REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, Biuro

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gdy pracownik wyznaje inne wartości niż organizacja

Kultura organizacji opiera się w zasadniczej mierze na wartościach. Na tych wartościach, które są deklarowane jako oficjalne wartości organizacji i/lub na tych, które są rzeczywiście wartościami członków tej organizacji. Oczywiste jest, że deklarowane wartości to te, które są pożądane i oczekiwane od wszystkich, te, które mają w założeniu wspierać misję organizacji i ułatwiać realizację strategii.

Powtarzanie jest matką wiedzy

Repetitio est mater studiorum – mówi znana łacińska premia. Skoro tak, dlaczego nie wykorzystać tej mądrości w prowadzeniu szkoleń biznesowych?

„Zmysłowy” odbiór szkolenia

Zmysły – węch, wzrok, smak, słuch, dotyk – pozwalają na pełniejszy odbiór rzeczywistości. Warto tą wiedzę umiejętnie wykorzystać podczas przeprowadzania szkolenia.

Wzbudzenie zainteresowania – cierpliwie, ale skutecznie

Zainteresowanie uczestników szkolenia tematem jest jednym z głównych zadań prowadzącego. Jednak w tej kwestii niezbędna jest cierpliwość oraz sukcesywne, spokojne dążenie do celu.

REKLAMA

Dlaczego warto badać potrzeby szkoleniowe?

Badanie potrzeb - pracowników i pracodawcy - jest kluczem do dobrania odpowiedniej tematyki i modelu szkolenia. Warto zatem zwrócić na to uwagę – tak, by przyniosło ono oczekiwane efekty.

Określenie sposóbu rozwiązania konfliktu to nie wszystko

Określenie rozwiązania konfliktu często rodzi za sobą kolejne pytania i nowe zadania. Kolejnym krokami jest odpowiednie sprecyzowanie celu i zaplanowanie drogi do niego.

Fizyczne objawy stresu

W sytuacji niepokoju zachowujemy się zupełnie inaczej. Warto jest zatem zwrócić uwagę na to, w jaki sposób prowadzimy rozmowy w pracy w momencie gdy sytuacja wymyka się spod kontroli.

Oswoić lęk

Gdy pracujesz pod presją czasu, zabiegasz o nowe stanowisko czy dążysz do perfekcji odczuwasz lęk. Aby nie zlekceważyć pewnych oznak mówiących, że jesteś pod wpływem stresu warto jest poznać jakie działanie może wywierać niepokój.

REKLAMA

Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej

W procesie rekrutacji czynny udział biorą obydwie zainteresowane strony. Pracodawca, który chce poznać kompetencje kandydata i potencjalny pracownik, który musi odnaleźć się w nowej dla niego sytuacji. To od wypowiedzi i autoprezentacji zależy dalsza przyszłość zawodowa kandydata.

Delegowanie zadań - czyli jak przydzielać nowe obowiązki

Nierzadko w pracy nad skomplikowanym i długim projektem okazuje się, że początkowy podział obowiązków się nie sprawdza. Może się też zdarzyć, że pojawiły się nowe zadania, których nie sposób było przewidzieć wcześniej. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc współpracowników.

System motywacyjny

System motywacyjny jest zbiorem celowo dobranych i logicznie wzajemnie powiązanych motywatorów, tworzących spójną całość, który uwzględnia celowe i możliwe do spełnienia potrzeby i oczekiwania zarządzających i pracowników.

Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

Relacje między pracownikami oraz między pracownikami, a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle ważne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań.

Jak zadbać o najlepszych pracowników?

Rynek pracy ciągle się rozwija. Ten rozwój nie hamuje nawet kryzys, gdyż właśnie spowolnienie gospodarcze motywuje pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. A to z kolei daje im większe szanse na znalezienie innej pracy. Więc warto jest się zastanowić, co można zrobić, aby nie stracić tych najlepszych.

Jak utrzymać zaangażowanie w pracy?

Identyfikacja z firmą, dbanie o jej interesy i dążenie do rozwoju to zaledwie kilka cech, które świadczą o zaangażowaniu pracownika. Zadaniem każdego managera jest stworzyć taką atmosferę, aby podwładni byli dumni ze swojej pracy.

Kiedy warto wprowadzić motywację pozafinansową?

Motywacja pozafinansowa to zachęty inne niż ekonomiczne. Obecnie pracodawcy chętnie stosują ten rodzaj motywacji, ponieważ daję on wymierne rezultaty nie nadwyrężając budżetu firmy.

Konflikt częścią życia biznesowego

Konflikt - zło konieczne? Odpowiem krótko. Jedno jest pewne, konflikt jest immanentną częścią życia każdej organizacji, w tym także tej biznesowej.

Szef, który chce wszystko kontrolować

Szef wciąż „kontroluje” Twoją pracę, a Ty czujesz się niedoceniony i niesamodzielny? Myślisz, że nie wierzy w Twoją kompetencję umiejętności? Zadaniem szefa jest czuwanie nad dobrą, efektywną i skuteczną pracą swoich podwładnych, ale czasami przeradza się to w męczącą nadgorliwość.

Czy nagrywanie rozmów telefonicznych pracowników przez pracodawcę jest legalne

Coraz więcej kontrowersji budzi możliwość nagrywania przez pracodawcę rozmów telefonicznych prowadzonych przez pracowników. Jest to coraz powszechniejsza praktyka, nie tylko w prywatnych firmach, ale także w urzędach. Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy pracodawca ma prawo kontrolować treść rozmów telefonicznych, słusznie dopatrując się w takiej praktyce naruszenia ich prawa do prywatności. Prawo to obejmuje przecież nie tylko ochronę przed nagrywaniem rozmów telefonicznych, ale także przed np. śledzeniem czy filmowaniem jednostki.

Miary oceny sytuacji majątkowej – wskaźniki rotacji zapasu magazynowego

Wskaźnik rotacji zapasu magazynowego (Rd), umożliwia określenie ile dni potrzeba, aby nastąpiła całkowita wymiana towaru w magazynie.

Czym jest dyskryminacja?

Płeć, wiek, narodowość, religia, orientacja seksualna - to tylko wybrane przyczyny dyskryminacji, z którymi możemy się spotkać na co dzień. To, co wydaje się być oczywiste w teorii okazuje się być ogromnym wyzwaniem w praktyce.

Praca tymczasowa także dla „białych kołnierzyków”

Mimo, że obecne spowolnienie gospodarcze jest odczuwalne również na rynku pracy tymczasowej (w latach 2008 i 2009 obniżyła się, w stosunku do lat ubiegłych, liczba firm zatrudniających pracowników tymczasowych), to wymagające otoczenie biznesowe korzystnie wpłynęło na stopień uświadomienia przez przedsiębiorców korzyści wynikających z zastosowania elastycznych form zatrudnienia.

Jaka praca taka płaca, czyli o zasadzie równouprawnienia w wynagradzaniu?

Pracownicy (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) mają prawo do jednakowego wynagrodzenia na jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości - mówi art. Kodeksu Pracy. O ile zdefiniowanie pojęcia jednakowej pracy nie powinno nastręczać wieku trudności, o tyle praca o równorzędnej wartości jest określeniem dość enigmatycznym.

Zajęcie wynagrodzenia za pracę, a kwota wolna od potrąceń

Komornik dokonał zajęcia minimalnego wynagrodzenia za pracę i potrąca z niego na zaspokojenie należności alimentacyjnych 60% pensji. Czy postępowanie Komornika jest zgodne z prawem, skoro wolne od potrąceń jest minimalne wynagrodzenie.

Jak odejść z klasą?

Decydując się na odejście z pracy, pamiętaj o etykiecie - zachowaj odpowiednią formę i styl wypowiedzenia.

Pozorna atrakcyjność kontroferty

Pracodawca proponując kontrofertę z reguły najpierw kieruje się najlepszym interesem firmy. Szacunkowo 80% osób, które przyjęło kontrofertę, w ciągu sześciu miesięcy rozstaje się z pracodawcą.

Jak z sukcesem negocjować wynagrodzenie?

Negocjacje płac to z reguły ostatnia i najtrudniejsza faza rekrutacji. Dlatego warto się do nich przygotować oraz zapoznać się z technikami negocjacyjnymi.

Jak eksponować swoje atuty by przekonać pracodawcę?

O eksponowaniu swoich zalet warto pamiętać już na etapie wysyłania CV. Ważne by eksponować te cechy, które są pożądane przez dango pracodawcę.

Jak często zmieniać prace?

Jak często w tym miesiącu zadawałeś sobie to pytanie - Co ja tu jeszcze robię? Dlaczego nie poszukam lepszej pracy? Ale czy aby dokładnie przeanalizowałeś wszystkie za i przeciw?

Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Każdy menedżer HR nie raz zastanawia się, jak wybrać kompetentną firmę doradztwa personalnego, która wykona zleconą usługę na wysokim poziomie jakościowym. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

Niebezpieczeństwo headhuntingu

Niestety, nie zawsze wyciąganie kandydatów, błyskotliwych talentów, przynosi pozytywne rezultaty. W metodzie headhuntingu drzemią też zagrożenia.

Ocena kompetencji zawodowych

Przeprowadzając rozmowy rekrutacyjne staramy się ocenić potencjał kandydata, wychwyć nieuchwytne sygnały świadczące o tym, że to właśnie on jest tym, którego nam trzeba. odejmujemy decyzję zwracając uwagę na jego doświadczenia, deklarowane umiejętności, cechy osobowości. Często jednak opieramy się na przeczuciach i pobieżnych ocenach – czy nie lepiej byłoby zmierzyć możliwości kandydata?

Rola sekretarki podczas wizyty gości w firmie

Spotkania biznesowe są na porządku dziennym w każdej firmie. Warto jest zatem wiedzieć jak odpowiednio przygotować biuro do wizyty gości.

Asystentka też ma szansę na awans

Jeśli jesteś asystentką prezesa, to drogę do awansu masz otwartą. Asystentce jest łatwiej niż sekretarce objąć wyższe stanowisko w strukturze firmy.

Niezgodność formatów dokumentów

Jeśli nie wiesz jeszcze na czym polega niezgodność formatów dokumentów, koniecznie prześledź poniższą instrukcję obsługi. Szybko się dowiesz na czym może ona polegać.

Zapisywanie dokumentu w formacie innym niż domyślny

Jeśli planujesz przesłać dokument osobie, która korzysta z innego oprogramowania niż ty, koniecznie zapisz go formacie innym niż domyślny.

Formaty dokumentów

Aby sprawnie współpracować z osobami korzystającymi z różnego oprogramowania komputerowego, należy wiedzieć czym się różnią formaty dokumentów oraz jak je zmieniać.

Gdy awaria zakłóci pracę nad dokumentem

Pracując na komputerze należy pamiętać o niebezpieczeństwie utraty sporządzonego dokumentu. Często powodem takiej straty jest awaria zasilania czy zawieszenie pracy edytora.

Zmiana koloru wypełnienia tekstowego

Ogólnie jest przyjęte, że do redagowania i przygotowywania dokumentów używa się czarnej czcionki. Często jednak bardziej efektywne jest użycie koloru – zwłaszcza, jeśli chcemy zwrócić czyjąś uwagę na konkretny fragment tekstu.

Ukryta ramka w dokumencie Word

Planując układ dokumentu, często korzystamy z ramek. Czasami jednak wolelibyśmy, aby ich kontury nie były widoczne, a tekst nadal pozostawał uporządkowany. Jest na to prosty sposób – wystarczy skorzystać z opcji – ukryj ramkę.

Szef i asystentka

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

Zarządzanie dokumentacją

Ileż papierów ląduje codziennie na Twoim biurku! Poza zwykłą korespondencją są to czasopisma fachowe, różne protokoły będące w obiegu, kopie mało ważnych dokumentów z adnotacją „do wiadomości”. Aby na bieżąco porządkować dokumentację, trzeba na początku ustalić, które dokumenty powinny być przeczytane jako pierwsze, a które mogą być odłożone na później.

Porządkowanie poczty elektronicznej

Nie tylko konwencjonalna poczta papierowa (dzisiaj określa się ją mianem „hardcopy”) zaśmieca, również elektroniczny śmietnik informacyjny może stać się dużym obciążeniem. Dlatego też należy umiejętnie zarządzać korespondencją, aby nie tracić na tym całego dnia.

Systematyczne sortowanie dokumentacji

System zarządzania dokumentacją jest sam w sobie cudownym wynalazkiem, ponieważ w jednej teczce umieścić można różnoraką dokumentację projektową, ale łatwo może się stać „mogiłą zbiorową” pojedynczych karteczek. I nie pomoże nawet najlepszy system, jeżeli nie utrzymujesz w nim porządku.

Przykład rozliczenia delegacji

Wyjazd służbowy wiąże się z pewnymi obowiązkami pracodawcy, który musi m.in. rozliczyć się z pracownikiem i zwrócić mu koszty poniesione na przejazdy. Poniżej przedstawiamy jeden ze sposobów takiego rozliczenia.

Choroba podczas delegacji służbowej

W przypadku zachorowania za granicą w trakcie odbywania podróży służbowej, pracownikowi należy się zwrot udokumentowanych kosztów leczenia – na podstawie rachunku ze szpitala, rachunku za wizytę u lekarza itp.

Wyjazdy zagraniczne a zwrot wydatków

Trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę, pracownicy której ani razu nie odbyli podróży służbowej. Warto jest zatem wiedzieć jakie świadczenia przysługują pracownikowi z tytułu wyjazdu w sprawach służbowych.

Podróż służbowa pracownika poza granice kraju

Podróż służbowa poza granicami kraju polega na wykonywaniu przez pracownika zadań w terminie i państwie określonym przez pracodawcę. Przy czym pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, a pracodawcą jest każda osoba fizyczna i prawna zatrudniająca pracowników.

Wyjazd służbowy pracownika

Wyjazd służbowy, czyli delegacja jest nierozerwalnie związana z pracownikiem firmy, czyli osobą fizyczną, zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, mianowania, powołania, spółdzielczej umowy o prace – bez względu na wymiar pracy.

Organizacja delegacji

Do zadań sekretarki należy organizacja wyjazdów służbowych, zarówno krajowych jak i zagranicznych szefa, czyli delegacji.

REKLAMA