REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Natalia Strahl
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zastrzec nazwę swojej firmy, ale obawiasz się kosztów? Bezpodstawnie. Ochrona nazwy nie jest luksusem, na który stać tylko największe marki. Zastrzeżenie tego cennego składnika przedsiębiorstwa można uzyskać już od kwoty 1000,00 zł. Warte swojej ceny, prawda?

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Krótsza procedura = tańsza rejestracja

Nazwa firmy traktowana jest w świetle ustawy Prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. (dalej p.w.p.) jako znak towarowy, a procedura zastrzeżenia znaku towarowego jest złożona. Zgłoszenie, a następnie jego publikacja, badanie formalnoprawne, merytoryczne to etapy poprzedzające wydanie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego. Dopiero po jej otrzymaniu następuje rejestracja znaku i właściwa publikacja o udzieleniu prawa ochronnego. To schemat idealnego przebiegu wydarzeń, bez napotkanych po drodze przeszkód w postaci poprawek, decyzji o odmowie czy wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy. Przeciągająca się procedura to nie tylko stracony czas, ale również pieniądze.

REKLAMA

Opłata za zgłoszenie.

W celu uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy należy dokonać zgłoszenia znaku towarowego do Urzędu Patentowego RP. W tym miejscu bądźmy przygotowani na pierwszy wydatek w wysokości 550,00 zł. Tyle właśnie wynosi opłata jednorazowa za zgłoszenie znaku towarowego do trzech klas. Od każdej klasy powyżej trzech opłata wzrasta i do wspomnianych 550,00 zł musimy doliczyć 120,00 zł za każdą klasę. W przypadku zgłoszenia znaku w postaci elektronicznej opłata jednorazowa będzie minimalnie niższa i wyniesie nas 500,00 zł.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Czym jest klasa znaku towarowego?

Klasyfikacja znaków towarowych została zawarta w tzw. Klasyfikacji Nicejskiej, czyli Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług. Porozumieniem nicejskim Polska związana jest od 1997 r. Na całość Klasyfikacji składają się 34 klasy towarowe i 11 usługowych ułożonych w porządku alfabetycznym. Podczas zgłoszenia, wybrać należy klasy – grupy towarów, dla których używany będzie nasz znak, np. Klasa 8: Narzędzia i przyrządy (ręcznie sterowane); sztućce, broń ręczna; ostrza (maszynki do golenia), Klasa 12: Pojazdy; urządzenia do poruszania się na lądzie, w powietrzu lub na wodzie i Klasa 39: Transport; pakowanie i składowanie towarów; organizowanie podróży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co może być znakiem towarowym ?

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Opłata za okres ochrony.

Zgodnie z art.  147 ust. 2 p.w.p. udzielenie prawa ochronnego następuje pod warunkiem uiszczenia opłaty za 10 – letni w wysokości 400,00 zł (opłata za 3 klasy). Za każdą następną klasę poniesiemy dodatkowy koszt tj, 450,00 zł. Z kolei publikacja o udzielonym prawie to koszt 90,00 zł. W razie nieuiszczenia opłaty w wyznaczonym terminie Urząd Patentowy stwierdzi wygaśnięcie decyzji o udzieleniu prawa ochronnego.

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Rejestracja ochrony nazwy i oznaczeń produktów rolnych, środków spożywczych i produktów tradycyjnych.

Nieprzewidziane dodatki.

W wspomnianym już wcześniej przypadku przedłużającej się procedury rejestracji, bądźmy przygotowani na dodatkowe koszty, przykładowo: za wiosek o ponowne rozpatrzenie sprawy z związku z wydanym postanowieniem (nie dotyczy wniosków o zwolnienie od opłat) zapłacimy 50,00 zł, opłata od wniesieniu sprzeciwy wyniesie nas 1000,00 zł, tyle samo kosztować też będzie wniosek o wydanie decyzji w postępowaniu spornym

 .

Źródło: Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 26 lutego 2008 r.

Ochrona nazwy i firmy przedsiębiorcy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA