REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Igrzyska olimpijskie to święto sportu, ale dla marek okazji do zbicia kapitału nie tylko na sponsoringu
Igrzyska olimpijskie to święto sportu, ale dla marek okazji do zbicia kapitału nie tylko na sponsoringu
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Marki wykorzystują to od dawna, swoją komunikację czy zaangażowanie kierując w ten segment rynku. 

REKLAMA

Marki aktywne w czasie igrzysk: sponsoring, ale i szeroko zakrojona komunikacja

Jak tłumaczy Łukasz Roszkowski właściciel agencji marketingowej Mejor Media, międzynarodowe marki, które są partnerami podczas największej imprezy czterolecia widzą zauważalny wzrost rozpoznawalności i sprzedaży marki czy danych produktów, które akurat promują w czasie tego wydarzenia.
– Warto zauważyć, że Igrzyska Olimpijskie trwają około miesiąca więc ekspozycja sponsorska jest wyjątkowo długa i można budować w tym czasie szeroko zakrojoną komunikację na różnych rynkach, wykorzystując zachowania konsumentów w poszczególnych krajach czy kontynentach – mówi Łukasz Roszkowski.
– Marketing w sporcie to inwestycja, która może przynieść długoterminowe korzyści, zarówno w zakresie zwiększenia sprzedaży, jak i budowania trwałych relacji z klientami oraz partnerami biznesowymi – dodaje ekspert.

Sponsoring; działanie lokalne o zasięgu globalnym

Rozpoczynające się w piątek 26 lipca 2024 r. Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gratka dla milionów fanów sportu. Emocjonują się nimi miliony widzów na całym świecie. Niektóre segmenty produktów mogą to wykorzystać do swojej komunikacji i wyjść na tym pozytywnie.
Takim przykładem mogą być branża piwna. Podczas emocji sportowych wzrasta spożycie tego trunku a kibicowanie kojarzy się nieodłącznie dla większości społeczeństwa ze spożywaniem złocistego trunku.
Kolejnymi produktami, które zyskują na rywalizacji sportowej są produkty z branży RTV. Sieci handlowe podczas większych wydarzeń sportowych prześcigają się w promocjach wykorzystując w komunikacji globalne wydarzenia sportowe.
Sponsoring to doskonały sposób na zwiększenie widoczności marki. Logotypy umieszczone na strojach sportowych, bandach reklamowych czy w transmisjach telewizyjnych mogą dotrzeć do szerokiej publiczności. Takie działania przyciągają uwagę zarówno lokalnej społeczności, jak i globalnych odbiorców, w zależności od skali sponsorowanego wydarzenia – tłumaczy Łukasz Roszkowski.

Igrzyska w Paryżu, działania we własnym środowisku

REKLAMA

Sport kojarzy się z wartościami takimi jak zdrowie, determinacja, współpraca i fair play.
– Zaangażowanie firmy w wydarzenia sportowe może wzmocnić jej wizerunek, pokazując ją jako organizację wspierającą pozytywne inicjatywy i dbającą o dobro społeczności. Dzięki temu firma może zyskać większe zaufanie konsumentów oraz poprawić swoje relacje z lokalnymi społecznościami – podkreśla ekspert.

I dodaje, iż kolejnym pozytywnym aspektem zaangażowania marki może być powiększenie zasięgu na temat produktu czy usługi, które oferuje firma.
Organizowanie konkursów, eventów sportowych to skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania klientów. Tego typu inicjatywy mogą przyciągnąć uwagę konsumentów, zbudować ich lojalność i zwiększyć ich zaangażowanie w markę. Dodatkowo, wydarzenia sportowe stwarzają okazje do interakcji z klientami w mniej formalnym, bardziej przyjaznym środowisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wewnętrzne korzyści dla firmy zaangażowanej w sport

REKLAMA

Łukasz Roszkowski wskazuje też na jeszcze jedną ważną możliwość wykorzystania igrzysk olimpijskich dla potrzeb przedsiębiorstwa.
– Zaangażowanie firmy w sport może również pozytywnie wpłynąć na jej pracowników, promując zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Organizowanie firmowych eventów sportowych, wspieranie drużyn pracowniczych czy oferowanie programów zdrowotnych może poprawić morale i lojalność pracowników. Zadowoleni i zdrowi pracownicy są bardziej produktywni i zaangażowani w pracę, co przekłada się na lepsze wyniki firmy – wskazuje ekspert.
Duże wydarzenia sportowe, takie jak igrzyska olimpijskie mają globalny zasięg, co pozwala firmie na dotarcie do międzynarodowej publiczności. Zaangażowanie w takie wydarzenia może zwiększyć globalną rozpoznawalność marki i otworzyć drzwi do nowych rynków.

Ogólnie można stwierdzić, iż zaangażowanie firmy w sport to inwestycja, która przynosi długoterminowe korzyści.
Dzięki zwiększeniu rozpoznawalności marki, budowaniu pozytywnego wizerunku, zaangażowaniu klientów, wykorzystaniu nowych możliwości marketingowych, zwiększeniu sprzedaży, wzmacnianiu relacji wewnętrznych i osiąganiu globalnego zasięgu, firmy mogą znacząco poprawić swoje wyniki i zyskać przewagę konkurencyjną.
Przede wszystkim jednak wspieranie sportu to nie tylko korzyści dla przedsiębiorstwa, ale także pozytywny wpływ na społeczność i promowanie zdrowego stylu życia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

REKLAMA

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

REKLAMA