REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Biznes, internet, fot. Fotolia
Biznes, internet, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Media cyfrowe przeszły prawdziwą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku lat, jednak firmy często nie są w stanie poradzić sobie z nawałem innowacji i nowych sposobów na dotarcie do klientów. Co to oznacza dla ambitnych marketerów, którzy już zastanawiają się, jak odnieść sukces w 2016 roku? Zamiast koncentrować się na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, należy spojrzeć naprzód i zastanowić się, jak wykorzystać nowe trendy, aby pokonać rywali rynkowych i zaspokoić potrzeby klientów. Poznaj trendy i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w 2016 roku.

REKLAMA

#1: Dominacja urządzeń mobilnych

W 2015 roku wiele się wydarzyło w sferze mobile. Google ogłosiło, że ruch pochodzący z urządzeń mobilnych przekroczył ruch na desktopach w dziesięciu różnych krajach. Wprowadzono również aktualizację algorytmu o nazwie „Mobilegeddon” (https://en.wikipedia.org/wiki/Mobilegeddon), która spowodowała, że strony zoptymalizowane pod urządzenia mobilne zyskały znaczną przewagę nad konkurentami, którzy nie dostosowali się do zmian. Według Google strona zoptymalizowana pod desktop nie jest już potrzebna – wystarczy strona, która sprawnie wyświetla się na smartfonach i tabletach. Z pewnością nie wpłynie to na wielkość ruchu na desktopach, lecz wyraźnie widać, w którą stronę skłania się Google. Warto wziąć to pod uwagę i przygotować własną stronę, wykorzystać opcje reklamy mobilnej oraz zastanowić się nad możliwościami aplikacji w biznesie.

#2: Blokowanie reklam wpłynie na strategię promocji marki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Podstawowa strategia marketingowa zawsze składała się z promocji i reklamy produktów lub usług do ostrożnie dobranej grupy odbiorców, niezależnie od ich miejsca w procesie zakupowym, który jak wiadomo składa się z wielu etapów (zbieranie informacji, porównywanie opcji, metody płatności itd.) Szybki mobilny Internet i mnóstwo informacji w sieci sprawia jednak, że większość tradycyjnych reklam jest ignorowanych lub wręcz blokowanych. Jeśli pragnę kupić nowy telefon, zamiast klikać na reklamę, wolę wpisać nazwę urządzenia do wyszukiwarki i szybko przeczytać kilka recenzji.

Aktualnie, klienci nie oczekują perswazji, lecz rzetelnych, wartościowych informacji, które pomogą im podjąć właściwą decyzję. Zarówno urządzenia korzystające z systemu Android, jak i iOS umożliwiają instalację aplikacji automatycznie blokujących reklamy. Rozszerzenie typu Ad Blocker Plus jest już dostępne dla przeglądarek takich jak Firefox czy Chrome od wielu lat, i codziennie korzystają z niego miliony osób. Warto więc przemyśleć strategię promocji i zabezpieczyć się na przyszłość. Zamiast na reklamę, część budżetu marketingowego warto wykorzystać na tworzenie contentu, który zostanie doceniony przez potencjalnych klientów i rozprzestrzeniony w sieci.

Dołącz do nas na Facebooku!

#3: Rozwój technologii opartych na wirtualnej rzeczywistości

REKLAMA

W pierwszym kwartale 2016 roku na rynku pojawi się rewolucyjne urządzenie o nazwie Oculus Rift. Jest to zestaw typu headset, który pozwoli użytkownikom na wkroczenie do świata wirtualnej rzeczywistości. Dzięki specjalnym okularom, po raz pierwszy w historii, klienci na rynku masowym będą w stanie doświadczyć wirtualnej rzeczywistości (VR) w zaciszu własnego mieszkania. Trudno zakładać, że Rift od razu zaoferuje funkcje marketingowe. Jeśli jednak zauważymy wzrost popularności produktu oraz nowe modele (jak w przypadku pierwszych smartfonów), Oculus z pewnością wpłynie na to, jak marketerzy będą komunikować się z klientami.

Urządzenie umożliwi personalizację treści na bardzo wysokim poziomie i tworzenie kampanii marketingowych, których klienci nie będą w stanie zignorować, tak jak ma to miejsce w przypadku TV lub reklam typu display. Trudno przewidzieć, czy Rift rzeczywiście zrewolucjonizuje rynek, czy okaże się tylko kolejnym gadżetem, jak Google Glass. Warto jednak trzymać rękę na pulsie i śledzić rozwój tego typu technologii w 2016 roku.

#4: Treści wideo jeszcze bardziej zyskają na popularności

Według Cisco, jeszcze przed 2017 treści wideo będą generowały około 69% ruchu w sieci. Nie powinno to nikogo dziwić. Ostatnio widzimy, że coraz więcej marek zaczyna inwestować w kampanie wideo i współpracę z vlogerami. Jednak oprócz wysoko budżetowych produkcji, w 2016 roku zauważymy jeszcze więcej treści wygenerowanych przez użytkowników. Dla przykładu, nowy iPhone posiada 12-megapikselową kamerę, a stworzone w ten sposób wideo można szybko edytować i opublikować nowe treści w ciągu zaledwie kilkunastu sekund. W gruncie rzeczy, wszyscy zamieniamy się w profesjonalnych fotografów i nikt już nie potrzebuje całej ekipy filmowej, aby stworzyć skuteczną reklamę. Obecnie potrzeba nam raczej zaangażowanych marketerów, którzy będą w stanie stworzyć niskobudżetowe treści, które mimo wszystko zainteresują potencjalnych klientów. 

#5: Internet rzeczy (ang. Internet of Things – IoT)

Do roku 2020 liczba urządzeń podłączonych do sieci przekroczy 40 miliardów. Technologie wearables (akcesoria takie jak zegarki iWatch lub okulary Google Glass) zyskają jeszcze większą popularność, a coraz więcej urządzeń typu RTV i AGD będzie można obsługiwać przy pomocy mobilnego Internetu. Oznacza to, że marketerzy będą mieć dostęp do szerszego zakresu informacji na temat konsumentów. Dane te będą dotyczyły codziennych nawyków indywidualnych użytkowników. Być może oznacza to, że niedługo będziemy w stanie namierzać każdy krok potencjalnych klientów. Dla marketerów oznacza to, że w przyszłości dane będą oparte o konkretne zachowania oraz lokalizację. Technologia ta może wydawać się dość niepokojąca, lecz marki z pewnością nie zawahają się jej użyć.

Podsumowanie

Gdy przyjdzie czas na przygotowanie planu marketingowego na kolejny rok, upewnij się, że powrócisz na chwilę do tego artykułu i dokładnie zastanowisz się nad tym, jak wykorzystać opisane tutaj trendy na własną korzyść. Zasady skutecznego marketingu są stałe, lecz każdego roku pojawiają się zupełnie nowe technologie (np. Internet rzeczy lub technologie zbliżeniowe) i metody komunikacji. Widzimy również zmiany w sposobach konsumpcji treści: trzeci ekran, live streaming, kultura „always on” oraz zwiększenie prędkości i dostępności Internetu mobilnego to tylko niektóre ze zjawisk, na które trzeba się przygotować w 2016 roku.

Co o tym sądzisz? Czy znasz inne trendy technologiczne lub marketingowe, na które należy zwrócić uwagę w ciągu następnych dwunastu miesięcy? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Marta Więcław Grupa TENSE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA