REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pracodawcy poradzą sobie z wzrostem płac w 2024 r.? Czy automatyzacja to rozwiązanie?

Skokowy wzrost płac w 2024 r. będzie gwoździem do trumny pracodawców?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

To, co jest dobre dla pracowników, może być ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Czy wzrost wynagrodzeń sprawi, że firmy przerzucą koszty na klientów? Zautomatyzują to, co mogą? Czy po prostu zbankrutują? 

Automatyzacja atrakcyjna dla firm

REKLAMA

Średnio trzy godziny dziennie - tyle czasu spędzają pracownicy na czynnościach, które można zautomatyzować, wynika z badań Business Standard. Proces ten pozwoliłby na znaczną redukcję czasu i wysiłku poświęconego na rutynowe zadania pracowników, co przełożyłoby się na więcej czasu na strategiczne działania i kreatywność. Dodatkowo, w ciągu ostatnich pięciu lat, koszty zatrudnienia wzrosły o ponad ⅓, wynika z danych Apifonica.com, co powoduje, że automatyzacja staje się jeszcze bardziej atrakcyjną opcją dla przedsiębiorstw. A do tego dochodzi dynamiczny wzrost płac, zarówno w tym roku, a przede wszystkim w 2024 r. 

REKLAMA

Za wykorzystaniem AI w biznesie i HR stoją nie tylko oszczędności czasu i kosztów. W obliczu obecnego kilku procentowego bezrobocia w Polsce, automatyzacja staje się nie tylko wyborem, ale wręcz przymusem. Nie mają innego wyjścia, ponieważ kryzys demograficzny zmusza pracodawców do optymalizacji procesów za pomocą automatyzacji. Wprowadzenie AI do działu HR może przyspieszyć procesy rekrutacyjne, zmniejszyć błędy ludzkie i zapewnić lepszą selekcję kandydatów, a także poprawić doświadczenie zarówno pracowników, jak i kandydatów.

- Zwycięstwo w biznesie zależy również od zdolności adaptacji do nowej rzeczywistości. Przedsiębiorstwa, które szybciej wdrożą nowe technologie, stają się bardziej konkurencyjne i skuteczniej walczą o klientów. - mówi Finka Heynemann, Voicebot Designer w APIFONICA.com. – W dobie trudnych czasów, z którymi mamy do czynienia, firmy inwestujące w rozwiązania AI, mogą lepiej i łatwiej je przetrwać. Sztuczna inteligencja pomaga usprawniać procesy biznesowe, zwiększyć produktywność pracowników i wpływa na efektywność całej organizacji. – dodaje Heynemann z APIFONICA.com.

Nie zastąpić a wesprzeć

REKLAMA

Niektórzy pracownicy wyrażają obawy przed wprowadzeniem AI. Należy jednak pamiętać, że automatyzacja ma na celu wspieranie ich pracy, a nie jej zastąpienie. Podczas rewolucji przemysłowej, w XVIII wieku w Anglii, robotnicy niszczyli maszyny, obawiając się utraty pracy. Dobrze byłoby4 popełnić obecnie podobnych błędów. Komunikacja w organizacji jest kluczowa, aby pracownicy zrozumieli, że AI ma za zadanie wyposażyć ich w narzędzia, dzięki którym staną się bardziej efektywni i dostarczą jeszcze większą wartość dla firmy oraz klientów.  

- Warto również zauważyć, że do 2025 roku pokolenie Z będzie stanowiło już ponad jedną czwartą rynku pracy. Osoby urodzone w latach 1997-2012 są pierwszym cyfrowym pokoleniem, które dorastało w świecie zdominowanym przez technologię. - mówi Finka Heynemann z Apifonica.com. Badanie przeprowadzone przez Laserfiche w Wielkiej Brytanii wykazało, że największą frustracją tych pracowników jest to, że technologia jest zbyt wolna (54%), przestarzała (35%) lub brakuje narzędzi, które pomogą w wykonywaniu czasochłonnych i monotematycznych zadań (35%). To powody, dla których Z-etki są skłonne zmienić lub zrezygnować z pracy. Przedsiębiorstwa powinny zatem inwestować w nowoczesne rozwiązania, takie jak AI, aby przyciągnąć i zatrzymać młodych pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sztuczna inteligencja - potencjał do wykorzystania

Przykładem jest raport Yello Interview Scheduling Survey, według którego, aż 67% rekruterów twierdzi, że zaplanowanie pojedynczej rozmowy kwalifikacyjnej zajmuje od 30 minut do 2 godzin. Wykorzystanie AI w tym procesie może przynieść wymierne korzyści. Przykładowo, zautomatyzowano kilkaset umówionych spotkań w miesiącu u jednego z klientów Apifonica, a 61% kandydatów umówiło się automatycznie. W zależności od wartości, jaką przyjmiemy, raport ROI wynosi od 250% do 1250%. Takie liczby świadczą o potencjale AI w usprawnianiu procesów rekrutacyjnych.

Podsumowując, sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał wpływu na pracę działów HR i rozwój biznesu. Automatyzacja procesów może przynieść oszczędności czasu i kosztów, poprawić efektywność rekrutacji, zwiększyć produktywność pracowników i poprawić doświadczenie kandydatów. Firmy, które szybko wdrożą nowe technologie, będą bardziej konkurencyjne i lepiej przystosowane do wyzwań. Kluczowe jest również zrozumienie, że AI ma na celu wspieranie pracowników i wyposażenie ich w narzędzia, które pomogą im dostarczać większą wartość dla firmy i klientów.

Zobacz także: Lista 15 prac, które ludzie najbardziej chcą rzucić. Nie tylko zarobki są problemem

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA