REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Natalia Strahl
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zastrzec nazwę swojej firmy, ale obawiasz się kosztów? Bezpodstawnie. Ochrona nazwy nie jest luksusem, na który stać tylko największe marki. Zastrzeżenie tego cennego składnika przedsiębiorstwa można uzyskać już od kwoty 1000,00 zł. Warte swojej ceny, prawda?

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Krótsza procedura = tańsza rejestracja

Nazwa firmy traktowana jest w świetle ustawy Prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. (dalej p.w.p.) jako znak towarowy, a procedura zastrzeżenia znaku towarowego jest złożona. Zgłoszenie, a następnie jego publikacja, badanie formalnoprawne, merytoryczne to etapy poprzedzające wydanie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego. Dopiero po jej otrzymaniu następuje rejestracja znaku i właściwa publikacja o udzieleniu prawa ochronnego. To schemat idealnego przebiegu wydarzeń, bez napotkanych po drodze przeszkód w postaci poprawek, decyzji o odmowie czy wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przeciągająca się procedura to nie tylko stracony czas, ale również pieniądze.

REKLAMA

Opłata za zgłoszenie.

W celu uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy należy dokonać zgłoszenia znaku towarowego do Urzędu Patentowego RP. W tym miejscu bądźmy przygotowani na pierwszy wydatek w wysokości 550,00 zł. Tyle właśnie wynosi opłata jednorazowa za zgłoszenie znaku towarowego do trzech klas. Od każdej klasy powyżej trzech opłata wzrasta i do wspomnianych 550,00 zł musimy doliczyć 120,00 zł za każdą klasę. W przypadku zgłoszenia znaku w postaci elektronicznej opłata jednorazowa będzie minimalnie niższa i wyniesie nas 500,00 zł.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Czym jest klasa znaku towarowego?

Klasyfikacja znaków towarowych została zawarta w tzw. Klasyfikacji Nicejskiej, czyli Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług. Porozumieniem nicejskim Polska związana jest od 1997 r. Na całość Klasyfikacji składają się 34 klasy towarowe i 11 usługowych ułożonych w porządku alfabetycznym. Podczas zgłoszenia, wybrać należy klasy – grupy towarów, dla których używany będzie nasz znak, np. Klasa 8: Narzędzia i przyrządy (ręcznie sterowane); sztućce, broń ręczna; ostrza (maszynki do golenia), Klasa 12: Pojazdy; urządzenia do poruszania się na lądzie, w powietrzu lub na wodzie i Klasa 39: Transport; pakowanie i składowanie towarów; organizowanie podróży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co może być znakiem towarowym ?

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Opłata za okres ochrony.

Zgodnie z art.  147 ust. 2 p.w.p. udzielenie prawa ochronnego następuje pod warunkiem uiszczenia opłaty za 10 – letni w wysokości 400,00 zł (opłata za 3 klasy). Za każdą następną klasę poniesiemy dodatkowy koszt tj, 450,00 zł. Z kolei publikacja o udzielonym prawie to koszt 90,00 zł. W razie nieuiszczenia opłaty w wyznaczonym terminie Urząd Patentowy stwierdzi wygaśnięcie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Rejestracja ochrony nazwy i oznaczeń produktów rolnych, środków spożywczych i produktów tradycyjnych.

Nieprzewidziane dodatki.

W wspomnianym już wcześniej przypadku przedłużającej się procedury rejestracji, bądźmy przygotowani na dodatkowe koszty, przykładowo: za wiosek o ponowne rozpatrzenie sprawy z związku z wydanym postanowieniem (nie dotyczy wniosków o zwolnienie od opłat) zapłacimy 50,00 zł, opłata od wniesieniu sprzeciwy wyniesie nas 1000,00 zł, tyle samo kosztować też będzie wniosek o wydanie decyzji w postępowaniu spornym

 .

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Ochrona nazwy i firmy przedsiębiorcy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA