REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca z agencją SEO - przewodnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Współpraca z agencją SEO - przewodnik
Współpraca z agencją SEO - przewodnik
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak wygląda współpraca z agencją SEO? Co obejmuje? Jak jest rozliczana? Oto przewodnik.

Na czym polega współpraca z agencją SEO?

Współpraca z agencją SEO może przybierać różne formy, w zależności od potrzeb firmy. Można zdecydować się na:

REKLAMA

  • usługi jednorazowe – takie jak audyty, analizy, consulting, czy tworzenie planów contentowych. W tym przypadku model współpracy jest prosty – agencja świadczy usługę na podstawie umowy, a po jej wykonaniu drogi obu stron najczęściej się rozchodzą.
  • stałą obsługę abonamentową – czyli pozycjonowanie, które obejmuje różnorodne działania, takie jak pozyskiwanie linków, tworzenie treści, analizę wyników, przygotowywanie wytycznych do zmian na stronie, a czasem także ich bezpośrednie wprowadzanie. Nie musi być to obsługa w pełnym zakresie, a cykliczne konsultacje, content plany, treści czy same linki. Agencja wykonuje te działania w ramach określonego budżetu w rozliczeniu miesięcznym.

Kiedy sprawdzają się poszczególne modele? Jeśli dysponujesz własnym zespołem SEO lub zajmujesz się pozycjonowanie na własną rękę, ale potrzebujesz wsparcia, usługi jednorazowe pomogą Ci w rozwiązywaniu problemów czy określaniu najkorzystniejszego kierunku działania. Natomiast jeśli nie chcesz zatrudniać wewnętrznych specjalistów, ani samodzielnie zgłębiać tajników pozycjonowania, obsługa abonamentowa będzie najlepszą opcją.

Sposoby rozliczania się z agencją SEO

Jakie są sposoby rozliczania się za usługi stosowane przez agencje?

  • Opłata abonamentową – najczęściej spotykany model, gdzie agencja zobowiązuje się do określonego, powtarzalnego zakresu działań. Taka współpraca powinna być oparta na transparentnych warunkach, przejrzystej umowie, wspólnie ustalanych celach oraz regularnym raportowaniu. Jest to model, który najlepiej odpowiada realiom SEO, gdzie zmienność rynkowa jest duża.
  • Time & material – czyli model częściej stosowany przez freelancerów, który polega na rozliczaniu godzin pracy specjalisty i ewentualnych wydatków na projekt zamiast zryczałtowanej kwoty. Choć rzadko spotykane, może być korzystne przy bardziej niestandardowych zleceniach.
  • Rozliczenie za pozycje – model popularny lata temu, dziś rzadziej spotykany z powodu skomplikowanego rynku SEO. Agencje mogą go stosować w prostych niszach, gdzie osiągnięcie wysokich pozycji jest przewidywalne i mniej kosztowne.
  • Prowizja od sprzedaży – spotykany raczej w afiliacyjnym SEO, gdzie agencja otrzymuje wynagrodzenie w postaci procentu od sprzedaży wygenerowanej dzięki jej działaniom. Jest to model ryzykowny dla agencji, gdyż nie mają pełnej kontroli nad czynnikami sprzedażowymi po stronie klienta.

Jak wygląda współpraca?

Współpraca z agencją SEO to proces wieloetapowy, który zaczyna się od wnikliwej analizy Twojej strony oraz działań konkurencji. Na podstawie tych analiz agencja opracowuje strategię działania, która jest uzgadniana z klientem. Następnie plan ten jest realizowany i regularnie monitorowany, aby wykryć i skorygować wszelkie nieprawidłowości.

Główne etapy współpracy z agencją SEO obejmują:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • analizę początkową – polegającą na zrozumieniu stanu wyjściowego strony, jej mocnych i słabych stron, oraz analizie działań podejmowanych przez konkurencję,
  • opracowanie strategii – czyli wspólne ustalenie celów, dobór odpowiednich narzędzi i metod działania,
  • realizację działań – wdrożenie wytycznych optymalizacyjnych na stronie, budowa profilu linków, tworzenie treści, itp.,
  • monitorowanie i raportowanie – stałe śledzenie wyników, analiza efektywności i regularne raportowanie postępów klientowi.

REKLAMA

Agencja SEO powinna być nie tylko wykonawcą, ale także doradcą, który dostarcza merytorycznego wsparcia i tłumaczy wszelkie zawiłości procesu SEO. Oczekuj więc, że agencja będzie wyjaśniać swoje działania, odpowiadać na pytania i dostarczać jasne i klarowne wytyczne, uwzględniające specyfikę Twojego biznesu.

To, jak dokładnie wyglądać będzie współpraca, zależy od wzajemnych oczekiwań i ustalonego podziału prac. Każdy projekt jest inny, a osiągnięcie założonych celów może wymagać zróżnicowanego podejścia.

DGP subskrypcja na miesiąc 

Co warto wiedzieć o współpracy z agencją 

Decydując się na współpracę z agencją SEO, warto poznać jej wewnętrzne procesy i dostosować model współpracy do specyfiki działania Twojej firmy. Każda agencja może pracować w oparciu o inne cykle, np. miesięczne lub tygodniowe, co może wpływać na harmonogramy realizacji zadań i sposób raportowania.

Na początku współpracy z agencją SEO warto ustalić:

  • zakres działań – ustal, jakie konkretne działania agencja podejmie w ramach umowy – czy będą to jedynie wytyczne, czy agencja będzie również wprowadzać zmiany na stronie.
  • kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie treści – Ty bądź Twój copywriter czy agencja,
  • cykl raportowania – dowiedz się, jak często agencja będzie raportować postępy i jakie dane będą uwzględniane w raportach.
  • komunikacja – sprecyzuj, jak będzie przebiegać komunikacja – regularne spotkania, maile, raporty,
  • plan działania – jakie zadania przewiduje agencja, kto będzie odpowiedzialny za ich wykonanie i w jakim czasie.

Dokładne omówienie tych aspektów pozwoli uniknąć nieporozumień, co zapewni sprawną i efektywną współpracę, a także pozwoli uniknąć frustracji wynikającej z różnic w procesach działania.

Współpraca z agencją SEO to inwestycja, która może przynieść znaczne korzyści w postaci zwiększonej widoczności strony i lepszych wyników sprzedaży. Kluczowe jest jednak zrozumienie, na czym taka współpraca polega, czego można się spodziewać oraz jak dostosować model współpracy do specyfiki własnej firmy. Dzięki temu zapewnisz, że działania SEO będą efektywne, a współpraca z agencją – satysfakcjonująca.

Źródło informacji: Takaoto.pro

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA