Kategorie

Dlaczego kobiety są twardszymi negocjatorkami na rynku nieruchomości?

Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Ekspertki od nieruchomości są lepszymi negocjatorkami i szybciej podejmują decyzje.
Dlaczego przeciętna powierzchnia mieszkania, sprzedanego przez płeć piękną, jest o dwa m kw. mniejsza? Kobiety sumienniej przygotowują się do sprzedaży, potrafią szybciej niż mężczyźni znaleźć nabywcę i są lepszymi negocjatorkami. Zdaniem ekspertów od nieruchomości z mężczyzną można wynegocjować średnio o 20 proc. wyższy rabat niż w przypadku pertraktacji z kobietami.

Z okazji obchodzonego dziś Dnia Kobiet Home Broker sprawdził, w jaki sposób kobiety podchodzą do sprzedaży mieszkania i czym różni się ich postawa od reprezentowanej przez mężczyzn. Przede wszystkim dane z ostatniego roku pokazują, że kobiety sprzedają mniejsze mieszkania niż mężczyźni. Różnica wynosi blisko 5%. W Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu kobiety sprzedawały mieszkania o przeciętnej powierzchni 45,6 m kw. W przypadku mężczyzn było to 47,8 m kw. Dlaczego nieruchomości, zbywane przez kobiety, są mniejsze? - Wynika to z faktu, że kobiety mniej zarabiają, a do tego chcą zamieszkać na swoim wcześniej niż mężczyźni. Dysponują one więc mniejszym budżetem, a co za tym idzie, ich pierwsze „M” jest zazwyczaj mniejsze. – tłumaczy Aleksandra Łukasiewicz, prezes Home Broker Doradców Finansowych.

Skrupulatność kobiety

Doświadczenie doradców Home Broker pokazuje, że sprzedając mieszkanie, kobiety są bardziej skrupulatne. Uwidacznia się to już na etapie redagowania ogłoszenia sprzedaży lokalu. - Panie zazwyczaj dokładnie weryfikują każdy element opisu mieszkania – zauważa Piotr Bykowski, doradca Home Broker z Katowic. W przypadku mężczyzn opis mieszkania mógłby sprowadzić się do metrażu, liczby pokoi oraz podania ceny za metr kwadratowy i poszczególne elementy wyposażenia lokalu. Kobiety patrzą na tę kwestię zupełnie inaczej. - Panie zwracają baczniejszą uwagę na układ mieszkania, strony świata, widok z okna czy doświetlenie – wylicza Dominik Jaworski, doradca Home Broker z Katowic.

Dowiedz się także: Dlaczego Polacy wolą kupować używane mieszkania?

Ostrożnie ze słowami krytyki

Trzeba też pamiętać, że większość kobiet jest mocno zżyta ze swoim mieszkaniem. Rzadko więc panie przyznają w ogłoszeniu, że sprzedawany przez nie lokal nadaje się do remontu. Jest to powszechna przypadłość obecnie dostępnych ofert. Doradcy Home Broker wskazali ten element jako najczęściej występującą nieścisłość w ogłoszeniach. Mniej popularne jest pomijanie słabych stron, zawyżanie metraży czy upiększanie zalet danej lokalizacji. Jednak kupujący, odwiedzający damskie królestwo, musi mieć się na baczności. - Źle widziane są słowa krytyki ze strony kupujących, którzy zauważą coś, co nie podoba im się w mieszkaniu – tłumaczy Małgorzata Szlęk, doradca Home Broker z Katowic.

Polecamy serwis: Kredyty

Diabeł tkwi w szczegółach

Wbrew pozorom większość kobiet nie przywiązuje dużej wagi do poznania procesu sprzedaży nieruchomości, aby wiedzieć, jakie etapy następują po sobie. Nie znaczy to jednak, że panie nie są przygotowane do transakcji. Wbrew pozorom jest to ich mocną stroną. Wszystko dlatego, że zwracają uwagę na szczegóły, przez co są znakomicie poinformowane, co widać w trakcie spotkania z kupującym. - Przedstawicielki płci pięknej często pytają, w jaki sposób przygotować lokal do prezentacji, jak skutecznie przekonać nabywców do zakupu mieszkania i wreszcie, jak prowadzić negocjacje – wylicza Tomasz Stec, doradca Home Broker z Rzeszowa. Ma to odzwierciedlenie w statystykach. W przypadku mieszkań używanych, sprzedawanych przez kobiety, kupujący był w stanie wynegocjować średnio 3% upustu. Mężczyźni godzili się ustępstwa większe o blisko jedną piątą. Jako gorsi negocjatorzy schodzili z ceny o 3,6%.

Liczy się także szybkość

Kobiety są więc lepiej przygotowane do zbycia swojego mieszkania. Nie pozostaje to bez wpływu na cały proces transakcyjny. - Panie są bardziej zdecydowane, a co za tym idzie, szybciej podejmują decyzje o zawarciu transakcji – pointuje Agnieszka Kobs, doradca Home Broker. Tę prawidłowość potwierdzają statystyki. Podczas gdy mieszkanie sprzedawane przez kobietę na nowego nabywcę czekało 81 dni, w przypadku mężczyzn okres ten przeciętnie wynosił 93 dni, czyli blisko dwa tygodnie dłużej.

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    1 sty 2000
    13 maja 2021
    Zakres dat:

    Wyrejestrowanie pojazdu po kradzieży

    Wyrejestrowanie pojazdu po kradzieży: czy jest możliwe, ile kosztuje i jak właściwie wygląda? Dziś opowiemy właśnie o tym.

    Czy CPK ma szansę stać się portem lotniczym 3. generacji?

    Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?

    Nieruchomości sąsiadujące z gruntami obszaru górniczego - wyrok TK

    Nieruchomości położone w bezpośrednim sąsiedztwie obszaru górniczego. Brak statusu strony postępowania koncesyjnego właścicieli nieruchomości sąsiadujących z gruntami, na których ma odbywać się wydobycie kopalin ze złóż, jest niezgodny z konstytucją - orzekł Trybunał Konstytucyjny. Skargę w tej sprawie wniosła współwłaścicielka jednej z takich nieruchomości.

    Sprzedaż opon w Q1 2021. Wyraźnie widać wzrosty!

    Sprzedaż opon w Q1 2021 z dwucyfrowymi wzrostami. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego zaprezentował dane, które napawają optymizmem.

    Prognoza wzrostu PKB Polski w 2021 i 2022 r. 

    PKB Polski - prognoza 2021. Komisja Europejska podwyższyła w środę prognozę wzrostu PKB Polski w 2021 r. Przedstawiła również prognozę na 2022 rok.

    Dofinansowanie z Programu LIFE – nowe możliwości rozwoju eko-biznesu

    Ochrona środowiska może stać się punktem wyjścia do prowadzenia biznesu albo mieć pozytywny wpływ na jego rozwój. Projekty zrealizowane przy wsparciu finansowanym Programu LIFE są tego doskonałym przykładem. Trwa nabór do Inkubatora wniosków LIFE, który zwiększa szanse przedsiębiorców, by sięgnąć po to dofinasowanie.

    Bez podwyżki stóp procentowych nie zdusimy wysokiej inflacji [VIDEO]

    Inflacja w Polsce jest znacznie powyżej celu inflacyjnego NBP. Żyjemy w świecie zerowych stóp procentowych, ale to musi się skończyć, wtedy odczujemy jak duże są koszty spłacania kredytów i długu budżetu państwa.

    Hotele otwarte. Czy branża odrobi straty?

    Hotele vs COVID-19. Czy w ogóle, i w jakim tempie, branża hotelarska odrobi straty po kilkumiesięcznym zakazie działalności? Czy ponowne otwarcie sprawi, że unikniemy fali upadłości w tym sektorze gospodarki?

    Brexit. Jak mogą zyskać polskie firmy?

    Brexit. Szacuje się, że w 2020 roku Wielka Brytania straciła prawdopodobnie aż 11,3% swojego PKB. Z drugiej strony są kraje i firmy, które mogą skorzystać na Brexicie. Na tej liście jest też Polska.

    Od kiedy otwarte kina i siłownie? Jest wcześniejszy termin

    Jest nowy termin otwarcia instytucji kultury oraz siłowni, klubów fitness i basenów. Rząd podjął decyzję o przyśpieszeniu otwarcia o 8 dni.

    Czy to koniec home office? Na powrót do biur liczą nie tylko prezesi

    Czy home office zostanie z nami na dłużej? Badania KPMG sugerują, że największe firmy spodziewają się, że większość pracowników wróci do pracy stacjonarnej, gdy tylko rządy zduszą pandemię koronawirusa. Prognozy mówiące o tym jakoby praca biurowa miała odejść wraz z dawną normalnością, okazały się zbyt pochopne.

    Small Business Units - co to za inwestycje?

    Czym charakteryzują się inwestycje typu Small Business Units i do kogo najczęściej są skierowane? Co należy wiedzieć o inwestycjach typu SBU?

    RODO w praktyce - co się zmieniło przez 3 lata?

    RODO: 93% Polaków potwierdza, że ich pracodawca dba o kwestie ochrony danych osobowych. Czy według polskich pracowników, unijne rozporządzenie zwiększyło dbałość pracodawców o ochronę danych osobowych? Co jeszcze się zmieniło po wprowadzeniu nowych przepisów?

    Budynki plus energetyczne w programie „Nowa Energia”. Wnioski od 1 czerwca 2021 r.

    Program „Nowa Energia”. Z początkiem czerwca 2021 r. rusza nabór wniosków o dofinansowanie wdrożenia innowacji w obszarze plusenergetycznych budynków w ramach programu „Nowa Energia”. Na innowacyjne projekty w tej dziedzinie czeka 250 mln zł.

    Rusza nabór wniosków o dofinansowanie do programu „Nowa Energia”

    Nowa Energia to program wsparcia przedsiębiorców w zakresie wdrażania innowacji energetycznych budynków. Sprawdź, kto może starać się o wsparcie z programu i jakie warunki należy spełnić.

    Zdrowy dom, czyli jaki?

    Zdrowy dom. Polacy spędzają w domach i mieszkaniach nawet 90 proc. swojego czasu. Pandemia COVID-19, lockdowny oraz konieczność zdalnej pracy i nauki pokazały, jak ważne są odpowiednie warunki mieszkaniowe dla funkcjonowania rodziny, zdrowia i dobrego samopoczucia. Dla 75 proc. Polaków zdrowie i chęć poprawy komfortu życia okazały się głównym motywatorem do rozpoczęcia remontu. Z kolei dla 80 proc. spośród tych, którzy szukali ostatnio nowego lokum, najważniejsze okazały się takie cechy zdrowego domu jak jakość powietrza i ilość światła dziennego – wynika z VI edycji raportu „Barometr zdrowych domów”. Zmiana podejścia Polaków może być nie tylko drogowskazem dla nowych inwestycji deweloperskich, lecz także impulsem do przyspieszenia renowacji istniejących budynków. Tym bardziej że 40 proc. badanych planuje remont lub przeprowadzkę w ciągu następnych dwóch lat.

    Inwestorzy coraz większą grupą wśród kupujących mieszkania

    Wynajem mieszkań - inwestorzy stają się coraz większą grupą wśród kupujących mieszkania. Nie przejmują się spowolnieniem na rynku najmu, które wywołała pandemia koronawirusa.

    Ponad 500 mieszkań w ramach SIM SMS

    Społeczna inicjatywa mieszkaniowa (SIM). Ponad 500 mieszkań ma wybudować SIM SMS – społeczna inicjatywa mieszkaniowa powołana przez gminy z trzech województw – śląskiego, małopolskiego i świętokrzyskiego. Kolejna SIM powstała przy współpracy KZN i siedmiu gmin – Zawiercia, Klucz, Staszowa, Jędrzejowa, Końskich, Sędziszowa i Małogoszcza.

    Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

    Opel Insignia po liftingu: Niemcy reanimowali staruszka czy jedynie usprawnili kilka drobiazgów w aucie, które jest nadal godne uwagi? Sprawdziliśmy to.

    Top 7: Jak podróżować z dziećmi?

    Jak podróżować z dziećmi? Jeżeli dziecko jest naprawdę małe, wyjazd może się stać wyzwaniem. Oto porady jak przygotować się do wyjazdu.

    Czy wzrosła szara strefa w rolnictwie?

    Dane KRUS wskazują na spadek liczby osób objętych ubezpieczeniem społecznym o 27 tys. Może to oznaczać potencjalny wzrost szarej strefy w sektorze rolniczym.

    Nowelizacja ustawy o efektywności energetycznej

    Efektywność energetyczna. Ukazała się nowela ustawy o efektywności energetycznej. Jednym z elementów zmian jest wprowadzenie obowiązku montażu do 1 stycznia 2027 r. inteligentnych ciepłomierzy i wodomierzy przez właścicieli lub zarządców budynków wielolokalowych.

    Uzyskanie ochrony prawnej wynalazków i znaków towarowych będzie szybsze i tańsze

    Znaki towarowe – m.in. ze względu na pandemię – zmieniły swój charakter. Coraz częściej dokonywane są zgłoszenia znaków dźwiękowych, multimedialnych i ruchomych, które marki stosują w internecie i innych mediach.

    Profesjonalna rejestracja pojazdów

    Profesjonalna rejestracja pojazdów: czym jest, na czym polega i dopełnienia jakich formalności wymaga? Sprawdziliśmy to.

    Empowerment, czyli jak szukać nowych sposobów dotarcia do klientów?

    Pandemia koronowirusa pokazała jak ważna jest w organizacji kultura upełnomocnienia (empowerment). To do lidera zależy to, czy kultura empowermentowa spełni swoją funkcję.