REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak nie dopuścić do zakłócenia obrad?

Trudniej jest zapanować nad wypowiedziami uczestników znacznie odbiegającymi od tematu spotkania.
Trudniej jest zapanować nad wypowiedziami uczestników znacznie odbiegającymi od tematu spotkania.

REKLAMA

REKLAMA

Zorganizowanie zebrania nie jest łatwe. Nawet gdy zatroszczyliśmy się o wszystkie szczegóły organizacyjne oraz o wygodę uczestników, nie oznacza to, że spotkanie będzie przebiegać bez zakłóceń. Trzeba jeszcze właściwie poprowadzić obrady.

Kolejność obrad

Każde zebranie służy jakiemuś celowi. Zazwyczaj przed zorganizowaniem spotkania ustalany jest porządek obrad, czyli kolejność tematów do omówienia. Zdarza się jednak często, że jeden lub grupa uczestników zupełnie go ignorują, odbiegają w swoich wypowiedziach od tematu lub próbują zmienić kolejność obrad.

REKLAMA

W razie pierwszej z zaistniałych sytuacji prowadzący lub obecna na sali sekretarka powinni w jasny i wyraźny sposób dać do zrozumienia o obowiązującym porządku i poprosić o trzymanie się planu obrad. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić kolejność omawianych kwestii, jeżeli któraś z nich wydaje się uczestnikom bardziej istotna. W takim wypadku należy wszystkim obecnym zakomunikować, że w danym momencie omówiony zostanie dany temat, a pozostałe wg wcześniej ustalonej kolejności.

Zobacz także: Techniczne przygotowanie zebrania

Trudniej jest zapanować nad wypowiedziami uczestników znacznie odbiegającymi od tematu spotkania. Zazwyczaj jesteśmy w stanie poświęcić około 30 sekund, czy też minutę na okazanie zainteresowania słowom mówiącego. Jeśli w tym momencie przewodniczący, czy też sekretarka nie przerwą niepotrzebnego słowotoku, odbije się to zarówno na tempie obrad, jak i poziomie zainteresowania i koncentracji pozostałych uczestników. Nie ma recepty na tego typu sytuacje, należy w nich kierować się zasadą równoważenia dobra ogółu i jednostki. Należy być swego rodzaju dyplomatą, który wie kiedy może pozwolić komuś na zboczenie z tematu, jak również potrafi zareagować i przywrócić dyskusję na właściwe tory.

Panowanie nad emocjami uczestników

Niektóre zebrania bywają bardzo burzliwe – dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy poruszany jest temat bliski jego uczestnikom. Nierzadko bardzo trudno przywołać dyskutantów do porządku. Jeśli na sali nie ma nikogo, kto samoistnie podjąłby się roli rozjemcy lub nie wystarcza sam autorytet prowadzącego, interweniować powinna sekretarka. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Manager

Jako, że jej rola na spotkaniach polega przede wszystkim na protokołowaniu obrad, jej pytanie o powtórne powtórzenie faktów, powinno podziałać na dyskutantów, jak kubeł zimnej wody. Aby przedstawić jeszcze raz fakty, uczestnicy muszą je sobie najpierw przypomnieć – w tym czasie powinny opaść emocje. Jest to też okazja dla prowadzącego, aby zwrócić wszystkim uwagę, że krzyk do niczego nie prowadzi i np. zaproponować przerwę.

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA