REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie zagrożenia czyhają na firmy na portalach społecznościowych?

78% przedsiębiorstw korzysta z portali społecznościowych w celu poprawy jakości obsługi klientów.
78% przedsiębiorstw korzysta z portali społecznościowych w celu poprawy jakości obsługi klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Firmy nawiązują coraz silniejsze relacje z klientami. 78% przedsiębiorstw korzysta z portali społecznościowych w celu poprawy jakości obsługi. Przedsiębiorcy nie mogą jednak zapominać o niebezpieczeństwach związanych z ich wykorzystywaniem. Jakich? Przeczytaj poradę eksperta. 

Firmowe strategie dotyczące mediów społecznościowych i polityki bezpieczeństwa zazwyczaj nie obejmują zarządzania kryzysowego, które uwzględniałoby wyzwania stawiane przez portale społecznościowe w zakresie wiarygodności, bezpieczeństwa i prywatności.

REKLAMA

W przeprowadzonym badaniu 1st Annual Social Media Risk Index for SMBs portal Facebook został wymieniony jako największe zagrożenie dla firm. Był najczęstszym źródłem infekcji (71,6 proc.) i naruszania prywatności (73,2 proc.). YouTube zajął drugie miejsce pod względem infekowania (41,2 proc.), podczas gdy Twitter przyczynił się do znacznej ilości naruszania prywatności (51 proc.). Najczęstszą przyczyną strat finansowych firm spowodowanych naruszeniem prywatności pracowników na portalach społecznościowych był Facebook (62 proc.), a następnie Twitter (38 proc.), YouTube (24 proc.) i LinkedIn (11 proc.).

Wiarygodność

REKLAMA

Ochrona marki lub wirtualnej tożsamości powinny być priorytetem dla wszystkich przedsiębiorstw, jednak w rzeczywistości zarówno największe platformy społecznościowe, jak również same firmy zdają się nie zwracać na to większej uwagi. Fakt, że każdy ma możliwość utworzenia fałszywego profilu internetowego podszywając się pod istniejącą firmę oznacza, że dowolna osoba jest w stanie przemawiać w imieniu instytucji w rzeczywistości nie mając z nią nic wspólnego.

Może to prowadzić do powstania społeczności użytkowników postrzegających konto firmowe za wiarygodne źródło, a publikowane na nim informacje są w stanie skutecznie psuć wizerunek marki oraz jej relacje z otoczeniem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedynie kilka portali społecznościowych, takich jak Twitter, pozwala użytkownikom zdefiniować konto jako autentyczne poprzez Verified Badge, jednak zdecydowana większość nie zawiera takiej opcji. W związku z tym zaleca się, aby na bieżąco rejestrować wszystkie nazwy handlowe firmy na głównych portalach społecznościowych, aby jasno określić oficjalny kanał komunikacji, jeżeli nie ma innego mechanizmu weryfikacji.

Bezpieczeństwo

Podczas korzystania z mediów społecznościowych firmy zmagają się z tymi samymi problemami co osoby prywatne, jednak dla nich skutki mogą okazać się o wiele bardziej szkodliwe. Główne obawy związane z kwestią bezpieczeństwa obejmują:

Kradzież tożsamości

Konta administratorów mogą zostać zainfekowane, a ich dane i hasła mogą zostać wykradzione. Ostatecznie prowadzi to do sytuacji, w której ktoś obcy jest w stanie przejąć kontrolę nad kontem firmowym, by podejmować dowolne działania, na przykład rozsyłać zaproszenia na jakieś wydarzenie (poprzez konto na Facebooku) zawierające złośliwe linki. Dodatkowo, użytkownik, który kontroluje konto może publikować dowolne informacje na oficjalnym profilu firmy z katastrofalnym skutkiem dla jej wizerunku.

Ryzyko infekcji

Cyberprzestępcy mogą wykorzystać aplikacje do komunikacji lub platformy mikroblogowe, aby rozsyłać użytkownikom fałszywe linki. W przypadku dużych przedsiębiorstw możliwe są nawet ukierunkowane ataki zorganizowane specjalnie, by zainfekować komputery w celu przeniknięcia do sieci i uzyskania dostępu do wszelkiego rodzaju informacji firmowych.

Możliwe jest także rozprzestrzenianie złośliwych linków poprzez wklejanie ich na tablicach użytkowników. Wszelkie tego typu działania stanowią zagrożenie dla wizerunku marki.

Polecamy: iPad 2 oficjalnie zaprezentowany - recenzja

Luki w zabezpieczeniach platform

REKLAMA

W 2010 roku pojawiło się wiele exploitów, które wykorzystywały błędy w oprogramowaniu popularnych portali społecznościowych, takich jak Facebook lub Twitter, narażając miliony użytkowników na niebezpieczeństwo. W związku z tym, że coraz więcej osób rejestruje się na tych stronach, wykonywanych jest coraz więcej prób odnalezienia luk w systemach bezpieczeństwa, a wiele z nich dokonują niestety hakerzy.

Przestrzeganie przydatnych praktyk zarządzania hasłami, takich jak ich regularna zmiana i wzmacnianie (poprzez kombinację znaków alfanumerycznych), może pomóc w ochronie firmy. Świadomość potrzeby bezpieczeństwa, edukacja, jak również śledzenie na bieżąco najnowszych zagrożeń z pewnością przyczyni się do lepszej czujności oraz do wykrycia wszelkich nieprawidłowości.

Prywatność

Profile firm są zarządzane przez administratorów niekiedy udostępniających zbyt dużo informacji, które mogą następnie być wykorzystywane przeciwko firmie w sieci, a nawet poza nią. Przykładowo zbyt wielkim ryzykiem jest podawanie danych dotyczących finansów firmy, działań, pracy itp. Ponadto, jak pokazują badania, 77 proc. pracowników MŚP wykorzystuje sieci społecznościowe w czasie pracy i może dzielić się na nich poufnymi informacjami.

„Razem z lepszą ochroną sieci korporacyjnych, użycie zdrowego rozsądku, często najmniej wykorzystywanego spośród zmysłów, jest tym, co powinno się zrobić, by pozbyć się problemów wywołanych przez zagrożenia internetowe i ochronę prywatności” – mówi Luis Corrons, dyrektor techniczny PandaLabs. Posiadanie odpowiednich programów szkoleniowych i zastosowanie odpowiedniej polityki mediów społecznościowych znacznie przyczyni się do zminimalizowania ryzyka wycieku poufnych informacji.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

„W przeszłości większość portali społecznościowych było wykorzystywanych do użytku domowego, dziś natomiast jesteśmy świadkami boomu na strategię mediów społecznościowych w sektorze przedsiębiorstw. Technologia Web 2.0. okazała się niezwykle skutecznym i efektywnym sposobem realizacji działań marketingowych, komunikacji, obsługi klienta itp. Jednakże firmy korzystające z mediów społecznościowych, pomimo wielu zysków, są również narażone na ryzyko utraty dobrego wizerunku.” – dodaje Corrons - „Korporacyjne plany bezpieczeństwa, zarówno dla dużych jak i małych firm, muszą zawierać strategię działań na wypadek sytuacji kryzysowych powodujących utratę reputacji oraz straty finansowe, spowodowanych przez platformy społecznościowe. Oczywiste jest, że cyberprzestępcy zaczną skupiać coraz większą uwagę na firmach korzystających z portali społecznościowych i będą je częściej atakować, co może im przynieść o wiele większe korzyści niż ataki na użytkowników indywidualnych.”

Źródło: PandaLabs

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA