REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

Biznes, internet, fot. Fotolia
Biznes, internet, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Media cyfrowe przeszły prawdziwą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku lat, jednak firmy często nie są w stanie poradzić sobie z nawałem innowacji i nowych sposobów na dotarcie do klientów. Co to oznacza dla ambitnych marketerów, którzy już zastanawiają się, jak odnieść sukces w 2016 roku? Zamiast koncentrować się na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, należy spojrzeć naprzód i zastanowić się, jak wykorzystać nowe trendy, aby pokonać rywali rynkowych i zaspokoić potrzeby klientów. Poznaj trendy i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w 2016 roku.

REKLAMA

#1: Dominacja urządzeń mobilnych

W 2015 roku wiele się wydarzyło w sferze mobile. Google ogłosiło, że ruch pochodzący z urządzeń mobilnych przekroczył ruch na desktopach w dziesięciu różnych krajach. Wprowadzono również aktualizację algorytmu o nazwie „Mobilegeddon” (https://en.wikipedia.org/wiki/Mobilegeddon), która spowodowała, że strony zoptymalizowane pod urządzenia mobilne zyskały znaczną przewagę nad konkurentami, którzy nie dostosowali się do zmian. Według Google strona zoptymalizowana pod desktop nie jest już potrzebna – wystarczy strona, która sprawnie wyświetla się na smartfonach i tabletach. Z pewnością nie wpłynie to na wielkość ruchu na desktopach, lecz wyraźnie widać, w którą stronę skłania się Google. Warto wziąć to pod uwagę i przygotować własną stronę, wykorzystać opcje reklamy mobilnej oraz zastanowić się nad możliwościami aplikacji w biznesie.

#2: Blokowanie reklam wpłynie na strategię promocji marki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podstawowa strategia marketingowa zawsze składała się z promocji i reklamy produktów lub usług do ostrożnie dobranej grupy odbiorców, niezależnie od ich miejsca w procesie zakupowym, który jak wiadomo składa się z wielu etapów (zbieranie informacji, porównywanie opcji, metody płatności itd.) Szybki mobilny Internet i mnóstwo informacji w sieci sprawia jednak, że większość tradycyjnych reklam jest ignorowanych lub wręcz blokowanych. Jeśli pragnę kupić nowy telefon, zamiast klikać na reklamę, wolę wpisać nazwę urządzenia do wyszukiwarki i szybko przeczytać kilka recenzji.

Aktualnie, klienci nie oczekują perswazji, lecz rzetelnych, wartościowych informacji, które pomogą im podjąć właściwą decyzję. Zarówno urządzenia korzystające z systemu Android, jak i iOS umożliwiają instalację aplikacji automatycznie blokujących reklamy. Rozszerzenie typu Ad Blocker Plus jest już dostępne dla przeglądarek takich jak Firefox czy Chrome od wielu lat, i codziennie korzystają z niego miliony osób. Warto więc przemyśleć strategię promocji i zabezpieczyć się na przyszłość. Zamiast na reklamę, część budżetu marketingowego warto wykorzystać na tworzenie contentu, który zostanie doceniony przez potencjalnych klientów i rozprzestrzeniony w sieci.

Dołącz do nas na Facebooku!

#3: Rozwój technologii opartych na wirtualnej rzeczywistości

REKLAMA

W pierwszym kwartale 2016 roku na rynku pojawi się rewolucyjne urządzenie o nazwie Oculus Rift. Jest to zestaw typu headset, który pozwoli użytkownikom na wkroczenie do świata wirtualnej rzeczywistości. Dzięki specjalnym okularom, po raz pierwszy w historii, klienci na rynku masowym będą w stanie doświadczyć wirtualnej rzeczywistości (VR) w zaciszu własnego mieszkania. Trudno zakładać, że Rift od razu zaoferuje funkcje marketingowe. Jeśli jednak zauważymy wzrost popularności produktu oraz nowe modele (jak w przypadku pierwszych smartfonów), Oculus z pewnością wpłynie na to, jak marketerzy będą komunikować się z klientami.

Urządzenie umożliwi personalizację treści na bardzo wysokim poziomie i tworzenie kampanii marketingowych, których klienci nie będą w stanie zignorować, tak jak ma to miejsce w przypadku TV lub reklam typu display. Trudno przewidzieć, czy Rift rzeczywiście zrewolucjonizuje rynek, czy okaże się tylko kolejnym gadżetem, jak Google Glass. Warto jednak trzymać rękę na pulsie i śledzić rozwój tego typu technologii w 2016 roku.

#4: Treści wideo jeszcze bardziej zyskają na popularności

Według Cisco, jeszcze przed 2017 treści wideo będą generowały około 69% ruchu w sieci. Nie powinno to nikogo dziwić. Ostatnio widzimy, że coraz więcej marek zaczyna inwestować w kampanie wideo i współpracę z vlogerami. Jednak oprócz wysoko budżetowych produkcji, w 2016 roku zauważymy jeszcze więcej treści wygenerowanych przez użytkowników. Dla przykładu, nowy iPhone posiada 12-megapikselową kamerę, a stworzone w ten sposób wideo można szybko edytować i opublikować nowe treści w ciągu zaledwie kilkunastu sekund. W gruncie rzeczy, wszyscy zamieniamy się w profesjonalnych fotografów i nikt już nie potrzebuje całej ekipy filmowej, aby stworzyć skuteczną reklamę. Obecnie potrzeba nam raczej zaangażowanych marketerów, którzy będą w stanie stworzyć niskobudżetowe treści, które mimo wszystko zainteresują potencjalnych klientów. 

#5: Internet rzeczy (ang. Internet of Things – IoT)

Do roku 2020 liczba urządzeń podłączonych do sieci przekroczy 40 miliardów. Technologie wearables (akcesoria takie jak zegarki iWatch lub okulary Google Glass) zyskają jeszcze większą popularność, a coraz więcej urządzeń typu RTV i AGD będzie można obsługiwać przy pomocy mobilnego Internetu. Oznacza to, że marketerzy będą mieć dostęp do szerszego zakresu informacji na temat konsumentów. Dane te będą dotyczyły codziennych nawyków indywidualnych użytkowników. Być może oznacza to, że niedługo będziemy w stanie namierzać każdy krok potencjalnych klientów. Dla marketerów oznacza to, że w przyszłości dane będą oparte o konkretne zachowania oraz lokalizację. Technologia ta może wydawać się dość niepokojąca, lecz marki z pewnością nie zawahają się jej użyć.

Podsumowanie

Gdy przyjdzie czas na przygotowanie planu marketingowego na kolejny rok, upewnij się, że powrócisz na chwilę do tego artykułu i dokładnie zastanowisz się nad tym, jak wykorzystać opisane tutaj trendy na własną korzyść. Zasady skutecznego marketingu są stałe, lecz każdego roku pojawiają się zupełnie nowe technologie (np. Internet rzeczy lub technologie zbliżeniowe) i metody komunikacji. Widzimy również zmiany w sposobach konsumpcji treści: trzeci ekran, live streaming, kultura „always on” oraz zwiększenie prędkości i dostępności Internetu mobilnego to tylko niektóre ze zjawisk, na które trzeba się przygotować w 2016 roku.

Co o tym sądzisz? Czy znasz inne trendy technologiczne lub marketingowe, na które należy zwrócić uwagę w ciągu następnych dwunastu miesięcy? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Więcław Grupa TENSE

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

REKLAMA

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

REKLAMA