| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Biznes i finanse

Logistyka polskiego e-biznesu

Aktualizacja: 14.09.2009

Bardzo szybki rozwój Internetu stworzył nowe kanały dystrybucji dla wielu małych przedsiębiorstw. Fizyczna obecność przy zakupach ma coraz mniejsze znaczenie. Towar zamawia się poprzez stronę WWW, co oszczędza czas i pieniądze. »

Organizacja stoiska targowego

Aktualizacja: 09.09.2009

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem. »

Cross-promocja

Aktualizacja: 08.09.2009

Cross-promocja, czy inaczej: cross-marketing, to komplementarne i spójne działania prowadzone najczęściej przez dwie firmy/marki polegające na wzajemnym promowaniu produktów. »

Kiedy zaciągać zobowiązania

Aktualizacja: 08.09.2009

Zobowiązania handlowe powstają na skutek rozrachunków z dostawcami i dokonywania zakupów z wykorzystaniem kredytu kupieckiego. Jednak bardzo często dostawcy w zamian za wcześniejsze uregulowanie płatności oferują dyskonto. »

Antywirusowe programy

Aktualizacja: 04.09.2009

Przestępcy coraz częściej wykorzystują internet do swoich kryminalnych celów. Posługują się najróżniejszymi metodami, m.in. przeprowadzają ataki typu phishing, pharming, rozsyłają konie trojańskie, wirusy, robaki. Jedyną ochroną na zagrożenia płynące z sieci są ochronne programy komputerowe. »

Finansowanie długiem

Aktualizacja: 31.08.2009

Podział źródeł finansowania na krótko- i długoterminowe zależy od terminu, w jakim powinien być spłacony dług. »

Faktoring a forfaiting w zabezpieczaniu się przed ryzykiem walutowym

Aktualizacja: 25.08.2009

Ze względu na duże kłopoty polskich podmiotów gospodarczych związanych z ryzykiem walutowym warto zastanowić się nad skutecznością faktoringu i forfaitingu jako metod zabezpieczania się przed tym ryzykiem. »

Leasing kapitałowy czy operacyjny

Aktualizacja: 18.08.2009

Leasing jako forma finansowania staje się coraz bardziej popularna, szczególnie w czasach kryzysu, kiedy przedsiębiorcy (szczególnie Ci z małych i średnich spółek) mają dość zawężone pole jeśli chodzi o dostępne źródła finansowania. »

Debiut za pół ceny

Aktualizacja: 17.08.2009

W początkowym etapie każdej firmy potrzebne są fundusze, które pomogą jej się rozwijać. Młode firmy, szczególnie w kontekście panującego jeszcze kryzysu nie mają jednak zbyt wielu alternatyw pozyskania kapitału. Jedną z możliwości staje się więc giełdowy rynek NewConnect, na którym jak się okazuje, zadebiutować można za pół ceny. »

Reklamacja samochodu w leasingu

Aktualizacja: 03.08.2009

Miesiąc temu wziąłem na firmę samochód w leasing. Niedługo później problemy silnika unieruchomiły pojazd. Serwis samochodowy potwierdził, że problemy wynikają z wadliwości silnika, która musiała istnieć już w chwili zakupu. Zwróciłem się z reklamacją do firmy leasingowej, ale oni odesłali mnie do salonu sprzedającego samochód. Czy mają rację? Przecież z salonem nie wiąże mnie żadna umowa. »

Ocena zdolności firmy do kontynuacji działalności

Aktualizacja: 30.07.2009

Przy stosowaniu przyjętych zasad (polityki) rachunkowości zakłada się, że jednostka będzie kontynuowała w dającej się przewidzieć przyszłości działalność w niezmniejszonym istotnie zakresie. Jednostki powinny jednak zachować czujność wobec zdarzeń lub uwarunkowań ograniczających zdolność do kontynuowania działalności, ponieważ świadomość zagrożeń daje podstawę do ustalenia stopnia ryzyka związanego z dalszym prowadzeniem działalności. »

Kreowanie nowej marki krok po kroku

Aktualizacja: 03.08.2009

Z pozoru proste i jasne, budowanie marki wiąże się ze ściśle określonym planem, który sprawnie przeprowadzony odwdzięczy się efektywną popularyzacją i trwałą obecnością naszej marki na rynku. Jak więc skutecznie poprowadzić proces kreowania marki? »

Finansowanie wewnętrzne

Aktualizacja: 03.08.2009

Zanim przedsiębiorstwo sięgnie po zewnętrze metody finansowania działalności warto rozważyć metody, które są bardziej dostępne. Można tutaj wyróżnić finansowanie wewnętrzne, do którego zalicza się między innymi zysk netto, amortyzację, przekształcenie majątku, przekształcenie kapitału oraz rezerwy. »

Planowanie finansowe - organizacja procesu

Aktualizacja: 15.07.2009

Każdy przedsiębiorca i menedżer w mniej lub bardziej sformalizowany sposób planuje swój biznes. W dużych przedsiębiorstwach zatrudniane są sztaby ludzi, którzy zajmują się planowaniem, a czas na to poświęcony niejednokrotnie wynosi kilkanaście procent czasu pracy każdego zarządzającego. »

Struktura kapitału firmy

Aktualizacja: 09.07.2009

Firma zamierza starać się w banku o kredyt, ale nie z uwagi na brak środków dla bieżącej działalności, lecz z przeznaczeniem na rozwój firmy. Jednak chcielibyśmy sami wcześniej dokonać wstępnej analizy struktury naszych kapitałów. W jaki sposób powinniśmy przeprowadzić taką uproszczoną analizę? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Romuald Pilitowski

Prezes Zarządu Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »