REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

O czym pamiętać zamieszczając CV w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
CV wysyłane przez internet
CV wysyłane przez internet
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gromadzenie danych przez Internet jest jedną z najbardziej popularnych form tworzenia baz danych, często wykorzystywaną także w procesie rekrutacji pracowników. Jeżeli potencjalny pracodawca zdecyduje się pozyskiwać dane kandydatów przez Internet (np. poprzez swoją stronę internetową lub na adres e-mail), powinien wdrożyć w celu ich ochrony środki techniczne i organizacyjne, odpowiednie do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną.

Obowiązek ten ma zastosowanie także do administratorów danych innych niż pracodawcy, np. agencji zatrudnienia, czy też właścicieli stron internetowych, które umożliwiają zamieszczenie swojego CV on-line. Każdy bowiem administrator danych, bez względu na sposób ich gromadzenia, musi działać zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.

REKLAMA

Z jakich stron internetowych powinienem korzystać w celu przekazania danych?

Najważniejsze to zawsze korzystać wyłącznie ze sprawdzonych i zaufanych stron internetowych. Pamiętaj, że twoje CV ujawnia o tobie wiele informacji, które nie powinny trafić do osób niepowołanych. Zawsze zatem sprawdzaj, czy strona internetowa lub adres e-mail, z których zamierzasz skorzystać, są oficjalnie rekomendowane przez podmiot, któremu za ich pośrednictwem chcesz przesłać swoje dane. Pamiętaj też, aby upewnić się, kto jest administratorem danych oraz że używana przez ciebie strona internetowa zapewnia szyfrowany transfer danych (szukaj ciągu „https” w adresie strony internetowej w twojej przeglądarce).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

O czym powinienem pomyśleć przed zamieszczeniem swojego CV na stronie internetowej?

Oto cztery podstawowe zasady postępowania w takiej sytuacji:

1. Pamiętaj, że umieszczenie CV w serwisie internetowym może wymagać założenia konta użytkownika serwisu oraz wyrażenia jego właścicielowi zgody na przetwarzanie danych osobowych. Zanim to uczynisz dokładnie przeczytaj regulamin oraz politykę prywatności serwisu. Może bowiem okazać się, że właściciel serwisu chce przetwarzać twoje dane także w celach marketingowych nie tylko własnych produktów, ale też produktów innych podmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Zamieść w CV tylko takie dane, które są istotne i niezbędne w procesie rekrutacji.

Jakie dane osobowe można zbierać w czasie rekrutacji?

REKLAMA

3. Miej na uwadze, że zamieszczając swoje CV w Internecie umożliwiasz wgląd w znajdujące się w nim dane nieograniczonej liczbie użytkowników. Mogą one zostać wykorzystane w sposób nie koniecznie zgodny z twoimi oczekiwaniami (kradzież tożsamości, spam, marketing telefoniczny). Pamiętaj, że nawet jeśli usuniesz swoje CV ze strony internetowej, będzie ono nadal dostępne w archiwach wyszukiwarek internetowych. Warto zatem szukać stron, które umożliwiają zamieszczenie CV w formie anonimowej (bez podawania danych identyfikacyjnych i kontaktowych) – możesz wtedy wybrać pracodawcę, którego ofertą pracy jesteś zainteresowany i tylko jemu udostępnić swoje szczegółowe dane.

4. Zawsze sprawdzaj, jakie są domyślne ustawienia prywatności na stronie internetowej, poprzez którą szukasz pracy. Wiele z nich umożliwia swoim użytkownikom ich indywidualne dostosowanie.

Jakie jest znaczenie zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Publikacja pochodzi z Przewodnika „Ochrona prywatności w miejscu pracy. Przewodnik dla pracowników” przygotowanego m.in. przez Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych w ramach Projektu Partnerskiego Leonardo da Vinci “Zwiększanie świadomości w zakresie ochrony danych osobowych wśród pracowników zatrudnionych w krajach Unii Europejskiej” (2012-1-PL1-LEO04-280971). Projekt ten został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.

Poradnik dostępny jest na stronie GIODO http://www.giodo.gov.pl/1520056/id_art/7930/j/pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

REKLAMA

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA