REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pracodawcy poradzą sobie z wzrostem płac w 2024 r.? Czy automatyzacja to rozwiązanie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Skokowy wzrost płac w 2024 r. będzie gwoździem do trumny pracodawców?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

To, co jest dobre dla pracowników, może być ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Czy wzrost wynagrodzeń sprawi, że firmy przerzucą koszty na klientów? Zautomatyzują to, co mogą? Czy po prostu zbankrutują? 

Automatyzacja atrakcyjna dla firm

REKLAMA

Średnio trzy godziny dziennie - tyle czasu spędzają pracownicy na czynnościach, które można zautomatyzować, wynika z badań Business Standard. Proces ten pozwoliłby na znaczną redukcję czasu i wysiłku poświęconego na rutynowe zadania pracowników, co przełożyłoby się na więcej czasu na strategiczne działania i kreatywność. Dodatkowo, w ciągu ostatnich pięciu lat, koszty zatrudnienia wzrosły o ponad ⅓, wynika z danych Apifonica.com, co powoduje, że automatyzacja staje się jeszcze bardziej atrakcyjną opcją dla przedsiębiorstw. A do tego dochodzi dynamiczny wzrost płac, zarówno w tym roku, a przede wszystkim w 2024 r. 

REKLAMA

Za wykorzystaniem AI w biznesie i HR stoją nie tylko oszczędności czasu i kosztów. W obliczu obecnego kilku procentowego bezrobocia w Polsce, automatyzacja staje się nie tylko wyborem, ale wręcz przymusem. Nie mają innego wyjścia, ponieważ kryzys demograficzny zmusza pracodawców do optymalizacji procesów za pomocą automatyzacji. Wprowadzenie AI do działu HR może przyspieszyć procesy rekrutacyjne, zmniejszyć błędy ludzkie i zapewnić lepszą selekcję kandydatów, a także poprawić doświadczenie zarówno pracowników, jak i kandydatów.

- Zwycięstwo w biznesie zależy również od zdolności adaptacji do nowej rzeczywistości. Przedsiębiorstwa, które szybciej wdrożą nowe technologie, stają się bardziej konkurencyjne i skuteczniej walczą o klientów. - mówi Finka Heynemann, Voicebot Designer w APIFONICA.com. – W dobie trudnych czasów, z którymi mamy do czynienia, firmy inwestujące w rozwiązania AI, mogą lepiej i łatwiej je przetrwać. Sztuczna inteligencja pomaga usprawniać procesy biznesowe, zwiększyć produktywność pracowników i wpływa na efektywność całej organizacji. – dodaje Heynemann z APIFONICA.com.

Nie zastąpić a wesprzeć

REKLAMA

Niektórzy pracownicy wyrażają obawy przed wprowadzeniem AI. Należy jednak pamiętać, że automatyzacja ma na celu wspieranie ich pracy, a nie jej zastąpienie. Podczas rewolucji przemysłowej, w XVIII wieku w Anglii, robotnicy niszczyli maszyny, obawiając się utraty pracy. Dobrze byłoby4 popełnić obecnie podobnych błędów. Komunikacja w organizacji jest kluczowa, aby pracownicy zrozumieli, że AI ma za zadanie wyposażyć ich w narzędzia, dzięki którym staną się bardziej efektywni i dostarczą jeszcze większą wartość dla firmy oraz klientów.  

- Warto również zauważyć, że do 2025 roku pokolenie Z będzie stanowiło już ponad jedną czwartą rynku pracy. Osoby urodzone w latach 1997-2012 są pierwszym cyfrowym pokoleniem, które dorastało w świecie zdominowanym przez technologię. - mówi Finka Heynemann z Apifonica.com. Badanie przeprowadzone przez Laserfiche w Wielkiej Brytanii wykazało, że największą frustracją tych pracowników jest to, że technologia jest zbyt wolna (54%), przestarzała (35%) lub brakuje narzędzi, które pomogą w wykonywaniu czasochłonnych i monotematycznych zadań (35%). To powody, dla których Z-etki są skłonne zmienić lub zrezygnować z pracy. Przedsiębiorstwa powinny zatem inwestować w nowoczesne rozwiązania, takie jak AI, aby przyciągnąć i zatrzymać młodych pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sztuczna inteligencja - potencjał do wykorzystania

Przykładem jest raport Yello Interview Scheduling Survey, według którego, aż 67% rekruterów twierdzi, że zaplanowanie pojedynczej rozmowy kwalifikacyjnej zajmuje od 30 minut do 2 godzin. Wykorzystanie AI w tym procesie może przynieść wymierne korzyści. Przykładowo, zautomatyzowano kilkaset umówionych spotkań w miesiącu u jednego z klientów Apifonica, a 61% kandydatów umówiło się automatycznie. W zależności od wartości, jaką przyjmiemy, raport ROI wynosi od 250% do 1250%. Takie liczby świadczą o potencjale AI w usprawnianiu procesów rekrutacyjnych.

Podsumowując, sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał wpływu na pracę działów HR i rozwój biznesu. Automatyzacja procesów może przynieść oszczędności czasu i kosztów, poprawić efektywność rekrutacji, zwiększyć produktywność pracowników i poprawić doświadczenie kandydatów. Firmy, które szybko wdrożą nowe technologie, będą bardziej konkurencyjne i lepiej przystosowane do wyzwań. Kluczowe jest również zrozumienie, że AI ma na celu wspieranie pracowników i wyposażenie ich w narzędzia, które pomogą im dostarczać większą wartość dla firmy i klientów.

Zobacz także: Lista 15 prac, które ludzie najbardziej chcą rzucić. Nie tylko zarobki są problemem

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA