reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zamówienia publiczne > Udzielanie zamówień > Jak opisać przedmiot zamówienia publicznego przez wskazanie wymagań funkcjonalnych?

Jak opisać przedmiot zamówienia publicznego przez wskazanie wymagań funkcjonalnych?

Przedmiot zamówienia może zostać określony różnorodnie, jednak zwykle można ten opis przyporządkować do jednej z dwóch metod. Jakich? Przeczytaj poradę eksperta.

Ewentualną trzecią metodą, chociaż dopuszczaną jedynie w ściśle określonych okolicznościach, jest użycie sformułowania: „to lub równoważne”:

  • Opis techniczny, technologiczny, projektowy. Zamawiający definiuje przedmiot zamówienia poprzez opis cech technicznych i jakościowych.
  • Opis funkcjonalny, czyli określenie efektów, jakie mają zostać osiągnięte, funkcji, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia, potrzeb, jakie mają zostać zaspokojone.

Ważne są rezultaty, sposób ich osiągnięcia pozostawiany jest do wyboru wykonawcy.

Obie metody różnią się zasadniczo, i to w wielu wymiarach.

Najważniejszy z punktu widzenia nowego podejścia jest jednak wymiar innowacji. W przypadku opisu technicznego, co do zasady, nie ma miejsca na innowacje.

Nowatorskie rozwiązania mogą powstać (i być zaoferowane) przy funkcjonalnym opisie przedmiotu zamówienia. Opis taki nie ogranicza inwencji wykonawców, którzy – dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań – mogą zdobyć przewagę konkurencyjną i uzyskać zamówienie.

Polecamy: Czy można zmienić kosztorys inwestorski?

Artykuł jest fragmentem publikacji Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości "Nowe podejście do zamówień publicznych – wyzwanie dla zamawiających – szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw".

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Monika Zwolańska

Biegły rewident, dyplomowany księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama