REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe stawki za roaming w UE od 1 lipca 2014

roaming w UE po 1 lipca 2014
roaming w UE po 1 lipca 2014
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2014 roku w Unii Europejskiej będą obowiązywały nowe stawki za roaming. Abonenci telefonii komórkowej podróżujący po krajach Unii Europejskiej od 1 lipca 2014 r. zapłacą mniej za usługi świadczone w roamingu.

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 531/2012 z dnia 13 czerwca 2012 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii z dniem 1 lipca 2014 r. wchodzą w życie nowe stawki za korzystanie z usług mobilnych w roamingu. Dotychczasowe opłaty za usługi zostają po raz kolejny obniżone zarówno na poziomie hurtowym jak i detalicznym.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Wysokość opłat detalicznych

Konsumenci od 1 lipca br. będą więc płacić nie więcej niż opisuje to poniższa tabela:

Tabela 1 Maksymalne opłaty za usługi detaliczne w roamingu regulowanym obowiązujące od 1 lipca 2014 r. w krajach Unii Europejskiej

od 1 lipca 2014 r.

w Euro bez VAT

w PLN bez VAT

w PLN z VAT

Poziom detaliczny
(maksymalna stawka)

połączenia wychodzące (min)

0,19

0,79

0,97

połączenia przychodzące (min)

0,05

0,20

0,25

SMS

0,06

0,25

0,31

MMS

0,20

0,83

1,02

transmisja danych (MB)

0,20

0,83

1,02

Komentarz: 1 Euro = 4,1806 PLN (średnia kursów z dnia 1.03., 1.04.,1.05.2014 r. opublikowanych w Dziennikach Urzędowych Unii  Europejskiej)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaktualizuj informację VAT-26!

Tabela 2 Referencyjne kursy wymiany opublikowane w Dziennikach Urzędowych Unii Europejskiej

Data publikacji

Stawka

Link

1.03.2014

4,1676

LINK 01.03.2014>>>

1.04.2014

4,1719

LINK 01.04.2014>>>

1.05.2014

4,2024

LINK 01.05.2014>>>

Rozliczenia w roamingu regulowanym na poziomie detalicznym powinny odbywać się w następujący sposób:

  • dla połączeń głosowych – opłaty naliczane sekundowo zarówno dla połączeń wykonywanych jak i odebranych. Dla połączeń wykonywanych dostawca usług może określić minimalną długość pierwszego impulsu nieprzekraczającą 30 sekund.
  • dla wiadomości SMS – opłata za każdą wysłaną wiadomość, operatorzy nie pobierają opłat za odebranie wiadomości SMS.
  • transmisja danych – opłata za każdy wykorzystany megabajt danych, naliczanie według kilobajtów, z wyjątkiem MMS, za które może być pobierana opłata jednostkowa. W takim przypadku opłata za przesłanie lub odebranie MMS nie przekracza maksymalnej opłaty detalicznej za transmisję danych.

W 2015 r. świadczenia cashback będą opodatkowane ryczałtem


Wysokość opłat hurtowych

Operatorzy świadczący usługę roamingu międzynarodowego będą się rozliczać zgodnie z poniższymi średnimi stawkami:

Tabela 3 Średnie stawki za usługi hurtowe w roamingu regulowanym obowiązujące od 1 lipca 2014 r. w krajach Unii Europejskiej

od 1 lipca 2014 r.

w Euro bez VAT

w PLN bez VAT

Poziom hurtowy
(średnia stawka)

połączenia wychodzące
(min)

0,05

0,210

SMS

0,02

0,084

transmisja danych
(MB)

0,05

0,210

Nielegalne oprogramowanie w firmie? Przeszukanie policyjne nie wymaga nakazu.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA