REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego kobiety są twardszymi negocjatorkami na rynku nieruchomości?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Ekspertki od nieruchomości są lepszymi negocjatorkami i szybciej podejmują decyzje.
Ekspertki od nieruchomości są lepszymi negocjatorkami i szybciej podejmują decyzje.

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego przeciętna powierzchnia mieszkania, sprzedanego przez płeć piękną, jest o dwa m kw. mniejsza? Kobiety sumienniej przygotowują się do sprzedaży, potrafią szybciej niż mężczyźni znaleźć nabywcę i są lepszymi negocjatorkami. Zdaniem ekspertów od nieruchomości z mężczyzną można wynegocjować średnio o 20 proc. wyższy rabat niż w przypadku pertraktacji z kobietami.

Z okazji obchodzonego dziś Dnia Kobiet Home Broker sprawdził, w jaki sposób kobiety podchodzą do sprzedaży mieszkania i czym różni się ich postawa od reprezentowanej przez mężczyzn. Przede wszystkim dane z ostatniego roku pokazują, że kobiety sprzedają mniejsze mieszkania niż mężczyźni. Różnica wynosi blisko 5%. W Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu kobiety sprzedawały mieszkania o przeciętnej powierzchni 45,6 m kw. W przypadku mężczyzn było to 47,8 m kw. Dlaczego nieruchomości, zbywane przez kobiety, są mniejsze? - Wynika to z faktu, że kobiety mniej zarabiają, a do tego chcą zamieszkać na swoim wcześniej niż mężczyźni. Dysponują one więc mniejszym budżetem, a co za tym idzie, ich pierwsze „M” jest zazwyczaj mniejsze. – tłumaczy Aleksandra Łukasiewicz, prezes Home Broker Doradców Finansowych.

REKLAMA

Skrupulatność kobiety

Doświadczenie doradców Home Broker pokazuje, że sprzedając mieszkanie, kobiety są bardziej skrupulatne. Uwidacznia się to już na etapie redagowania ogłoszenia sprzedaży lokalu. - Panie zazwyczaj dokładnie weryfikują każdy element opisu mieszkania – zauważa Piotr Bykowski, doradca Home Broker z Katowic. W przypadku mężczyzn opis mieszkania mógłby sprowadzić się do metrażu, liczby pokoi oraz podania ceny za metr kwadratowy i poszczególne elementy wyposażenia lokalu. Kobiety patrzą na tę kwestię zupełnie inaczej. - Panie zwracają baczniejszą uwagę na układ mieszkania, strony świata, widok z okna czy doświetlenie – wylicza Dominik Jaworski, doradca Home Broker z Katowic.

Dowiedz się także: Dlaczego Polacy wolą kupować używane mieszkania?

Ostrożnie ze słowami krytyki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trzeba też pamiętać, że większość kobiet jest mocno zżyta ze swoim mieszkaniem. Rzadko więc panie przyznają w ogłoszeniu, że sprzedawany przez nie lokal nadaje się do remontu. Jest to powszechna przypadłość obecnie dostępnych ofert. Doradcy Home Broker wskazali ten element jako najczęściej występującą nieścisłość w ogłoszeniach. Mniej popularne jest pomijanie słabych stron, zawyżanie metraży czy upiększanie zalet danej lokalizacji. Jednak kupujący, odwiedzający damskie królestwo, musi mieć się na baczności. - Źle widziane są słowa krytyki ze strony kupujących, którzy zauważą coś, co nie podoba im się w mieszkaniu – tłumaczy Małgorzata Szlęk, doradca Home Broker z Katowic.

Polecamy serwis: Kredyty

Diabeł tkwi w szczegółach

Wbrew pozorom większość kobiet nie przywiązuje dużej wagi do poznania procesu sprzedaży nieruchomości, aby wiedzieć, jakie etapy następują po sobie. Nie znaczy to jednak, że panie nie są przygotowane do transakcji. Wbrew pozorom jest to ich mocną stroną. Wszystko dlatego, że zwracają uwagę na szczegóły, przez co są znakomicie poinformowane, co widać w trakcie spotkania z kupującym. - Przedstawicielki płci pięknej często pytają, w jaki sposób przygotować lokal do prezentacji, jak skutecznie przekonać nabywców do zakupu mieszkania i wreszcie, jak prowadzić negocjacje – wylicza Tomasz Stec, doradca Home Broker z Rzeszowa. Ma to odzwierciedlenie w statystykach. W przypadku mieszkań używanych, sprzedawanych przez kobiety, kupujący był w stanie wynegocjować średnio 3% upustu. Mężczyźni godzili się ustępstwa większe o blisko jedną piątą. Jako gorsi negocjatorzy schodzili z ceny o 3,6%.

Liczy się także szybkość

Kobiety są więc lepiej przygotowane do zbycia swojego mieszkania. Nie pozostaje to bez wpływu na cały proces transakcyjny. - Panie są bardziej zdecydowane, a co za tym idzie, szybciej podejmują decyzje o zawarciu transakcji – pointuje Agnieszka Kobs, doradca Home Broker. Tę prawidłowość potwierdzają statystyki. Podczas gdy mieszkanie sprzedawane przez kobietę na nowego nabywcę czekało 81 dni, w przypadku mężczyzn okres ten przeciętnie wynosił 93 dni, czyli blisko dwa tygodnie dłużej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA