reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Czy warto zakładać własną firmę?

Czy warto zakładać własną firmę?

Droga do sukcesu nie zawsze jest usłana różami. Działalność gospodarcza wiąże się z wieloma wyrzeczeniami i dużym nakładem pracy. Czy wobec tego warto założyć własny biznes? Jak wiele przeciwności może nam towarzyszyć?

Nie zawsze jest łatwo

Wprowadzone w 2009 roku słynne „jedno okienko” miało ograniczyć akt założenia firmy do jednej urzędowej wizyty. W praktyce jednak w dalszym ciągu poza urzędem gminy odwiedzamy także ZUS i urząd skarbowy, a czasem również GUS. Pomimo uproszczenia procedur należy więc być przygotowanym na pewne niedogodności. Własny biznes to też nieustanne zmagania między kosztami a zyskami, konieczność oszczędzania lub inwestowania, a także kontrola wszystkich procesów zachodzących wewnątrz i poza firmą. Wszystkie elementy biznesowej układanki muszą właściwie funkcjonować, by niezależnie od sytuacji makroekonomicznej, przynosiły właścicielowi zyski.

MŚP

Zły stan finansów publicznych nie ułatwia rozwoju sektora MŚP, który pracuje na prawie połowę produktu krajowego brutto. Pod koniec zeszłego roku niemal 30% drobnych przedsiębiorców negatywnie oceniało sytuację gospodarczą kraju. Jednocześnie prognozy 4 procentowego rozwoju gospodarczego pozwalają na pewien optymizm. Polskie firmy mają potencjał, który może przynieść korzyści całemu rynkowi. Trzeba tylko wykorzystać dostępne narzędzia.

Jednym ze sposobów na rozwój przedsiębiorczości są dotacje stanowiące zastrzyk gotówki zarówno przy zakładaniu działalności, jak i przy realizacji kolejnych inwestycji. Pamiętajmy jednak o ograniczeniach czasu i dostępnych środków. Niezależnie od źródeł finansowania, można też korzystać z systemów optymalizowania zarządzania biznesem. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Jak podejmować decyzje?

Niezależnie od branży każda firma podlega określonym oddziaływaniom zewnętrznym oraz procesom przebiegającym wewnątrz. Informacja jest dziś jednym z kluczowych wyznaczników sukcesu. Sprawnie zarządzane przedsiębiorstwo powinno więc posiadać ujednolicony kanał komunikacyjny, który pozwala na kontrolę wszystkich czynników mogących decydować o powodzeniu lub porażce.

Niepewna sytuacja gospodarcza kraju i nie zawsze sprzyjające przepisy, nie muszą przekreślać szans na stały i dynamiczny rozwój małego biznesu. Bezpieczeństwo podejmowanych decyzji uzależnione jest bowiem przede wszystkim od właściwej oceny szans i zagrożeń. Wprowadzając do organizacji skuteczne mechanizmy i procedury można pomnażać kapitał pomimo pojawiających się przeszkód.

Polecamy: serwis Leasing

Autor: Marek Madej, IMS

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Czy warto zakładać własną firmę?
Czy warto zakładać własną firmę?

Pracodawca w kryzysie (PDF)49.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Kamińska

Magdalena Kamińska posiada ponad siedmioletnie doświadczenie zawodowe w zakresie koordynowania procesów rekrutacyjnych na stanowiska średniego i wyższego szczebla. Jej główną specjalizacją są rekrutacji dla branży finansowej, bankowej i IT. Ma duże doświadczenie w prowadzeniu kompleksowych poszukiwań metodą direct search oraz search & selection. Przykładowe zrealizowane rekrutacje: Service Delivery Manager, Analityk Systemowy, Programista Java, C/C++, C#, VBA, .NET, Ruby on Rails, Delphi, PL/SQL, ABAP, Web Developer, Projektant UX, Konsultant SAP, Konsultant Business Intelligence, Administrator Baz Danych Oracle, Tester Oprogramowania, Administrator Serwerów Aplikacyjnych, Ekspert ds. Monitorowania Infrastruktury i Usług IT oraz Zarządzania Konfiguracją, Architekt Systemowy, Magento Developer, Programista Hurtowni Danych/BI, Kierownik Zespołu Kontroli Jakości Danych, Release Manager, Project Manager, ETL Developer, Data Science, Data Analyst

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama