REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sklep internetowy odniesie sukces nie tylko oferując atrakcyjne towary, ważne jest pierwsze wrażenie jakie odnosi klient
Sklep internetowy odniesie sukces nie tylko oferując atrakcyjne towary, ważne jest pierwsze wrażenie jakie odnosi klient
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Prawie połowa kupujących w sklepach internetowych deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy. Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych?

REKLAMA

REKLAMA

Sklepy internetowe: są ich tysiące, będzie jeszcze więcej

W Polsce jest ok. 66 tys. sklepów internetowych, a prognozy Dun&Bradstreet Poland przewidują, że do końca bieżącego roku liczba ta wzrośnie do 70 tys. W samym 2023 r. powstało 8 tys. nowych witryn zakupowych. To powoduje, że rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, a zbudowanie sklepu wyróżniającego się na tle innych staje się coraz większym wyzwaniem.
Tymczasem w erze e-commerce nie wystarczy wyłącznie być online, aby sprzedawać. Przedsiębiorcy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i przyciągać ich uwagę na wiele różnych sposobów, także wizualnie – rekomendują eksperci marki Shoper.

Jak informuje Artur Halik, Head of Sales, Shoper, choć może wydawać się, że wygląd sklepu internetowego nie jest aż tak istotny w całym procesie budowania biznesu online, to jednak liczby mówią same za siebie. Niemal 40% użytkowników rezygnuje z korzystania ze strony, którą uznają za nieatrakcyjną.
– Warto od początku budować unikalny wizerunek, który będzie kojarzył się z marką i tym samym przyciągał klientów – radzi Artur Halik.
Takie możliwości stwarza na przykład aplikacja Storefront. To technologia, w ramach której właściciele biznesów e-commerce mogą skorzystać z intuicyjnego kreatora szablonów sklepów internetowych.

– Zawiera on dziesiątki modułów możliwych do wdrożenia za pomocą metody przeciągnij i upuść. Zależało nam na tym, żeby każdy, nie tylko osoby zaawansowane technologicznie, był w stanie samodzielnie stworzyć atrakcyjny, a przede wszystkim bardzo funkcjonalny sklep internetowy – wyjaśnia ekspert.

REKLAMA

Klient kupując wybrany towar chce się poruszać po sklepie internetowym intuicyjnie

Eksperci uważają, iż projekt strony, poza warstwą wizualną, musi stawiać na doświadczenia użytkownika, czyli User Experience – UX.
Składają się na to takie elementy jak wygoda i szybkość obsługi, czytelność strony i łatwość jej nawigacji czy funkcjonalność na różnych urządzeniach.
Jak wskazują dane, odpowiednio zaprojektowany interfejs użytkownika może podnieść współczynnik konwersji witryny o 200%, z kolei lepszy UX może zwiększyć go nawet o 400%. Te same statystyki pokazują, że 88% kupujących online jest mniej skłonnych do powrotu na stronę, z którą mają złe doświadczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– W Polsce prawie 80% konsumentów kupuje online. Dlatego, aby jak najskuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów, przedsiębiorcy nie mają już wyboru pomiędzy estetyką, atrakcyjnością strony a jej użytecznością. Te elementy muszą iść ze sobą w parze i wzajemnie się uzupełniać – tłumaczy ekspert.
– Wśród naszych klientów widzimy, choćby przez wykorzystanie nowych narzędzi, że są otwarci na zmiany i cały czas szukają możliwości ulepszenia swojego biznesu – uzupełnia Artur Halik.

Właściciel e-sklepu chce mieć możliwość samodzielnej zmiany witryny

Zmienia się także proces powstawania sklepów internetowych. Dostępne dzisiaj narzędzia pozwalają na samodzielne budowanie witryn bez znajomości języków programowania. Model ten można porównać do układania klocków. Poza atrakcyjnym wyglądem, pod każdym z modułów kryją się dodatkowe opcje i możliwości rozwoju funkcjonalności strony.
– Po wielu rozmowach z naszymi klientami zauważyliśmy, że to na czym im zależy najbardziej, to opcja samodzielnego tworzenia, edytowania i zarządzania szablonami graficznymi, a tym samym wyglądem sklepu. Chcą mieć możliwość szybkiego wprowadzania zmian, nie będąc zależnym od pośredników – tłumaczy Artur Halik.

–Zdajemy sobie sprawę, że sklep to żywy organizm, który reaguje na czynniki zewnętrzne, takie jak szybkie promocje, czy szczytowe momenty wyprzedaży i peaki zakupowe. Przedsiębiorcy powinni być pewni, że ich strony są gotowe na każdą z tych możliwości, a oni sami mogą na bieżąco wprowadzać zmiany – dodaje Adrian Słowik, Head of Product Developement, Shoper.
Tak więc niezależnie od metody, proces budowania czy ulepszania sklepu internetowego musi odbywać się kompleksowo. I wygląd, i funkcjonalność mogą stanowić zarówno najmocniejszą, jak też najsłabszą stronę biznesu, decydując o jego sukcesie lub szybkim upadku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

REKLAMA

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

REKLAMA

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

REKLAMA