REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kurs euro wrażliwy na chińskie inwestycje

Szybkie osłabienie kursu euro wobec dolara w środę wieczorem spowodowane było obawami przed ograniczeniem chińskich inwestycji w euroobligacje.

Czy pracujesz pod wpływem stresu? - test

Zaprezentowane poniżej ćwiczenie zostało stworzone w celu wyselekcjonowania sytuacji, w których ogarniają nas lęk, strach i niepokój związane z pracą zawodową. Dzięki odpowiedziom na zawarte tu pytania możliwe stanie się zidentyfikowanie tych głównych obszarów, w których lęk, strach i niepokój wpływają na nas najbardziej.

Szef sprzedaży w roli mediatora

Dla zapewnienia sprawnej komunikacji w firmie, szef sprzedaży musi często pełnić rolę pośrednika pomiędzy zarządem a swoimi podwładnymi. Z jednej strony musi realizować polecenia zarządu, z drugiej chronić swoich pracowników. Nie zawsze jest to łatwe.

Presja planu sprzedaży

Dyrektor handlowy często odpowiada za plan sprzedaży, którego nie jest autorem. Mimo możliwości przekazywania swoich sugestii, czy też przekonywania do najlepszych rozwiązań, jego wpływ na założenia budżetowe jest ograniczony. Zazwyczaj po narzuceniu nowego obowiązującego planu sprzedaży, szefowi nie pozostaje nic innego, jak jego akceptacja.

REKLAMA

Wojna banków o konta osobiste

Walcząc o pieniądze klientów, ostra konkurencja banków przeniosła się z lokat na konta osobiste.

Ostrożna oferta kart kredytowych

Coraz więcej kart kredytowych spłacanych jest z opóźnieniem. Banki więc ostrożniej podchodzą no nowych ofert plastikowych pieniędzy.

Szef sprzedaży w obliczu stresu

Szef sprzedaży musi zmierzyć się z wieloma trudnościami. Największym jego kłopotem jest nieustanne dostosowywanie się do zmieniających warunków i próba pogodzenia handlowców z ich pracodawcami.

Czego może żądać wierzyciel w celu wykonania umowy?

Zawarta umowa na gruncie prawa oznacza powstanie stosunku prawnego między dwiema lub więcej osobami. Na mocy tego stosunku, jedna strona – jest nią wierzyciel może żądać od drugiej strony umowy, określonego w umowie zachowania (polegającego, co do zasady na spełnieniu określonego świadczenia). Druga strona, będąca dłużnikiem, musi swoje zobowiązanie względem wierzyciela spełnić.

REKLAMA

Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Dzisiejszy rynek inwestycyjny, jak również rynek pracy wymaga od osób z poszczególnych branż ciągłego podnoszenia kwalifikacji i „bycia na bieżąco” z nowinkami.

Masz do spłacenia dług? Sprawdź czy już się nie przedawnił

Przedawnienie jest instytucją prawa ograniczającą w czasie możliwość dochodzenia roszczeń majątkowych. Przedawnienie rozpoczyna swój bieg już od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne, tj. od dnia, w którym według umowy dłużnik ma spełnić świadczenie.

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Ranking kredytów mieszkaniowych - maj 2010

Na przełomie kwietnia i maja wiele banków wprowadziło nowe oferty kredytów mieszkaniowych. Ostra walka o klienta spowodowała, że marże kredytów hipotecznych szybko spadają.

Właściwe kierowanie zespołem

Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.

Od emocji do motywacji

Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?

Rozwój kreatywności

Koncentrowanie się na osiąganym celu, dbałość o stosunki z innymi, a także dzielenie się informacjami to zaledwie kilka czynności, na które powinien zwrócić uwagę menadżer, kierujący grupą pracowników.

Umiejętność skutecznego przekonywania

Jedną z umiejętności społecznych jest pozyskiwanie sobie innych dzięki wykorzystaniu sposobów skutecznego przekonywania. Ta umiejętność jest niezwykle ważna dla menedżera, który jest przywódcą w grupie.

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

Pozycja wspólników w spółce komandytowej

Cechą charakterystyczną spółki komandytowej jest istnienie dwóch kategorii wspólników - o odrębnych funkcjach i obowiązkach w spółce.

Jak wykazać, że sprawa ma charakter gospodarczy?

Postępowanie w sprawach gospodarczych jest szybsze od postępowania zwykłego - stwarza także dla powoda kilka wygodnych rozwiązań. Sąd sam określa czy sprawa ma charakter gospodarczy czy nie, zawsze jednak można go „naprowadzić” na właściwy trop.

Budowa systemu motywacji pozapłacowej

W przypadku projektowania motywacji pozafinansowej nie istnieje jednego niezawodnego schematu, ponieważ wszystko zależy od specyfiki firmy i jej możliwości oraz pracowników i ich potrzeb.

Gdzie założyć rachunek maklerski

Podczas dużych prywatyzacji na rynku giełdowym pojawia się dużo nowych inwestorów na warszawskiej giełdzie. Kolejni gracze zastanawiają się jak wybrać najlepsze biuro maklerskie jakie wybrać kryteria?

Motywacja pozafinansowa - jak zwiększyć efektywność pracy

W mojej firmie bez względu na to, ile byśmy nie zarabiali mam wrażenie, że zawsze będzie mi i moim kolegom towarzyszyło poczucie, że zarabiamy za mało – takie zdanie mógł by wypowiedzieć każdy z nas. Jak zatem ma postępować kreatywny menedżer, aby pracownicy byli zmotywowani do pracy.

Procesy poznawcze w pracy menedżera

Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.

Pośrednicy ułatwiają zamianę mieszkania

Pośrednicy handlu nieruchomościami oferują swoim klientom ułatwienia w zamianie mieszkań. Firma Home Broker sama zajmie się sprzedażą starego mieszkania, wypłacając od razu 25% jego wartości.

Ranking kont oszczędnościowych – maj 2010 r.

W maju wzrosło oprocentowanie niektórych kont oszczędnościowych. Odwrotnie do lokat, których oprocentowanie maleje z miesiąca na miesiąc.

Stres w pracy a koncepcje zarządzania ludźmi

Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?

„Zarządzanie” konfliktami

Konflikty w środowisku pracy są nieuniknione, a z założenia są chwilowe i konieczne do „oczyszczenia atmosfery”. Jednak zdarza się, że przekładają się one na sposób i wyniki pracy.

Czy wiesz jak tanio się ubrać w markowe ciuchy?

Nie trzeba wydawać kupę kasy, by ubierać się w oryginalne fatałaszki. Podpowiemy Ci jak „buszować” z głową po ciucholandach i na co zwrócić uwagę przy wyborze ubrań. Oto kilka rad:

Cechy zgranego zespołu

Zarówno w dużych korporacjach, jak i w mniejszych przedsiębiorstwach grupa osób pracuje na dobre funkcjonowanie firmy. Zadaniem szefa jest nie tylko odpowiednie nagradzanie i karanie pracowników, ale też skuteczne skompletowanie zespołu, biorąc pod uwagę indywidualne cechy każdego ze swoich podwładnych.

Pojęcie kompetencji

W życiu zawodowym o kompetencjach mówi się często. Ktoś je ma, ktoś nie ma, komuś udzielono, a ktoś przekroczył… Kompetencje inaczej mówiąc umiejętności personalne szczególnie są potrzebne w budowaniu zespołu.

Podstawowe etapy budowania zespołu

Dobry szef, czy menedżer powinien znać możliwości i słabości swojego zespołu oraz metody na stworzenie zgranej grupy. Taka wiedza pozwala na lepsze koordynowanie pracownikami, a także na skuteczne porozumiewanie się z nimi podczas ich konfliktów.

Kompetencje osobiste a praca w zespole

Zazwyczaj, mówiąc o kompetencjach osobistych na pierwszym miejscu wymienia się naszą wiedzę o naszych aktualnych odczuciach w powiązaniu z przyczynami ich powstania oraz z umiejętnością kierowania nimi, świadomość związków, jakie zachodzą pomiędzy uczuciami a zachowaniem, między tym, co myślimy, robimy i mówimy.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu zespołem pracowników

Nadmierna kontrola nad każdym szczegółem pracy, bagatelizowanie konfliktów, nieodpowiedni system motywowania pracowników - to tylko niektóre błędy w zarządzaniu pracownikami.

Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Nierzadko w pracy nad skomplikowanym i długim projektem okazuje się, że początkowy podział obowiązków się nie sprawdza. Może się też zdarzyć, że pojawiły się nowe zadania, których nie sposób było przewidzieć wcześniej. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc współpracowników.

System motywacyjny

System motywacyjny jest zbiorem celowo dobranych i logicznie wzajemnie powiązanych motywatorów, tworzących spójną całość, który uwzględnia celowe i możliwe do spełnienia potrzeby i oczekiwania zarządzających i pracowników.

Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle ważne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań.

Sztuka dobrej nagrody

Nagrody odgrywają istotną rolę przy wzmocnieniu motywacji w zespole. Tak nagradzanie pochwałą powinno mieć publiczny charakter, im więcej osób o nagrodzie usłyszy tym lepiej.

Ranking kredytów gotówkowych – maj 2010 r.

W ostatnim czasie zauważyć można coraz bardziej agresywną konkurencję banków w oferowaniu pożyczek i kredytów gotówkowych. Często pojawiają się promocje kredytów bez prowizji, opłat przygotowawczych i z obniżonym oprocentowaniem.

O odpowiedzialności w zespole

Myślę, że każdy marzy o takim zaangażowaniu z pasją, gdzie będzie czuł wolność tworzenia i odpowiedzialność „do szpiku kości”. Myślę, że każdy menedżer, szef, koordynator projektu marzy o pełnym odpowiedzialności zaangażowaniu swoich współpracowników, o takiej ich postawie, która jest generatorem i zarazem efektem pewnego ducha wspólnoty, wspólnego celu, dobrego zrozumienia, respektowania siebie i obowiązkowości.

Serwisy społecznościowe narzędziem pracy menadżera

Dla jednej trzeciej użytkowników sieci największym dużym zaufaniem cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Menedżer, który chce zwiększyć efektywność pracy zespołu powinien pamiętać, że dzięki temu marki, prowadzące kampanie na serwisach społecznościowych mogą się cieszyć sporym zainteresowaniem.

Coraz więcej kredytów walutowych

Kredyty walutowe niemal opanowały rynek kredytów mieszkaniowych. Najpopularniejszą walutą kredytobiorców jest euro, już niemal co trzeci kredyt hipoteczny zaciągany jest we wspólnej walucie.

Jak zadbać o najlepszych pracowników?

Rynek pracy ciągle się rozwija. Ten rozwój nie hamuje nawet kryzys, gdyż właśnie spowolnienie gospodarcze motywuje pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. A to z kolei daje im większe szanse na znalezienie innej pracy. Więc warto jest się zastanowić, co można zrobić, aby nie stracić tych najlepszych.

Przejęcie długu

Jeden z użytkowniku portalu Wieszjak.pl w mailu skierowanym do redakcji opisuje przypadek przejęcia długu przez osobę trzecią bez zgody wierzyciela. Jak opisuje, gdy minął termin płatności należności zamiast świadczenia pieniężnego otrzymał on od dłużnika pismo z kserokopią umowy, z której wynikało, iż zadłużenie zostało przejęte przez spółkę ze Szczecina.

Jak utrzymać zaangażowanie w pracy?

Identyfikacja z firmą, dbanie o jej interesy i dążenie do rozwoju to zaledwie kilka cech, które świadczą o zaangażowaniu pracownika. Zadaniem każdego managera jest stworzyć taką atmosferę, aby podwładni byli dumni ze swojej pracy.

Rotacji zespołu można zapobiec

Bez wykwalifikowanej kadry nie poradzi sobie nawet najbardziej doświadczony kierownik w branży. Jak zatem pozyskać i zatrzymać dobrych specjalistów, by nie zwabiła ich konkurencja.

W jaki sposób można przeciwdziałać przedawnieniu wierzytelności?

Mam wierzytelność, która lada chwila ulegnie przedawnieniu. Co mam zrobić, żeby nie stracić moich pieniędzy – pyta jeden z użytkowników portalu Wieszjak.pl.

Ogłoszenie upadłości – szansa na nowy początek

Bankructwo przez wielu kojarzone jest wyłącznie z życiową porażką, utratą pozycji społecznej oraz ciągnącymi się w nieskończoność problemami finansowymi. Warto jednak spojrzeć na ten problem z innej perspektywy i dostrzec w upadłości szansę na start od zera. Tym, którzy od lat są „pod kreską”, daje to nadzieję na nowy początek.

Kiedy warto wprowadzić motywację pozafinansową?

Motywacja pozafinansowa to zachęty inne niż ekonomiczne. Obecnie pracodawcy chętnie stosują ten rodzaj motywacji, ponieważ daję on wymierne rezultaty nie nadwyrężając budżetu firmy.

Windykacja przedsądowa

Windykacja przedsądowa ma na celu skłonienie dłużnika do dobrowolnego spełnienia świadczenia poprzez wskazanie z jednej strony na sankcje w przypadku odmowy zapłaty, a z drugiej strony - na korzyści związane z zastosowaniem się do żądań wierzyciela.

Przewłaszczenie na zabezpieczenie, czyli sposób na nierzetelnego dłużnika

W praktyce obrotu gospodarczego nieustannie poszukuje się rozwiązań prawnych służących zabezpieczaniu transakcji handlowych. Oczekuje się od nich, iż będą stwarzać wierzycielowi możliwość pewnego i szybkiego zaspokojenia wierzytelności w przypadku niespełnienia świadczenia przez dłużnika. Z drugiej zaś strony powinny one być możliwie najmniej dolegliwe dla dłużnika.

REKLAMA