REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

Sklep internetowy odniesie sukces nie tylko oferując atrakcyjne towary, ważne jest pierwsze wrażenie jakie odnosi klient
Sklep internetowy odniesie sukces nie tylko oferując atrakcyjne towary, ważne jest pierwsze wrażenie jakie odnosi klient
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Prawie połowa kupujących w sklepach internetowych deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy. Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych?

REKLAMA

Sklepy internetowe: są ich tysiące, będzie jeszcze więcej

REKLAMA

W Polsce jest ok. 66 tys. sklepów internetowych, a prognozy Dun&Bradstreet Poland przewidują, że do końca bieżącego roku liczba ta wzrośnie do 70 tys. W samym 2023 r. powstało 8 tys. nowych witryn zakupowych. To powoduje, że rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, a zbudowanie sklepu wyróżniającego się na tle innych staje się coraz większym wyzwaniem.
Tymczasem w erze e-commerce nie wystarczy wyłącznie być online, aby sprzedawać. Przedsiębiorcy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i przyciągać ich uwagę na wiele różnych sposobów, także wizualnie – rekomendują eksperci marki Shoper.

Jak informuje Artur Halik, Head of Sales, Shoper, choć może wydawać się, że wygląd sklepu internetowego nie jest aż tak istotny w całym procesie budowania biznesu online, to jednak liczby mówią same za siebie. Niemal 40% użytkowników rezygnuje z korzystania ze strony, którą uznają za nieatrakcyjną.
– Warto od początku budować unikalny wizerunek, który będzie kojarzył się z marką i tym samym przyciągał klientów – radzi Artur Halik.
Takie możliwości stwarza na przykład aplikacja Storefront. To technologia, w ramach której właściciele biznesów e-commerce mogą skorzystać z intuicyjnego kreatora szablonów sklepów internetowych.

– Zawiera on dziesiątki modułów możliwych do wdrożenia za pomocą metody przeciągnij i upuść. Zależało nam na tym, żeby każdy, nie tylko osoby zaawansowane technologicznie, był w stanie samodzielnie stworzyć atrakcyjny, a przede wszystkim bardzo funkcjonalny sklep internetowy – wyjaśnia ekspert.

Klient kupując wybrany towar chce się poruszać po sklepie internetowym intuicyjnie

REKLAMA

Eksperci uważają, iż projekt strony, poza warstwą wizualną, musi stawiać na doświadczenia użytkownika, czyli User Experience – UX.
Składają się na to takie elementy jak wygoda i szybkość obsługi, czytelność strony i łatwość jej nawigacji czy funkcjonalność na różnych urządzeniach.
Jak wskazują dane, odpowiednio zaprojektowany interfejs użytkownika może podnieść współczynnik konwersji witryny o 200%, z kolei lepszy UX może zwiększyć go nawet o 400%. Te same statystyki pokazują, że 88% kupujących online jest mniej skłonnych do powrotu na stronę, z którą mają złe doświadczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– W Polsce prawie 80% konsumentów kupuje online. Dlatego, aby jak najskuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów, przedsiębiorcy nie mają już wyboru pomiędzy estetyką, atrakcyjnością strony a jej użytecznością. Te elementy muszą iść ze sobą w parze i wzajemnie się uzupełniać – tłumaczy ekspert.
– Wśród naszych klientów widzimy, choćby przez wykorzystanie nowych narzędzi, że są otwarci na zmiany i cały czas szukają możliwości ulepszenia swojego biznesu – uzupełnia Artur Halik.

Właściciel e-sklepu chce mieć możliwość samodzielnej zmiany witryny

Zmienia się także proces powstawania sklepów internetowych. Dostępne dzisiaj narzędzia pozwalają na samodzielne budowanie witryn bez znajomości języków programowania. Model ten można porównać do układania klocków. Poza atrakcyjnym wyglądem, pod każdym z modułów kryją się dodatkowe opcje i możliwości rozwoju funkcjonalności strony.
– Po wielu rozmowach z naszymi klientami zauważyliśmy, że to na czym im zależy najbardziej, to opcja samodzielnego tworzenia, edytowania i zarządzania szablonami graficznymi, a tym samym wyglądem sklepu. Chcą mieć możliwość szybkiego wprowadzania zmian, nie będąc zależnym od pośredników – tłumaczy Artur Halik.

–Zdajemy sobie sprawę, że sklep to żywy organizm, który reaguje na czynniki zewnętrzne, takie jak szybkie promocje, czy szczytowe momenty wyprzedaży i peaki zakupowe. Przedsiębiorcy powinni być pewni, że ich strony są gotowe na każdą z tych możliwości, a oni sami mogą na bieżąco wprowadzać zmiany – dodaje Adrian Słowik, Head of Product Developement, Shoper.
Tak więc niezależnie od metody, proces budowania czy ulepszania sklepu internetowego musi odbywać się kompleksowo. I wygląd, i funkcjonalność mogą stanowić zarówno najmocniejszą, jak też najsłabszą stronę biznesu, decydując o jego sukcesie lub szybkim upadku.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA