REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

REKLAMA

Rynek e-commerce nieustannie się zmienia pod różnymi względami. W ostatnich latach obserwujemy coraz szybszy rozwój strategii sprzedaży direct-to-consumer (DTC) – marki coraz częściej rezygnują z zewnętrznych marketplace’ów na rzecz większej kontroli nad danymi i relacji z klientami. Dzięki rosnącej popularności urządzeń sterowanych głosem rozwija się także voice commerce, co skłania marki do optymalizacji swoich serwisów pod kątem wyszukiwania głosowego i integracji z asystentami, takimi jak Alexa czy Google Assistant.

REKLAMA

Jednocześnie pod wpływem sytuacji gospodarczej w Europie priorytety wielu firm z branży e-commerce uległy zmianie. Chociaż inflacja wyhamowała, jej długofalowe skutki sprawiają, że konsumenci wciąż ostrożnie podchodzą do wydatków, przez co firmy muszą dbać o efektywność kosztową i wrażliwość cenową. Mimo to, według niedawnego raportu [1], obroty e-commerce w Europie mają w tym roku sięgnąć 958 mld euro (1,05 bln dolarów) – wobec 887 mld euro w roku ubiegłym – a tym samym po raz pierwszy od 2021 roku być wyższe z uwzględnieniem inflacji.

Procesy oparte na sztucznej inteligencji i danych staną się standardem

REKLAMA

Chcąc utrzymać się na dynamicznym rynku e-commerce, przedsiębiorcy muszą uświadomić sobie, że treści tworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, spersonalizowane doświadczenia klientów, rozszerzone narzędzia analityczne i proces decyzyjny oparty na danych to dziś podstawa. AI może uzupełniać działania człowieka na różne sposoby. Automatyzuje tworzenie treści, pomagając zachować szybkość i trafność przekazu, tworzy kampanie targetowane i umożliwia precyzyjną segmentację odbiorców. Może ponadto podpowiadać odpowiedzi na czacie, ułatwiając życie zarówno konsultantom, jak i użytkownikom strony. Pozwala także podejmować trafne decyzje, analizując dane behawioralne i automatycznie wybierając najskuteczniejszy kanał kontaktu z danym klientem.

Co więcej, personalizacja nie jest już możliwością, a standardem. Marki muszą oferować spersonalizowane doświadczenia w różnych punktach kontaktu z klientami, analizując obszerne zbiory danych na ich temat. AI umożliwia analizę w czasie rzeczywistym, automatyzację procesów i interakcję z klientem bezpośrednio na stronie, co pozwala natychmiast reagować na jego działania i preferencje. Dane analizowane na bieżąco pozwalają firmom szybko dostosowywać strategię i lepiej zaspokajać potrzeby klientów.

Ponadto analizy oparte na AI umożliwiają lepsze poznanie trendów rynkowych i zachowań klientów, a tym samym stałe doskonalenie strategii marketingowej marki. Uzupełniając działania o powyższe elementy, marki e-commerce mogą usprawnić procesy i skupić się na rozwoju, a nie tylko na przetrwaniu wśród wzmożonej konkurencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2025

Asystenci głosowi pomocni przy realizacji zadań

Rok 2024 był przełomem dla asystentów głosowych – zwłaszcza po premierze nowego modelu AI GPT-4 OpenAI. Asystenci stają się głównym narzędziem realizacji zadań, a tym samym ich znaczenie w handlu internetowym stale rośnie. Dzisiejsi konsumenci oczekują sprawnej komunikacji głosowej w trakcie wyszukiwania informacji o produktach, sterowania inteligentnym domem czy robienia zakupów. Zmiana ta oznacza nie tylko potrzebę optymalizacji platform e-commerce pod kątem interakcji głosowych, lecz także konieczność przemyślenia roli komunikacji głosowej w strategii marketingowej. Firmy muszą umiejętnie włączyć ten nowy kanał w istniejące rozwiązania wielokanałowe, by zachować spójność całej ścieżki klienta.

Dane głosowe pozwalają jeszcze lepiej personalizować doświadczenia poprzez dopasowywanie ofert i rekomendacji do intencji klienta - na bieżąco. Od marketerów wymaga to dostosowania strategii do oczekiwań klientów co do wydajności i wygody oraz zadbania o to, by ich serwisy nie tylko obsługiwały komunikację głosową, ale także potrafiły wykorzystać płynące z tych interakcji wnioski.

Rozwój technologii immersyjnych

Rozwiązania immersyjne kształtują doświadczenia zakupowe, pozwalając klientom wchodzić w interakcję z produktami w sposób, który dotąd wydawał się niemożliwy. Wirtualne przymierzalnie czy narzędzia rozszerzonej rzeczywistości (AR) umożliwiają na przykład wypróbowanie ubrań czy wizualizację mebli we własnym domu przed ich zakupem.

Takie rozwiązania nie tylko zwiększają satysfakcję klientów dzięki większej pewności zakupu, ale też znacząco obniżają liczbę zwrotów. Włączając podobne technologie immersyjne, firmy mogą zaoferować bardziej angażujące i spersonalizowane doświadczenia, które dają pewność przy decyzji o zakupie. Dla marketerów kluczowe jest, by te wirtualne interakcje były idealnie zintegrowane z całą ścieżką klienta, żeby zwiększyć zarówno zaangażowanie, jak i konwersję.

DGP subskrypcja na miesiąc 

Rozwój marketerów 

Rozwój e-commerce w najbliższych latach będzie zależeć od tego, czy firmy zdołają zoptymalizować infrastrukturę technologiczną i wdrożyć bardziej dopasowane, zwinne metody. W miarę rozwoju rynku martech, który oferuje tysiące konkurujących ze sobą narzędzi, na prowadzenie wysuwają się marki zdolne uprościć systemy, wyeliminować nieużywane funkcje i skutecznie wyciągać z danych praktyczne wnioski.

Przedsiębiorstwa z wizją przyszłości postawią na strategie skoncentrowane na kliencie, wykorzystując personalizację i efektywność operacyjną do wspierania zrównoważonego wzrostu i rozwoju handlu bez barier. Dzięki przemyślanemu, ukierunkowanemu podejściu do technologii marketingowych marki e-commerce nie tylko sprostają rynkowym wyzwaniom, ale też zapewnią sobie nową przewagę konkurencyjną, a tym samym długofalowy sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Podsumowanie

Wkraczając w nowy rok, firmy e-commerce muszą dostosować się do dynamicznego otoczenia rynkowego, w którym o zmianach przesądzają technologia i oczekiwania klientów. Rozwój personalizacji opartej na AI, asystenci głosowi jako kluczowe narzędzia interakcji oraz technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość rozszerzona, na nowo kształtują doświadczenia klientów.

Marki, które postawią na optymalne rozwiązania martech, a ponadto wykorzystają powyższe trendy, nie tylko zwiększą efektywność operacyjną, ale także zaoferują bardziej angażujące, spersonalizowane doświadczenia sprzyjające rozwojowi. Podsumowując, do zachowania przewagi na rynku niezbędne okażą się elastyczność, innowacyjność i dogłębne zrozumienie zmiennego cyfrowego ekosystemu e-commerce.

 Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

 Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

 

Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

Źródło zewnętrzne

[1] https://www.reuters.com/technology/online-shopping-returns-growth-europe-amid-fierce-competition-2024-10-09/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

REKLAMA

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

REKLAMA