REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

Milewski Marcin
Czy warto otworzyć firmę na rynku dób luksusowych?
Czy warto otworzyć firmę na rynku dób luksusowych?

REKLAMA

REKLAMA

Luksusowe przedmioty pożądania sprzedają się z roku na rok coraz częściej. Helikopter, jacht lub sportowy samochód nie zaskakują już tak, jak 10 lat temu. Czy warto otworzyć firmę, której działalność będzie polegała na sprzedaży produktów pojawiających się w marzeniach niejednego Polaka?

Od ponad dziesięciu lat liczba osób zarabiających każdego miesiąca ponad 7,1 tys. zł brutto systematycznie rośnie. Ile z nich jest nabywcami dóbr luksusowych? Około 84%. Wraz ze wzrostem dochodów rośnie częstotliwości i kwoty przeznaczane na tego typu wydatki. Na wybredne zakupy, jak wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG, zamożni (grono powiększające swoje salda o więcej niż 3,7 tys. zł miesięcznie) przeznaczają około 13% rocznego dochodu.

REKLAMA

Rośnie, czy urośnie?

REKLAMA

Rok 2009 spowodował zahamowanie rozwijającego się na wzór zachodni rynku dóbr luksusowych w Polsce. Na skutek kryzysu ekonomicznego do portfeli sprzedawców znanych i drogich marek trafiło, aż o jedną trzecią mniej pieniędzy niż w analogicznym okresie roku 2008. Dlaczego klienci ograniczyli wydatki? Z uwagi na sytuacje gospodarczą i przeświadczenie o konieczności oszczędzania. Wzrost przyniósł rok 2010.

Dobra luksusowe kojarzone są z trzema podstawowymi w przekonaniu klientów cechami. Dobra jakością, prestiżem, a także ponadprzeciętną ceną. Nie bez znaczenia pozostaje także rozpoznawalność marki, traktowana tym bardziej poważnie, im większe są zarobki zainteresowanego.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Życie pod znakiem jakości

Towary wybierane przez konsumentów spragnionych solidnego wykonania i dobrej opinii to nie tylko, jak mogłoby się wydawać, odzież, lecz także helikoptery, jachty oraz samoloty. Liczba tych ostatnich wzrasta nie tylko z uwagi na coraz większą popularność wśród klientów korporacyjnych, lecz również osób prywatnych. Podobnie rzecz ma się w przypadku śmigłowców. Jachty, kojarzone dotychczas z zagranicznymi podróżami, pojawiają się na polskich jeziorach i zatokach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zachód jeździ Ferrari

REKLAMA

Nie zaskakuje obecność na polskim rynku takich marek jak Royal Collection, Vistula, czy Bomi. Podobnie z rosnącymi jak grzyby po deszczu punktami dilerów samochodowych sprzedających auta z najwyższej półki, jak otwarty w październiku salon bolidów marki Ferrari. Sama firma Porsche odnotowała w Polsce w 2010 roku wzrost sprzedaży aut o 76% (570 egzemplarzy) w stosunku do roku poprzedzającego.

Luksusu na polskim rynku pozostawia kraj nadal w cieniu państw zachodnich. Spośród 200 najważniejszych w świecie segmentu premium producentów, w Polsce swoje placówki posiada około 53%. Odsetek zwiększa możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem sieci, która powoduje wzrost liczby reprezentowanych na polskim rynku marek do poziomu 88%, co wynika z możliwości wysyłki towaru do kraju kupującego.

Polecamy: Czy warto zakładać własną firmę?

Jak będzie rozwijał się krajowy rynek dóbr luksusowych? Zależy od sytuacji gospodarczej. Rosnący PKB oraz umacniająca się złotówka, wpływając na poszerzenie kręgu osób zarabiających ponad poziom średniej krajowej, będą sprzyjały wzrostowi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA