REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego kobiety są twardszymi negocjatorkami na rynku nieruchomości?

Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Ekspertki od nieruchomości są lepszymi negocjatorkami i szybciej podejmują decyzje.
Ekspertki od nieruchomości są lepszymi negocjatorkami i szybciej podejmują decyzje.

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego przeciętna powierzchnia mieszkania, sprzedanego przez płeć piękną, jest o dwa m kw. mniejsza? Kobiety sumienniej przygotowują się do sprzedaży, potrafią szybciej niż mężczyźni znaleźć nabywcę i są lepszymi negocjatorkami. Zdaniem ekspertów od nieruchomości z mężczyzną można wynegocjować średnio o 20 proc. wyższy rabat niż w przypadku pertraktacji z kobietami.

Z okazji obchodzonego dziś Dnia Kobiet Home Broker sprawdził, w jaki sposób kobiety podchodzą do sprzedaży mieszkania i czym różni się ich postawa od reprezentowanej przez mężczyzn. Przede wszystkim dane z ostatniego roku pokazują, że kobiety sprzedają mniejsze mieszkania niż mężczyźni. Różnica wynosi blisko 5%. W Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu kobiety sprzedawały mieszkania o przeciętnej powierzchni 45,6 m kw. W przypadku mężczyzn było to 47,8 m kw. Dlaczego nieruchomości, zbywane przez kobiety, są mniejsze? - Wynika to z faktu, że kobiety mniej zarabiają, a do tego chcą zamieszkać na swoim wcześniej niż mężczyźni. Dysponują one więc mniejszym budżetem, a co za tym idzie, ich pierwsze „M” jest zazwyczaj mniejsze. – tłumaczy Aleksandra Łukasiewicz, prezes Home Broker Doradców Finansowych.

REKLAMA

Skrupulatność kobiety

Doświadczenie doradców Home Broker pokazuje, że sprzedając mieszkanie, kobiety są bardziej skrupulatne. Uwidacznia się to już na etapie redagowania ogłoszenia sprzedaży lokalu. - Panie zazwyczaj dokładnie weryfikują każdy element opisu mieszkania – zauważa Piotr Bykowski, doradca Home Broker z Katowic. W przypadku mężczyzn opis mieszkania mógłby sprowadzić się do metrażu, liczby pokoi oraz podania ceny za metr kwadratowy i poszczególne elementy wyposażenia lokalu. Kobiety patrzą na tę kwestię zupełnie inaczej. - Panie zwracają baczniejszą uwagę na układ mieszkania, strony świata, widok z okna czy doświetlenie – wylicza Dominik Jaworski, doradca Home Broker z Katowic.

Dowiedz się także: Dlaczego Polacy wolą kupować używane mieszkania?

Ostrożnie ze słowami krytyki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trzeba też pamiętać, że większość kobiet jest mocno zżyta ze swoim mieszkaniem. Rzadko więc panie przyznają w ogłoszeniu, że sprzedawany przez nie lokal nadaje się do remontu. Jest to powszechna przypadłość obecnie dostępnych ofert. Doradcy Home Broker wskazali ten element jako najczęściej występującą nieścisłość w ogłoszeniach. Mniej popularne jest pomijanie słabych stron, zawyżanie metraży czy upiększanie zalet danej lokalizacji. Jednak kupujący, odwiedzający damskie królestwo, musi mieć się na baczności. - Źle widziane są słowa krytyki ze strony kupujących, którzy zauważą coś, co nie podoba im się w mieszkaniu – tłumaczy Małgorzata Szlęk, doradca Home Broker z Katowic.

Polecamy serwis: Kredyty

Diabeł tkwi w szczegółach

Wbrew pozorom większość kobiet nie przywiązuje dużej wagi do poznania procesu sprzedaży nieruchomości, aby wiedzieć, jakie etapy następują po sobie. Nie znaczy to jednak, że panie nie są przygotowane do transakcji. Wbrew pozorom jest to ich mocną stroną. Wszystko dlatego, że zwracają uwagę na szczegóły, przez co są znakomicie poinformowane, co widać w trakcie spotkania z kupującym. - Przedstawicielki płci pięknej często pytają, w jaki sposób przygotować lokal do prezentacji, jak skutecznie przekonać nabywców do zakupu mieszkania i wreszcie, jak prowadzić negocjacje – wylicza Tomasz Stec, doradca Home Broker z Rzeszowa. Ma to odzwierciedlenie w statystykach. W przypadku mieszkań używanych, sprzedawanych przez kobiety, kupujący był w stanie wynegocjować średnio 3% upustu. Mężczyźni godzili się ustępstwa większe o blisko jedną piątą. Jako gorsi negocjatorzy schodzili z ceny o 3,6%.

Liczy się także szybkość

Kobiety są więc lepiej przygotowane do zbycia swojego mieszkania. Nie pozostaje to bez wpływu na cały proces transakcyjny. - Panie są bardziej zdecydowane, a co za tym idzie, szybciej podejmują decyzje o zawarciu transakcji – pointuje Agnieszka Kobs, doradca Home Broker. Tę prawidłowość potwierdzają statystyki. Podczas gdy mieszkanie sprzedawane przez kobietę na nowego nabywcę czekało 81 dni, w przypadku mężczyzn okres ten przeciętnie wynosił 93 dni, czyli blisko dwa tygodnie dłużej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CPK w zakresie lotniska jest na półmetku projektowania, kolejne etapy związane z budową po pozyskaniu finansowania

Prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego Filip Czernicki podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej poinformował, że po pierwszych analizach rekomendacje są u pana ministra i premiera i czekamy na decyzję, która w dużej mierze da nam impuls i zastrzyk. Większość zleceń i obowiązków, które ciążyły spółce są realizowane, ale do rozpoczęcia kolejnych etapów przedsięwzięcia trzeba pozyskać finansowanie.

Żeby proces inwestycyjny był sprawniejszy fundusz kolejowy musi mieć mechanizm stabilizacji tak jak fundusz drogowy

Podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak ocenił, że jeżeli chodzi o kwestię finansowania branży, fundusz kolejowy musi mieć mechanizm jak w funduszu drogowym, żeby iść w normalność. Nie widzę innej podstawy dla zachowania normalności, ten mechanizm stabilizacji jest absolutną koniecznością.

Sektor finansowy jednym z bardziej zainteresowanych wykorzystaniem Gen-AI

Jego przedstawiciele – w tym także z Polski – widzą w tej technologii dużo korzyści. Jak radzić sobie z wyzwaniami, a także generować pomysły, które są później realizowane?

Wprowadzenie w Polsce systemu kaucyjnego w styczniu 2025 r. wymaga wprowadzenia i korzystania z recyklomatów

Przedstawiciele firm produkujących tzw. recyklomaty podczas debaty eksperckiej „Technologia w służbie ochrony środowiska” dyskutowali o stanie przygotowań do uruchomienia już za kilka miesięcy polskiego systemu kaucyjnego. 

REKLAMA

Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze na temat: Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA.

Zorza polarna, wiatr słoneczny, burza geomagnetyczna. Dlaczego warto znać prognozę kosmicznej pogody

Badania kosmicznej pogody, w tym aktywności Słońca będą coraz bardziej potrzebne - twierdzi prof. Iwona Stanisławska z Centrum Prognoz Heliogeofizycznych w CBK PAN. Dlaczego? Bo wpływ tych zjawisk na życie na Ziemi i funkcjonowanie naszej cywilizacji jest znaczący. Tym bardziej, że naukowcy potrafią przygotowywać coraz lepsze prognozy, pozwalające unikać wielu problemów z wpływem pogody kosmicznej na telekomunikację, nawigację i infrastrukturę.

Implementacja dyrektywy DAC7 niebawem. Co to oznacza dla platform internetowych?

Od 1 lipca 2024 r. mają zacząć obowiązywać w Polsce przepisy wynikające z implementacji Dyrektywy DAC7. Przepisy te mają dotyczyć przede wszystkim raportowania przez platformy sprzedażowe dochodów uzyskiwanych przez ich użytkowników.

W tych bankomatach wypłacisz jedynie 200 zł

We wtorek Euronet przeprowadza akcję protestacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na sytuację operatorów bankomatów. Tego dnia z bankomatów będzie można wypłacić jednorazowo maksymalnie do 200 zł.

REKLAMA

Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

REKLAMA