REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Igrzyska olimpijskie to święto sportu, ale dla marek okazji do zbicia kapitału nie tylko na sponsoringu
Igrzyska olimpijskie to święto sportu, ale dla marek okazji do zbicia kapitału nie tylko na sponsoringu
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Marki wykorzystują to od dawna, swoją komunikację czy zaangażowanie kierując w ten segment rynku. 

REKLAMA

Marki aktywne w czasie igrzysk: sponsoring, ale i szeroko zakrojona komunikacja

Jak tłumaczy Łukasz Roszkowski właściciel agencji marketingowej Mejor Media, międzynarodowe marki, które są partnerami podczas największej imprezy czterolecia widzą zauważalny wzrost rozpoznawalności i sprzedaży marki czy danych produktów, które akurat promują w czasie tego wydarzenia.
– Warto zauważyć, że Igrzyska Olimpijskie trwają około miesiąca więc ekspozycja sponsorska jest wyjątkowo długa i można budować w tym czasie szeroko zakrojoną komunikację na różnych rynkach, wykorzystując zachowania konsumentów w poszczególnych krajach czy kontynentach – mówi Łukasz Roszkowski.
– Marketing w sporcie to inwestycja, która może przynieść długoterminowe korzyści, zarówno w zakresie zwiększenia sprzedaży, jak i budowania trwałych relacji z klientami oraz partnerami biznesowymi – dodaje ekspert.

Sponsoring; działanie lokalne o zasięgu globalnym

Rozpoczynające się w piątek 26 lipca 2024 r. Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gratka dla milionów fanów sportu. Emocjonują się nimi miliony widzów na całym świecie. Niektóre segmenty produktów mogą to wykorzystać do swojej komunikacji i wyjść na tym pozytywnie.
Takim przykładem mogą być branża piwna. Podczas emocji sportowych wzrasta spożycie tego trunku a kibicowanie kojarzy się nieodłącznie dla większości społeczeństwa ze spożywaniem złocistego trunku.
Kolejnymi produktami, które zyskują na rywalizacji sportowej są produkty z branży RTV. Sieci handlowe podczas większych wydarzeń sportowych prześcigają się w promocjach wykorzystując w komunikacji globalne wydarzenia sportowe.
Sponsoring to doskonały sposób na zwiększenie widoczności marki. Logotypy umieszczone na strojach sportowych, bandach reklamowych czy w transmisjach telewizyjnych mogą dotrzeć do szerokiej publiczności. Takie działania przyciągają uwagę zarówno lokalnej społeczności, jak i globalnych odbiorców, w zależności od skali sponsorowanego wydarzenia – tłumaczy Łukasz Roszkowski.

Igrzyska w Paryżu, działania we własnym środowisku

REKLAMA

Sport kojarzy się z wartościami takimi jak zdrowie, determinacja, współpraca i fair play.
– Zaangażowanie firmy w wydarzenia sportowe może wzmocnić jej wizerunek, pokazując ją jako organizację wspierającą pozytywne inicjatywy i dbającą o dobro społeczności. Dzięki temu firma może zyskać większe zaufanie konsumentów oraz poprawić swoje relacje z lokalnymi społecznościami – podkreśla ekspert.

I dodaje, iż kolejnym pozytywnym aspektem zaangażowania marki może być powiększenie zasięgu na temat produktu czy usługi, które oferuje firma.
Organizowanie konkursów, eventów sportowych to skuteczne sposoby na zwiększenie zaangażowania klientów. Tego typu inicjatywy mogą przyciągnąć uwagę konsumentów, zbudować ich lojalność i zwiększyć ich zaangażowanie w markę. Dodatkowo, wydarzenia sportowe stwarzają okazje do interakcji z klientami w mniej formalnym, bardziej przyjaznym środowisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wewnętrzne korzyści dla firmy zaangażowanej w sport

REKLAMA

Łukasz Roszkowski wskazuje też na jeszcze jedną ważną możliwość wykorzystania igrzysk olimpijskich dla potrzeb przedsiębiorstwa.
– Zaangażowanie firmy w sport może również pozytywnie wpłynąć na jej pracowników, promując zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Organizowanie firmowych eventów sportowych, wspieranie drużyn pracowniczych czy oferowanie programów zdrowotnych może poprawić morale i lojalność pracowników. Zadowoleni i zdrowi pracownicy są bardziej produktywni i zaangażowani w pracę, co przekłada się na lepsze wyniki firmy – wskazuje ekspert.
Duże wydarzenia sportowe, takie jak igrzyska olimpijskie mają globalny zasięg, co pozwala firmie na dotarcie do międzynarodowej publiczności. Zaangażowanie w takie wydarzenia może zwiększyć globalną rozpoznawalność marki i otworzyć drzwi do nowych rynków.

Ogólnie można stwierdzić, iż zaangażowanie firmy w sport to inwestycja, która przynosi długoterminowe korzyści.
Dzięki zwiększeniu rozpoznawalności marki, budowaniu pozytywnego wizerunku, zaangażowaniu klientów, wykorzystaniu nowych możliwości marketingowych, zwiększeniu sprzedaży, wzmacnianiu relacji wewnętrznych i osiąganiu globalnego zasięgu, firmy mogą znacząco poprawić swoje wyniki i zyskać przewagę konkurencyjną.
Przede wszystkim jednak wspieranie sportu to nie tylko korzyści dla przedsiębiorstwa, ale także pozytywny wpływ na społeczność i promowanie zdrowego stylu życia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA