REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mała firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jaka powinna być strategia małej i średniej firmy?

Strategia jest nieodłącznym elementem prowadzenia działalności gospodarczej. Odpowiednio przemyślana pozwala na długoterminowe odnoszenie sukcesów.

Jak rodzaj firmowej strony internetowej wpływa na jej cel?

W zależności od tego jaki cel firma chce osiągnąć zakładając stronę internetową, powinna zastanowić się nad wyborem określonego jej rodzaju. Błędny wybór może doprowadzić do działania w kierunku innym niż zamierzony.

Zmieniając dostawcę energii firma może zaoszczędzić

Optymalizacja kosztów zakupu energii w przedsiębiorstwie to pracochłonne zadanie. Korzyści mogą być jednak duże, bo pozwalają prosto i skutecznie obniżyć koszty zakupu energii w firmie.

Rynek budowlany: sprawdzaj swoich kontrahentów

Niezależnie w jakiej branży działasz uczciwy kontrahent to podstawa sukcesu. Zaległości finansowe twojego partnera mogą doprowadzić Cię do bankructwa.

REKLAMA

Czy organ podatkowy może zmienić decyzję ostateczną?

Decyzja wydana przez organ podatkowy może zostać następnie uchylona bądź zmieniona. Organ podatkowy będzie mógł wydać decyzję w sprawie uchylenia bądź zmiany dotychczasowej decyzji jeżeli nie zaszkodzi to stronie. W jakich przypadkach jest to możliwe?

Kim jest osoba trzecia w podatkach i za co odpowiada?

Za zaległości podatkowe podatnika może odpowiadać osoba trzecia. Zamknięty katalog osób, które mogą ponosić taka odpowiedzialność a także określenie sytuacji w jakich odpowiadać będzie osobą trzecia zawierają przepisy ordynacji podatkowej. Jednak warto pamiętać, iż osoba trzecia poniesie odpowiedzialność za zobowiązania podatkowego podatnika dopiero gdy organ podatkowy orzeknie o odpowiedzialności tej osoby w drodze decyzji. W jakich przypadkach jest to możliwe?

Kiedy przedsiębiorca może liczyć na ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych?

Przepisy ordynacji podatkowej przewidują możliwość zastosowania przez organ podatkowy określonych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. W określonych przypadkach podatnik prowadzący działalność gospodarczą może liczyć na odroczenie terminu płatności podatku, rozłożenie na raty zaległości podatkowej lub też umorzenie zaległości podatkowych z odsetkami za zwłokę i opłatą prolongacyjną. Kiedy jest to możliwe? W jakich przypadkach podatnik może ubiegać się o zastosowanie wobec niego ulgi?

Kiedy podatek od czynności cywilnoprawnych podlega zwrotowi?

Podatkowi od czynności cywilnoprawnych podlegają określone czynności cywilnoprawne jak umowa sprzedaży, pożyczki, ustanowienie hipoteki czy też umowy spółki. W przypadku, gdy strony dokonają czynności podlegającej opodatkowaniu tym podatkiem obowiązek podatkowy powstaje niemal natychmiast bo już z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej, czy też w przypadku ustanowienia hipoteki – już z chwila złożenia wniosku o ustanowieniu hipoteki lub zawarcia umowy ustanowienia hipoteki.

REKLAMA

Jaki jest czas trwania kontroli przedsiębiorcy?

Czas trwania kontroli nie jest zależny od uznania organu kontrolującego – są to ściśle określone terminy w Ustawie o Swobodzie Działalności Gospodarczej. To, ile kontrolujący spędzi czasu w naszej firmie zależy od jej rozmiaru i kilku innych przesłanek.

Zakaz „podwójnej” kontroli przedsiębiorcy

Pamiętaj, że nie można równocześnie podejmować i prowadzić więcej niż jednej kontroli działalności przedsiębiorcy. Szczegóły w poniższym artykule.

Czym jest kontrola Inspekcji Sanitarnej?

Inspekcja Sanitarna to organ nadzorujący stan higieny pracy w zakładach produkcyjnych oraz usługowych i handlowych. Inspekcja sanitarna (IS) stoi na straży zdrowia pracowników i chroni ich przed czynnikami szkodliwymi, uciążliwymi oraz zapobiega chorobom zakaźnym i zawodowym.

Jak przebiega kontrola ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych może kontrolować przedsiębiorców pod względem działania zgodnie z przepisami o ubezpieczeniach społecznych. W związku z tym ZUS ma szereg uprawnień wobec przedsiębiorcy, a przedsiębiorca powinien czynić zadość swoim obowiązkom.

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Jaki jest przedmiot kontroli ZUS?

ZUS czuwa nad przestrzeganiem nałożonych na przedsiębiorców obowiązków z zakresu ubezpieczeń społecznych. Ma kompetencje do prowadzenia kontroli i nakładania kar za naruszenie tych przepisów.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Co powinna zawierać broszura firmowa

Broszury firmowe są nieodłącznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Prawidłowo skonstruowane pozwalają na poprawę rozpoznawalności firmy na rynku oraz wzrost wyników sprzedażowych.

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Jak rozwijać wizerunek firmy

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Jak przebiega kontrola PIP?

Podstawą do przeprowadzenia kontroli w firmie jest legitymacja służbowa oraz – gdy kontrolowany jest przedsiębiorca w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej – upoważnienie wydane przez głównego lub okręgowego inspektora pracy lub ich zastępców.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

Znaczenie marki w branży budowlanej

Branża budowlana to sektor, który wbrew kryzysu ma olbrzymi potencjał. Jednak brak świadomości budowania własnej marki sprawia, że polskim firmom bardzo ciężko przebić się z ofertą. Jak zatem zdobyć swojego klienta?

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Budowanie wizerunku firmy jest istotnym elementem w procesie rozpoczynania prowadzenia działalności gospodarczej. Wizerunek odgrywa dużą rolę z marketingowego punktu widzenia.

Jaki jest zakres działania Państwowej Inspekcji Pracy?

Państwowa Inspekcja Pracy - sprawuje nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Inspekcję tworzą główny i 16 okręgowych inspektoratów pracy.

Czym jest książka kontroli?

Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły kontroli. Książka kontroli może mieć formę zbioru dokumentów. Książka kontroli służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności.

Rozpoczęcie kontroli - upoważnienie

Czynności kontrolne mogą być wykonywane przez pracowników organów kontroli po okazaniu przedsiębiorcy albo osobie przez niego upoważnionej legitymacji służbowej upoważniającej do wykonywania takich czynności oraz po doręczeniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, chyba że przepisy szczególne przewidują możliwość podjęcia kontroli już po okazaniu legitymacji.

Ogólne zasady kontroli działalności gospodarczej

Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej zawiera przepisy, które obowiązują w odniesieniu do wszelkich kontroli przeprowadzanych przez różne organy państwowe i samorządowe. W przepisach szczególnych natomiast znajdują się poszczególne typy kontroli, np. w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy, czy Inspekcji Sanitarnej.

Czy wiesz jak stworzyć skuteczną reklamę dla małej firmy?

Niewielki budżet na marketing to dla właściciela małego biznesu nie lada wyzwanie. Nie staraj się walczyć z konkurencją na billboardy i inne tradycyjne formy reklamy - wybierz marketing szeptany.

Najczęściej używane zwroty w pismach firmowych

Prowadzący działalność gospodarczą wykorzystują do komunikacji zarówno elektroniczne jak i tradycyjne środki przekazu. W obu przypadkach do sporządzania treści wiadomości używane są zwroty ogólnie uznane za odpowiednie.

Kiedy praktyka rynkowa jest agresywna

Pojawiające się w obrocie praktyki rynkowe, jeżeli spełnią określone przesłanki, mogą zostać uznane za agresywne. Podstawą do określenia danego działania rynkowego jako agresywnego jest pojawienie się elementu nacisku w odniesieniu do klienta korzystającego z oferty określonej firmy.

Jak przechowywać dokumenty firmowe?

Prowadząc działalność gospodarczą musisz gromadzić dokumenty, które są Ci potrzebne do sprawnego zarządzania firmą. W poniższym artykule przedstawiamy zasady przechowywania dokumentów firmowych.

Czy wiesz jak zrobić dobrą reklamę?

Dlaczego jest tak, że niektóre reklamy przyciągają jak magnes, a innych po prostu nie znosimy? To proste. Ważny jest dobór słów i dobry pomysł.

Czym jest wolność gospodarcza?

Wolność gospodarcza, rozumiana jako swoboda podejmowania i prowadzenia działalności przedsiębiorczej, jest istotą gospodarki rynkowej, warunkiem koniecznym jej powstania, prawidłowego funkcjonowania i rozwoju.

Jak złożyć wniosek o wydanie interpretacji podatkowej?

Wniosek o wydanie interpretacji podatkowej na gruncie ordynacji podatkowej może praktycznie złożyć każdy, w tym zarówno podatnik, płatnik, inkasent, osoby trzecie oraz w ogóle osoby zainteresowane uzyskaniem interpretacji. Z kolei ustawa o swobodzie działalności gospodarczej przewiduje możliwość złożenia wniosku przez przedsiębiorcę. Osoba, która dopiero zamierza rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej może złożyć wniosek o wydanie interpretacji na podstawie ordynacji podatkowej.

Wybór formy opodatkowania dochodów firmy

Jeżeli zakładasz swój biznes musisz zadecydować w jakiej formie będą opodatkowane dochody (przychody) firmy. Nie jest to oczywiście banalna kwestia. Trafna decyzja może przynieść firmie spore oszczędności.

Firmy lepiej oceniają sytuację na rynku

W tym kwartale nastroje wśród małych i średnich przedsiębiorstw są wyraźnie lepsze w porównaniu do poprzednich kwartałów br. – wynika z cyklicznego badania firm sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw przeprowadzonego przez wrocławski Instytut Keralla.

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu podawania informacji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Niewypłacalność a orzeczenie zakazu prowadzenia działalności

Niewypłacalność może doprowadzić do orzeczenia przez sąd zakazu prowadzenia działalności gospodarczej. Pozbawienie przedsiębiorcy praw może obejmować okres od trzech do dziesięciu lat.

Uchylenie decyzji Prezesa UOKIK w przedmiocie koncentracji

Zgodę na przeprowadzenie koncentracji, w następstwie której konkurencja na rynku nie zostanie istotnie ograniczona, wydaje Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Odpowiedzialność karna przedsiębiorcy za nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorca, który dopuścił się dokonania nieuczciwych praktyk rynkowych ponosi odpowiedzialność cywilną oraz karną.

Odpowiedzialność karna za popełnienie czynu nieuczciwej konkurencji

Dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. Wiąże się ono z odpowiedzialnością karną.

Odpowiedzialność za nieuczciwe kopiowanie postaci produktu i sprzedaż lawinową

Dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. Wiąże się ono z odpowiedzialnością karną.

Odpowiedzialność za rozpowszechnianie nieuczciwych informacji o przedsiębiorcy

Dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Odpowiedzialność za wprowadzanie klientów przedsiębiorstwa w błąd

Czyn nieuczciwej konkurencji polega na takim działaniu, które pozostaje w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami,

Organizowanie systemu sprzedaży lawinowej jako czyn nieuczciwej konkurencji

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

Oznaczenie przedsiębiorstwa wprowadzające w błąd

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta.

REKLAMA