REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dział zewnętrzny czy wewnętrzny, które z rozwiązań jest bezpieczniejsze dla firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Eksperci z FPA Group
Kolejnym czynnikiem przemawiającym za podjęciem decyzji o przekazaniu administracji kadrowo-płacowej firmie zewnętrznej jest zachowanie poufności danych o wynagrodzeniach.
Kolejnym czynnikiem przemawiającym za podjęciem decyzji o przekazaniu administracji kadrowo-płacowej firmie zewnętrznej jest zachowanie poufności danych o wynagrodzeniach.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z problemów we właściwym prowadzeniu administracji jest interpretacja przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych oraz przepisów podatkowych. Przedsiębiorstwo decydujące się na outsourcing kadrowo-płacowy w dużym zakresie redukuje ryzyko związane z błędną interpretacją odpowiednich aktów prawnych.

Odpowiedzialność za ten aspekt administracji jest przenoszona na dostawcę usług outsourcingowych, który dysponując wiedzą w tym zakresie (know how), minimalizuje to ryzyko. Częste zmiany przepisów w zakresie dotyczącym zatrudnianych pracowników, zmuszają pracodawcę do ciągłego ich śledzenia oraz dostosowywania do nich własnych wewnętrznych procedur. Wiąże się to z ryzykiem popełnienia błędu, który w skutkach może być dla pracodawcy dość kosztowny lub niekorzystnie wpłynąć na jego wizerunek na rynku.

REKLAMA

Pracodawca musi znać przepisy

REKLAMA

W ostatnich latach w Polsce można było obserwować skutki nieznajomości przepisów przez pracodawców i w efekcie, jak niekorzystny wpływ miało to dla ich wizerunku. Pomijając fakt świadomego łamania przepisów przez pracodawców, najczęstszą przyczyną takich zdarzeń była nieznajomość odpowiednich regulacji przez kadrę menedżerską, a także brak świadomości konsekwencji niektórych działań.

Przekazanie spraw kadrowo-płacowych firmie outsourcingowej umożliwia na bieżąco kontrolowanie, przez pracowników dostawcy usług, prawidłowości przestrzegania prawa w firmie, a tym samym ochroną wizerunku firmy i uniknięcie zbędnych kosztów (mandaty, procesy sądowe, etc.). Oczywistą sprawą jest, że przekazanie tych zagadnień na zewnątrz doświadczonej firmie, zatrudniającej wykwalifikowany personel nie daje stuprocentowej pewności uniknięcia błędów i pomyłek. Jednak zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa i znacząco obniża ryzyko. Ponadto outsourcerzy, w celu zabezpieczenia swoich interesów na wypadek popełnionych błędów wykupują wysokie polisy ubezpieczeniowe od odpowiedzialności cywilnej na co prowadząc działalność gospodarczą zazwyczaj nikt nie decyduje się. Gdy wybiera się dostawcę usług outsourcingowych, fakt wykupienia przez niego takiej polisy dodatkowo zapewnia nas o powadze firmy i jej profesjonalizmie.

Zobacz: Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

Kolejnym czynnikiem przemawiającym za podjęciem decyzji o przekazaniu administracji kadrowo-płacowej firmie zewnętrznej jest zachowanie poufności danych o wynagrodzeniach. Obecnie niezwykle ważne jest, aby takie dane nie wydostawały się na zewnątrz firmy i co równie istotne, nie migrowały wewnątrz organizacji. W umowie o świadczenie takich usług warto zawrzeć zapis, że dostawca zobowiązuje się do zachowania pełnej poufności przekazywanych mu danych w okresie trwania umowy, jak również po jej rozwiązaniu. Jeśli klient chce mieć całkowitą pewność zachowania poufności danych, a outsourcer to zapewnia, istnieje możliwość dodania do umowy zapisu o karze umownej na wypadek ich ujawnienia. Należy też pamiętać, iż w sytuacji faktycznego naruszenia poufności danych, firma składająca pozew do sądu będzie musiała przedstawić dowody, że to właśnie dostawca usług outsourcingowych dopuścił się naruszenia zapisów zawartych w umowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oddać kadry outsourcerowi, czy nie...

Wyobraźmy sobie, że przez przypadek lub celowo, dane o wynagrodzeniach zostają ujawnione wewnątrz firmy. Na pewno nie będzie miało to pozytywnego wpływu na atmosferę w pracy i nastroje pracowników. Jak wiadomo, wynagrodzenia w większości organizacji są zróżnicowane i często na stanowiskach o podobnym zakresie obowiązków występują dość duże różnice. Oczywiście większym zagrożeniem dla biznesu jako całości jest ujawnienie danych o wynagrodzeniach na zewnątrz przedsiębiorstwa. Nie dość, że może to negatywnie wpływać na wizerunek firmy, to również może obniżyć jej konkurencyjność na rynku.

Zobacz: Wybór firmy outsourcingowej

Podjęcie decyzji o przekazaniu spraw kadrowo-płacowych na zewnątrz jest bardzo trudne. Wiążą się z tym konkretne ryzyka, ale również korzyści. Z punktu widzenia zabezpieczenia interesów organizacji w zakresie bezpieczeństwa realizowanych procesów, a także poufności „wrażliwych” informacji, jest to dobre rozwiązanie. Dostawca usług outsourcingowych ponosi zdecydowanie większą odpowiedzialność za zabezpieczenie odpowiednich informacji i procesów aniżeli pracownik wewnątrz firmy. Tym samym nie wywiązania się z umowy o świadczenie usługi outsourcingowej przez dostawcę może mieć dla niego poważne konsekwencje. Ten fakt daje dodatkowo pewność, że dostawca dołoży wszelkich starań by wywiązać się z umowy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA