Powinny na niej znaleźć się wszelkie informacje na temat przedsiębiorstwa: dane identyfikacyjne, kontaktowe, profil działalności, historia firmy, zdobyte certyfikaty, a także rekomendacje zadowolonych klientów. Strona WWW nie powinna jednak zawierać zbędnych informacji, które zakłócą jej czytelność. Podczas tworzenia serwisu warto więc zastanowić się lub przeprowadzić badanie wśród klientów (np. ankietę), jakie informacje powinny znaleźć się na stronie WWW, a które wg nich są bezużyteczne.
Wygląd strony powinien być dopasowany do branży, w której funkcjonuje firma. Niezmiernie ważna jest także to, by serwis internetowy był zgodny z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.
Przeczytaj również: Jak zarejestrować domenę przed założeniem firmy
Spójność wszystkich materiałów promocyjnych firmy począwszy od strony WWW, poprzez wizytówki, papier firmowy czy ulotki, a skończywszy na reklamach outdoorowych, jest istotna dla identyfikacji przedsiębiorstwa przez klientów. Zgodność taka zwiększa rozpoznawalność firmy. W przypadku, gdy logo serwisu internetowego firmy jest odmienne od logotypu używanego zwyczajowo przez nią na innych materiałach, warto zadbać by zachowana została korelacja między obydwoma znakami graficznymi. Ułatwi to klientom powiązanie strony WWW z firmą.
Pamiętaj o dopasowaniu
REKLAMA
Związek miedzy wyglądem a treścią strony powinien być jasny. Warto pamiętać, że pierwsze wrażenie jakie zrobi na klientach strona WWW, zostanie w ich pamięci. Na pierwszy rzut oka klient powinien móc ocenić, czym zajmuje się firma, w jakiej branży prowadzi swoją działalność. Poszczególne branże podczas tworzenia stron WWW korzystają z określonych schematów kolorystycznych.
Przykładowo firmy medyczne oraz farmaceutyczne często budują firmową stronę WWW w oparciu o kolory: zielony, niebieski, biały, a firmy związane z logistyką oraz transportem o kolor żółty, brązy, czerń.
Polecamy telefony firmowe
Tworząc firmową stronę WWW nie zawsze należy kierować się utartymi schematami, warto jednak zwrócić uwagę, by wygląd strony był w odpowiedni sposób dopasowany do profilu działalności firmy. Podobnie jest w przypadku materiałów, które znajdą się na stronie internetowej firmy. Ważne jest zwrócenie uwagi na ich użyteczność dla odbiorców.
Przykładowo na stronie producenta sprzętu medycznego powinny znaleźć się dokładne specyfikacje techniczne poszczególnych produktów oraz zdjęcia z opisem funkcjonalności urządzeń. Tak obszerna specyfikacja nie jest konieczna natomiast w przypadku producenta długopisów reklamowych, ważniejsza w jego przypadku będzie informacja na temat dostępności poszczególnych produktów oraz czasu realizacji zamówień. Niezbędny wydaje się także kalkulator cen.
Tworząc stronę WWW warto pamiętać, o roli jaką ona będzie pełnić.
Pamiętaj o funkcjonalności
Atrakcyjny wygląd firmowej strony WWW to podstawa. Łatwo jednak zaburzyć czytelność serwisu internetowego poprzez nagromadzenie niepotrzebnych elementów graficznych. Układ strony WWW powinien być jak najbardziej intuicyjny dla użytkowników, a wszystko co znajdzie się na stronie powinno wnosić do niej informacje przydatne dla klientów. Oczywiście aspekt wizualny strony jest niezmiernie ważny, jednak przerost formy nad treścią serwisu może wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy w oczach odbiorców (klientów, kontrahentów, współpracowników).
Przykładowo: strony WWW tworzone w technologii flash zazwyczaj są bardzo atrakcyjne pod względem wizualnym. Często jednak czas oczekiwania na wgranie się serwisu jest dość długi, nawigacja strony WWW nie jest skompilowana z przeglądarką, a dotarcie do poszczególnych podstron jest utrudnione. W przypadku firm działających w branży reklamowej, medialnej – atrakcyjność strony WWW jest priorytetem, dlatego zastosowanie większej ilości „fajerwerków graficznych” jest usprawiedliwione. Natomiast w przypadku firm o innym profilu, dla których ważniejsza jest treść strony, najlepszym rozwiązaniem jest zamieszczeniu jednego charakterystycznego motywu graficznego, który będzie stanowił uzupełnienie treści. Firma może zdecydować się także na zamieszczenie kilku ciekawych animacji (na różnych podstronach), które wzbogacą lub zobrazują treść serwisu, ale nie zaburzą jego czytelności.
Stworzenie firmowej strony WWW wydaje się być proste, warto jednak dokładnie przemyśleć jej budowę, funkcjonalność czy wygląd, gdyż cechy te znacząco wpływają na odbiór firmy przez klientów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.