Utrzymaj produkcję w toku
REKLAMA
REKLAMA
Musisz utrzymywać produkcję w toku. Właściciel kwiaciarni może zaaranżować nową wystawę sklepową albo, tak jak Holden, możesz zbudować od podstaw samochód marki Monaro.
REKLAMA
Lokalny rzeźnik, u którego się zaopatruję, właśnie to zrobił. Wiele lat temu wykorzystał próżniowe opakowania na mięso, a ostatnio zaproponował klientom filety rybne, które były rozszerzeniem i tak bogatej już oferty produktowej. Ale czasami wystarczy jedynie zmienić kolor opakowania i już masz „nowy” produkt. Niektóre małe i średnie przedsiębiorstwa skorzystały właśnie z takiej możliwości.
Polecamy: Przewaga konkurencyjna dzięki innowacjom
Pozwól, że opowiem Ci o mojej znajomej, Michelle Matthews. Michelle w swojej książce Shopping Secrets zaprezentowała unikatowe podejście do handlu detalicznego. W książce zostały skatalogowane dziwne i wspaniałe rozwiązania, dalekie od tradycyjnego rozumienia handlu.
Potem opracowała Bar Secrets: Hard to Find Hot Bars and Cool Lounges. Jednak tym razem nie była to klasyczna książka, a raczej zbiór 52 kart, przypominających karty do gry, które prezentowały życie nocne w Melbourne i Sydney Miały rozmiar pudełka od papierosów i wznieciły wśród klientów ogień. Pomysł był taki sam jak w przypadku Shopping Secrets, ale produkt był nowy, w nowym opakowaniu i zdobył nowe rynki.
Oczekując wysokiej sprzedaży, Michelle dbała o to, by jej rurociąg nowych produktów był nieustannie zapełniony. Teraz podbija cały świat, a w roku 2005 otrzymała nagrodę Tourism Victoria Award (w kategorii mediów).
Polecamy: Jakie są korzyści z Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
Artykuł jest fragmentem książki „Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm”, autor Mark Brownley, wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.