REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zuzanna Taraszewska
PR-imo public relations
Jakie są najczęstsze błędy na firmowych stronach internetowych/ fot. Fotolia
Jakie są najczęstsze błędy na firmowych stronach internetowych/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Do tej pory z bezpłatnego analizatora semantycznego stron internetowych Blink.pl skorzystano ponad 51 tys. razy. Badania przeprowadzone na tak dużej grupie witryn pokazały, że istnieją dziesiątki sposobów na… zabicie konwersji. Jakie to metody?

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku co piątej polskiej strony www to zwroty, które zamiast wzywać do akcji (np. poprzez jasno wyrażone sposoby zaspokojenia potrzeb klienta), zniechęcają zbyt egocentrycznymi hasłami (badanie wykonane w drugiej połowie 2015 r. na grupie 6 tys. stron). A to jeszcze nic! Kolejny problem to nadużywanie trybu przypuszczającego, który zamiast utwierdzać odbiorcę w przekonaniu, że wybrał dobrą ofertę, budzi jego naturalną wątpliwość.

Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

REKLAMA

Jakie jeszcze błędy występują na polskich stronach? To problem ze zbyt wolnym ładowaniem. Winnymi są za „ciężkie” zdjęcia, które występują na 31 proc. stron oraz brak kompresji, stwierdzony na 20 proc. z nich (badanie przeprowadzone na grupie 3 tys. witryn w ostatnim kwartale 2015 r.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Copywriting, który (nie)sprzedaje

Obserwacja zawartości polskich stron www ujawnia, że właściciele witryn mają jeszcze jeden, poważny problem. To błąd wynikający z braku poprawnej, spójnej formy komunikacji. Jego objawami jest stosowanie drugiej osoby liczby mnogiej oraz form bezosobowych, typu „Państwo”.

- Sformułowania, takie jak popularne: „Szanowni Państwo, jesteście na naszej stronie internetowej” to prawdziwa, marketingowa zmora. Z jednej strony mamy bowiem zwrot „Państwo”, stosowany jako wyraz szacunku, a z drugiej bezpośrednie i swobodne „jesteście”, będące zaprzeczeniem wcześniejszej formy komunikacji – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z Blink.pl. Jak dodaje ekspert: - Błędem podstawowym jest w takim wypadku brak spójności. Jeśli już koniecznie chcemy korzystać z „Państwo” – wybierajmy „są Państwo, otrzymają Państwo” – a więc czasownik w trzeciej osobie liczby mnogiej. Natomiast i tak zazwyczaj lepiej jest stosować drugą osobę liczby pojedynczej.

Mów w ich języku!

Web- i copywriting to przede wszystkim teksty użytkowe, konwersacyjne, które zmniejszają dystans pomiędzy tobą a odbiorcą. Strona musi być czynna i personalizować relacje z klientem, mimo że nie masz z nim bezpośredniego kontaktu. Nawet tryb rozkazujący jest tutaj uprzywilejowany, pozwalając wzywać odbiorców do podjęcia konkretnej akcji (Wykorzystaj okazję! Sprawdź, jak to działa! Przetestuj za darmo!).

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Jak tworzyć teksty o spójnej formie komunikacji? Wyobraź sobie, że ekran komputera to stół, po którego drugiej stronie siedzi twój klient. Znasz swoją grupę docelową, więc wiesz, ile odbiorca ma lat, czym się zajmuje, jakie są jego upodobania i co najważniejsze – jakie informacje, produkty i usługi potrzebuje. Zacznij z nim rozmawiać, ale mów tak, jakbyś prowadził dialog ze znajomym. Możesz nawet zastosować słowa języka potocznego, jeżeli takim posługuje się twoja grupa docelowa, co podkreśli odbiorcom, że znasz ich środowisko, potrzeby i oczekiwania. Tak bezpośrednia i szczera forma sprawi, że stworzony content będzie wiarygodny i chętniej czytany przez internautów.


To emocje sprzedają najwięcej!

Pisząc tekst na stronę www, zapomnij o formie „Państwo” oraz zwracaniu się do czytelnika w liczbie mnogiej. Zmień te zwroty na bezpośrednie, w drugiej osobie liczby pojedynczej. To „Spróbuj” zamiast „Spróbujcie” czy „Spróbujcie Państwo”. Nigdy, przenigdy nie pisz „Witajcie Państwo”, „Jesteście Państwo”, „Dostaniecie Państwo” itp. – to nie tylko niepoprawne (bo przecież poprawnie byłoby „Są Państwo”, „Dostaną Państwo”), ale także nieskuteczne. Dobry web- i copywriting to rozmowa twarzą w twarz. Zwracaj się do odbiorców personalnie, a odwdzięczą się długim czasem spędzanym na stronie i wysokim stopniem konwersji.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

- Marketingową jakość swojej strony www można w każdej chwili sprawdzić, korzystając z analizatora semantycznego dostępnego na blink.pl/audyt. Narzędzie jest bezpłatne, a wyniki w formie czytelnego raportu system formułuje w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund. Właśnie mija 9 miesięcy, od kiedy udostępniliśmy narzędzie, a zawartość stron analizowano z jego pomocą już ponad 51 tys. razy. Taki wynik cieszy, ponieważ oznacza że świadomość roli, jaką pełni strona www w generowaniu sprzedaży, rośnie, tak samo jak rośnie marketingowa jakość polskich witryn – podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Blink.pl.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA