REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy
Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

REKLAMA

REKLAMA

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Mając do czynienia z produktem, klienci zwracają uwagę na opakowanie, natomiast w przypadku usług bardzo ważna jest atmosfera miejsca świadczenia usług. Rodzaj wytworzonej atmosfery wywołuje określone reakcje.

REKLAMA

Stworzona atmosfera otoczenia

Reakcja klienta – jego odczucia

Elegancja

Status

Profesjonalizm

Zaufanie, bezpieczeństwo

Miłe przyjęcie

Radość

Mroczna

Smutek, posępność

Ponura, odpychająca

Niepokój

Ciepła

Dobre samopoczucie

Ożywiona

Zachęcenie

Polecamy: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

REKLAMA

Atmosfera wpływa na zachowanie nabywcy następująco:
► Jako środek skupienia uwagi – zastosowanie barw, hałasu itp. w celu wyróżnienia się.
► Jako środek tworzenia przesłania – komunikowanie się z wybraną publicznością, poziom troski o klientów.
► Jako środek tworzenia upodobań – zastosowanie barw, dźwięków itp. w celu stworzenia lub zwiększenia apetytu na pewne usługi.

Pięć kroków do zaprojektowania wnętrza firmy:
1. Postawienie problemu:
– Jakie są wymagania funkcjonalne?
– Jak pragnie czuć się klient?
– Co klient chce widzieć?
– Co dzieje się w przestrzeniach przylegających?
– Jakie są wymagania BHP?
– Jakiego się wymaga rodzaju oświetlenia, ogrzewania itp.?
– Jaki „nastrój” wnętrz jest pożądany?
– Jaki jest prawdopodobny budżet?
– Ile czasu ma dany rodzaj wystroju przetrwać, zanim będzie następny remont?
2. Stworzenie projektu graficznego na podstawie ww. wymagań.
3. Opracowanie projektu z uwzględnieniem dostępnej przestrzeni (ustawienie mebli, ustalenie prawidłowych dróg ruchu).
4. Otwarcie firmy – sprawdzenie w praktyce założeń projektu.
5. Sprawdzenie skuteczności rozwiązania – konsultacja z klientem, ewentualne propozycje ulepszeń.

Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo ważne jest także zwrócenie uwagi na odpowiednie oświetlenie i zestawienia kolorystyczne. Warto skorzystać z osiągnięć psychologii kolorów:

Czerwony – przywodzi na myśl aktywność, energię, radość.
Pomarańczowy – rzadko stosowany przez projektantów, chociaż badacze dowodzą, ze wnętrze pomarańczowe wpływa dodatnio na zachowania społeczne, poprawia nastrój oraz zmniejsza agresje i gniew.
Żółty – badania dowodzą, ze z jednej strony kolor ten jest idealnym stymulatorem koncentracji, z drugiej jednak nadmierne jego użycie działa na ludzi stresująco.
Zielony – symbolizuje świat przyrody i powszechnie uważany jest za kolor uspokajający.
Niebieski – symbolizuje autorytet i oznacza prawdę i mądrość. Uważa się, że uspokaja.
Purpurowy – uważany za niepokojący i psychologicznie „trudny”. W badaniach szwedzkich uznany za kolor najmniej lubiany we wnętrzach.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA