REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konsumenci wystawiają coraz wyższe rachunki za lojalność. Firmy wierzą że 2024 rok będzie przełomowy dzięki sztucznej inteligencji

Funkcjonujące do tej pory tradycyjnie programy lojalnościowe opierały się głównie na punktach, rabatach i nagrodach zależnych np. od historii zakupów
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż wciąż kojarzą się głównie z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach.

Jak twierdzą specjaliści od skutecznego marketingu, mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy.

REKLAMA

To nie zmieni się w najbliższych miesiącach. Na jakie jednak trendy warto zwrócić uwagę, by jak najlepiej dostosować program lojalnościowy do oczekiwań klienta i czerpać z mocy nowych technologii?

Koniec ery punktów i rabatów

REKLAMA

Funkcjonujące do tej pory tradycyjnie programy lojalnościowe opierały się głównie na punktach, rabatach i nagrodach zależnych np. od historii zakupów. Jednak skuteczność takich rozwiązań jest teraz kwestionowana, ponieważ klienci oczekują bardziej spersonalizowanych doświadczeń.

Marki muszą więc dostosować swoje podejście. Pomoże im w tym sztuczna inteligencja. Głęboka analiza danych pozwala jeszcze lepiej zrozumieć przyzwyczajenia klientów. Poddawane badaniom są np. dane demograficzne, zachowania klientów oraz ich historia zakupów. 

Klienci stawiają markom coraz wyższe wymagania i oczekują, że ich doświadczenia zakupowe będą jeszcze lepiej spersonalizowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Obecnie, dzięki głębokiej analizie danych i wykorzystaniu narzędzi AI, jesteśmy w stanie przygotować zaawansowany program lojalnościowy, który na bieżąco reaguje na działania klientów. Pomoże ich zachęcić do zakupów, przywiązać do marki lub zatrzymać, gdy tylko konsument postanowi odejść – tłumaczy Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty.

Na podstawie danych zakupowych można identyfikować wzorce zachowań wskazujące na poziom zaangażowania klienta oraz jego predyspozycje do odejścia. Takie ryzyko można ocenić przez analizę takich danych jak: regularność zakupów, średnia wartość transakcji, aktywność w programie lojalnościowym czy też interakcje klienta z marką na różnych platformach.

Samo bogactwo gromadzonych danych niczego nie zmieni

REKLAMA

Chociaż zaawansowane możliwości analizy danych brzmią zachęcająco, to jednak marki nadal borykają się z wieloma problemami, gdy chcą udoskonalić swoje programy lojalnościowe. Od izolacji danych, po obawy o prywatność – przetwarzanie ogromnej ilości danych wymaga cierpliwości i czasu.

Jak tłumaczy Alexander Kubicki, dyrektor marketingu w Sparta Loyalty – jedną z nowych możliwości jest wykorzystanie analizy predykcyjnej. Dzięki mocy uczenia maszynowego i modelowania predykcyjnego marki mogą działać szybciej niż klient.

– Algorytmy są w stanie przewidywać potrzeby konsumentów i jeszcze sprawniej na nie reagować. Na przykład platforma e-commerce może przewidzieć preferencje zakupu danych produktów na podstawie historii przeglądania i proponować spersonalizowane rekomendacje. Klienci sklepów online to kochają – wyjaśnia ekspert.

Ale to nie jedyne skuteczne rozwiązan.e, Integracja danych z różnych źródeł i systemów pozwala uzyskać najpełniejszy obraz podróży klienta, co umożliwia markom zidentyfikowanie problematycznych obszarów oferty.

Wszystko to odbywa się w środowisku cyfrowym, w którym ani klienci, ani administratorzy nie muszą obawiać się o bezpieczeństwo danych.

Sztuczna inteligencja zmieni programy lojalnościowe?

Gdy rozważamy perspektywy przyszłości w zakresie lojalności klientów, zauważamy kilka kluczowych trendów, które będą miały istotny wpływ na kształtowanie krajobrazu w 2024 roku.

W bieżącym roku marki będą coraz bardziej wykorzystywać zaawansowane analizy danych do dostarczania spersonalizowanych doświadczeń, dopasowanych do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów.

Algorytmy uczenia maszynowego będą używane do  interpretowania zachowań klientów, co umożliwi markom przewidywanie potrzeb i lepsze dostosowanie ofert. Rozwój sztucznej inteligencji i automatyzacja przyniosą także rewolucję w zarządzaniu programami lojalnościowymi.

Dodatkowo chatboty i asystenci wirtualni staną się powszechnym sposobem angażowania klientów. Będą służyć spersonalizowanym wsparciem i rekomendacjami w czasie rzeczywistym.

Marki będą wykorzystywać AR i VR – rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną do tworzenia immersyjnych doświadczeń zakupowych, co pozwoli na głębsze emocjonalne połączenia z klientami i wspieranie lojalności marki.

W konsekwencji w 2024 roku granice między fizycznymi i cyfrowymi programami lojalnościowymi będą coraz bardziej zanikać. To pozwoli markom na prowadzenie klientów przez ofertę w różnych kanałach, co przyczyni się do bardziej spersonalizowanych i spójnych doświadczeń w każdym punkcie interakcji.

– W zmiennym środowisku e-commerce jedno jest pewne: przyszłość lojalności klientów znajduje się w rękach analizy danych. Korzystając z potęgi danych, marki mogą osiągnąć nowe poziomy personalizacji i skuteczności w swoich programach lojalnościowych. Dzięki zaawansowanej analizie, modelowaniu predykcyjnemu i nowym technologiom firmy budują głębsze relacje z klientami, wzmacniają lojalność i w rezultacie napędzają wzrost swojego biznesu – podsumowuje Alexander Kubicki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

REKLAMA

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

REKLAMA