REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Metoda 360 stopni – ankieta na temat stosowania w polskich firmach

Instytut rozpoczął badanie, przeznaczone dla pracowników działów HR, którego celem jest zebranie informacji o różnych systemach ocen pracowniczych, w tym w szczególności o metodzie 360 stopni. Wyniki ankiety pokażą, jak często te systemy są wykorzystywane przez firmy, kto i jak je tworzy, a także odpowie na pytanie, dlaczego jedne organizacje korzystają z tej metody, a inne – nie.

Jakie są obszary zarządzania specjalisty ds. szkoleń e-learningowych?

Specjalista ds. szkoleń e-learningowych nie powinien dać się zamknąć w etykietce „IT”. Prawidłowo przeprowadzony program edukacyjny korzystający z narzędzi e-learningowych wpływa na psychologiczną stronę pracowników: na ich postawy do pracy, do własnego rozwoju, na przyjemność pracy oraz ambicję osiągania coraz lepszych wyników. Aby osiągnąć taki efekt, specjalista musi wpływać na sześć następujących obszarów: treść, technologię, kontekst, ludzi, komunikację, zachowania. Oto ich opis.

Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

E-szkolenie zwykle bywa postrzegane jako coś ulotnego: tu jakaś animacja, tu jakiś komentarz audio, tam kilka pdf-ów, a między tym wszystkim nie ma logicznego połączenia. Zebranie całego pomysłu na szkolenie w jednym programie pozwala nie tylko udanie nim zarządzać: rozwijać, adaptować, uprzyjemniać w odbiorze, ale też porównywać podczas zakupu dla działu HR i całej firmy.

Jakie jest 10 zasad dobrego projektowania szkoleń e-learningowych?

Dobre szkolenie e-learningowe polega na – odliczając w dół – sprawności w obsłudze systemu informatycznego, użytecznym designie grafiki, biegłym i kreatywnym posługiwaniu się wiedzą. Oto 10 zasad dotyczących tego ostatniego zagadnienia.

REKLAMA

Stawianie celów jako metoda samorealizacji i rozwoju

Większość z nas boryka się z podobnymi problemami. Częstymi objawami są niemoc i zamartwianie się. Nie jesteśmy w stanie wykorzystać potencjału, który w nas drzemie. Nasza energia życiowa jest marnotrawiona. Są metody, które mogą nam pomóc w zmianie tego stanu. Więcej dowiesz się z poniższego artykułu.

Financial English – łatwy czy trudny?

Z inicjatywy British Council odbyły się w ubiegłym roku w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Warszawie spotkania z lektorami języka angielskiego na temat egzaminów związanych z uzyskaniem International Certificate in Financial English. Czy Financial English jest trudny?

Czy metoda Horse Assisted Education zapewnia rozwój pracowników?

Rozwijająca się organizacja rośnie wraz ze swoimi pracownikami. Jest tak silna, jak skuteczni są jej specjaliści. Czy metoda Horse Assisted Education zapewnia rozwój pracowników? Kiedy należy ją wybrać i czym się charakteryzuje?

Którego dostawcę rozwiązań e-learningowych wybrać?

Decydując się na wprowadzenie w naszej firmie szkoleń przez Internet stajemy przed dylematem: którego dostawcę rozwiązań e-learningowych wybrać? Jest to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musimy podjąć, a sytuację komplikuje fakt, że tego typu ofert na rynku jest sporo. Niestety, nie wszystkie z nich zagwarantują nam wysoką merytorycznie jakość szkolenia.

REKLAMA

Jak wykorzystać technologię na rzecz biznesu?

Znajomość języków obcych to jeden z głównych wyznaczników atrakcyjności na rynku pracy. Nie mniej cenna jest wiedza z zakresu innowacyjnych technologii, które odgrywają w biznesie kluczową rolę i stanowią najlepszy sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej nad pozostałymi firmami. Tajemnicą sukcesu wielu z najlepszych jest umiejętne połączenie współczesnego potencjału technicznego z podnoszeniem kwalifikacji.

Czy wiesz jak szybciej nauczyć się języka?

Nie ulega wątpliwości, że znajomość języków obcych cieszy się wielkim powodzeniem. Mowa tu zarówno o sferze zawodowej jak i prywatnej ponieważ rośnie liczba entuzjastów rozwijających się dla czystej przyjemności. Nauka języków obcych nie odbywa się tylko nad książkami albo w szkolnej ławce, kształcić się możemy każdego dnia i to w trakcie zwyczajnych czynności.

Czy wiesz jak uczyć się języków obcych?

Nauki języków obcych podejmują się zarówno osoby młode jak i dorosłe, mające już liczne obowiązki zawodowe. Bez względu na motywację do kształcenia, każdemu przyda się garść użytecznych porad, dzięki którym języki obce przestaną być takie obce.

Jak wybrać dostawcę e-learningu?

Na polskim rynku e-learning wciąż jeszcze raczkuje, na dodatek jego potencjał w szkoleniach biznesowych pozostaje niedoceniany. A szkoda, bowiem – jak przekonują specjaliści – e-learningowe szkolenia w biznesie mogą być nie tylko równie efektywne co szkolenia stacjonarne, ale w niektórych przypadkach wpisują się lepiej w specyfikę danej firmy. Decydując się na tego typu rozwiązanie w naszej organizacji, powinniśmy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Jak przeprowadzić ćwiczenie coachingowe „rozmowa re-autoryzująca”?

Celem tego ćwiczenia jest rozbudowanie umiejętności i wiedzy osoby coachowanej przez ponowne stworzenie historii odzwierciedlających jego życiowe doświadczenie. Rozmowy re-
autoryzujące budują pomost, z którego uczestnik może wejść w najbliższą przyszłość pejzażu aktywności swojego życia. To ćwiczenie nie jest formalnym wywiadem, dlatego podane niżej pytania stanowią pewien punkt odniesienia. Należy rozmawiać naturalnie, bez pospieszania, a także bez powracania uporczywie do pytania, którego okazja zadania ewidentnie minęła. Najlepiej po prostu podążać tam, dokąd prowadzą odpowiedzi osoby coachowanej.

Jak zbadać swoją gotowość na podjęcie coachingu?

Badanie polega na oszacowanie jak bardzo zgadzasz się lub się nie zgadzasz z kilkunastoma stwierdzeniami. Stwierdzenia te dotyczą otwartości na proces coachingu, otwartości na podjęcie roli coacha dla innego człowieka lub roli koordynatora coachingu (zlecasz coaching, ale go nie prowadzisz osobiście).

Jak przeprowadzić analizę sytuacji problemowej metodą Empsy?

Metoda Empsy przyjmuje za punkt wyjścia szeroki kontekst sytuacyjny i wymaga wnikliwego zrozumienia związanych z nim kwestii. Zgodnie z metodą Empsy każda sytuacja problemowa składa się z czterech następujących po sobie elementów: źródła, czynników psychologicznych, wyniku, wzmocnienia. Po wzmocnieniu pętla może wrócić do nowego źródła lub do nowych czynników psychologicznych.

Jaka jest opłacalność e-learningu we wdrażaniu nowych pracowników biurowych?

E-learning, jako alternatywna forma dla szkoleń tradycyjnych, bardzo szybko zyskuje na popularności. Coraz częściej wykorzystywany jest nie tylko w firmach prywatnych, ale również w urzędach, na uczelniach wyższych oraz w innych instytucjach.

Jak zwiększyć skuteczność rozwijania wiedzy i umiejętności?

Zwykłe uczenie się polega na słuchaniu, czytaniu i zapisywaniu – czyli w pewnym zakresie zachodzą procesy socjalizacji i kombinacji wiedzy. Aby nauka miała trwały efekt, potrzebne są jeszcze dwa dodatkowe procesy: eksternalizacja i internalizacja.

Jakie techniki uczenia najlepiej kształtują postawy?

Postawy to zabarwiona emocjonalnie gotowość osoby do zachowania się w określony sposób wobec przedmiotów świata zewnętrznego, podmiotów społecznych lub sytuacji. Nie są to działania jednostkowe czy przypadkowe, lecz powtarzające się i konsekwentne. Najpowszechniej stosowanymi technikami uczenia w tym obszarze są: technika odgrywania ról, technika oparta na systemach interaktywnych (zajęcia video-live) oraz modelowanie zachowań.

Jakim osobom najbardziej pomaga coaching?

Każda osoba może skorzystać z coachingu. Jednak nie każdy skorzysta z niego zawsze, w każdym momencie. Nasze samopoczucie i aktualna sytuacja życiowa mogą bardzo ograniczyć korzyści z sesji coachingowych.

Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze?

Coaching jest dziedziną stosunkowo młodą. Szacuje się, że na świecie jest co najmniej 30 tys. coachów, a liczba ta stale wzrasta (Lindbom, 2006).1 Coaching, mimo swojej popularności, nie ma jeszcze wypracowanej spójnej koncepcji, wciąż brakuje jasnych wytycznych co do sposobów jego prowadzenia. Problemy pojawiają się nawet przy próbie określenia, czym jest coaching, a zjawisko to bardzo dobrze opisuje stwierdzenie „ilu coachów, tyle definicji”.

Do czego może doprowadzić rekrutacja?

Prowadziłam rekrutację dla jednej z firm. Na spotkanie przyszedł handlowiec z ogromnym doświadczeniem w swojej branży. Teraz aplikował do branży całkowicie odmiennej, gdzie będzie zaczynał wszystko od początku. Całkowicie inne produkty, inny odbiorca, bardziej rygorystyczny system raportowania.

Jak precyzyjnie wytyczyć cel coachingu – kryteria CLEAR

Kryteria CLEAR podchodzą do poszukiwania celu nieco inaczej niż najpopularniejsze kryteria SMART.

Jak pogłębić umiejętność słuchania w coachingu?

Doskonalenie dobrych nawyków słuchania należy do kluczowych atrybutów doświadczonego coacha kadry menadżerskiej. Kiepski coach słyszy co mówi klient, wspaniały coach słucha klienta.

Jak nawiązać dobry kontakt z klientem coachingu? – 5 głównych faz

Nawiązanie dobrego kontaktu z klientem na początku coachingu umożliwia pracę skuteczną dla obu osób: coacha i klienta (menedżera, prezesa). Osobą odpowiedzialną za nawiązanie kontaktu jest coach, to on powinien kierować rozmową podczas pierwszych spotkań.

Czy e-learning jest skuteczny?

Na rynku szkoleń z roku na rok rośnie zainteresowanie e-learningiem. Z czego to wynika oraz czy e-learning może być skuteczny? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Kim jest idealny trener?

Bardzo często, gdy przedstawiam się, jako trener, pada pytanie: „.. a jakiej dyscypliny sportu?” Pytanie dość zasadne, bo zawód trenera – szkoleniowca istnieje na rynku od niedawna. To profesja, która wraz z gospodarką rynkową i potrzebą ciągłego rozwoju firmy weszła w krąg usług.

Czy pracodawca odzyska pieniądze wyłożone na edukację pracownika?

Firmy, które decydują się na finansowanie edukacji pracowników nie będą mogły odzyskać pełnych kosztów poniesionych na szkolenie pracownika w przypadku, gdy pracownik po ukończeniu edukacji odejdzie z firmy.

Czy warto szkolić pracownika?

Nie ulega wątpliwości, że wykształcenie pracownika może przełożyć się na wymierne rezultaty osiągane przez firmę. Warto zatem pomyśleć o tym by pomóc pracownikowi w jego dalszej edukacji. Wcześniej należy jednak sprawdzić, jakie obowiązki w przypadku finansowania edukacji pracownika obciążają firmę i czy taka inwestycja będzie rzeczywiście dla firmy opłacalna.

Bilans 2010


Przypomnienie uczestnikom zasad rachunkowości, jakimi powinni się kierować przy sporządzaniu zamknięcia roku 2010

Nowelizacja podatku VAT - planowane zmiany na 2011 r.

Przedstawienie i szczegółowe omówienie nowych regulacji prawnych obowiązujących od roku 2011 w podatku VAT.

Co to jest coaching?

Słowo coaching jest obecnie bardzo modne i w związku z tym… powoduje wiele zamieszania. Dlatego warto być świadomym różnicy między dwoma podejściami do coachingu, z których jedno jest bardziej dyrektywne w swej naturze a drugie bardziej empatyczne i wspierające.

Refelksje coacha - o wartości jaką przypisujemy sobie i innym

Zastanawiałeś się kiedyś jak traktujesz innych ludzi? Czy jest jakiś ogólny wzorzec, czy każdego traktujesz inaczej? Zastanawiałeś się kiedyś jak traktujesz siebie? Codziennie tak samo siebie lubisz, czy może to się zmienia? Zastanawiałeś się kiedyś jak traktują cię inni? Nie? To może czas zacząć!

Jak stosować SFC w biznesie?

O tym co to jest SFC, czyli coaching skupiony na rozwiązaniach pisaliśmy już wcześniej. Zastanówmy się zatem jak możemy SFC zastosować w biznesie.

Co to jest coaching skupiony na rozwiązaniach?

Przyjrzyj się przez chwilę najbardziej strategicznym spotkaniom: by dowiedzieć się co firma potrzebuje zrobić w przyszłości niektórzy managerowie czują potrzebę wypowiedzenia długiej dołującej listy tego, co idzie źle. Co nie jest dobre albo co nie jest dobre wystarczająco? Dlaczego konkurenci są lepsi? Co już dawno powinno być zrobione? Jakie są powody dla których nie zrobiliśmy jeszcze x,y,z? Kto ponosi odpowiedzialność za to, że jesteśmy w tym miejscu? Czy ja to wina? Ile czasu już straciliśmy i jak niewiele czasu zostało?

Refleksje coacha - kryzys połowy życia - sposoby radzenia

Życie zaczyna się zmieniać, dzieci rosną, niektóre opuszczają już dom, praca zaczyna nudzić, nie daje już tej satysfakcji co dawniej, rodzice są coraz starsi, trzeba się nimi zaopiekować (czy ma się na to ochotę czy nie...), niektórzy umierają... co sprawia, że sami zaczynamy myśleć o własnej śmierci... małżeństwo nie jest już takie jak dawniej, dawno już zniknął gdzieś dreszczyk, przyjemność ze spędzania czasu razem... pojawiają się myśli o rozwodzie, pojawiają się interesujące osoby z którymi warto byłoby spędzić trochę więcej czasu... Gdzieś być może pojawia się rozczarowanie, tym co się ma. Pojawiają się myśli, że miało być inaczej, że dorosłe życie miało być inne, praca miała być inna, małżonek też... Może pojawić się rozczarowanie sobą, zmianą swojego ciała, starzeniem się... chciałoby się jeszcze raz poszaleć... Znasz tę sytuację? Siądź więc wygodnie, bo dzisiaj czas porozmawiać ze sobą samym o kryzysie połowy życia.

Refleksje coacha – zapanuj nad czasem

Coraz częściej moi klienci mówią o czasie. Coraz częściej okazuje się, że nie zawsze robią z danym im czasem to co chcą. Raczej znajdują się w błędnym kole powinności, spełniania oczekiwań innych, udowadniania sobie i innym jak bardzo wartościowymi są ludźmi. W pogoni za straconymi bezpowrotnie minutami zapominają o swoich wartościach, o tym co dla nich w życiu ważne i czego tak naprawdę chcą, do czego tak naprawdę dążą…co chcą zrobić z resztą darowanego im życia… Zapominają, że tak naprawdę mają wybór. A ty o tym pamiętasz?

Refleksje coacha -Managerze coach’uj swoich pracowników

To hasło coraz częściej rozbrzmiewa na korytarza i w gabinetach różnych firm. Manager chce dobrze, ale nie zawsze wie, co to dokładnie znaczy… Często dochodzi więc do takich absurdów, które na długo pozostają w pamięci przecoachowanych pracowników i oczywiście managerów, jako wydarzenia traumatyczne. Dlatego najwyższy już czas rozpocząć dyskusję na temat managerów – coachów.
Masz ochotę?

Refleksje Coacha - siła przekonań

Myślałeś kiedyś o tym co myślisz? Zastanawiałeś się nad tym, jakie wzorce pojawiają się w twojej głowie? Wiesz co się dzieje w przestrzeni między twoimi uszami? Jesteś świadomy tego co do siebie mówisz, gdy twoje usta milczą? Być może wreszcie nadszedł czas by się nad tym zastanowić…

Ochrona danych osobowych w firmie. Kurs dla zarządzających systemem ochrony danych osobowych.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i doświadczeń dotyczących zarządzania systemem ochrony danych osobowych oraz sposobów realizacji wymogów ustawy o ochronie danych osobowych w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych i przygotowania niezbędnej dokumentacji.

Ochrona danych osobowych w firmie. Kurs podstawowy dla pracowników firm.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień związanych z ochroną danych osobowych z uwzględnieniem praktycznych rozwiązań pozwalających na zgodne z prawem ich przetwarzanie.

Przeciwdziałanie mobbingowi w pracy zawodowej. Kurs dla zarządzających w firmie

Czy wiesz, że obowiązuje Cię prewencja antymobbingowa zgodnie z ustawą
z dnia 14 listopada 2003 r., art. 94. 3 Kodeksu Pracy?

Przeciwdziałanie mobbingowi w pracy zawodowej. Kurs dla pracowników.

Czy wiesz, że pracodawca jest odpowiedzialny za stosowanie wobec pracownika mobbingu przez innych pracowników nawet wówczas, gdy sam mobbingu nie stosował, a nawet nie orientował się, że zjawisko takie występuje w jego firmie?

Ochrona danych osobowych metodą e - learningu

Czy wiesz, że firmy dysponujące danymi osobowymi zobowiązane są do przestrzegania szeregu obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności oczywiście ustawy o ochronie danych osobowych. Problematyka ochrony danych dotyczy bardzo szerokiego gremium podmiotów, wśród których są także takie, które nie mogą sobie pozwolić na przeszkolenie w godzinach pracy wszystkich osób mających dostęp do danych, co jest istotnym elementem właściwego zabezpieczenia danych.

E-nauka w praktyce firmy

Proces szkolenia pracowników generuje szereg problemów. Coraz częstszym rozwiązaniem stosowanym przez firmy jest wdrożenie e-learningu.

E-Learning – to (nie) dla mnie!

Peter F. Drucker powiedział: „Jedyne co jest pewne to zmiany”. Obecnie dużo zmian dokonuje się w dziedzinie IT. I chociaż e-learning obecny jest od kilku lat, wciąż pozostaje obszarem nieco tajemniczym.

Do you speak english?

W dzisiejszych realiach, znajomość języka obcego jest pomocna nie tylko na polu zawodowym. Umiejętność ta pozwala na realizowanie swoich pasji, daje poczucie pewności siebie w kontaktach biznesowych i dostarcza narzędzi do zdobywania wiedzy oraz umiejętności stricte technicznych.

Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Wiele firm, których pozycja na rynku zależy od dobrze zarządzanej grupy handlowców i od samych umiejętności sprzedaży tychże handlowców często przeoczy moment, w którym trzeba przeznaczyć „duże” pieniądze na cykliczne szkolenia w zakresie wzmacniania umiejętności sprzedażowych i kompetencji zarządzania zespołem.

Dobre szkolenie receptą na sukces w pośrednictwie nieruchomości

Podnoszenie kwalifikacji pracowników za pomocą szkoleń stają się coraz popularniejszą formą standaryzowania jakości obsługi klienta w sektorach usługowych. Niestety w dalszym ciągu nie brakuje opornych, którzy mimo deklaracji, nie inwestują w nie wcale.

Szkolenia: rozwój zamiast trenowania

Rozwój umiejętności pracowników oznacza m.in. dzielenie się swoim doświadczeniem z innymi i może obejmować zarówno większe zaangażowanie w działania firmy, jak i generowanie pomysłów w pracy grupowej.

Firmy przeceniają znaczenie szkoleń

Pracownicy to najważniejszy zasób, który ma firma. Twoi ludzie to najcenniejsze aktywa. Więc zacznij w nie inwestować.

REKLAMA