REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca z agencją SEO - przewodnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Współpraca z agencją SEO - przewodnik
Współpraca z agencją SEO - przewodnik
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak wygląda współpraca z agencją SEO? Co obejmuje? Jak jest rozliczana? Oto przewodnik.

Na czym polega współpraca z agencją SEO?

Współpraca z agencją SEO może przybierać różne formy, w zależności od potrzeb firmy. Można zdecydować się na:

REKLAMA

REKLAMA

  • usługi jednorazowe – takie jak audyty, analizy, consulting, czy tworzenie planów contentowych. W tym przypadku model współpracy jest prosty – agencja świadczy usługę na podstawie umowy, a po jej wykonaniu drogi obu stron najczęściej się rozchodzą.
  • stałą obsługę abonamentową – czyli pozycjonowanie, które obejmuje różnorodne działania, takie jak pozyskiwanie linków, tworzenie treści, analizę wyników, przygotowywanie wytycznych do zmian na stronie, a czasem także ich bezpośrednie wprowadzanie. Nie musi być to obsługa w pełnym zakresie, a cykliczne konsultacje, content plany, treści czy same linki. Agencja wykonuje te działania w ramach określonego budżetu w rozliczeniu miesięcznym.

Kiedy sprawdzają się poszczególne modele? Jeśli dysponujesz własnym zespołem SEO lub zajmujesz się pozycjonowanie na własną rękę, ale potrzebujesz wsparcia, usługi jednorazowe pomogą Ci w rozwiązywaniu problemów czy określaniu najkorzystniejszego kierunku działania. Natomiast jeśli nie chcesz zatrudniać wewnętrznych specjalistów, ani samodzielnie zgłębiać tajników pozycjonowania, obsługa abonamentowa będzie najlepszą opcją.

Sposoby rozliczania się z agencją SEO

Jakie są sposoby rozliczania się za usługi stosowane przez agencje?

  • Opłata abonamentową – najczęściej spotykany model, gdzie agencja zobowiązuje się do określonego, powtarzalnego zakresu działań. Taka współpraca powinna być oparta na transparentnych warunkach, przejrzystej umowie, wspólnie ustalanych celach oraz regularnym raportowaniu. Jest to model, który najlepiej odpowiada realiom SEO, gdzie zmienność rynkowa jest duża.
  • Time & material – czyli model częściej stosowany przez freelancerów, który polega na rozliczaniu godzin pracy specjalisty i ewentualnych wydatków na projekt zamiast zryczałtowanej kwoty. Choć rzadko spotykane, może być korzystne przy bardziej niestandardowych zleceniach.
  • Rozliczenie za pozycje – model popularny lata temu, dziś rzadziej spotykany z powodu skomplikowanego rynku SEO. Agencje mogą go stosować w prostych niszach, gdzie osiągnięcie wysokich pozycji jest przewidywalne i mniej kosztowne.
  • Prowizja od sprzedaży – spotykany raczej w afiliacyjnym SEO, gdzie agencja otrzymuje wynagrodzenie w postaci procentu od sprzedaży wygenerowanej dzięki jej działaniom. Jest to model ryzykowny dla agencji, gdyż nie mają pełnej kontroli nad czynnikami sprzedażowymi po stronie klienta.

Jak wygląda współpraca?

Współpraca z agencją SEO to proces wieloetapowy, który zaczyna się od wnikliwej analizy Twojej strony oraz działań konkurencji. Na podstawie tych analiz agencja opracowuje strategię działania, która jest uzgadniana z klientem. Następnie plan ten jest realizowany i regularnie monitorowany, aby wykryć i skorygować wszelkie nieprawidłowości.

REKLAMA

Główne etapy współpracy z agencją SEO obejmują:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • analizę początkową – polegającą na zrozumieniu stanu wyjściowego strony, jej mocnych i słabych stron, oraz analizie działań podejmowanych przez konkurencję,
  • opracowanie strategii – czyli wspólne ustalenie celów, dobór odpowiednich narzędzi i metod działania,
  • realizację działań – wdrożenie wytycznych optymalizacyjnych na stronie, budowa profilu linków, tworzenie treści, itp.,
  • monitorowanie i raportowanie – stałe śledzenie wyników, analiza efektywności i regularne raportowanie postępów klientowi.

Agencja SEO powinna być nie tylko wykonawcą, ale także doradcą, który dostarcza merytorycznego wsparcia i tłumaczy wszelkie zawiłości procesu SEO. Oczekuj więc, że agencja będzie wyjaśniać swoje działania, odpowiadać na pytania i dostarczać jasne i klarowne wytyczne, uwzględniające specyfikę Twojego biznesu.

To, jak dokładnie wyglądać będzie współpraca, zależy od wzajemnych oczekiwań i ustalonego podziału prac. Każdy projekt jest inny, a osiągnięcie założonych celów może wymagać zróżnicowanego podejścia.

DGP subskrypcja na miesiąc 

Co warto wiedzieć o współpracy z agencją 

Decydując się na współpracę z agencją SEO, warto poznać jej wewnętrzne procesy i dostosować model współpracy do specyfiki działania Twojej firmy. Każda agencja może pracować w oparciu o inne cykle, np. miesięczne lub tygodniowe, co może wpływać na harmonogramy realizacji zadań i sposób raportowania.

Na początku współpracy z agencją SEO warto ustalić:

  • zakres działań – ustal, jakie konkretne działania agencja podejmie w ramach umowy – czy będą to jedynie wytyczne, czy agencja będzie również wprowadzać zmiany na stronie.
  • kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie treści – Ty bądź Twój copywriter czy agencja,
  • cykl raportowania – dowiedz się, jak często agencja będzie raportować postępy i jakie dane będą uwzględniane w raportach.
  • komunikacja – sprecyzuj, jak będzie przebiegać komunikacja – regularne spotkania, maile, raporty,
  • plan działania – jakie zadania przewiduje agencja, kto będzie odpowiedzialny za ich wykonanie i w jakim czasie.

Dokładne omówienie tych aspektów pozwoli uniknąć nieporozumień, co zapewni sprawną i efektywną współpracę, a także pozwoli uniknąć frustracji wynikającej z różnic w procesach działania.

Współpraca z agencją SEO to inwestycja, która może przynieść znaczne korzyści w postaci zwiększonej widoczności strony i lepszych wyników sprzedaży. Kluczowe jest jednak zrozumienie, na czym taka współpraca polega, czego można się spodziewać oraz jak dostosować model współpracy do specyfiki własnej firmy. Dzięki temu zapewnisz, że działania SEO będą efektywne, a współpraca z agencją – satysfakcjonująca.

Źródło informacji: Takaoto.pro

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA