Wywiadownia sprawdzi każdego kontrahenta
REKLAMA
REKLAMA
Usługi wywiadowni powoli stają się niezbędnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem. Klientami wywiadowni są firmy prawie ze wszystkich branż.
REKLAMA
REKLAMA
Większość międzynarodowych firm działających w naszym kraju posiada procedury obligujące je do sprawdzania każdego nowego kontrahenta, jak również do bieżącego monitorowania jego kondycji w czasie trwania współpracy. Coraz więcej rodzimych menedżerów przekonuje się do tego rozwiązania, widząc w nim jedno z niezbędnych narzędzi zmniejszenia ryzyka finansowego.
- Popyt na usługi wywiadowni systematycznie rośnie. Polscy przedsiębiorcy coraz powszechniej przejmują zachodnie standardy zarządzania ryzykiem biznesowym. Wielu z nich boleśnie odczuło już bowiem skutki braku rzetelnych informacji na temat nowego kontrahenta, a jednocześnie zauważyli, że sami są sprawdzani przez wywiadownie w momencie, kiedy podejmują nowe kontakty handlowe - dowodzi Wiesław Idzik, dyrektor działu informacji gospodarczej Coface Poland.
Przedsiębiorcy mogą zresztą powierzyć wyspecjalizowanym podmiotom cały proces zarządzania wierzytelnościami. Firma windykacyjna, stając się reprezentantem wierzyciela, dysponuje całym wachlarzem działań mającym przede wszystkim nie dopuścić do powstania zaległości i skłonić kontrahenta do terminowej zapłaty.
Klient, decydując się na współpracę z taką firmą, ustala określony sposób działania podczas całego procesu monitorowania należności - od chwili jej powstania, aż do ewentualnej windykacji. Firma windykacyjna zgodnie z przyjętym trybem kontaktuje się z klientami wierzyciela jeszcze przed upływem terminu płatności, sprawdzając, czy wpłynęła do niego faktura, monituje w imieniu wierzyciela, a jeśli jest to konieczne - podejmuje działania windykacyjne. Dla wielu firm jest to znaczne odciążenie pracy działów finansowych i dlatego na ten rodzaj usług outsourcingowych decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw.
MAREK MATUSIAK
marek.matusiak@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA