REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

Firmy przemysłowe stawiają na AI

Większość firm (83 proc.) z sektora przemysłowego planuje zainwestować w sztuczną inteligencję w 2024 r. Tak wynika z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing". 

AI Act zatwierdzony. Kiedy wejdzie w życie? 5 wniosków, które są szczególnie ważne dla firm z sektora biomedycznego

Znamy już finalny, zaakceptowany przez państwa członkowskie draft AI Act – unijnej ustawy o Sztucznej Inteligencji. Jaki wpływ wywrze ona na działalność firm z sektora biomedycznego? Prezentujemy 5 najważniejszych wniosków. 

REKLAMA

Konsumenci wystawiają coraz wyższe rachunki za lojalność. Firmy wierzą że 2024 rok będzie przełomowy dzięki sztucznej inteligencji

Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż wciąż kojarzą się głównie z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach.

Sztuczna inteligencja na budowie: projektant z wyobraźnią, sumienny robotnik i wnikliwy kontroler jakości – w jednym

Od analizy danych po automatyzację procesów na budowie, czy nadzór budowlany sztuczna inteligencja otwiera nowe możliwości dla inżynierów, architektów, wykonawców i firm budowlanych.

Firmy widzą potencjał w sztucznej inteligencji, ale są pewne bariery

Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć. 

Jak nie wdrażać sztucznej inteligencji? Oto 6 podstawowych błędów, które popełniają przedsiębiorcy wprowadzając AI w swojej firmie

Jak nie wdrażać sztucznej inteligencji? Oto 6 podstawowych błędów, które popełniają przedsiębiorstwa wprowadzając AI w swojej firmie.

2024 w branży informatycznej zapisze się jako czas wdrożenia nowych dyrektyw dotyczących cyberbezpieczeństwa. A co z koniunkturą?

Poprzedni rok to globalny triumf AI, większy popyt na moc obliczeniową, chmurę i oprogramowanie, ale i spadki w wielu obszarach rynku IT. Kryzys nie sprzyjał rozwojowi branży informatycznej. Teraz ekonomiści uważają, że 2024 rok może być dla tej branży lepszy, bo poprawiają się nastroje w gospodarce. Dodatkowym zaś kołem zamachowym dla rynku IT będą regulacje związane z cyberbezpieczeństwem oraz rosnąca popularność sztucznej inteligencji.

Ten rok dla logistyki będzie przełomowy. Wszystko za sprawą sztucznej inteligencji

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w logistyce jest już praktycznie na porządku dziennym. Ale to dopiero początek wykorzystywania potencjału AI. Rewolucja jest blisko, a nawet jeszcze bliżej. 

W 2024 roku sztuczna inteligencja ma opanować także reklamy. Billboardy i gry komputerowe na początek

Na tradycyjne reklamy jesteśmy już uodpornieni. Niechętnie oglądamy je w telewizji, szybko przewijamy na stronach internetowych. Teraz więc wystarczy, że podjedziemy na sklepowy parking, by otrzymać spersonalizowaną porcję informacji i zachęt do zakupu. Nawet powinno nas dziwić, że przekaz dotyczy dokładnie tych produktów, po które przyjechaliśmy.

Jak pracodawcy poradzą sobie z wzrostem płac w 2024 r.? Czy automatyzacja to rozwiązanie?

To, co jest dobre dla pracowników, może być ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Czy wzrost wynagrodzeń sprawi, że firmy przerzucą koszty na klientów? Zautomatyzują to, co mogą? Czy po prostu zbankrutują? 

Chcesz zarobić miliardy? Zainwestuj w sztuczną inteligencję

Nawet 10 mld dolarów. Tyle dla przemysłu może być warta sztuczna inteligencja - wynika z badań ABI Research. A dokładniej, tyle mogą wynieść dodatkowe przychodu, jeśli SI będzie wykorzystywana w przemyśle. 

5 mitów dotyczących voicebotów. Czy warto inwestować w tę technologię?

Rośnie popularność inteligentnych asystentów głosowych, czyli voicebotów. Ale wciąż pokutują pewne obawy związane z tą technologią, wynikające z braku wiedzy na ten temat. Obalamy 5 popularnych mitów. 

Firmy przeinwestowały w sztuczną inteligencję? Dane są sprzeczne

Inwestycja w sztuczną inteligencję może skończyć się jak kryzys internetowy jak pod koniec lat 90.? Raczej nie, ale rynek ostrzega przed nadmiernym optymizmem. Jak do tego podchodzą firmy? Jakie budują zaplecze? 

Rozwój sztucznej inteligencji jak rewolucja przemysłowa? Firmy gotowe na zmiany

Do 2030 r. będzie dziesiątki milionów nowych miejsc pracy dzięki SI - tak wynika z raportu McKinsey. Światowe Forum Ekonomiczne akcentuje jednak, że wiele stanowisk ulegnie likwidacji. O tym, że firmy muszą dostosować się do nowej rzeczywistości, wiadomo, pytanie brzmi - jak szybko? 

Ze sztuczną inteligencją logistyka nie będzie już taka sama

Sztuczna inteligencja w logistyce to przyszłość. W łańcuch dostaw z użyciem AI chce zainwestować już ponad 60% firm. Co może ułatwić ta technologia? 

Sztuczna inteligencja w transporcie, spedycji i logistyce. Jakie zmiany czekają branżę TSL?

Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, sztuczna inteligencja w branży transportowej zautomatyzuje wiele procesów, co ma szansę przełożyć się na oszczędności. „Wymaga to jednak odpowiednich regulacji, standardów bezpieczeństwa, a zarazem odpowiedzialnych praktyk w implementacji i użytkowaniu sztucznej inteligencji” – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Jakie są perspektywy rozwoju sztucznej inteligencji w przemyśle i społeczeństwie?

Sztuczna inteligencja (SI) ma coraz większe znaczenie w dzisiejszym świecie i coraz bardziej wpływa na życie społeczne i gospodarcze. Perspektywy rozwoju SI są bardzo obiecujące i z pewnością będą miały duży wpływ na przemysł i społeczeństwo w najbliższych latach.

Technologia nie zawsze opłacalna - boty frustrują klientów

Branża Contact Center widzi wielki potencjał w botach i wiąże olbrzymie nadzieje z ich wykorzystaniem, licząc na ograniczenie kosztów i usprawnienie obsługi. Klienci mają jednak na temat użyteczności botów zdanie odmienne, o czym przekonują kolejne. 80% klientów czuje się sfrustrowanych z powodu kontaktu z botem w obsłudze klienta.

Coraz więcej inteligentnych algorytmów w handlu

Sztuczna inteligencja zmieni handel, a kluczowa będzie najbliższa dekada. W ciągu najbliższych 10 lat wydatki na SI wzrosną ponad pięciokrotnie, do 45,74 mld dolarów. Przy takiej kwocie 8,41 mld dolarów wydanych przez detalistów w 2022 roku to niewiele. 

Coraz więcej firm chce inwestować w sztuczną inteligencję. Czy jest się czego bać?

Inwestycje w sztuczną inteligencję. W Polsce jest obecnie około setki start-upów, których działalność jest bezpośrednio związana ze sztuczną inteligencją i które mogą skorzystać na fali popularności tej technologii. Obok entuzjazmu – wywołanego głównie najnowszą, znacznie ulepszoną wersją ChatGPT4 – pojawiają się też jednak obawy o jej wpływ na rynek pracy i cyberbezpieczeństwo. Jak wskazuje ekspertka OVHcloud Natalia Świrska-Załuska, praktyczne wdrażanie tej technologii w firmach wciąż nie postępuje zbyt szybko. Jednak prognozy mówią o dynamicznym przyspieszeniu inwestycji w ten obszar.

Coraz więcej sztucznej inteligencji w handlu

Wartość wdrożeń sztucznej inteligencji na globalnym rynku detalicznym w 2023 roku ma wynieść 10,76 mld dolarów. To dopiero początek.

Branża robotyki – trendy na 2023 r.

Po pandemicznej stagnacji rynek robotyki wrócił na ścieżkę dynamicznych wzrostów. W 2021 roku na świecie zainstalowano rekordową liczbę 517 tys. robotów przemysłowych. 

Sztuczna inteligencja nauczona danymi z Polski, miałaby trochę naszych cech narodowych PODCAST

Sztuczna inteligencja nauczona danymi z Polski, miałaby trochę naszych cech narodowych - wskazuje Bartosz Baziński, współtwórca SentiOne. PODCAST

Oto 5 technologicznych „supermocy”, które zmienią przyszłość ludzkości

Pięć kluczowych kompetencji “supermocy” napędza dziś rozwój technologii i redefiniuje ludzkie doświadczenie przyszłości - mówił w czasie Światowego Forum Ekonomicznego w Davos Pat Gelsinger, dyrektor biznesowy Intel.

Rozmowy z robotem nie do odróżnienia od rozmowy z konsultantem

Wspierany przez sztuczną inteligencję chatbot imponuje przekonująco ludzkim sposobem odpowiadania na pytania i interakcji z użytkownikami. Budzi to zarówno entuzjazm, jak i niepokój.

REKLAMA