Klient, decydując się na outsourcing, najczęściej likwiduje dział kadrowo-płacowy, licząc na wsparcie firmy zewnętrznej. Jednakże takiego wsparcia nie będzie w stanie udzielić mu firma, która swoją strategię opiera wyłącznie na „dużym wolumenie transakcji”. Jej „produkcyjne” normy efektywności bowiem oraz niska cena nie obejmują wszystkich standardowych działań z zakresu administracji kadrowo-płacowej, takich jak np. sporządzanie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.
Bardzo dużą popularnością cieszą się w ostatnim czasie tzw. lokaty antybelkowe, pozwalające uniknąć podatku od zysków kapitałowych. Najwyższe oprocentowanie wśród antybelkowych depozytów można uzyskać na kontach oszczędnościowych – nawet 6,5% w skali roku. Najlepsza lokata dzienna przynosi 5,65% w skali roku, a półroczna poliso-lokata 5,7% – wynika z analizy Expandera.
Henry Ford twierdził - "Jeśli jest coś czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili, powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej". Zatrudniamy zatem firmy outourcingowe - fachowców, dzięki którym usparwnimy działanie naszej firmy a jednocześnie obniżmy koszty.
Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.