REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Natalia Strahl
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zastrzec nazwę swojej firmy, ale obawiasz się kosztów? Bezpodstawnie. Ochrona nazwy nie jest luksusem, na który stać tylko największe marki. Zastrzeżenie tego cennego składnika przedsiębiorstwa można uzyskać już od kwoty 1000,00 zł. Warte swojej ceny, prawda?

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Krótsza procedura = tańsza rejestracja

Nazwa firmy traktowana jest w świetle ustawy Prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. (dalej p.w.p.) jako znak towarowy, a procedura zastrzeżenia znaku towarowego jest złożona. Zgłoszenie, a następnie jego publikacja, badanie formalnoprawne, merytoryczne to etapy poprzedzające wydanie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego. Dopiero po jej otrzymaniu następuje rejestracja znaku i właściwa publikacja o udzieleniu prawa ochronnego. To schemat idealnego przebiegu wydarzeń, bez napotkanych po drodze przeszkód w postaci poprawek, decyzji o odmowie czy wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przeciągająca się procedura to nie tylko stracony czas, ale również pieniądze.

REKLAMA

Opłata za zgłoszenie.

W celu uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy należy dokonać zgłoszenia znaku towarowego do Urzędu Patentowego RP. W tym miejscu bądźmy przygotowani na pierwszy wydatek w wysokości 550,00 zł. Tyle właśnie wynosi opłata jednorazowa za zgłoszenie znaku towarowego do trzech klas. Od każdej klasy powyżej trzech opłata wzrasta i do wspomnianych 550,00 zł musimy doliczyć 120,00 zł za każdą klasę. W przypadku zgłoszenia znaku w postaci elektronicznej opłata jednorazowa będzie minimalnie niższa i wyniesie nas 500,00 zł.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Czym jest klasa znaku towarowego?

Klasyfikacja znaków towarowych została zawarta w tzw. Klasyfikacji Nicejskiej, czyli Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług. Porozumieniem nicejskim Polska związana jest od 1997 r. Na całość Klasyfikacji składają się 34 klasy towarowe i 11 usługowych ułożonych w porządku alfabetycznym. Podczas zgłoszenia, wybrać należy klasy – grupy towarów, dla których używany będzie nasz znak, np. Klasa 8: Narzędzia i przyrządy (ręcznie sterowane); sztućce, broń ręczna; ostrza (maszynki do golenia), Klasa 12: Pojazdy; urządzenia do poruszania się na lądzie, w powietrzu lub na wodzie i Klasa 39: Transport; pakowanie i składowanie towarów; organizowanie podróży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co może być znakiem towarowym ?

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Opłata za okres ochrony.

Zgodnie z art.  147 ust. 2 p.w.p. udzielenie prawa ochronnego następuje pod warunkiem uiszczenia opłaty za 10 – letni w wysokości 400,00 zł (opłata za 3 klasy). Za każdą następną klasę poniesiemy dodatkowy koszt tj, 450,00 zł. Z kolei publikacja o udzielonym prawie to koszt 90,00 zł. W razie nieuiszczenia opłaty w wyznaczonym terminie Urząd Patentowy stwierdzi wygaśnięcie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Rejestracja ochrony nazwy i oznaczeń produktów rolnych, środków spożywczych i produktów tradycyjnych.

Nieprzewidziane dodatki.

W wspomnianym już wcześniej przypadku przedłużającej się procedury rejestracji, bądźmy przygotowani na dodatkowe koszty, przykładowo: za wiosek o ponowne rozpatrzenie sprawy z związku z wydanym postanowieniem (nie dotyczy wniosków o zwolnienie od opłat) zapłacimy 50,00 zł, opłata od wniesieniu sprzeciwy wyniesie nas 1000,00 zł, tyle samo kosztować też będzie wniosek o wydanie decyzji w postępowaniu spornym

 .

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Ochrona nazwy i firmy przedsiębiorcy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA