REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zespół, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Budowanie zaufania

Aby zwiększyć efektywność pracy menadżer musi wzbudzić zaufanie w sercach i umysłach pracowników. Nie mogą mieć wątpliwości, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu i że postępujesz uczciwie.

Jak przekonać seniora do zakupu Twojego produktu

Menadżerowie odpowiedzialni za promocję marki w coraz większym stopniu zwracają uwagę na seniorów jako atrakcyjną grupę konsumentów. Jednak osoby w starszym wieku to specyficzna grupa odbiorców, która charakteryzuje się właściwym jej sposobem odbioru treści reklamowej.

Szef sprzedaży w obliczu stresu

Szef sprzedaży musi zmierzyć się z wieloma trudnościami. Największym jego kłopotem jest nieustanne dostosowywanie się do zmieniających warunków i próba pogodzenia handlowców z ich pracodawcami.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

REKLAMA

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Od emocji do motywacji

Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?

Rozwój kreatywności

Koncentrowanie się na osiąganym celu, dbałość o stosunki z innymi, a także dzielenie się informacjami to zaledwie kilka czynności, na które powinien zwrócić uwagę menadżer, kierujący grupą pracowników.

REKLAMA

Umiejętność skutecznego przekonywania

Jedną z umiejętności społecznych jest pozyskiwanie sobie innych dzięki wykorzystaniu sposobów skutecznego przekonywania. Ta umiejętność jest niezwykle ważna dla menedżera, który jest przywódcą w grupie.

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

Budowa systemu motywacji pozapłacowej

W przypadku projektowania motywacji pozafinansowej nie istnieje jednego niezawodnego schematu, ponieważ wszystko zależy od specyfiki firmy i jej możliwości oraz pracowników i ich potrzeb.

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

„Zarządzanie” konfliktami

Konflikty w środowisku pracy są nieuniknione, a z założenia są chwilowe i konieczne do „oczyszczenia atmosfery”. Jednak zdarza się, że przekładają się one na sposób i wyniki pracy.

Cechy zgranego zespołu

Zarówno w dużych korporacjach, jak i w mniejszych przedsiębiorstwach grupa osób pracuje na dobre funkcjonowanie firmy. Zadaniem szefa jest nie tylko odpowiednie nagradzanie i karanie pracowników, ale też skuteczne skompletowanie zespołu, biorąc pod uwagę indywidualne cechy każdego ze swoich podwładnych.

Pojęcie kompetencji

W życiu zawodowym o kompetencjach mówi się często. Ktoś je ma, ktoś nie ma, komuś udzielono, a ktoś przekroczył… Kompetencje inaczej mówiąc umiejętności personalne szczególnie są potrzebne w budowaniu zespołu.

Podstawowe etapy budowania zespołu

Dobry szef, czy menedżer powinien znać możliwości i słabości swojego zespołu oraz metody na stworzenie zgranej grupy. Taka wiedza pozwala na lepsze koordynowanie pracownikami, a także na skuteczne porozumiewanie się z nimi podczas ich konfliktów.

Kompetencje osobiste a praca w zespole

Zazwyczaj, mówiąc o kompetencjach osobistych na pierwszym miejscu wymienia się naszą wiedzę o naszych aktualnych odczuciach w powiązaniu z przyczynami ich powstania oraz z umiejętnością kierowania nimi, świadomość związków, jakie zachodzą pomiędzy uczuciami a zachowaniem, między tym, co myślimy, robimy i mówimy.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu zespołem pracowników

Nadmierna kontrola nad każdym szczegółem pracy, bagatelizowanie konfliktów, nieodpowiedni system motywowania pracowników - to tylko niektóre błędy w zarządzaniu pracownikami.

Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Nierzadko w pracy nad skomplikowanym i długim projektem okazuje się, że początkowy podział obowiązków się nie sprawdza. Może się też zdarzyć, że pojawiły się nowe zadania, których nie sposób było przewidzieć wcześniej. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc współpracowników.

Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle ważne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań.

O odpowiedzialności w zespole

Myślę, że każdy marzy o takim zaangażowaniu z pasją, gdzie będzie czuł wolność tworzenia i odpowiedzialność „do szpiku kości”. Myślę, że każdy menedżer, szef, koordynator projektu marzy o pełnym odpowiedzialności zaangażowaniu swoich współpracowników, o takiej ich postawie, która jest generatorem i zarazem efektem pewnego ducha wspólnoty, wspólnego celu, dobrego zrozumienia, respektowania siebie i obowiązkowości.

Jak zadbać o najlepszych pracowników?

Rynek pracy ciągle się rozwija. Ten rozwój nie hamuje nawet kryzys, gdyż właśnie spowolnienie gospodarcze motywuje pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. A to z kolei daje im większe szanse na znalezienie innej pracy. Więc warto jest się zastanowić, co można zrobić, aby nie stracić tych najlepszych.

Jak utrzymać zaangażowanie w pracy?

Identyfikacja z firmą, dbanie o jej interesy i dążenie do rozwoju to zaledwie kilka cech, które świadczą o zaangażowaniu pracownika. Zadaniem każdego managera jest stworzyć taką atmosferę, aby podwładni byli dumni ze swojej pracy.

Rotacji zespołu można zapobiec

Bez wykwalifikowanej kadry nie poradzi sobie nawet najbardziej doświadczony kierownik w branży. Jak zatem pozyskać i zatrzymać dobrych specjalistów, by nie zwabiła ich konkurencja.

Motywacja zespołu, czyli pieniądze to nie wszystko

Kierując zespołem menedżer powinien pamiętać o właściwym motywowaniu swoich podwładnych. Skuteczność pracy jest w dużej mierze zależna od tego, w jaki sposób kierownik zachęca pracowników do realizacji zadań.

Konflikt częścią życia biznesowego

Konflikt - zło konieczne? Odpowiem krótko. Jedno jest pewne, konflikt jest immanentną częścią życia każdej organizacji, w tym także tej biznesowej.

Konsekwencja główna zaleta menedżera

Sprawność w działaniach managerskich jest z pewnością funkcją czasu i nabieranych doświadczeń. Zestaw wartości, jakie wyznaje pozostaje jednak elementem wyróżniającym go spośród innych.

Szef, który chce wszystko kontrolować

Szef wciąż „kontroluje” Twoją pracę, a Ty czujesz się niedoceniony i niesamodzielny? Myślisz, że nie wierzy w Twoją kompetencję umiejętności? Zadaniem szefa jest czuwanie nad dobrą, efektywną i skuteczną pracą swoich podwładnych, ale czasami przeradza się to w męczącą nadgorliwość.

Jak mierzyć skuteczność coachingu?

Efekty coachingu możemy zbadać w dwóch wymiarach – indywidualnym oraz organizacyjnym. Oceniając skuteczność współpracy z coachem możemy wybrać jedną z trzech metod pozwalających na weryfikację efektów.

Czym jest coaching?

Coach pracuje z klientami w celu trwałej poprawy ich efektywności zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym poprzez ukierunkowane szkolenie. Zadaniem coacha jest praca nad tym, aby klient rozwinął swój potencjał tak, jak go sam zdefiniuje.

Jak wybrać dobre szkolenie?

Każdy, kto chce pozostać konkurencyjny na rynku pracy, znaleźć nowe zatrudnienie bądź zmienić obecne na lepsze, powinien pamiętać o ustawicznym kształceniu w wybranych przez siebie dziedzinach.

Jak zachować się w kryzysie?

Od krytycznego spojrzenia na siebie i swoją postawę menedżerską należy rozpoczynać zmiany w zespole. Jednak, nawet w kryzysie, pewne normy i wartości muszą pozostać niezmienne.

Skuteczne sposoby na rozwiązywanie konfliktu

Konflikt nie musi być czynnikiem destrukcyjnym. Wręcz przeciwnie, dobrze rozwiązany może wzmocnić twój zespół.

Jak zbudować skuteczny system motywacyjny w swoim zespole?

Dobrze zbudowany system motywacyjny zwiększa efektywność pracy zespołu oraz pozwala na utrzymanie wartościowych pracowników.

Jakich błędów nie należy popełniać stosując Development Center?

Jedną z metod oceny kompetencji pracowników jest metoda - development center (inaczej ośrodek rozwoju). Jednak choć jest metodą znaną i popularnie stosowaną, jej wyniki bywają wykorzystywane w kontrowersyjny sposób a procedura przeprowadzania sesji budzi nieraz poważne wątpliwości.

Różnice kulturowe - jak sobie z nimi poradzić?

Migracje pracowników i globalizacja firm powodują, że coraz więcej ludzi pracuje w zespołach zróżnicowanych kulturowo. Również w Polsce menedżerowie coraz częściej zarządzają ludźmi z różnych stron świata, posługującymi się różnymi językami, mającymi inne wyobrażenia o tym, czym jest dobra współpraca, porządek, obowiązek.

Jak efektywnie zarządzać czasem?

Aby działać sprawnie, menedżer powinien nieustannie podejmować działania w celu doskonalenia organizacji swojej pracy. Do takich działań należy efektywne wykorzystanie swojego czasu, co wiąże się z zarządzaniem czasem, a tym samym zarządzaniem samym sobą.

Pomoc publiczna na szkolenia w ramach sektora MSP

Trybem pomocy publicznej często występującej w projektach realizowanych przez MSP jest pomoc na szkolenia.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 3

W części 2 przedstawiliśmy zasady korzystania z działań w ramach POKL samodzielnie planując oraz przygotowując wniosek o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy. W tej części opisujemy dalsze możliwości pozyskania funduszy unijnych na szkolenia pracowników.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 2

W części 1 poznaliśmy możliwości jakie daje Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL). Możemy również skorzystać z innego sposobu pozyskania środków na działania w ramach POKL. Możemy samodzielnie zaplanować oraz przygotować wniosek o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 1

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób możesz uzyskać dofinansowanie na szkolenia swoich pracowników - koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem

Wniosek o dofinansowanie dla projektu współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw na Warmii i Mazurach

Ruszył nabór projektów wspierających organizację staży i szkoleń dla pracowników przedsiębiorstw i jednostek naukowych. Aby aplikować o środki unijne w ramach konkursu konieczne jest złożenie dokumentacji aplikacyjnej zgodnie z wymaganiami regulaminu konkursu.

Wsparcie unijne dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw w województwie warmińsko-mazurskim

Coraz mniej czasu zostało na złożenie dokumentów aplikacyjnych w konkursie na transfer wiedzy pomiędzy przedsiębiorstwami a jednostkami naukowymi w regionie warmińsko-mazurskim. Podmioty zainteresowane otrzymaniem pomocy unijnej powinny rozpocząć przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami.

Dotacje unijne na szkolenia i doradztwo

W ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki przewidziano możliwość dofinansowania różnorodnych projektów szkoleniowo-doradczych.

Dotacje unijne na szkolenia, usługi doradcze oraz studia podyplomowe

Przedsiębiorcy zainteresowani podniesieniem kwalifikacji zawodowych swoich pracowników mają szansę na otrzymanie dotacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wydatki niekwalifikowane projektu w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki

W trakcie realizacji projektu może okazać się, że część poniesionych wydatków nie jest możliwa do refundacji ze środków unijnych. Wówczas takie wydatki są pokrywane ze środków beneficjenta projektu. Kategorie wydatków niekwalifikowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki określają dokumenty programowe oraz wytyczne.

Okres kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki

Refundacja środków poniesionych na realizację projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego może nastąpić tylko w okresie jego realizacji. Okres ten określa umowa o dofinansowanie projektu. Ekspert podpowiada jakie znaczenie ma okres kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki.

Ogólne zasady kwalifikowania wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki

Przed przystąpieniem do konstruowania budżetu projektu w celu aplikowania o środki unijne należy starannie zapoznać się z zasadami kwalifikowania wydatków w ramach danego programu operacyjnego. Tylko wydatki poniesione zgodnie z obowiązującymi zasadami mogą zostać zrefundowane ze środków unijnych.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” – część IV

Program Operacyjny Kapitał Ludzki przewiduje realizację wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego przede wszystkim za pośrednictwem dwóch procedur: procedury wyboru projektów konkursowych i procedury dofinansowania projektów systemowych. Informacje na temat procedur wyboru projektów zawarte są w Planie działania, corocznie przygotowywanym przez Instytucję Pośredniczącą (IP) dla każdego priorytetu.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” – część II

Zapisy Programu z uwagi na swój ogólnikowy charakter zostały doprecyzowane w dokumencie pn. „Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, który zasadniczo określa m.in. typy projektów, które mogą otrzymać wsparcie w ramach poszczególnych działań, typy potencjalnych beneficjentów, szczegółowe warunki dotyczące wartości projektów czy kosztów kwalifikowanych.

REKLAMA