REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Nieruchomości, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czym cechuje się licytacja elektroniczna?

Licytacja elektroniczna to jeden z trybów udzielenia zamówień publicznych. Dzięki niej wykonawcy mogą składać za pośrednictwem Internetu coraz korzystniejsze oferty. Ekspert wskazuje na jej najważniejsze cechy.

Jak funkcjonuje oprogramowanie licytacji i aukcji elektronicznych?

Przeprowadzenie licytacji, czy aukcji elektronicznej jest związane z wymogiem posiadania specjalistycznego oprogramowania. Dzięki niemu wykonawcy mają możliwość składania swoich ofert. Jakie są zasady jego funkcjonowania?

Czy opłaca się kupić tanie mieszkanie od komornika?

Mieszkanie kupione o jedną trzecią taniej? Taką okazję można znaleźć na licytacji komorniczej. Eksperci przestrzegają jednak, że transakcja jest ryzykowna, a jej sfinalizowanie – uzależnione od posiadania gotówki.

Refakturowania kosztów podatku VAT w ubezpieczeniu przedmiotu leasingu - porada

Ubezpieczenie przedmiotu leasingu jest ściśle związane z realizacją umowy leasingu. Wyodrębnianie go dla celów podatkowych ma charakter sztuczny. Czy w związku z tym leasingodawcy mogą refakturować koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu ze zwolnieniem z podatku VAT?

REKLAMA

Jakie zyski przyniosły fundusze zarabiające na surowcach w lutym?

W lutym fundusze inwestycyjne przyniosły większe zyski niż w styczniu. Eksperci finansowi podkreślają, że stratę poniósł co piąty fundusz. Na których surowcach można było najwięcej zarobić?

Jakie są wymagania w zakresie oddziaływania na środowisko przy zamówieniach publicznych?

Wszędzie tam, gdzie może to mieć zastosowanie, należy w opisie przedmiotu zamówienia pamiętać o wymaganiach z zakresu ochrony środowiska czy też kwestiach społecznych, takich jak np. dostępność przedmiotu zamówienia dla osób niepełnosprawnych.

Jak opisać przedmiot zamówienia publicznego przez wskazanie wymagań funkcjonalnych?

Przedmiot zamówienia może zostać określony różnorodnie, jednak zwykle można ten opis przyporządkować do jednej z dwóch metod. Jakich? Przeczytaj poradę eksperta.

Określenie zakresu zamówienia - porada

Podstawową barierą dla MSP w ubieganiu się o zamówienia jest wielkość zamówień i – co za tym idzie – wysokość wymagań dotyczących warunków udziału w postępowaniu. MSP trudniej jest ubiegać się o duże zamówienia, gdyż często przedsiębiorstwa te nie spełniają wymagań w zakresie potencjału technicznego i ekonomicznego.

REKLAMA

Czym jest system SPOCS?

W 2009r. Komisja Europejska rozpoczęła prace nad drugą generacją Punktów Kontaktowych. Pozwolą one na wymianę informacji pomiędzy instytucjami administracji państwowej z różnych krajów, co w rezultacie uprości obowiązki przedsiębiorców świadczących usługi w państwach Unii Europejskiej.

Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

Luksusowe przedmioty pożądania sprzedają się z roku na rok coraz częściej. Helikopter, jacht lub sportowy samochód nie zaskakują już tak, jak 10 lat temu. Czy warto otworzyć firmę, której działalność będzie polegała na sprzedaży produktów pojawiających się w marzeniach niejednego Polaka?

Czym są izby gospodarcze?

Przedsiębiorcy mogą zrzeszać się w izby gospodarcze działające na podstawie ustawy i uchwalonych przez siebie statutów. Izba gospodarcza jest to organizacja samorządu gospodarczego, mająca na celu reprezentację interesów gospodarczych zrzeszonych w niej przedsiębiorców, w szczególności wobec organów władzy publicznej. Jak działają takie izby?

O czym powinien pamiętać przedsiębiorca sprzedający towary konsumentom?

Przedsiębiorca często wchodzi w stosunki prawne z konsumentem, a więc podmiotem, który dokonuje transakcji w celu niezwiązanym z własną działalnością zawodową lub gospodarczą. Tak jest między innymi w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Zasady prowadzenia sprzedaży konsumenckiej są określane przepisami prawa. Nie mają one jednak zastosowania do sprzedaży energii elektrycznej, jak również do gazu i wody, chyba że są sprzedawane w ograniczonej ilości lub w określonej objętości.

Dlaczego warto kupić mieszkanie w starym budownictwie?

Czy kwota, którą przeznaczylibyśmy na mieszkanie w nowym budownictwie, starczyłaby na zakup dwa razy większego lokalu w bloku z wielkiej płyty? Nieruchomości mieszkaniowe z czasów PRL-u są o jedną czwartą mniejsze, a każdy metr – o jedną czwartą tańszy. Eksperci przekonują, że za cenę kawalerki, wybudowanej w ciągu ostatnich lat, można dostać czteropokojowe mieszkanie w starym budownictwie.

Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

Firmy nawiązują coraz silniejsze relacje z klientami. 78% przedsiębiorstw korzysta z portali społecznościowych w celu poprawy jakości obsługi. Przedsiębiorcy nie mogą jednak zapominać o niebezpieczeństwach związanych z ich wykorzystywaniem. Jakich? Przeczytaj poradę eksperta. 

Czy niania będzie przedsiębiorcą? - zatrudnianie niani krok po kroku

Zgodnie z art. 2 ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 z dnia 4 lutego 2011 (Dz.U. nr 45, poz. 235 z dnia 3 marca br.) opieka nad dziećmi w wieku do lat 3 może być organizowana w formie żłobka lub klubu dziecięcego, a także sprawowana przez dziennego opiekuna oraz nianię. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ustawa nie niesie ze sobą żadnej rewolucji. Żłobki funkcjonują choć jest ich mało, klubików dla dzieci jest mnóstwo, nianie pracują.

Dlaczego restaurator nie kupi alkoholu w monopolowym?

Prowadzenie działalności gospodarczej związanej ze sprzedażą napojów alkoholowych wymaga spełnienia określonych ustawowo warunków. Ich istnieniu przyświeca cel, jakim jest ograniczenie zjawiska alkoholizmu. Jednak nie wszystkie wymogi stawiane przed przedsiębiorcami wydają się być uzasadnione z punktu widzenia wychowywania obywateli w trzeźwości. Dlaczego restaurator może nabywać alkohol w hurtowni, ale nie od detalisty? Przeczytaj.

Dlaczego deweloperzy będą budować mniejsze mieszkania?

Eksperci od nieruchomości podkreślają, że już niebawem na rynek będą wprowadzane lokale o mniejszym metrażu. Na topie mogą być 25 metrowe kawalerki, 35–40 metrowe mieszkania dwupokojowe czy trzypokojowe obiekty mieszkaniowe o powierzchni 45–55 m kw. Dlaczego deweloperzy zaczną budować mniejsze mieszkania?

Czym jest patent i jakie uprawnienia się z nim wiążą?

Prowadzenie działalności gospodarczej może odbywać się w bardzo wielu dziedzinach. W trakcie jej wykonywania przedsiębiorca może dokonać odkrycia, które będzie chciał chronić. Osiągnięcie to, pod warunkiem, że posiada poziom wynalazczy i nadaje się do przemysłowego stosowania jest zwane wynalazkiem. Na wynalazek zaś udzielany jest patent.

Do czego służy słownik CPV?

Można w nim znaleźć cztery rodzaje piasku i wyrzutnie statków kosmicznych, a wszystko to z przyporządkowanym ciągiem cyfr. Mowa o Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV), narzędziu, które powinna znać każda osoba mająca do czynienia z zamówieniami publicznymi. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj.

Trzy podwyżki stóp procentowych w strefie euro?

W centrum zainteresowań inwestorów na rynkach finansowych coraz częściej znajdują się dwa tematy. Pierwszym z nich są ceny ropy naftowej oraz ich oddziaływanie na stosunek banków centralnych do stóp procentowych. Uczestnicy rynku dociekają również tego, jak będzie przebiegać proces luzowania polityki pieniężnej w USA.

Odsetki za opóźnienie i kapitałowe - praktyczne porady

Odsetki to wynagrodzenie za korzystanie z cudzych pieniędzy lub rzeczy zamiennych (odsetki kapitałowe) bądź rekompensata za opóźnienie w zapłacie sumy pieniężnej (odsetki za opóźnienie). Wysokość odsetek zależy od trzech zmiennych: wysokości stopy procentowej, wartości kapitału oraz czasu trwania stosunku prawnego. Odsetki są świadczeniem ubocznym oraz okresowym.

Jakie są zasady opodatkowania kartą podatkową 2011

Z opodatkowania w formie karty podatkowej mogą korzystać osoby fizyczne prowadzące określoną działalność gospodarczą. Jaką? Od jakich warunków uzależnione jest stosowanie karty? Przeczytaj poradę eksperta.

Gdzie warto zaciągnąć kredyt hipoteczny na 100% wartości nieruchomości?

Znalazłeś swoje wymarzone mieszkanie, ale nie masz pieniędzy na wkład własny? Nawet, jeżeli nie dysponujesz oszczędnościami, nie przekreśla to twoich szans na kredyt. Eksperci z TotalMoney wskazują, gdzie opłaca się zaciągnąć kredyt mieszkaniowy na 100% wartości nieruchomości.

Dlaczego kobiety są twardszymi negocjatorkami na rynku nieruchomości?

Dlaczego przeciętna powierzchnia mieszkania, sprzedanego przez płeć piękną, jest o dwa m kw. mniejsza? Kobiety sumienniej przygotowują się do sprzedaży, potrafią szybciej niż mężczyźni znaleźć nabywcę i są lepszymi negocjatorkami. Zdaniem ekspertów od nieruchomości z mężczyzną można wynegocjować średnio o 20 proc. wyższy rabat niż w przypadku pertraktacji z kobietami.

Wybór ryczałtu - krok po kroku

Jeżeli zastanawiasz się nad założeniem działalności gospodarczej musisz pamiętać, że osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ma do wyboru trzy formy opodatkowania podatkiem dochodowym. Którą najlepiej wybrać podpowiada ekspert.

Decyzja o wyborze zwolnienia podmiotowego - porada

Opracowanie w sposób praktyczny przedstawia podstawowe zagadnienia związane z rozliczaniem podatku od towarów i usług. Poradnik jest wprowadzeniem w podstawowe definicje i pojęcia podatku VAT - co ułatwia posługiwanie się ustawą i innymi aktami prawnymi dotyczącymi tego podatku, stanowi także uzupełnienie części praktycznej opracowania. Tekst podzielony został na dwie zasadnicze części. Osobno zostały przedstawione zagadnienia dotyczące rozliczania podatku VAT w obrocie krajowym, a osobno problemy dotykające podatników dokonujących transakcji wewnątrzwspólnotowych.  Zagadnienia zostały przestawione także w formie praktycznych przykładów.

Rozpoczęcie dałalności a zakres opodatkowania

Zakres opodatkowania w każdym z podatków wyznaczają dwie granice. Teoria prawa podatkowego mówi o zakresie przedmiotowym i zakresie podmiotowym opodatkowania.

Jakie dokumenty są również uznawane za faktury?

Istnieje szereg dokumentów nie będących fakturami, jednak w świetle prawa traktowane są jako faktury. Lista tych dokumentów oraz dane jakie muszą zawierać aby mogły być traktowane jako faktury zawiera Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Prowadzenie działalności gospodarczej przez fundację - porada

Przepisy prawa zezwalają fundacjom na prowadzenie działalności gospodarczej, ale jedynie w zakresie i na zasadach określonych w statucie. Jeżeli statut nie przewiduje takiej możliwość, podjęcie działalności nie jest możliwe. Ekspert radzi co zrobić, aby fundacja mogła rozpocząć działalność.

VAT w firmie transportowej - porada

Co do zasady obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, a jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później niż w 7 dniu licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Od tej ogólnej zasady ustawodawca przewidział wiele wyjątków. Taki wyjątek został określony m.in. dla usług transportowych i spedycyjnych.

Jak wybrać i rozliczyć lokal dla firmy?

Decydując o miejscu prowadzenia działalności, warto zwrócić uwagę na aspekty podatkowe. Od tego, gdzie działa firma – w wynajętym lokalu, czy własnym domu przedsiębiorcy – zależy bowiem m.in. jakie wydatki może on zaliczyć do kosztów, które obniżają dochód do opodatkowania.

W którym banku opłaca się wziąć kredyt z dopłatą w ramach „Rodziny na Swoim”?

Zdaniem ekspertów finansowych kredyt „Rodzina na Swoim” najbardziej opłaca się zaciągnąć w BNP Paribas Fortis, DB PBC, Citi Handlowym, PKO BP i Banku Pocztowym. Czy warto skorzystać z ofert jednej z powyższych instytucji? Za kilka tygodni nie będzie już możliwości uzyskania pożyczki na mieszkanie na starych zasadach.

Co to takiego planowanie? - porada

Planowanie jest uniwersalnym procesem, stosowanym przez wszystkie firmy, odbywającym się w kontekście określonego otoczenia. Programowanie działalności przedsiębiorstwa to umiejętność równoległego poruszania się w dwóch czasach: teraźniejszym i przyszłym.

Jak rozliczyć mieszkanie podczas sprzedaży?

Dzięki odpowiedniej strategii sprzedaży w naszych portfelach może pozostać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, które musielibyśmy przeznaczyć na podatek. Eksperci od nieruchomości przestrzegają przed transakcjami gotówkowymi. Można na nich wiele stracić, a w skrajnych przypadkach trafić na policję w charakterze świadka. Jak kupić mieszkanie, aby zaoszczędzić i uniknąć ryzyka?

Jak kształtował się Indeks Dostępności Kredytowej?

W styczniu obniżyła się średnia wartość pensji, co automatycznie spowodowało spadek Indeksu Dostępności Kredytowej Open Finance i TVN CNBC. Eksperci finansowi podkreślają jednak, że mimo to w ujęciu rocznym w pierwszym miesiącu 2011 roku nastąpił największy w historii wzrost barometru, który wyniósł 10,65 proc. Czy wpłynęło to na wysokość marży dla kredytów hipotecznych?

Co składa się na koszty kredytu hipotecznego i koszty transakcji?

Jeżeli bank uznał, że stać Ciebie na zakup własnego mieszkania, powinieneś przygotować się na rozmaite wydatki, związane nie tylko z kosztem kredytu. Eksperci zwracają uwagę na to, że będziesz musiał ponieść również koszty transakcji. Dowiedz się, w co tak naprawdę trzeba zainwestować.

Jak wybrać szkołę doskonalenia techniki jazdy?

Od 2-3 lat wybór szkoły doskonalenia techniki jazdy może być nie małym problemem dla managera floty. W końcu z trudem wywalczony na ten cel budżet trzeba nie tylko rozsądnie zagospodarować, ale co najważniejsze wykazać, że takie szkolenie rzeczywiście przynosi znaczące ograniczenia kosztów związanych z użytkowaniem samochodów firmowych.

Ubezpieczenie zbiorowe w kontekście zamówień publicznych - porada


Zgodnie ze stanowiskiem Urzędu Zamówień Publicznych oraz Komisji Europejskiej zawarcie umowy grupowego ubezpieczenia pracowników z zakładem ubezpieczeń przez pracodawcę zobowiązanego do stosowania ustawy Pzp jest udzieleniem zamówienia publicznego mimo tego, że składki są opłacane z wynagrodzeń pracowników. Wynika to bezpośrednio z obowiązku stosowania dyrektyw unijnych przy zawieraniu umów grupowego ubezpieczenia pracowników.

Uzupełnianie dokumentów składanych wraz z ofertą w postępowaniu o udzielenie zamówienia - porada

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający może (a jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp ma obowiązek) żądać przedłożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

Łatwiej rozliczysz podatek od nieruchomości - porada

Wprowadzenie ujednoliconego wzoru deklaracji związanych z rozliczeniem podatku od nieruchomości zapowiada Ministerstwo Gospodarki. Podatnicy mogą spodziewać się znacznych udogodnień.

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Domena odgrywa duże znaczenie w promocji firmy. Przekonanie, że dzięki dobrej promocji każdy adres można uczynić popularnym, przyniosło wielu przedsiębiorstwom straty sprzedażowe oraz wizerunkowe. Co warto wiedzieć, aby tego uniknąć?

Jak firmy powinny rejestrować domeny?

Firmy coraz częściej rejestrują domeny. Dzieje się tak ponieważ domena kieruje odbiorcę do firmowego serwisu WWW, na którym klient może zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa. Jednak często zdarza się, że firmy poprzestają na rejestracji jednej domeny, co może skutkować poważnymi konsekwencjami w przyszłości.

Czy pączki można byłoby zamienić na 435 mieszkań?

Eksperci od nieruchomości wyliczyli, że pieniądze, które wydamy dziś na pączki, można by zainwestować w kupno ponad 400 dwupokojowych mieszkań czy kilkunastu bloków w dużym mieście. Zjemy dzisiaj ponad 100 milionów pączków. Czy dałoby radę zamienić ich równowartość na całą inwestycję deweloperską?

PKB w IV kwartale 2010 r. wzrósł o 4,4 proc.

W roku 2010 wzrost gospodarczy sięgnął 3,8 proc., jak wynika z szacunków, opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. W czwartym kwartale 2010 roku przyrost PKB wyniósł 4,4 proc. Dla porównania, w trzecim kwartale PKB zwiększył się o 3,8 proc.

Czy warto obniżać stawki amortyzacji?

Niższy podatek i otrzymanie kredytu? Dla przedsiębiorcy do przyjemne perspektywy. Co można robić, aby je urealnić? Przedsiębiorca, który ma nierozliczoną stratę, bądź planuje zmianę formy opodatkowania powinien rozważyć obniżenie stawek amortyzacji. Dzięki takiemu zabiegowi obniży koszt podatkowy w długim okresie. Obniżenie stawek amortyzacji to także większe możliwości uzyskania kredytu.

Samochód prywatny czy firmowy? - porada

Zakup samochodu firmowego, czy korzystanie z prywatnego auta do prowadzenia działalności gospodarczej? Co jest bardziej opłacalne?

Czy warto kupić mieszkanie bez własnej księgi wieczystej?

Czy można kupić mieszkanie, które nie posiada księgi wieczystej? Eksperci od nieruchomości przekonują, że tak, ale przestrzegają przed tym, że transakcja jest dużo bardziej ryzykowna niż w przypadku innych lokali. Dopełnienie wszelkich formalności może zająć nawet rok. Mimo to opłaca się, ponieważ takie lokale są często dużo tańsze.

Jak założyć skład podatkowy?

Skład podatkowy jest miejscem o szczególnym statusie, w którym wyroby akcyzowe są produkowane, przetwarzane, magazynowane, przeładowywane oraz do którego wyroby te są wprowadzane lub, z którego są wyprowadzane w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy.

Czy można kontrolować korespondencję elektroniczną pracowników w celu ochrony przed ujawnieniem tajemnicy firmy?

Kontrola korespondencji przez osoby, do których nie jest ona skierowana, narusza gwarantowaną przez Konstytucję RP swobodę komunikowania się (art. 49). Tajemnica korespondencji jest też jednym z dóbr osobistych, wprost wymienianych przez art. 23 kc, a obowiązkiem pracodawcy, wyraźnie określonym w kodeksie pracy (art. 111), jest poszanowanie dóbr osobistych pracownika.

Czy cena i lokalizacja mają decydujący wpływ na wybór kupowanego mieszkania?

Przystępując do poszukiwań własnego lokum, nabywcy są zdecydowani co do liczby pokoi i ceny. Niestety, rynek weryfikuje ich oczekiwania, zaś brak wystarczających środków finansowych zmusza do pójścia na ustępstwa, zauważają eksperci od nieruchomości. Dlaczego dwóch na trzech kupujących woli zrezygnować z ilości szukanych pokoi na rzecz wymarzonej lokalizacji?

REKLAMA