REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

Rynek e-commerce nieustannie się zmienia pod różnymi względami. W ostatnich latach obserwujemy coraz szybszy rozwój strategii sprzedaży direct-to-consumer (DTC) – marki coraz częściej rezygnują z zewnętrznych marketplace’ów na rzecz większej kontroli nad danymi i relacji z klientami. Dzięki rosnącej popularności urządzeń sterowanych głosem rozwija się także voice commerce, co skłania marki do optymalizacji swoich serwisów pod kątem wyszukiwania głosowego i integracji z asystentami, takimi jak Alexa czy Google Assistant.

REKLAMA

REKLAMA

Jednocześnie pod wpływem sytuacji gospodarczej w Europie priorytety wielu firm z branży e-commerce uległy zmianie. Chociaż inflacja wyhamowała, jej długofalowe skutki sprawiają, że konsumenci wciąż ostrożnie podchodzą do wydatków, przez co firmy muszą dbać o efektywność kosztową i wrażliwość cenową. Mimo to, według niedawnego raportu [1], obroty e-commerce w Europie mają w tym roku sięgnąć 958 mld euro (1,05 bln dolarów) – wobec 887 mld euro w roku ubiegłym – a tym samym po raz pierwszy od 2021 roku być wyższe z uwzględnieniem inflacji.

Procesy oparte na sztucznej inteligencji i danych staną się standardem

Chcąc utrzymać się na dynamicznym rynku e-commerce, przedsiębiorcy muszą uświadomić sobie, że treści tworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, spersonalizowane doświadczenia klientów, rozszerzone narzędzia analityczne i proces decyzyjny oparty na danych to dziś podstawa. AI może uzupełniać działania człowieka na różne sposoby. Automatyzuje tworzenie treści, pomagając zachować szybkość i trafność przekazu, tworzy kampanie targetowane i umożliwia precyzyjną segmentację odbiorców. Może ponadto podpowiadać odpowiedzi na czacie, ułatwiając życie zarówno konsultantom, jak i użytkownikom strony. Pozwala także podejmować trafne decyzje, analizując dane behawioralne i automatycznie wybierając najskuteczniejszy kanał kontaktu z danym klientem.

Co więcej, personalizacja nie jest już możliwością, a standardem. Marki muszą oferować spersonalizowane doświadczenia w różnych punktach kontaktu z klientami, analizując obszerne zbiory danych na ich temat. AI umożliwia analizę w czasie rzeczywistym, automatyzację procesów i interakcję z klientem bezpośrednio na stronie, co pozwala natychmiast reagować na jego działania i preferencje. Dane analizowane na bieżąco pozwalają firmom szybko dostosowywać strategię i lepiej zaspokajać potrzeby klientów.

REKLAMA

Ponadto analizy oparte na AI umożliwiają lepsze poznanie trendów rynkowych i zachowań klientów, a tym samym stałe doskonalenie strategii marketingowej marki. Uzupełniając działania o powyższe elementy, marki e-commerce mogą usprawnić procesy i skupić się na rozwoju, a nie tylko na przetrwaniu wśród wzmożonej konkurencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2025

Asystenci głosowi pomocni przy realizacji zadań

Rok 2024 był przełomem dla asystentów głosowych – zwłaszcza po premierze nowego modelu AI GPT-4 OpenAI. Asystenci stają się głównym narzędziem realizacji zadań, a tym samym ich znaczenie w handlu internetowym stale rośnie. Dzisiejsi konsumenci oczekują sprawnej komunikacji głosowej w trakcie wyszukiwania informacji o produktach, sterowania inteligentnym domem czy robienia zakupów. Zmiana ta oznacza nie tylko potrzebę optymalizacji platform e-commerce pod kątem interakcji głosowych, lecz także konieczność przemyślenia roli komunikacji głosowej w strategii marketingowej. Firmy muszą umiejętnie włączyć ten nowy kanał w istniejące rozwiązania wielokanałowe, by zachować spójność całej ścieżki klienta.

Dane głosowe pozwalają jeszcze lepiej personalizować doświadczenia poprzez dopasowywanie ofert i rekomendacji do intencji klienta - na bieżąco. Od marketerów wymaga to dostosowania strategii do oczekiwań klientów co do wydajności i wygody oraz zadbania o to, by ich serwisy nie tylko obsługiwały komunikację głosową, ale także potrafiły wykorzystać płynące z tych interakcji wnioski.

Rozwój technologii immersyjnych

Rozwiązania immersyjne kształtują doświadczenia zakupowe, pozwalając klientom wchodzić w interakcję z produktami w sposób, który dotąd wydawał się niemożliwy. Wirtualne przymierzalnie czy narzędzia rozszerzonej rzeczywistości (AR) umożliwiają na przykład wypróbowanie ubrań czy wizualizację mebli we własnym domu przed ich zakupem.

Takie rozwiązania nie tylko zwiększają satysfakcję klientów dzięki większej pewności zakupu, ale też znacząco obniżają liczbę zwrotów. Włączając podobne technologie immersyjne, firmy mogą zaoferować bardziej angażujące i spersonalizowane doświadczenia, które dają pewność przy decyzji o zakupie. Dla marketerów kluczowe jest, by te wirtualne interakcje były idealnie zintegrowane z całą ścieżką klienta, żeby zwiększyć zarówno zaangażowanie, jak i konwersję.

DGP subskrypcja na miesiąc 

Rozwój marketerów 

Rozwój e-commerce w najbliższych latach będzie zależeć od tego, czy firmy zdołają zoptymalizować infrastrukturę technologiczną i wdrożyć bardziej dopasowane, zwinne metody. W miarę rozwoju rynku martech, który oferuje tysiące konkurujących ze sobą narzędzi, na prowadzenie wysuwają się marki zdolne uprościć systemy, wyeliminować nieużywane funkcje i skutecznie wyciągać z danych praktyczne wnioski.

Przedsiębiorstwa z wizją przyszłości postawią na strategie skoncentrowane na kliencie, wykorzystując personalizację i efektywność operacyjną do wspierania zrównoważonego wzrostu i rozwoju handlu bez barier. Dzięki przemyślanemu, ukierunkowanemu podejściu do technologii marketingowych marki e-commerce nie tylko sprostają rynkowym wyzwaniom, ale też zapewnią sobie nową przewagę konkurencyjną, a tym samym długofalowy sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Podsumowanie

Wkraczając w nowy rok, firmy e-commerce muszą dostosować się do dynamicznego otoczenia rynkowego, w którym o zmianach przesądzają technologia i oczekiwania klientów. Rozwój personalizacji opartej na AI, asystenci głosowi jako kluczowe narzędzia interakcji oraz technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość rozszerzona, na nowo kształtują doświadczenia klientów.

Marki, które postawią na optymalne rozwiązania martech, a ponadto wykorzystają powyższe trendy, nie tylko zwiększą efektywność operacyjną, ale także zaoferują bardziej angażujące, spersonalizowane doświadczenia sprzyjające rozwojowi. Podsumowując, do zachowania przewagi na rynku niezbędne okażą się elastyczność, innowacyjność i dogłębne zrozumienie zmiennego cyfrowego ekosystemu e-commerce.

 Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

 

Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

Źródło zewnętrzne

[1] https://www.reuters.com/technology/online-shopping-returns-growth-europe-amid-fierce-competition-2024-10-09/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA