REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

REKLAMA

Rynek e-commerce nieustannie się zmienia pod różnymi względami. W ostatnich latach obserwujemy coraz szybszy rozwój strategii sprzedaży direct-to-consumer (DTC) – marki coraz częściej rezygnują z zewnętrznych marketplace’ów na rzecz większej kontroli nad danymi i relacji z klientami. Dzięki rosnącej popularności urządzeń sterowanych głosem rozwija się także voice commerce, co skłania marki do optymalizacji swoich serwisów pod kątem wyszukiwania głosowego i integracji z asystentami, takimi jak Alexa czy Google Assistant.

REKLAMA

Jednocześnie pod wpływem sytuacji gospodarczej w Europie priorytety wielu firm z branży e-commerce uległy zmianie. Chociaż inflacja wyhamowała, jej długofalowe skutki sprawiają, że konsumenci wciąż ostrożnie podchodzą do wydatków, przez co firmy muszą dbać o efektywność kosztową i wrażliwość cenową. Mimo to, według niedawnego raportu [1], obroty e-commerce w Europie mają w tym roku sięgnąć 958 mld euro (1,05 bln dolarów) – wobec 887 mld euro w roku ubiegłym – a tym samym po raz pierwszy od 2021 roku być wyższe z uwzględnieniem inflacji.

Procesy oparte na sztucznej inteligencji i danych staną się standardem

REKLAMA

Chcąc utrzymać się na dynamicznym rynku e-commerce, przedsiębiorcy muszą uświadomić sobie, że treści tworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, spersonalizowane doświadczenia klientów, rozszerzone narzędzia analityczne i proces decyzyjny oparty na danych to dziś podstawa. AI może uzupełniać działania człowieka na różne sposoby. Automatyzuje tworzenie treści, pomagając zachować szybkość i trafność przekazu, tworzy kampanie targetowane i umożliwia precyzyjną segmentację odbiorców. Może ponadto podpowiadać odpowiedzi na czacie, ułatwiając życie zarówno konsultantom, jak i użytkownikom strony. Pozwala także podejmować trafne decyzje, analizując dane behawioralne i automatycznie wybierając najskuteczniejszy kanał kontaktu z danym klientem.

Co więcej, personalizacja nie jest już możliwością, a standardem. Marki muszą oferować spersonalizowane doświadczenia w różnych punktach kontaktu z klientami, analizując obszerne zbiory danych na ich temat. AI umożliwia analizę w czasie rzeczywistym, automatyzację procesów i interakcję z klientem bezpośrednio na stronie, co pozwala natychmiast reagować na jego działania i preferencje. Dane analizowane na bieżąco pozwalają firmom szybko dostosowywać strategię i lepiej zaspokajać potrzeby klientów.

Ponadto analizy oparte na AI umożliwiają lepsze poznanie trendów rynkowych i zachowań klientów, a tym samym stałe doskonalenie strategii marketingowej marki. Uzupełniając działania o powyższe elementy, marki e-commerce mogą usprawnić procesy i skupić się na rozwoju, a nie tylko na przetrwaniu wśród wzmożonej konkurencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2025

Asystenci głosowi pomocni przy realizacji zadań

Rok 2024 był przełomem dla asystentów głosowych – zwłaszcza po premierze nowego modelu AI GPT-4 OpenAI. Asystenci stają się głównym narzędziem realizacji zadań, a tym samym ich znaczenie w handlu internetowym stale rośnie. Dzisiejsi konsumenci oczekują sprawnej komunikacji głosowej w trakcie wyszukiwania informacji o produktach, sterowania inteligentnym domem czy robienia zakupów. Zmiana ta oznacza nie tylko potrzebę optymalizacji platform e-commerce pod kątem interakcji głosowych, lecz także konieczność przemyślenia roli komunikacji głosowej w strategii marketingowej. Firmy muszą umiejętnie włączyć ten nowy kanał w istniejące rozwiązania wielokanałowe, by zachować spójność całej ścieżki klienta.

Dane głosowe pozwalają jeszcze lepiej personalizować doświadczenia poprzez dopasowywanie ofert i rekomendacji do intencji klienta - na bieżąco. Od marketerów wymaga to dostosowania strategii do oczekiwań klientów co do wydajności i wygody oraz zadbania o to, by ich serwisy nie tylko obsługiwały komunikację głosową, ale także potrafiły wykorzystać płynące z tych interakcji wnioski.

Rozwój technologii immersyjnych

Rozwiązania immersyjne kształtują doświadczenia zakupowe, pozwalając klientom wchodzić w interakcję z produktami w sposób, który dotąd wydawał się niemożliwy. Wirtualne przymierzalnie czy narzędzia rozszerzonej rzeczywistości (AR) umożliwiają na przykład wypróbowanie ubrań czy wizualizację mebli we własnym domu przed ich zakupem.

Takie rozwiązania nie tylko zwiększają satysfakcję klientów dzięki większej pewności zakupu, ale też znacząco obniżają liczbę zwrotów. Włączając podobne technologie immersyjne, firmy mogą zaoferować bardziej angażujące i spersonalizowane doświadczenia, które dają pewność przy decyzji o zakupie. Dla marketerów kluczowe jest, by te wirtualne interakcje były idealnie zintegrowane z całą ścieżką klienta, żeby zwiększyć zarówno zaangażowanie, jak i konwersję.

DGP subskrypcja na miesiąc 

Rozwój marketerów 

Rozwój e-commerce w najbliższych latach będzie zależeć od tego, czy firmy zdołają zoptymalizować infrastrukturę technologiczną i wdrożyć bardziej dopasowane, zwinne metody. W miarę rozwoju rynku martech, który oferuje tysiące konkurujących ze sobą narzędzi, na prowadzenie wysuwają się marki zdolne uprościć systemy, wyeliminować nieużywane funkcje i skutecznie wyciągać z danych praktyczne wnioski.

Przedsiębiorstwa z wizją przyszłości postawią na strategie skoncentrowane na kliencie, wykorzystując personalizację i efektywność operacyjną do wspierania zrównoważonego wzrostu i rozwoju handlu bez barier. Dzięki przemyślanemu, ukierunkowanemu podejściu do technologii marketingowych marki e-commerce nie tylko sprostają rynkowym wyzwaniom, ale też zapewnią sobie nową przewagę konkurencyjną, a tym samym długofalowy sukces na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Podsumowanie

Wkraczając w nowy rok, firmy e-commerce muszą dostosować się do dynamicznego otoczenia rynkowego, w którym o zmianach przesądzają technologia i oczekiwania klientów. Rozwój personalizacji opartej na AI, asystenci głosowi jako kluczowe narzędzia interakcji oraz technologie immersyjne, takie jak rzeczywistość rozszerzona, na nowo kształtują doświadczenia klientów.

Marki, które postawią na optymalne rozwiązania martech, a ponadto wykorzystają powyższe trendy, nie tylko zwiększą efektywność operacyjną, ale także zaoferują bardziej angażujące, spersonalizowane doświadczenia sprzyjające rozwojowi. Podsumowując, do zachowania przewagi na rynku niezbędne okażą się elastyczność, innowacyjność i dogłębne zrozumienie zmiennego cyfrowego ekosystemu e-commerce.

 Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

 Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

 

Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago

Źródło zewnętrzne

[1] https://www.reuters.com/technology/online-shopping-returns-growth-europe-amid-fierce-competition-2024-10-09/

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

REKLAMA

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA