REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Igrzyska olimpijskie to święto sportu, ale dla marek okazji do zbicia kapitału nie tylko na sponsoringu
Igrzyska olimpijskie to święto sportu, ale dla marek okazji do zbicia kapitału nie tylko na sponsoringu
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Marki wykorzystują to od dawna, swoją komunikację czy zaangażowanie kierując w ten segment rynku. 

REKLAMA

REKLAMA

Marki aktywne w czasie igrzysk: sponsoring, ale i szeroko zakrojona komunikacja

Jak tłumaczy Łukasz Roszkowski właściciel agencji marketingowej Mejor Media, międzynarodowe marki, które są partnerami podczas największej imprezy czterolecia widzą zauważalny wzrost rozpoznawalności i sprzedaży marki czy danych produktów, które akurat promują w czasie tego wydarzenia.
– Warto zauważyć, że Igrzyska Olimpijskie trwają około miesiąca więc ekspozycja sponsorska jest wyjątkowo długa i można budować w tym czasie szeroko zakrojoną komunikację na różnych rynkach, wykorzystując zachowania konsumentów w poszczególnych krajach czy kontynentach – mówi Łukasz Roszkowski.
– Marketing w sporcie to inwestycja, która może przynieść długoterminowe korzyści, zarówno w zakresie zwiększenia sprzedaży, jak i budowania trwałych relacji z klientami oraz partnerami biznesowymi – dodaje ekspert.

Sponsoring; działanie lokalne o zasięgu globalnym

Rozpoczynające się w piątek 26 lipca 2024 r. Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gratka dla milionów fanów sportu. Emocjonują się nimi miliony widzów na całym świecie. Niektóre segmenty produktów mogą to wykorzystać do swojej komunikacji i wyjść na tym pozytywnie.
Takim przykładem mogą być branża piwna. Podczas emocji sportowych wzrasta spożycie tego trunku a kibicowanie kojarzy się nieodłącznie dla większości społeczeństwa ze spożywaniem złocistego trunku.
Kolejnymi produktami, które zyskują na rywalizacji sportowej są produkty z branży RTV. Sieci handlowe podczas większych wydarzeń sportowych prześcigają się w promocjach wykorzystując w komunikacji globalne wydarzenia sportowe.
Sponsoring to doskonały sposób na zwiększenie widoczności marki. Logotypy umieszczone na strojach sportowych, bandach reklamowych czy w transmisjach telewizyjnych mogą dotrzeć do szerokiej publiczności. Takie działania przyciągają uwagę zarówno lokalnej społeczności, jak i globalnych odbiorców, w zależności od skali sponsorowanego wydarzenia – tłumaczy Łukasz Roszkowski.

Igrzyska w Paryżu, działania we własnym środowisku

Sport kojarzy się z wartościami takimi jak zdrowie, determinacja, współpraca i fair play.
– Zaangażowanie firmy w wydarzenia sportowe może wzmocnić jej wizerunek, pokazując ją jako organizację wspierającą pozytywne inicjatywy i dbającą o dobro społeczności. Dzięki temu firma może zyskać większe zaufanie konsumentów oraz poprawić swoje relacje z lokalnymi społecznościami – podkreśla ekspert.

REKLAMA

I dodaje, iż kolejnym pozytywnym aspektem zaangażowania marki może być powiększenie zasięgu na temat produktu czy usługi, które oferuje firma.
Organizowanie konkursów, eventów sportowych to skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania klientów. Tego typu inicjatywy mogą przyciągnąć uwagę konsumentów, zbudować ich lojalność i zwiększyć ich zaangażowanie w markę. Dodatkowo, wydarzenia sportowe stwarzają okazje do interakcji z klientami w mniej formalnym, bardziej przyjaznym środowisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wewnętrzne korzyści dla firmy zaangażowanej w sport

Łukasz Roszkowski wskazuje też na jeszcze jedną ważną możliwość wykorzystania igrzysk olimpijskich dla potrzeb przedsiębiorstwa.
– Zaangażowanie firmy w sport może również pozytywnie wpłynąć na jej pracowników, promując zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Organizowanie firmowych eventów sportowych, wspieranie drużyn pracowniczych czy oferowanie programów zdrowotnych może poprawić morale i lojalność pracowników. Zadowoleni i zdrowi pracownicy są bardziej produktywni i zaangażowani w pracę, co przekłada się na lepsze wyniki firmy – wskazuje ekspert.
Duże wydarzenia sportowe, takie jak igrzyska olimpijskie mają globalny zasięg, co pozwala firmie na dotarcie do międzynarodowej publiczności. Zaangażowanie w takie wydarzenia może zwiększyć globalną rozpoznawalność marki i otworzyć drzwi do nowych rynków.

Ogólnie można stwierdzić, iż zaangażowanie firmy w sport to inwestycja, która przynosi długoterminowe korzyści.
Dzięki zwiększeniu rozpoznawalności marki, budowaniu pozytywnego wizerunku, zaangażowaniu klientów, wykorzystaniu nowych możliwości marketingowych, zwiększeniu sprzedaży, wzmacnianiu relacji wewnętrznych i osiąganiu globalnego zasięgu, firmy mogą znacząco poprawić swoje wyniki i zyskać przewagę konkurencyjną.
Przede wszystkim jednak wspieranie sportu to nie tylko korzyści dla przedsiębiorstwa, ale także pozytywny wpływ na społeczność i promowanie zdrowego stylu życia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA