REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia, Outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Od emocji do motywacji

Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

REKLAMA

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

Podstawowe etapy budowania zespołu

Dobry szef, czy menedżer powinien znać możliwości i słabości swojego zespołu oraz metody na stworzenie zgranej grupy. Taka wiedza pozwala na lepsze koordynowanie pracownikami, a także na skuteczne porozumiewanie się z nimi podczas ich konfliktów.

Jak zadbać o najlepszych pracowników?

Rynek pracy ciągle się rozwija. Ten rozwój nie hamuje nawet kryzys, gdyż właśnie spowolnienie gospodarcze motywuje pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. A to z kolei daje im większe szanse na znalezienie innej pracy. Więc warto jest się zastanowić, co można zrobić, aby nie stracić tych najlepszych.

Jak mierzyć skuteczność coachingu?

Efekty coachingu możemy zbadać w dwóch wymiarach – indywidualnym oraz organizacyjnym. Oceniając skuteczność współpracy z coachem możemy wybrać jedną z trzech metod pozwalających na weryfikację efektów.

REKLAMA

Czym jest coaching?

Coach pracuje z klientami w celu trwałej poprawy ich efektywności zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym poprzez ukierunkowane szkolenie. Zadaniem coacha jest praca nad tym, aby klient rozwinął swój potencjał tak, jak go sam zdefiniuje.

Jak wybrać dobre szkolenie?

Każdy, kto chce pozostać konkurencyjny na rynku pracy, znaleźć nowe zatrudnienie bądź zmienić obecne na lepsze, powinien pamiętać o ustawicznym kształceniu w wybranych przez siebie dziedzinach.

Pomoc publiczna na szkolenia w ramach sektora MSP

Trybem pomocy publicznej często występującej w projektach realizowanych przez MSP jest pomoc na szkolenia.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 3

W części 2 przedstawiliśmy zasady korzystania z działań w ramach POKL samodzielnie planując oraz przygotowując wniosek o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy. W tej części opisujemy dalsze możliwości pozyskania funduszy unijnych na szkolenia pracowników.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 2

W części 1 poznaliśmy możliwości jakie daje Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (POKL). Możemy również skorzystać z innego sposobu pozyskania środków na działania w ramach POKL. Możemy samodzielnie zaplanować oraz przygotować wniosek o dofinansowanie projektu szkoleniowego dla pracowników firmy.

Środki Unijne na szkolenia pracowników – część 1

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób możesz uzyskać dofinansowanie na szkolenia swoich pracowników - koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem

Wniosek o dofinansowanie dla projektu współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw na Warmii i Mazurach

Ruszył nabór projektów wspierających organizację staży i szkoleń dla pracowników przedsiębiorstw i jednostek naukowych. Aby aplikować o środki unijne w ramach konkursu konieczne jest złożenie dokumentacji aplikacyjnej zgodnie z wymaganiami regulaminu konkursu.

Wsparcie unijne dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw w województwie warmińsko-mazurskim

Coraz mniej czasu zostało na złożenie dokumentów aplikacyjnych w konkursie na transfer wiedzy pomiędzy przedsiębiorstwami a jednostkami naukowymi w regionie warmińsko-mazurskim. Podmioty zainteresowane otrzymaniem pomocy unijnej powinny rozpocząć przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami.

Dotacje unijne na szkolenia i doradztwo

W ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki przewidziano możliwość dofinansowania różnorodnych projektów szkoleniowo-doradczych.

Dotacje unijne na szkolenia, usługi doradcze oraz studia podyplomowe

Przedsiębiorcy zainteresowani podniesieniem kwalifikacji zawodowych swoich pracowników mają szansę na otrzymanie dotacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wydatki niekwalifikowane projektu w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki

W trakcie realizacji projektu może okazać się, że część poniesionych wydatków nie jest możliwa do refundacji ze środków unijnych. Wówczas takie wydatki są pokrywane ze środków beneficjenta projektu. Kategorie wydatków niekwalifikowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki określają dokumenty programowe oraz wytyczne.

Okres kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki

Refundacja środków poniesionych na realizację projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego może nastąpić tylko w okresie jego realizacji. Okres ten określa umowa o dofinansowanie projektu. Ekspert podpowiada jakie znaczenie ma okres kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki.

Ogólne zasady kwalifikowania wydatków w ramach Programu Kapitał Ludzki

Przed przystąpieniem do konstruowania budżetu projektu w celu aplikowania o środki unijne należy starannie zapoznać się z zasadami kwalifikowania wydatków w ramach danego programu operacyjnego. Tylko wydatki poniesione zgodnie z obowiązującymi zasadami mogą zostać zrefundowane ze środków unijnych.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” – część IV

Program Operacyjny Kapitał Ludzki przewiduje realizację wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego przede wszystkim za pośrednictwem dwóch procedur: procedury wyboru projektów konkursowych i procedury dofinansowania projektów systemowych. Informacje na temat procedur wyboru projektów zawarte są w Planie działania, corocznie przygotowywanym przez Instytucję Pośredniczącą (IP) dla każdego priorytetu.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” – część II

Zapisy Programu z uwagi na swój ogólnikowy charakter zostały doprecyzowane w dokumencie pn. „Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, który zasadniczo określa m.in. typy projektów, które mogą otrzymać wsparcie w ramach poszczególnych działań, typy potencjalnych beneficjentów, szczegółowe warunki dotyczące wartości projektów czy kosztów kwalifikowanych.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” - część I

Fundusze unijne nie powinny być kojarzone wyłącznie z budową dróg i autostrad, oczyszczalni ścieków, kanalizacji, szkół i przedszkoli, ale może przede wszystkim ze wspieraniem zmian zachodzących na rynku pracy. Pomimo, że efekty tych interwencji będą zauważalne dopiero w dłuższym czasie, tym nie mniej ich znaczenie jest niepodważalne, szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego.

Dotacje na szkolenia oraz doradztwo w województwie dolnośląskim – działanie 8.1.1 POKL

W województwie dolnośląskim można starać się o dotacje unijne na szkolenia oraz doradztwo w ramach ogłoszonego właśnie naboru wniosków. Takie możliwości oferuje komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Dotacje unijne na szkolenia i kursy w województwie łódzkim – poddziałanie 8.1.1 POKL

Ruszył nabór wniosków na szkolenia i kursy w województwie łódzkim. Na realizację projektów wyłonionych w ramach konkursu przeznaczono kwotę 25 mln złotych.

Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Coraz częściej spotykamy się z centralizacją księgowości grup kapitałowych w formie outsourcingu. Istotnym zagadnieniem z jakim musi zmierzyć się firma outsourcingowa w przypadku obsługi tego typu podmiotów jest uwzględnienie w zakresie swoich działań właściwej dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi. Poniższy artykuł opisuje meandry podatkowe transakcji z podmiotami powiązanymi.

Wdrożenie elektronicznego archiwum

Elektroniczna archiwizacja dokumentacji nie jest usługą całkowicie nową. Już od dłuższego czasu działają na runku firmy, które oferują zakładanie i prowadzenie elektronicznych archiwów przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania, dzięki któremu klient może w prosty sposób, bez konieczności przeszukiwania zakurzonych woluminów, dotrzeć do archiwalnych dokumentów.

Outsourcing uslug w branzy CFM

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Przejście na outsourcing księgowy dla wielu firm wiąże się ze zmianą organizacji pracy, przepływu dokumentów i sposobów komunikacji z księgowym. Dlatego też bardzo ważna rzeczą jest aby na samym początku współpracy ustalić dokładne reguły współpracy które pozwolą w przyszłości uniknąć tak zwanych „niedomówień” i aby Pracownicy firmy oddającej księgi rachunkowe nie odczuli zmiany.

Outsourcing branżowy – kadry i płace na wyższej uczelni

Wymagania stawiane aktualnie przed firmami outsourcingowymi przez klientów to przede wszystkim dopasowanie poziomu i zakresu usług do konkretnej specyfiki branży, przedsiębiorstwa i doskonała znajomość procesów klienta. Coraz mniej firm może i chce sobie pozwolić na koszt i ryzyko „uczenia się ich organizacji” przez firmę outsourcingową w początkowym okresie współpracy.

Outsourcing usług w branży motoryzacyjnej

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

Rynek outsourcingu samochodów służbowych

Mijający 2009 r. był jednym z najgorszych okresów w branży outsourcingu aut firmowych w Polsce. Rynek ten wzrósł tylko o 5,3 procent rok do roku. W efekcie na koniec 2009 roku w outsourcowanych flotach służbowych jeździło 130,5 tysiąca aut. W sumie prawie 14 tysięcy firm w Polsce korzystało z outsourcingu, czyli z full service leasingu i usług pokrewnych.

Na jakie oszczędności może liczyć firma wdrażając SaaS

Oprogramowanie jako usługa (ang. Software as a Service – w skrócie SaaS, zwane także Software on Demand) jest coraz powszechniej stosowanym rozwiązaniem. Nie wszyscy wiedzą, że nie jest ono jednakowo użyteczne dla wszystkich przedsiębiorstw i branż.

Outsourcing - czy się opłaca

W ostatnich latach dynamicznie rośnie popularność outsourcingu na świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług oraz coraz powszechniejszemu dostępowi do szybkiego Internetu jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem.

Procedury zawierania umów outsourcingowych

Zawierając umowę outsourcingową, warto wiedzieć jakie elementy umowy należy zweryfikować aby zagwarantować sobie poziom wykonania usługi. Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

Każdy, kto w codziennej pracy korzysta z Internetu zdaje sobie doskonale sprawę, że nie wszystkie informacje tam zawarte można uznać za 100% wiarygodne. Jednak przy wyborze partnera outsourcingowego, którego najczęściej nie wybiera się do współpracy na miesiąc czy dwa, a na lata warto posiłkować się wieloma źródłami informacji, które pomogą nam wybrać optymalnego dostawcę.

Wirtualne Szkolenie (bezpłatna)

Wirtualne Szkolenie to doskonale narzędzie do  wspomagania procesu prowadzenia szkoleń i prezentacji.

Outsourcing – moda czy metoda

Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.

Jak policzyć koszty HR i payroll pod kątem outsourcingu?

Potrzeba ograniczenia kosztów funkcjonowania jest wciąż jeszcze najczęściej spotykanym powodem zainteresowania przedsiębiorstw usługami outsourcingowymi, a finansowe korzyści z ich wdrożenia najłatwiej jest wyliczyć.

Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Dobrze skonstruowana umowa outsourcingowa powinna chronić interesy Klientai stanowić podstawę egzekwowania od outsourcera wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych.

Konkurencja na rynku outsourcingu

Wraz z rosnącą popularnością oustsourcingu, automatycznie powstaje coraz więcej firm outsourcingowych, które konkurują ze sobą o każdego potencjalnego Klienta. Obecnie można już mówić o bitwie cenowej, którą toczą pomiędzy sobą firmy outsourcingowe.

Outsourcing i korzyści z niego płynące

Henry Ford twierdził - "Jeśli jest coś czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili, powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej". Zatrudniamy zatem firmy outourcingowe - fachowców, dzięki którym usparwnimy działanie naszej firmy a jednocześnie obniżmy koszty.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. I

Firma zewnętrzna przejmuje w połowie roku,w spółce prawa handlowego prowadzenie ksiąg. Proces odbywa się w siedzibie klienta, przy użyciu jego systemu. O czym warto wiedzieć?

Outsourcing - tak czy nie

Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?

Finansowe korzyści z outsourcingu z pewnością przemawiają za jego wdrożeniem. Proces ten zazwyczaj budzi wiele emocji w firmie. Szeregowi pracownicy organizacji, decydującej się nawiązać współpracę z outsourcerem, postrzegają taką współpracę jako bezpośrednie zagrożenie. Obawiają się zwolnień, więc ich motywacja spada. Zdarza się, że również kadra menedżerska nie jest entuzjastycznie nastawiona do takiej zmiany w organizacji.

Na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy outsourcingowej?

Zawarcie właściwej umowy jest podstawą egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie wszystkich punktów. Przy podpisywaniu umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Na co więc zwrócić szczególną uwagę zanim złożymy swój podpis na umowie?

Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

Przekazanie obsługi funkcji biznesowych na zewnątrz – outsourcing – to nowoczesna metoda zarządzania, dostępna dla większości firm z dowolnych branż. Najczęściej, zakresem usług firm outsourcingowych jest obsługa prawna, podatkowa, księgowa oraz usługi związanie z administracją wynagrodzeniami i personelem.

REKLAMA