REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

REKLAMA

Rynek e-commerce nieustannie się zmienia pod różnymi względami. W ostatnich latach obserwujemy coraz szybszy rozwój strategii sprzedaży direct-to-consumer (DTC) – marki coraz częściej rezygnują z zewnętrznych marketplace’ów na rzecz większej kontroli nad danymi i relacji z klientami. Dzięki rosnącej popularności urządzeń sterowanych głosem rozwija się także voice commerce, co skłania marki do optymalizacji swoich serwisów pod kątem wyszukiwania głosowego i integracji z asystentami, takimi jak Alexa czy Google Assistant.

REKLAMA

Jednocześnie pod wpływem sytuacji gospodarczej w Europie priorytety wielu firm z branży e-commerce uległy zmianie. Chociaż inflacja wyhamowała, jej długofalowe skutki sprawiają, że konsumenci wciąż ostrożnie podchodzą do wydatków, przez co firmy muszą dbać o efektywność kosztową i wrażliwość cenową. Mimo to, według niedawnego raportu [1], obroty e-commerce w Europie mają w tym roku sięgnąć 958 mld euro (1,05 bln dolarów) – wobec 887 mld euro w roku ubiegłym – a tym samym po raz pierwszy od 2021 roku być wyższe z uwzględnieniem inflacji.

Procesy oparte na sztucznej inteligencji i danych staną się standardem

REKLAMA

Chcąc utrzymać się na dynamicznym rynku e-commerce, przedsiębiorcy muszą uświadomić sobie, że treści tworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, spersonalizowane doświadczenia klientów, rozszerzone narzędzia analityczne i proces decyzyjny oparty na danych to dziś podstawa. AI może uzupełniać działania człowieka na różne sposoby. Automatyzuje tworzenie treści, pomagając zachować szybkość i trafność przekazu, tworzy kampanie targetowane i umożliwia precyzyjną segmentację odbiorców. Może ponadto podpowiadać odpowiedzi na czacie, ułatwiając życie zarówno konsultantom, jak i użytkownikom strony. Pozwala także podejmować trafne decyzje, analizując dane behawioralne i automatycznie wybierając najskuteczniejszy kanał kontaktu z danym klientem.

Co więcej, personalizacja nie jest już możliwością, a standardem. Marki muszą oferować spersonalizowane doświadczenia w różnych punktach kontaktu z klientami, analizując obszerne zbiory danych na ich temat. AI umożliwia analizę w czasie rzeczywistym, automatyzację procesów i interakcję z klientem bezpośrednio na stronie, co pozwala natychmiast reagować na jego działania i preferencje. Dane analizowane na bieżąco pozwalają firmom szybko dostosowywać strategię i lepiej zaspokajać potrzeby klientów.

Ponadto analizy oparte na AI umożliwiają lepsze poznanie trendów rynkowych i zachowań klientów, a tym samym stałe doskonalenie strategii marketingowej marki. Uzupełniając działania o powyższe elementy, marki e-commerce mogą usprawnić procesy i skupić się na rozwoju, a nie tylko na przetrwaniu wśród wzmożonej konkurencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2025

Asystenci głosowi pomocni przy realizacji zadań

Rok 2024 był przełomem dla asystentów głosowych – zwłaszcza po premierze nowego modelu AI GPT-4 OpenAI. Asystenci stają się głównym narzędziem realizacji zadań, a tym samym ich znaczenie w handlu internetowym stale rośnie. Dzisiejsi konsumenci oczekują sprawnej komunikacji głosowej w trakcie wyszukiwania informacji o produktach, sterowania inteligentnym domem czy robienia zakupów. Zmiana ta oznacza nie tylko potrzebę optymalizacji platform e-commerce pod kątem interakcji głosowych, lecz także konieczność przemyślenia roli komunikacji głosowej w strategii marketingowej. Firmy muszą umiejętnie włączyć ten nowy kanał w istniejące rozwiązania wielokanałowe, by zachować spójność całej ścieżki klienta.

Dane głosowe pozwalają jeszcze lepiej personalizować doświadczenia poprzez dopasowywanie ofert i rekomendacji do intencji klienta - na bieżąco. Od marketerów wymaga to dostosowania strategii do oczekiwań klientów co do wydajności i wygody oraz zadbania o to, by ich serwisy nie tylko obsługiwały komunikację głosową, ale także potrafiły wykorzystać płynące z tych interakcji wnioski.

Rozwój technologii immersyjnych

Rozwiązania immersyjne kształtują doświadczenia zakupowe, pozwalając klientom wchodzić w interakcję z produktami w sposób, który dotąd wydawał się niemożliwy. Wirtualne przymierzalnie czy narzędzia rozszerzonej rzeczywistości (AR) umożliwiają na przykład wypróbowanie ubrań czy wizualizację mebli we własnym domu przed ich zakupem.

Takie rozwiązania nie tylko zwiększają satysfakcję klientów dzięki większej pewności zakupu, ale też znacząco obniżają liczbę zwrotów. Włączając podobne technologie immersyjne, firmy mogą zaoferować bardziej angażujące i spersonalizowane doświadczenia, które dają pewność przy decyzji o zakupie. Dla marketerów kluczowe jest, by te wirtualne interakcje były idealnie zintegrowane z całą ścieżką klienta, żeby zwiększyć zarówno zaangażowanie, jak i konwersję.

DGP subskrypcja na miesiąc 

Rozwój marketerów 

Rozwój e-commerce w najbliższych latach będzie zależeć od tego, czy firmy zdołają zoptymalizować infrastrukturę technologiczną i wdrożyć bardziej dopasowane, zwinne metody. W miarę rozwoju rynku martech, który oferuje tysiące konkurujących ze sobą narzędzi, na prowadzenie wysuwają się marki zdolne uprościć systemy, wyeliminować nieużywane funkcje i skutecznie wyciągać z danych praktyczne wnioski.

Przedsiębiorstwa z wizją przyszłości postawią na strategie skoncentrowane na kliencie, wykorzystując personalizację i efektywność operacyjną do wspierania zrównoważonego wzrostu i rozwoju handlu bez barier. Dzięki przemyślanemu, ukierunkowanemu podejściu do technologii marketingowych marki e-commerce nie tylko sprostają rynkowym wyzwaniom, ale też zapewnią sobie nową przewagę konkurencyjną, a tym samym długofalowy sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Podsumowanie

Wkraczając w nowy rok, firmy e-commerce muszą dostosować się do dynamicznego otoczenia rynkowego, w którym o zmianach przesądzają technologia i oczekiwania klientów. Rozwój personalizacji opartej na AI, asystenci głosowi jako kluczowe narzędzia interakcji oraz technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość rozszerzona, na nowo kształtują doświadczenia klientów.

Marki, które postawią na optymalne rozwiązania martech, a ponadto wykorzystają powyższe trendy, nie tylko zwiększą efektywność operacyjną, ale także zaoferują bardziej angażujące, spersonalizowane doświadczenia sprzyjające rozwojowi. Podsumowując, do zachowania przewagi na rynku niezbędne okażą się elastyczność, innowacyjność i dogłębne zrozumienie zmiennego cyfrowego ekosystemu e-commerce.

 Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

 Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

 

Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

Źródło zewnętrzne

[1] https://www.reuters.com/technology/online-shopping-returns-growth-europe-amid-fierce-competition-2024-10-09/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA