REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Natalia Strahl
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zastrzec nazwę swojej firmy, ale obawiasz się kosztów? Bezpodstawnie. Ochrona nazwy nie jest luksusem, na który stać tylko największe marki. Zastrzeżenie tego cennego składnika przedsiębiorstwa można uzyskać już od kwoty 1000,00 zł. Warte swojej ceny, prawda?

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Krótsza procedura = tańsza rejestracja

Nazwa firmy traktowana jest w świetle ustawy Prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. (dalej p.w.p.) jako znak towarowy, a procedura zastrzeżenia znaku towarowego jest złożona. Zgłoszenie, a następnie jego publikacja, badanie formalnoprawne, merytoryczne to etapy poprzedzające wydanie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego. Dopiero po jej otrzymaniu następuje rejestracja znaku i właściwa publikacja o udzieleniu prawa ochronnego. To schemat idealnego przebiegu wydarzeń, bez napotkanych po drodze przeszkód w postaci poprawek, decyzji o odmowie czy wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przeciągająca się procedura to nie tylko stracony czas, ale również pieniądze.

REKLAMA

Opłata za zgłoszenie.

W celu uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy należy dokonać zgłoszenia znaku towarowego do Urzędu Patentowego RP. W tym miejscu bądźmy przygotowani na pierwszy wydatek w wysokości 550,00 zł. Tyle właśnie wynosi opłata jednorazowa za zgłoszenie znaku towarowego do trzech klas. Od każdej klasy powyżej trzech opłata wzrasta i do wspomnianych 550,00 zł musimy doliczyć 120,00 zł za każdą klasę. W przypadku zgłoszenia znaku w postaci elektronicznej opłata jednorazowa będzie minimalnie niższa i wyniesie nas 500,00 zł.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Czym jest klasa znaku towarowego?

Klasyfikacja znaków towarowych została zawarta w tzw. Klasyfikacji Nicejskiej, czyli Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług. Porozumieniem nicejskim Polska związana jest od 1997 r. Na całość Klasyfikacji składają się 34 klasy towarowe i 11 usługowych ułożonych w porządku alfabetycznym. Podczas zgłoszenia, wybrać należy klasy – grupy towarów, dla których używany będzie nasz znak, np. Klasa 8: Narzędzia i przyrządy (ręcznie sterowane); sztućce, broń ręczna; ostrza (maszynki do golenia), Klasa 12: Pojazdy; urządzenia do poruszania się na lądzie, w powietrzu lub na wodzie i Klasa 39: Transport; pakowanie i składowanie towarów; organizowanie podróży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co może być znakiem towarowym ?

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Opłata za okres ochrony.

Zgodnie z art.  147 ust. 2 p.w.p. udzielenie prawa ochronnego następuje pod warunkiem uiszczenia opłaty za 10 – letni w wysokości 400,00 zł (opłata za 3 klasy). Za każdą następną klasę poniesiemy dodatkowy koszt tj, 450,00 zł. Z kolei publikacja o udzielonym prawie to koszt 90,00 zł. W razie nieuiszczenia opłaty w wyznaczonym terminie Urząd Patentowy stwierdzi wygaśnięcie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Rejestracja ochrony nazwy i oznaczeń produktów rolnych, środków spożywczych i produktów tradycyjnych.

Nieprzewidziane dodatki.

W wspomnianym już wcześniej przypadku przedłużającej się procedury rejestracji, bądźmy przygotowani na dodatkowe koszty, przykładowo: za wiosek o ponowne rozpatrzenie sprawy z związku z wydanym postanowieniem (nie dotyczy wniosków o zwolnienie od opłat) zapłacimy 50,00 zł, opłata od wniesieniu sprzeciwy wyniesie nas 1000,00 zł, tyle samo kosztować też będzie wniosek o wydanie decyzji w postępowaniu spornym

 .

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Ochrona nazwy i firmy przedsiębiorcy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA