REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

Milewski Marcin
Czy warto otworzyć firmę na rynku dób luksusowych?
Czy warto otworzyć firmę na rynku dób luksusowych?

REKLAMA

REKLAMA

Luksusowe przedmioty pożądania sprzedają się z roku na rok coraz częściej. Helikopter, jacht lub sportowy samochód nie zaskakują już tak, jak 10 lat temu. Czy warto otworzyć firmę, której działalność będzie polegała na sprzedaży produktów pojawiających się w marzeniach niejednego Polaka?

Od ponad dziesięciu lat liczba osób zarabiających każdego miesiąca ponad 7,1 tys. zł brutto systematycznie rośnie. Ile z nich jest nabywcami dóbr luksusowych? Około 84%. Wraz ze wzrostem dochodów rośnie częstotliwości i kwoty przeznaczane na tego typu wydatki. Na wybredne zakupy, jak wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG, zamożni (grono powiększające swoje salda o więcej niż 3,7 tys. zł miesięcznie) przeznaczają około 13% rocznego dochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Rośnie, czy urośnie?

Rok 2009 spowodował zahamowanie rozwijającego się na wzór zachodni rynku dóbr luksusowych w Polsce. Na skutek kryzysu ekonomicznego do portfeli sprzedawców znanych i drogich marek trafiło, aż o jedną trzecią mniej pieniędzy niż w analogicznym okresie roku 2008. Dlaczego klienci ograniczyli wydatki? Z uwagi na sytuacje gospodarczą i przeświadczenie o konieczności oszczędzania. Wzrost przyniósł rok 2010.

Dobra luksusowe kojarzone są z trzema podstawowymi w przekonaniu klientów cechami. Dobra jakością, prestiżem, a także ponadprzeciętną ceną. Nie bez znaczenia pozostaje także rozpoznawalność marki, traktowana tym bardziej poważnie, im większe są zarobki zainteresowanego.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

REKLAMA

Życie pod znakiem jakości

Towary wybierane przez konsumentów spragnionych solidnego wykonania i dobrej opinii to nie tylko, jak mogłoby się wydawać, odzież, lecz także helikoptery, jachty oraz samoloty. Liczba tych ostatnich wzrasta nie tylko z uwagi na coraz większą popularność wśród klientów korporacyjnych, lecz również osób prywatnych. Podobnie rzecz ma się w przypadku śmigłowców. Jachty, kojarzone dotychczas z zagranicznymi podróżami, pojawiają się na polskich jeziorach i zatokach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zachód jeździ Ferrari

Nie zaskakuje obecność na polskim rynku takich marek jak Royal Collection, Vistula, czy Bomi. Podobnie z rosnącymi jak grzyby po deszczu punktami dilerów samochodowych sprzedających auta z najwyższej półki, jak otwarty w październiku salon bolidów marki Ferrari. Sama firma Porsche odnotowała w Polsce w 2010 roku wzrost sprzedaży aut o 76% (570 egzemplarzy) w stosunku do roku poprzedzającego.

Luksusu na polskim rynku pozostawia kraj nadal w cieniu państw zachodnich. Spośród 200 najważniejszych w świecie segmentu premium producentów, w Polsce swoje placówki posiada około 53%. Odsetek zwiększa możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem sieci, która powoduje wzrost liczby reprezentowanych na polskim rynku marek do poziomu 88%, co wynika z możliwości wysyłki towaru do kraju kupującego.

Polecamy: Czy warto zakładać własną firmę?

Jak będzie rozwijał się krajowy rynek dóbr luksusowych? Zależy od sytuacji gospodarczej. Rosnący PKB oraz umacniająca się złotówka, wpływając na poszerzenie kręgu osób zarabiających ponad poziom średniej krajowej, będą sprzyjały wzrostowi.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA