REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Ochrona danych osobowych

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

Zaostrzenie przepisów o ochronie danych i prywatności przez UE

Unia Europejska wypracowała założenia do pakietu prawnego, który regulować ma ochronę danych oraz prywatności w Internecie. Jak planowane przepisy wpłyną na rozwój Internetu w Polsce?

5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

Media cyfrowe przeszły prawdziwą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku lat, jednak firmy często nie są w stanie poradzić sobie z nawałem innowacji i nowych sposobów na dotarcie do klientów. Co to oznacza dla ambitnych marketerów, którzy już zastanawiają się, jak odnieść sukces w 2016 roku? Zamiast koncentrować się na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, należy spojrzeć naprzód i zastanowić się, jak wykorzystać nowe trendy, aby pokonać rywali rynkowych i zaspokoić potrzeby klientów. Poznaj trendy i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w 2016 roku.

REKLAMA

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Elektroniczne usługi dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy umożliwia przedsiębiorcom znalezienie informacji o obowiązujących procedurach oraz dopełnienie formalności związanych z działalnością gospodarczą. Ponadto za pośrednictwem elektronicznej usługi, przedsiębiorca może złożyć wnioski o przyznanie licencji wspólnotowych, zezwalających na przewóz rzeczy czy osób.

Przetarg a ochrona danych osobowych

Przepisy o zamówieniach publicznych nie regulują kwestii ochrony danych osobowych w przetargach. Zgodnie z art. 8 pzp postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne, a zamawiający może ograniczyć dostęp do informacji związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia tylko w przypadkach określonych w ustawie.

REKLAMA

Pay Per Click – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem kampanii?

Model Pay Per Click jest w swoich założeniach banalnie prosty. Reklamodawca decyduje się na reklamę w wyznaczonym miejscu, jednak nie płaci za samo jej umieszczenie, a dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient na nią kliknie. Dzięki temu znacznie łatwiej dokładnie rozplanować kampanię i śledzić rezultaty, jakie przynosi, a przedsiębiorcy nie płacą za coś, co kompletnie nie przynosi zysków. Ta forma promocji jest możliwa do zrealizowania jedynie w przypadku Internetu, dlatego wraz ze wzrostem popularności tego medium, sama nabierała znaczenia.

E-procedury transportowe dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki daje możliwość przedsiębiorcom wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego drogą elektroniczną, m.in. zmiana nazwy, adresu przedsiębiorstwa, osoby zarządzającej transportem, uzyskanie zezwoleń, licencji.

Ochrona danych osobowych podczas wakacji

Odpoczywając na wakacjach nie powinniśmy zapominać o tym, że należy chronić nasze dane osobowe. Warto wiedzieć, że jeżeli wypożyczalnie np. sprzętu sportowego poproszą nas o pozostawienie w zastaw jakichkolwiek dokumentów potwierdzających tożsamość, naruszają ustawę o ochronie danych osobowych.

Rewolucyjne zmiany w ochronie danych osobowych

Zdaniem GIODO wiedza o ochronie danych osobowych jest niewystarczająca. Jako przykład konsekwencji braku wiedzy o ochronie danych osobowych można zaliczyć coraz częstsze przypadki kradzieży tożsamości, np. w celu zaciągnięcia kredytu. Zmiany podyktowane są wejściem w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych w UE.

Pierwsza edycja targów E-meeting już na nami. Co o wydarzeniu mówią uczestnicy?

„Liczba i jakość nawiązanych kontaktów przerosła nasze oczekiwania” - tak katowickie targi e-commerce i m-commerce E-meeting komentują wystawcy. Czy zatem targi na stałe zagoszczą na eventowej mapie Polski?

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

Edyta Bielak-Jomaa nowym szefem GIODO

22 kwietnia 2015 r. dr Edyta Bielak-Jomaa złożyła w Sejmie ślubowanie na stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Od tego dnia nowy szef GIODO rozpoczyna swoją czteroletnią kadencję.

Ochrona danych osobowych a cloud computing

Usługi cloud computing należą obecnie do najpopularniejszych usług IT dla biznesu. Jednak korzystanie z chmury w celu przetwarzania danych osobowych zawsze budzi wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa tych danych. Jak zatem korzystać z zalet technologii i nie narażać się na zarzut łamania prawa?

Warsztaty „Ochrona danych osobowych w instytucjach finansowych” – 14 kwietnia 2015 r.

Zapraszamy do udziału w warsztatach „Ochrona danych osobowych w instytucjach finansowych - regulacje, pułapki i perspektywy rozwoju ODO w Polsce (ujęcie praktyczne)”, które odbędą się 14 kwietnia 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Pięć darmowych aplikacji mobilnych, które musi mieć każdy posiadacz smartfona

Ci, którzy decydują się na zakup jednego z produktów Apple, zazwyczaj są nim bezwzględnie zachwyceni. Wspaniały design, niezawodność, wygoda … Wszystko to prawda, ale niektórzy pomimo codziennego użytkowania nie wykorzystują pełni możliwości swojego sprzętu. Jak to zmienić? Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie aplikacje!

Zmiany w ochronie danych osobowych

Od 1 stycznia 2015 roku obowiązują nowe przepisy związane z ochroną danych osobowych. Zmiany wynikają z wejścia w życie ustawy z 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej. Co to oznacza w praktyce?

Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych - czy nowe prawo naprawi ABI?

1 stycznia 2015 r. wejdą w życie przepisy ustawy z dnia 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej - zwanej IV pakietem deregulacyjnym - m.in. w zakresie nowelizującym ustawę o ochronie danych osobowych. Niestety, wady przepisów nowelizujących poddają w wątpliwość ich ułatwiający wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej. Z jednej strony, przedsiębiorcy-administratorzy danych zyskają bardziej precyzyjne wskazania co do pozycji, obowiązków i odpowiedzialności administratora bezpieczeństwa informacji (ABI). Z drugiej strony, niejasne umiejscowienie ABI pomiędzy pracownikiem administratora danych a człowiekiem GIODO, a także wprowadzenie kolejnych obowiązków rejestracyjnych – gdy założeniem było ich ograniczenie – staną się źródłem dalszych obciążeń i kosztów.

Od 1 stycznia 2015 r. zmiany w ochronie danych osobowych

Od 2015 r. zmienią się zasady ochrony danych osobowych. Ich przetwarzanie w firmach będzie musiało być regulowane przez administratorów bezpieczeństwa informacji. Jednostki te mają być wewnętrznymi inspektorami ochrony danych. Po zmianach GIODO będzie miał uprawnienia do sprawdzenia danej firmy.

Ułatwienia dla firm w przekazywaniu danych osobowych od 2015 r.

1 stycznia 2015 r. wejdą w życie przepisy wprowadzające zmiany w przekazywaniu przez firmy danych osobowych do państw trzecich. Będzie to możliwe bez konieczności uzyskania zgody Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Przekazywanie danych w ramach jednej grupy międzynarodowej będzie odbywać się zgodnie z tzw. wiążącymi regułami korporacyjnymi.

Ochrona osób informujących o nieprawidłowościach w pracy

Kluczową rolę w wielu firmach odgrywają osoby informujące o nieprawidłowościach występujących w miejscu pracy. Dlatego też należy zapewnić im odpowiednią ochronę poprzez stworzenie bezpiecznej procedury pozyskiwania przez nich wiadomości. Najwięcej problemów i niejasności powstaje na tle ochrony danych osobowych a obecnie obowiązujące przepisy są niewystarczające.

Kontrola GIODO w firmie

Czy wszyscy przedsiębiorcy mają świadomość obowiązków związanych z ochroną danych osobowych? Czy dopełniają wymogu rejestracji zbiorów danych? Czy wdrażają w firmach polityki dotyczące bezpieczeństwa i są gotowi na wypadek kontroli GIODO? Praktyka pokazuje, że nie.

Dalsza informatyzacja ksiąg wieczystych

Projekt zmian w kodeksie postępowania cywilnego przewiduje dalszą informatyzację ksiąg wieczystych. 5 listopada sejmowa komisja do spraw kodyfikacji jednogłośnie zaakceptowała projekt.

Czy dostawca internetu odpowiada za jego jakość?

Twoje łącze internetowe działa wolno? Transfer danych jest znacznie wolniejszy, niż wynikałoby z wybranego planu taryfowego? Takie sytuacje się zdarzają i nie są wcale wyjątkowe. Koniecznie przeczytaj poniższy tekst, aby dowiedzieć się, co możesz z tym zrobić.

Ochrona danych osobowych w mikrofirmach

Ochrona danych osobowych jest obowiązkiem właścicieli mikrofirm. Czy jako przedsiębiorcy znamy obowiązki ciążące na podmiotach przetwarzających dane osobowe?

Ochrona przed nieuzasadniony zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych

W jaki sposób można ochronić się przed nieuzasadnionym zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych?

Umowa z operatorem telefonicznym a dane osobowe

Administrator danych osobowych może je przetwarzać, jeżeli istnieje ku temu podstawa prawna legalizująca takie działanie. Musi ona znajdować odzwierciedlenie w brzmieniu powszechnie obowiązujących aktów prawnych takich jak ustawa. Co w takim razie może operator telekomunikacyjny?

Webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji" - 26 września

Zapraszamy na webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji", które odbędzie się w dniu 26 września 2014 r. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Zmiany w sprzedaży bezpośredniej i internetowej

Jeszcze w tym roku wejdą w życie nowe przepisy dotyczące ochrony konsumentów. Największe zmiany obejmą sprzedaż bezpośrednią i internetową. Sprzedawcy będą musieli zadbać o poinformowaniu kupujących o wszystkich przysługujących im prawach oraz o możliwości odstąpienia od umowy.

Bezpłatne szkolenie on-line: ,,System Handlowego Ostrzegania. CRM pomoże Ci zatrzymać klienta’’ - 12 września 2014 r.

Serwis decyzje – IT.pl zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu on-line: ,,System Handlowego Ostrzegania. CRM pomoże Ci zatrzymać klienta. 12.09.2014, Internet’’. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Pełnomocnik w e-sądzie

Powstanie e-sądu miało na celu udogodnienie i przyspieszenie postępowań sądowych i znaczne ich odformalizowanie. Pewne różnice dotyczą także pełnomocników działających w tego typu procesach.

Jakie dane osobowe może zbierać agencja zatrudnienia?

Jeżeli obawiasz się samodzielnie szukać pracy w innym państwie UE, możesz skorzystać z pomocy agencji zatrudnienia. Podmioty te świadczą usługi w zakresie: doradztwa zawodowego, pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej. Tym samym należy uznać je jako jeden z kanałów poszukiwania pracy. Oznacza to, że agencje zatrudnienia mogą zbierać i przetwarzać dane osobowe kandydatów do pracy także jako odrębni administratorzy danych.

O czym pamiętać zamieszczając CV w Internecie?

Gromadzenie danych przez Internet jest jedną z najbardziej popularnych form tworzenia baz danych, często wykorzystywaną także w procesie rekrutacji pracowników. Jeżeli potencjalny pracodawca zdecyduje się pozyskiwać dane kandydatów przez Internet (np. poprzez swoją stronę internetową lub na adres e-mail), powinien wdrożyć w celu ich ochrony środki techniczne i organizacyjne, odpowiednie do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną.

Jakie jest znaczenie zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Zgoda jest jedną z podstaw prawnych uprawniających administratora danych do przetwarzania informacji o osobie, która taką zgodę wyraziła. Może ona zostać udzielona w formie pisemnej lub ustnej. Obecnie niektórzy pracodawcy wymagają od kandydatów do pracy zamieszczenia w CV zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych. Generalnie jednak, jeżeli wysyłasz swoje CV bezpośrednio do pracodawcy w odpowiedzi na określoną ofertę pracy, możesz, ale nie musisz zamieszczać w nim takiej zgody. Wyraźna zgoda na przetwarzanie danych może być niezbędna jedynie w określonych sytuacjach.

Czy vlogi to dobry pomysł na biznes?

Vlogi są coraz popularniejszą metodą na zwiększenie zarobków. Vlogerzy znajdują chwytliwe tematy, ciężko pracują i dzięki temu są w stanie zarobić na YouTube. Czy rzeczywiście vlog jest dobrym pomysłem na biznes? Czy stanowi jedynie hobby?

Testy wiedzy i kompetencji a dane osobowe

Podczas rekrutacji pracodawca może przeprowadzić test wiedzy i kompetencji. W trakcie takich tekstów zbierane są dane osobowe. Jakie dane osobowe mogą być zbierane i co się z nimi dzieje?

Jakie dane osobowe można zbierać w czasie rekrutacji?

W toku rekrutacji twój potencjalny pracodawca może zechcieć spotkać się z tobą osobiście, aby zweryfikować twoje doświadczenie zawodowe. W trakcie tego procesu także dochodzi do gromadzenia twoich danych osobowych. Co dzieje się z danymi osobami po nieudanej rekrutacji?

Przetwarzanie danych osobowych byłych pracowników

Dane osobowe pracowników są chronione przez prawo. Po zakończeniu umowy o pracę przetwarzanie danych osobowych byłych pracowników podlega ograniczeniu. Jednakże były pracodawca często nadal przechowuje dane osobowe byłych pracowników. Jakie są zasady przetwarzania danych osobowych byłych pracowników?

Dlaczego fani na Facebooku nie widzą Twoich wpisów?

Praktycznie każdy, kto zarządza stroną na Facebooku słyszał o ograniczeniu zasięgu organicznych wpisów na tej platformie. Całe to zamieszanie powoduje fakt, iż treści publikowane przez marki są znacznie mniej widoczne w kanale wiadomości fanów, co z kolei oznacza mniej kliknięć, komentarzy i udostępnień treści.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Działasz na Twitterze od dłuższego czasu, lecz wciąż nie możesz osiągnąć popularności, o której marzysz? Obawiasz się, że powiesz coś "niewłaściwego"? Nie do końca wiesz jakie treści umieszczać, aby wybić się na tle innych użytkowników? A może zadajesz sobie pytanie czy w ogóle powinieneś być na Twitterze obecny?

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Czy szukasz nowych sposobów na pozyskanie klientów za pomocą kanałów social media? Czy znasz proces zakupowy przez który przechodzą klienci zanim zakupią Twój produkt lub usługę? Zebranie rzeszy lojalnych fanów to ważny element praktycznie każdej kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych. Prawdziwym celem działań powinno być jednak zachęcenie użytkowników do podjęcia akcji i stania się prawdziwymi klientami firmy. Aby to uczynić, należy stworzyć skuteczny lejek marketingowy, koncentrując się tylko na wybranych platformach społecznościowych.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Skuteczni pozycjonerzy zabezpieczają swoje strony przed potencjalną utratą pozycji w rankingach wyszukiwarek. Zwłaszcza, że taka sytuacja jest w ostatnim czasie dość częsta. Kara nałożona przez Google to tylko jeden z powodów utraty miejsca na piedestale. Spadki są również związane z agresywnymi działaniami ze strony konkurencji lub zmianami algorytmu wyszukiwarki. Niezależnie od powodu, Twoja strona może bardzo szybko utracić znaczną część użytkowników.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Brak dostępu do witryny nie zawsze jest spowodowany awarią serwera u dostawcy hostingu. Często wynika z wygaśnięcia domeny, wynikającego z zaniechań abonenta. Oto zestawienie najczęściej spotykanych błędów właścicieli domen.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Raz opublikowane w Internecie wiadomości trudno usunąć. Krytyczne informacje o markach szybko się rozprzestrzeniają, całkowite ich usunięcie na drodze prawnej jest bardzo trudne, aczkolwiek nie niemożliwe. Szybkim i skutecznym sposobem na usunięcie informacji ukazujących markę w złym świetle jest wyeliminowanie ich z czołowych miejsc w rankingu wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie to taki internetowy korektor, przy pomocy którego firmy oczyszczają swój wizerunek w sieci.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Kiedy działania marketingowe nie idą po Twojej myśli, a cele sprzedażowe nie są osiągane, zakupienie listy kontaktów e-mail i przeprowadzenie masowego mailingu może się wydać szybkim rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do podjęcia akcji. W rzeczywistości, takie działania mogą jednak unicestwić Twoją wiarygodność. Nawet jeśli dzięki takim praktykom znajdziesz kilku potencjalnych klientów, w międzyczasie możesz napotkać poważne problemy, które ograniczą Twoje szanse na przyszły sukces.

Podatki dochodowe a bitcoin

Bitcoin, czyli wirtualne żetony są odbiciem prawdziwych pieniędzy. Tam zaś gdzie pojawia się wartość pieniężna - można być pewnym działania ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak opodatkowane są bitcoiny?

Wizerunek firmy w Internecie

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Informacja o cookies – wymogi prawne

Od pewnego czasu, na większości stron internetowych pojawia się informacja dotycząca cookies. Zapewne sytuacja ta budzi ciekawość, ponieważ do tej pory informacje takie nie pojawiały się. Zamieszczenie informacji o polityce cookies jest od 22 marca 2013 r. obowiązkiem, wynikającym z Dyrektywy 2009/136/WE, która wprowadza zmiany do poprzedzającej ją Dyrektywy 2002/58/WE.

REKLAMA