REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coraz więcej sztucznej inteligencji w handlu

Subskrybuj nas na Youtube
handel technologie
handel technologie

REKLAMA

REKLAMA

Wartość wdrożeń sztucznej inteligencji na globalnym rynku detalicznym w 2023 roku ma wynieść 10,76 mld dolarów. To dopiero początek.

Inteligentna rewolucja 

REKLAMA

Sztuczna inteligencja skutecznie zmienia handel detaliczny. Rewolucjonizuje właściwie cały rynek, od produkcji, przez logistykę, po sprzedaż, zarówno w kanale tradycyjnym jak i e-commerce. Rozwój technologii w sklepach online przyspieszyła pandemia, co z kolei przełożyło się na rosnące oczekiwania klientów dotyczące zakupów, również stacjonarnych. Sprzedawcy, wychodząc naprzeciw konsumentom oraz optymalizując swoje koszty i efektywność, coraz częściej polegają na rozwiązaniach opartych na SI. 

REKLAMA

Sztuczna inteligencja w handlu detalicznym nie tylko przejmuje żmudne, powtarzalne zadania, pomagając pracownikom skupić się na innych działaniach. Przede wszystkim wspomaga zarządzanie procesami, zwiększając wydajność organizacji. Na przykład, dzięki logistyce wykorzystującej SI w programach do planowania tras, prognozowaniu popytu i podaży czy automatyzacji w magazynach, sklepy sprawnie i szybko otrzymują swoje zamówienia, a punkty sprzedaży pozostają odpowiednio zaopatrzone. Dodatkowo, odciążeni pracownicy mogą przejąć inne, ważniejsze zadania.

– Wykorzystanie SI w handlu pozwala m.in. na automatyzację procesów. W sklepach technologia umożliwia funkcjonowanie innowacyjnych kas samoobsługowych, kamer i czujników stale monitorujących merchandising, rotację oraz sprzedaż. Pozwala zapobiegać kradzieżom i zwiększa kontrolę klientów nad procesem zakupów – tłumaczy Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology – Dla organizacji działających w handlu, SI jest ogromnym wsparciem w planowaniu, które jest jednym z największych wyzwań w tym sektorze. Wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw: producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy mogą ponadto wykorzystywać dane do tworzenia zaawansowanych modeli opartych na SI, które np. automatyzują zamówienia, minimalizują braki dostępności produktów w sklepach czy magazynach – dodaje. 

Zarządzanie relacjami na nowo 

Wśród narzędzi IT w handlu opartych na sztucznej inteligencji obecnie bardzo popularne są aplikacje do zarządzania relacjami z klientami, w 2022 roku globalne przychody ze sprzedaży systemów CRM stanowiły 21,5 proc. ogółu.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja zmieniła zasady gry w branży detalicznej, rewolucjonizując m.in. doświadczenia zakupowe. Dzięki narzędziom wspierającym zarządzanie relacjami z klientami klasy CRM oraz danym o interakcjach klienta w przeszłości, działania firm są coraz bardziej dopasowane do oczekiwań rynku i po prostu są celne – tłumaczy Grzegorz Dembicki. Ekspert dodaje: – Najbardziej doceniają to młodsi klienci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomimo sporych wyzwań, dotyczących np. infrastruktury i technologicznego know-how dla MŚP oraz wysokich kosztów wdrożenia dla niewielkich sklepów, nie można ignorować korzyści płynących ze sztucznej inteligencji na rynku detalicznym. Postępy w dziedzinie rozpoznawania obrazu i innych technologii stwarzają nowe możliwości w handlu detalicznym, a rozwój produktów i usług SI będzie dodatkowo napędzany przez analizę dużych zbiorów danych.

Wyścig inteligentnych zbrojeń 

Przyjęcie podstawowej sztucznej inteligencji nie będzie już wystarczające, aby zapewnić sukces w biznesie. W świecie, w którym większość sprzedawców detalicznych już w jakimś stopniu tę technologię wykorzystuje, firmy, które chcą pozostać konkurencyjne, również muszą przyjąć podobne rozwiązania. Sprzedawcy powinni wykorzystywać wszystkie dostępne dane do stworzenia najbardziej angażującego, dynamicznego i spersonalizowanego doświadczenia zakupowego klientów.

Największy udział w przychodach ze sprzedaży technologii opartych na sztucznej inteligencji dla handlu wypracowały firmy z USA, na drugim miejscu znajduje się Europa, wynika z raportu Future Market Insights. Jednak, ponieważ w Azji obserwowana jest przyspieszona cyfryzacja w branży detalicznej, ten układ sił w perspektywie kilku lat może się zmienić.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA