Po 2010 roku rynek IT został oceniony na 26 mld zł. Dane z roku 2011 pokazują wzrost dynamiki o 5,4%. Zmiana wartości w ciągu roku po 2010 jest oceniana na 1,6 mld. Po roku 2012 na rynku wprowadzono wiele zmian dla klienta instytucjonalnego i projektów marketingowych, sprzedaży. Największe zmiany są widoczne w przypadku sprzętu konsumenckiego – znaczny spadek inwestycji, sprzedaży, zainteresowania.
Czy słusznie mam wrażenie, iż często, nasze zabieganie o lojalność klienta nie jest dostateczne względem potencjalnych korzyści jakie ta lojalność może przynosić firmie? W każdym razie, w moim przekonaniu, w tym zakresie, można by było robić dużo więcej i zyskiwać na tym. Jakie są te potencjalne korzyści? Po pierwsze, lojalny klient, to względnie stały klient, a to oznacza stabilność, wzrost prestiżu i często zdecydowanie większą przewidywalność obrotów. Po drugie, koszty pozyskiwania klienta są z reguły wyższe, niż koszty jego utrzymania.
Umiejętnie prowadzony dialog z otoczeniem biznesowym jest ważnym narzędziem budowania wartości firmy i skutecznego zarządzania ryzykiem. W dzisiejszym niestabilnym i zmiennym świecie, w którym różne grupy przedsiębiorców mają odmienne, często przeciwstawne interesy, coraz większego znaczenia nabierają narzędzia wspierające, potwierdzające jakość oferowanych usług oraz stabilność finansową. Umożliwiają one firmom z jednej strony ograniczanie ryzyka prowadzonych działań biznesowych, a w wypadku jego zaistnienia pozwalają zmniejszyć ewentualne straty i zapobiec utracie płynności finansowej. Z drugiej zaś, umożliwiają im odkrycie obszarów znaczącej przewagi konkurencyjnej i wizerunkowej.
Wnoszenie aportów do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością może okazać się, że część z nich została zawyżona, niektóre z nich znacznie. Warto zatem wiedzieć, co może być przedmiotem wkładu pieniężnego, a co wkładu niepieniężnego, jak należy prawidłowo wyceniać ich wartość i jakie sankcje wiążą się dla członków zarządu spółki i wspólników za zawyżenie aportów.