Ochrona przed nieuzasadniony zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych
REKLAMA
REKLAMA
Krok 1. Zwracamy uwagę na podpisywane przez nas oświadczenia. Nie na wszystko musimy się zgadzać. A operator nie wszystkie dane musi posiadać.
REKLAMA
Krok 2. Wyrażając zgodę, miejmy pełną świadomość tego, na co i komu się zgadzamy. Klauzula powinna być przedstawiona w sposób jasny i klarowny.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Krok 3. Pamiętajmy, że w każdym momencie możemy wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Pisemne oświadczenie należy wysłać do operatora.
Krok 4. Uważajmy przy zawieraniu umów przez telefon. Nie wiemy, kto siedzi po drugiej stronie. Dane osobowe potwierdzajmy tylko wtedy, jeśli jesteśmy pewni zawierania umowy. Nasz numer może znajdować się w Ogólnopolskim Spisie Abonentów jedynie wtedy, gdy wyraziliśmy na to zgodę.
Jakie dane osobowe może zbierać agencja zatrudnienia?
Krok 5. Tajemnica telekomunikacyjna. Operator jest zobowiązany do jej zachowania. Dlatego w pismach reklamacyjnych tak istotne jest podawanie danych identyfikacyjnych, aby operator miał pewność, że udziela odpowiedzi nam, a nie przypadkowej osobie. Zwłaszcza, że możemy żądać od operatora np. billingu połączeń wychodzących. A tak na marginesie - billingu połączeń przychodzących nie otrzymamy nigdy.
Krok 6. SPAM. Niezamówiona Informacja handlowa stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Możesz wnieść sprzeciw przeciwko udostępnianiu Twoich danych.
Krok 7. W przypadku każdego naruszenia należy zawiadomić Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (www.giodo.gov.pl). Bliższe informacje można uzyskać, dzwoniąc na infolinię: numer 22 860 70 70.
Jakie jest znaczenie zgody na przetwarzanie danych osobowych?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.