REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?
Zmiany na rynku pracy są nieuniknione. Składa się na to wiele czynników. Starzejące się społeczeństwo, gwałtowny rozwój AI, mniejsza liczba osób w wieku produkcyjnym. Kto nie musi się martwić o przyszłość zawodową?
Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji.
Z generatywną sztuczną inteligencją spotkała się już większość firm. Tak wynika z raportu firmy konsultingowej Bain & Company. Teraz przyszedł czas na kolejne etapy wdrażania tej technologii.
REKLAMA
Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone?
Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje?
Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.
Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.
REKLAMA
Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen.
Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.
Większość firm (83 proc.) z sektora przemysłowego planuje zainwestować w sztuczną inteligencję w 2024 r. Tak wynika z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing".
Znamy już finalny, zaakceptowany przez państwa członkowskie draft AI Act – unijnej ustawy o Sztucznej Inteligencji. Jaki wpływ wywrze ona na działalność firm z sektora biomedycznego? Prezentujemy 5 najważniejszych wniosków.
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż wciąż kojarzą się głównie z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach.
Od analizy danych po automatyzację procesów na budowie, czy nadzór budowlany sztuczna inteligencja otwiera nowe możliwości dla inżynierów, architektów, wykonawców i firm budowlanych.
Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć.
Jak nie wdrażać sztucznej inteligencji? Oto 6 podstawowych błędów, które popełniają przedsiębiorstwa wprowadzając AI w swojej firmie.
Poprzedni rok to globalny triumf AI, większy popyt na moc obliczeniową, chmurę i oprogramowanie, ale i spadki w wielu obszarach rynku IT. Kryzys nie sprzyjał rozwojowi branży informatycznej. Teraz ekonomiści uważają, że 2024 rok może być dla tej branży lepszy, bo poprawiają się nastroje w gospodarce. Dodatkowym zaś kołem zamachowym dla rynku IT będą regulacje związane z cyberbezpieczeństwem oraz rosnąca popularność sztucznej inteligencji.
Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w logistyce jest już praktycznie na porządku dziennym. Ale to dopiero początek wykorzystywania potencjału AI. Rewolucja jest blisko, a nawet jeszcze bliżej.
Na tradycyjne reklamy jesteśmy już uodpornieni. Niechętnie oglądamy je w telewizji, szybko przewijamy na stronach internetowych. Teraz więc wystarczy, że podjedziemy na sklepowy parking, by otrzymać spersonalizowaną porcję informacji i zachęt do zakupu. Nawet powinno nas dziwić, że przekaz dotyczy dokładnie tych produktów, po które przyjechaliśmy.
To, co jest dobre dla pracowników, może być ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Czy wzrost wynagrodzeń sprawi, że firmy przerzucą koszty na klientów? Zautomatyzują to, co mogą? Czy po prostu zbankrutują?
Nawet 10 mld dolarów. Tyle dla przemysłu może być warta sztuczna inteligencja - wynika z badań ABI Research. A dokładniej, tyle mogą wynieść dodatkowe przychodu, jeśli SI będzie wykorzystywana w przemyśle.
Rośnie popularność inteligentnych asystentów głosowych, czyli voicebotów. Ale wciąż pokutują pewne obawy związane z tą technologią, wynikające z braku wiedzy na ten temat. Obalamy 5 popularnych mitów.
Inwestycja w sztuczną inteligencję może skończyć się jak kryzys internetowy jak pod koniec lat 90.? Raczej nie, ale rynek ostrzega przed nadmiernym optymizmem. Jak do tego podchodzą firmy? Jakie budują zaplecze?
Do 2030 r. będzie dziesiątki milionów nowych miejsc pracy dzięki SI - tak wynika z raportu McKinsey. Światowe Forum Ekonomiczne akcentuje jednak, że wiele stanowisk ulegnie likwidacji. O tym, że firmy muszą dostosować się do nowej rzeczywistości, wiadomo, pytanie brzmi - jak szybko?
Sztuczna inteligencja w logistyce to przyszłość. W łańcuch dostaw z użyciem AI chce zainwestować już ponad 60% firm. Co może ułatwić ta technologia?
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, sztuczna inteligencja w branży transportowej zautomatyzuje wiele procesów, co ma szansę przełożyć się na oszczędności. „Wymaga to jednak odpowiednich regulacji, standardów bezpieczeństwa, a zarazem odpowiedzialnych praktyk w implementacji i użytkowaniu sztucznej inteligencji” – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.
Sztuczna inteligencja (SI) ma coraz większe znaczenie w dzisiejszym świecie i coraz bardziej wpływa na życie społeczne i gospodarcze. Perspektywy rozwoju SI są bardzo obiecujące i z pewnością będą miały duży wpływ na przemysł i społeczeństwo w najbliższych latach.
Branża Contact Center widzi wielki potencjał w botach i wiąże olbrzymie nadzieje z ich wykorzystaniem, licząc na ograniczenie kosztów i usprawnienie obsługi. Klienci mają jednak na temat użyteczności botów zdanie odmienne, o czym przekonują kolejne. 80% klientów czuje się sfrustrowanych z powodu kontaktu z botem w obsłudze klienta.
Sztuczna inteligencja zmieni handel, a kluczowa będzie najbliższa dekada. W ciągu najbliższych 10 lat wydatki na SI wzrosną ponad pięciokrotnie, do 45,74 mld dolarów. Przy takiej kwocie 8,41 mld dolarów wydanych przez detalistów w 2022 roku to niewiele.
Inwestycje w sztuczną inteligencję. W Polsce jest obecnie około setki start-upów, których działalność jest bezpośrednio związana ze sztuczną inteligencją i które mogą skorzystać na fali popularności tej technologii. Obok entuzjazmu – wywołanego głównie najnowszą, znacznie ulepszoną wersją ChatGPT4 – pojawiają się też jednak obawy o jej wpływ na rynek pracy i cyberbezpieczeństwo. Jak wskazuje ekspertka OVHcloud Natalia Świrska-Załuska, praktyczne wdrażanie tej technologii w firmach wciąż nie postępuje zbyt szybko. Jednak prognozy mówią o dynamicznym przyspieszeniu inwestycji w ten obszar.
Wartość wdrożeń sztucznej inteligencji na globalnym rynku detalicznym w 2023 roku ma wynieść 10,76 mld dolarów. To dopiero początek.
Po pandemicznej stagnacji rynek robotyki wrócił na ścieżkę dynamicznych wzrostów. W 2021 roku na świecie zainstalowano rekordową liczbę 517 tys. robotów przemysłowych.
Sztuczna inteligencja nauczona danymi z Polski, miałaby trochę naszych cech narodowych - wskazuje Bartosz Baziński, współtwórca SentiOne. PODCAST
Pięć kluczowych kompetencji “supermocy” napędza dziś rozwój technologii i redefiniuje ludzkie doświadczenie przyszłości - mówił w czasie Światowego Forum Ekonomicznego w Davos Pat Gelsinger, dyrektor biznesowy Intel.
Wspierany przez sztuczną inteligencję chatbot imponuje przekonująco ludzkim sposobem odpowiadania na pytania i interakcji z użytkownikami. Budzi to zarówno entuzjazm, jak i niepokój.
REKLAMA